ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:Με καθυστέρηση 14-15 μήνες το ΜΕΤΡΟ
Δευτέρα, 25 Νοέμβριος 2024 05:26
Το 2014 θα είναι η χρονιά για το μετρό της Θεσσαλονίκης. «Θέλουμε να κερδίσουμε μέρος του χαμένου χρόνου, όμως όσο και αν επιταχύνουμε δε φαίνεται εφικτό να τελειώσει το 2012, που προβλέπει η σύμβαση», ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, προσθέτοντας ότι αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι η βασική γραμμή των 9,6 χιλιομέτρων, θα είναι έτοιμη 14 με 15 μήνες αργότερα, σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα.Όσον αφορά στις επεκτάσεις του μετρό προς την ανατολική και τη δυτική πλευρά της πόλης, ο υφυπουργός ανακοίνωσε ότι «για την Καλαμαριά το 2010 θα είμαστε έτοιμοι για τη δημοπράτηση», ενώ διευκρίνισε ότι προς Σταυρούπολη «μόνο οι γεωτεχνικές μελέτες έχουν ξεκινήσει», με το σχεδιασμό να περιλαμβάνει την επέκταση μέχρι το Κορδελιό και από εκεί σύνδεση μέσω προαστιακού με τη Σίνδο.Ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε ότι μελετάται η μελλοντική μετατροπή του φρέατος, μπροστά από την Κεντρική Βιβλιοθήκη του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκη, σε πάρκινγκ, χωρητικότητας 2.000 οχημάτων.Η κοινοπραξία ζητεί επιτάχυνση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων, ανάληψη εκατέρωθεν δέσμευσης για χρόνο υποβολής και έγκρισης υπολειπομένων μελετών, επιτάχυνση αρχαιολογικών εργασιών, εκπόνηση και έγκριση ρεαλιστικού αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος κατασκευής του έργου.Από την πλευρά των φορέων της πόλης, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, επισήμανε ότι «η καθυστέρηση των τελευταίων τριών ετών ήταν ολέθρια και για την πόλη, αλλά και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις περιοχές που αναπτύσσονται τα εργοτάξια». «Ο κίνδυνος το έργο να ολοκληρωθεί ακόμη και το 2016, περισσότερα από δέκα χρόνια από την έναρξη των εργασιών, καταδικάζει τη Θεσσαλονίκη στην υποβάθμιση», πρόσθεσε.