ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:Ονειρεύονται ΜΕΤΡΟ ..35 χιλιομέτρων
Δευτέρα, 25 Νοέμβριος 2024 05:47
Τριάντα πέντε χιλιόμετρα μετρό θα διαθέτει η Θεσσαλονίκη του μέλλοντος. Το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά, σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, πέρα από την Καλαμαριά και τη Σταυρούπολη, θα φτάσει μέχρι το Κορδελιό και από εκεί στο ΤΕΙ στη Σίνδο.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, στην ημερίδα που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, με θέμα «Μετρό Θεσσαλονίκης – Πορεία, Προοπτικές».
Οσο για τη βασική γραμμή του μετρό, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, μήκους 9,6 χιλιομέτρων, που ήδη κατασκευάζεται, θα είναι έτοιμη στις αρχές του 2014.
Σχετικά με την επέκταση προς Καλαμαριά υπογράμμισε ότι η ουσιαστική δημοπράτηση θα γίνει το καλοκαίρι, ενώ για την επέκταση προς Σταυρούπολη είπε ότι υπάρχουν μόνο γεωτεχνικές μελέτες και επίκειται οριστικός σχεδιασμός που θα περιλαμβάνει και τη Σίνδο.
Στο μεταξύ, η κατασκευή του σταθμού Παπάφη εξακολουθεί να βρίσκεται «στον αέρα»,
«Σαράντα έξι μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης σήμερα και περίπου στο 55% του συμβατικού χρόνου το έργο έχει απορροφήσει το 12% του προϋπολογισμού και χρονικά είναι ιδιαίτερα καθυστερημένο», σημείωσε ο διευθυντής της Διευθύνουσας Υπηρεσίας Μετρό Θεσσαλονίκης, .
Ο ίδιος απέδωσε τις καθυστερήσεις σε τρεις λόγους:
1) Ελλειψη συντονισμού μεταξύ των εταιριών της κοινοπραξίας για μεγάλο διάστημα λόγω της αλλαγής ιδιοκτησιακού καθεστώτος.
2) Ελλειψη συντονισμού μεταξύ των μερών και διάχυση αρμοδιοτήτων της Αττικό Μετρό (Αθήνα – Θεσσαλονίκη).
3) Εκτροπή του προβλεπόμενου χρόνου διάρκειας των ανασκαφών.
Ωστόσο, όπως είπε, υπάρχουν προβλήματα με την κατασκευή του σταθμού Αναλήψεως, καθώς λόγω της στενότητας της οδού Δελφών, δεν μπορούν να περάσουν τα ογκώδη μηχανήματα. Ετσι, εξετάζεται το ενδεχόμενο να κλείσει τμήμα της οδού Δελφών, όμως το πιθανότερο σενάριο είναι να μονοδρομηθεί.
«Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα το μετρό Θεσσαλονίκης είναι απογοητευτική», υπογράμμισε στην ομιλία του ο γενικός διευθυντής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του μετρό.
Σήμερα οι δύο μετροπόντικες βρίσκονται ακινητοποιημένοι σε ειδικά διασκευασμένο φρεάτιο έξω από τη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ. ΠΛέον προκρίνεται ο χώρος αυτός να χρησιμοποιηθεί ως πάρκινγκ.