Σήραγγα στον Υμηττό, νέους αυτοκινητοδρόμους, περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης - και της εξάπλωσης της πόλης -, παραμονή και εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων βιομηχανικών εγκαταστάσεων και την ενίσχυση του πόλου Κέντρου - Ελληνικού και Φαλήρου προβλέπει το νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας, που βρίσκεται στα "συρτάρια" του υπουργού Περιβάλλοντος . Στο κείμενο υπάρχουν σημαντικές διαφορές από το κείμενο του καλοκαιριού. Τόσο για την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων - στο παλαιό προτεινόταν η αποφυγή της κατασκευής τους - όσο και για τη δημιουργία νέων υποδομών αναψυχής και νέων μορφών τουριστικών επενδύσεων αλλά και τη συνύπαρξη των βιομηχανικών εγκαταστάσεων με την κατοικία.
ΣΗΡΑΓΓΑ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ.
Στο νέο κείμενο του Ρυθμιστικού λαμβάνονται υπόψη τα έργα που προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών. Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα κατασκευαστούν στο 40% του αρχικού σχεδιασμού (τα 62 χιλιόμετρα που ανακοινώθηκαν το 2009 θα μειωθούν σε περίπου 25 χλμ.). Ετσι, όπως λένε από το υπουργείο Περιβάλλοντος, σε αυτή τη φάση τα έργα αφορούν: την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού από τον κόμβο Κατεχάκη έως τον υφιστάμενο κόμβο Σακέτα• τη σύνδεση της περιοχής του Ελληνικού με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Στα νέα σχέδια δεν προβλέπονται η σήραγγα από το Σακέτα προς την Αττική Οδό (θα κατασκευαστεί καινούργια από την Πλατεία Κύπρου στην Αργυρούπολη προς την Αττική Οδό) ούτε η μεσόγεια χάραξη προς Ραφήνα. Προβλέπεται η κατασκευή του οδικού άξονα Μάνδρας - Θήβας και η ζεύξη του Περάματος με τη Σαλαμίνα. ΑΠΕ. Στο νέο Ρυθμιστικό βλέπουν θετικά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα φωτοβολταϊκά στην Αττική με στόχο την παραγωγή ενέργειας. «Ωστόσο το κείμενο δεν θα λέει πως πρέπει να γίνει αυτό», λένε από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Παράλληλα, την «πρωτοκαθεδρία» του Πειραιά στο θέμα των υποδομών για την ενίσχυση της κρουαζιέρας δεν φαίνεται να απειλούν το Φάληρο και το Λαύριο. Συγκριμένα, σχέδια για την ανάπλαση του Φαλήρου και του Λαυρίου δεν υπάρχουν. Υπήρχε απλώς η πρόθεση του υπουργείου Περιβάλλοντος.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ.
Το νέο Ρυθμιστικό περιλαμβάνει παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της γκετοποίησης του Κέντρου της πόλης. Σε αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι επεμβάσεις στην Πανεπιστημίου. Ο κεντρικός άξονας της πρωτεύουσας θα διαμορφωθεί έτσι ώστε να γίνει φιλικός προς τους πεζούς, χωρίς όμως να είναι πεζόδρομος. Κατά μήκος της Πανεπιστημίου θα περνά η γραμμή του τραμ από τη Λ. Αμαλίας προς τα Πατήσια, ενώ τα αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα τη διασχίζουν κάθετα σε τέσσερα σημεία - θα επιτρέπεται η παρόδια εξυπηρέτηση. Οπως είναι γνωστό, το Ιδρυμα Ωνάση αναλαμβάνει τις δαπάνες για τον διαγωνισμό και για όλες τις μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν μέχρι τη δημοπράτηση του έργου. Οι βιομηχανικές μονάδες.
Σε ό,τι αφορά τη βιομηχανία, δεν δίνεται η κατεύθυνση να φύγουν. Στόχος είναι η συνύπαρξη της βιομηχανίας στην πόλη με άλλες δραστηριότητες. Χαρακτηριστικές βιομηχανικές περιοχές στην Αττική είναι η Μάνδρα, η Ελευσίνα, ο Ασπρόπυργος και ο Ελαιώνας.