Το «πράσινο φως» άναψε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για την κατασκευή του γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Ελαιώνα (Βοτανικό), καθώς έκρινε συνταγματική και νόμιμη τη διπλή ανάπλαση των περιοχών της Λεωφόρου Αλεξάνδρας και του Βοτανικού. «Πράσινο» από το ΣτΕ για το γήπεδο των «πρασίνων» στο Βοτανικό Επιπρόσθετα, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο επικύρωσε τη συνταγματικότητα τριών άλλων βασικών σημείων της διπλής ανάπλασης, που αφορούν την κατάργηση του δημοτικού πολυλειτουργικού κέντρου, τη μείωση του συντελεστή δόμησης του εμπορικού κέντρου από το 1,6 στο 1,2 και το «κόψιμο» των εμπορικών χρήσεων έξω από το χώρο του γηπέδου. Υπενθυμίζεται ότι επί της Λ. Αλεξάνδρας υπάρχει το παλαιό γήπεδο του Παναθηναϊκού (οικοδομικό τετράγωνο 22), ενώ στην περιοχή του Βοτανικού (οικοδομικά τετράγωνα 45, 45 και 50) έχει προγραμματιστεί να ανεγερθεί το νέο γήπεδο του ΠΑΟ. Επίσης, η πρώτη απόπειρα για τη διπλή ανάπλαση προβλέφθηκε το 2006 με τα άρθρα 11 και 12 του Ν. 3481/2006. Οι Σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν ότι το πρόγραμμα της διπλής ανάπλασης επιφέρει πολλαπλά οφέλη, όπως είναι η προστασία του περιβάλλοντος με την άμεση εξασφάλιση κοινόχρηστου χώρου πράσινου στις συνοικίες Βοτανικός και Κουντουριώτικα (Αμπελόκηποι), την ενεργοποίηση της χωροταξικής και πολεοδομικής ανασυγκρότησης της ευρύτερης περιοχής του Ελαιώνα, κ.λπ.
Οι χωροταξικές, πολεοδομικές και άλλες αλλαγές, υπογραμμίζουν οι δικαστές, «δεν συνιστούν επιδείνωση του οικιστικού περιβάλλοντος και των όρων διαβιώσεως των κατοίκων» των δυο αυτών περιοχών. Ακόμη, το Ε' Τμήμα επισημαίνει ότι οι ρυθμίσεις του Ν. 4117/2013 «με τις οποίες θεσπίστηκαν πρόσθετοι ειδικοί όροι, με στόχο τη σταδιακή και απρόσκοπτη εφαρμογή του προγράμματος της διπλής ανάπλασης, προβλέφθηκε, δηλαδή η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το γήπεδο ποδοσφαίρου της Λ. Αλεξάνδρας προσωρινά και έως την κατασκευή του γηπέδου ποδοσφαίρου στο Βοτανικό, δεν αντιστρατεύονται το σκοπό των ρυθμίσεων του άρθρου 23 του Ν. 3983/2011 ούτε αντίκεινται οι όροι αυτοί, αυτοτελώς εξεταζόμενοι, στο άρθρο 24 του Συντάγματος, προεχόντως, διότι η εφαρμογή τους έχει εντελώς προσωρινό χαρακτήρα, με απώτατο χρονικό όριο την πενταετία, τελεί δε, επιπροσθέτως, υπό τον όρο της χορήγησης των εκάστοτε απαιτούμενων από τη σχετική νομοθεσία αδειών». Κατόπιν όλων αυτών, υπογραμμίζουν οι Σύμβουλοι Επικρατείας, οι διατάξεις του άρθρου 23 του Ν. 3983/2011 καθώς και του άρθρου τρίτου του Ν. 4117/2013 που καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις της διπλής ανάπλασης, δεν αντίκεινται στις διατάξεις του άρθρου 24 του Συντάγματος.