Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγορά Ακινήτων

Ράλι πωλήσεων

Οι πωλήσεις κατοικιών στην Τουρκία παρουσίασαν αύξηση 19,4% το Μάιο, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, ενώ η μεγαλύτερη αύξηση (42,7%) καταγράφηκε τον Απρίλιο. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυξήσεων κατοικιών (20%) αφορά την Κωνσταντινούπολη, όπου πωλήθηκαν 21.576 σπίτια. Αύξηση των πωλήσεων κατοικιών 11,9% καταγράφηκε στην Άγκυρα, ενώ στην 3η θέση ακολουθεί η Σμύρνη, με ποσοστό αύξησης 5,8%. Από το σύνολο των 107.888 πωλήσεων, οι 1.982 πωλήσεις κατοικιών έγιναν σε ξένους πολίτες, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 23%.

Στο περίμενε για το Χίλτον

Δεν υπάρχει οποιαδήποτε εξέλιξη που να σηματοδοτεί την πώληση του ξενοδοχείου στο άμεσο μέλλον, δηλώνουν κύκλοι προσκείμενοι στην Ιονική Ξενοδοχειακή και στον μητρικό όμιλο της Alpha Bank . «Η πώληση του ξενοδοχείου φαίνεται μάλλον να εντάσσεται στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της Τράπεζας, αλλά επί του παρόντος δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη που να σηματοδοτεί την πώλησή του στο προσεχές μέλλον» δηλώθηκε χαρακτηριστικά, για να προστεθεί πως «όπως δείχνουν τα πράγματα, όταν αποφασιστεί η πώληση του ξενοδοχείου, αυτό θα γίνει με τη μέθοδο του ανοιχτού διαγωνισμού, λόγω και της παρουσίας που έχει στην Alpha Bank του Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Πέφτουν οι τιμές στα οικοδομικά υλικά

Πτωτικά κινήθηκαν και το Μάιο οι τιμές των οικοδομικών υλικών, πιεζόμενες από την υποχώρηση της οικοδομικής δραστηριότητας. Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή ο γενικός δείκτης τιμών υλικών κατασκευής νέων κτιρίων κατοικιών του Μαΐου 2015 σημείωσε μείωση 1,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαΐου 2014, έναντι πτώσης 2,7%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση των δεικτών του 2014 προς το 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία της ελληνικής στατιστικής αρχής. Σε σύγκριση με το δείκτη του Απριλίου 2015, ο γενικός δείκτης τον Μάιο υποχώρησε οριακά κατά 0,1%, εμφανίζοντας ανάλογη μείωση με αυτήν κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του 2014. Τέλος, ο μέσος δείκτης του δωδεκάμηνου Ιουνίου 2014 - Μαΐου 2015, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκάμηνου Ιουνίου 2013 - Μαΐου 2014, κατέγραψε μείωση 2,4%, έναντι υποχώρησης 2,2% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκάμηνων.

Εκβιασμός μέσω εργοταξίων

Τα αιτήματα διακοπής εργασιών επειδή το δημόσιο έχει καθυστερήσει να πληρώσει για διάστημα μεγαλύτερο των δύο μηνών έχουν λάβει πλέον διαστάσεις χιονοστιβάδας. Ακόμα και οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι που συμμετέχουν στην κατασκευή των πέντε σημαντικότερων οδικών αξόνων με συμβάσεις παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας, Μαλιακός - Κλειδί και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να διατηρήσουν εν ζωή τα εργοτάξια αφού το δημόσιο έχει καθυστερήσει να καταβάλλει περί τα 250 εκατ. ευρώ. Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη σε μικρά και μεσαία έργα ανά την Ελλάδα, όπως επισημαίνει ο ιδιοκτήτης τεχνικής εταιρείες που έχει αναλάβει εργολαβίες σε αρκετές περιοχές της χώρας. Οπως δηλώνει σε δύο - τρία εργοτάξια έχει ήδη απολυθεί το 75% του προσωπικού και συνεχίζουν με το ελάχιστο δυνατό δυναμικό. Ο ίδιος λέει πως το ίδιο μοντέλο θα ακολουθήσει και σε άλλα εργοτάξια στην περίπτωση που δεν ανατραπεί η σημερινή εικόνα. Τα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας στα δημόσια έργα συνδέονται και με τους κανόνες του ΕΣΠΑ οι οποίοι επιβάλλουν να πληρώσει πρώτα το δημόσιο το 100% του ποσού και αφού καταθέσει τα σχετικά έγγραφα, οι κοινοτικές υπηρεσίες του επιστρέφουν το 95%. Το ΕΣΠΑ προβλέπει πως κάθε έργο χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά κονδύλια και μόλις κατά 5% από εθνικούς πόρους. Ετσι, ενώ το υπουργείο Οικονομίας εξέδιδε εντολές πληρωμής, το Γενικό Λογιστήριο δεν έδινε τη σχετική εντολή εκταμίευσης στην Τράπεζα της Ελλάδος με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι των τεχνικών εταιρειών να μένουν με τα χαρτιά στο χέρι. Η νομοθεσία προβλέπει πως αν μια πληρωμή καθυστερήσει πέραν των δύο μηνών τότε ο ανάδοχος έχει τη δυνατότητα να ζητήσει αποχώρηση από το εργοτάξιο, ενώ οι περαιτέρω καθυστερήσεις του επιτρέπουν να προσφύγει για αποζημιώσεις κ.λπ.

Τρέχουν για έργα στην Αλβανία

Το πρώτο της έργο στη γειτονική Αλβανία ανέλαβε η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία Intrakat, με αντικείμενο την πρώτη φάση της ανάπλασης του Παραλιακού Μετώπου Αυλώνα. Η Intrakat επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό, υπογράφοντας τη σχετική σύμβαση στην Αλβανία πριν από λίγες ημέρες. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 8,2 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανακατασκευή και διαπλάτυνση οδικής αρτηρίας μήκους περίπου 4,5 χιλιομέτρων και παράλληλου παραλιακού πεζόδρομου κατά μήκος της ακτογραμμής μεταξύ της περιοχής Σκέλε και της οδικής σήραγγας Αυλώνα, η κατασκευή πλατειών, χώρων στάθμευσης και παρακείμενων πάρκων, όπως επίσης και υποστηρικτικών υποδομών για την οδική αρτηρία και την προκυμαία. Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 14 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki