Η κρίση έχει αλλάξει πολλά στην αγορά κατοικίας. Οι υποψήφιοι αγοραστές στρέφονται σε μικρότερα σπίτια εγκαταλείποντας την πολυτέλεια. Πολλοί που έβλεπαν θετικά την προοπτική αγοράς ενός μεγαλύτερου σπιτιού επιλέγουν την αναβάθμιση αυτού που κατοικούν. Και τότε έρχεται η ώρα της έκπληξης: ο αριθμός των εταιριών που ασχολούνται με τις αναβαθμίσεις και ανακαινίσεις σπιτιών έχουν αυξηθεί κατακόρυφα . Οι τιμές ακόμα και των πολυτελών υλικών έχουν συμπιεστεί αλλά ακόμα και υψηλού επιπέδου οικιακός εξοπλισμός πωλείται σε χαμηλότερες τιμές λόγω των προσφορών που κάνουν οι λιανέμποροι. «Μόλις διαπιστώσαμε ότι η κατασκευή είναι μία «πεθαμένη» υπόθεση για τα επόμενα τρία χρόνια στραφήκαμε στην αγορά των ανακαινίσεων σπιτιών. Σκεφτήκαμε ότι χιλιάδες άνθρωποι , που μετέθεταν την απόφαση για αγορά σπιτιού μπορούσαν να ξοδέψουν χρήματα για να αναβαθμίσουν το ήδη υφιστάμενο τόσο ως προς την διαρρύθμιση και την ανανέωση εξοπλισμού όσο και ως προς την ενεργειακή του αναβάθμιση.», έλεγε πριν λίγες μέρες ένα μικρός κατασκευαστής που δραστηριοποιείται στην αγορά κατοικίας των βορείων προαστίων. Οι εκπλήξεις όμως δεν σταματούν εδώ. Οι καταναλωτές που την περίοδο της κρίσης δεν ήταν εξοικειωμένοι με εκπτώσεις στην αγορά των οικοδομικών υλικών, ειδών κιγκαλερίας αλλά και οικιακού εξοπλισμού ξαφνικά ανακαλύπτουν τις ….προσφορές. Η ύφεση άλλαξε όλα στην αγορά με τις τεράστιες αδιάθετες ποσότητες αποθεμάτων και τις φθηνότερες εισαγωγές. Το συνολικό κόστος ανακατασκευής έχει μειωθεί πρί το 15% από το 2006 καθώς το κόστος εργασίας έχει μειωθεί σημαντικά και η αξιοποίηση των προσφορών προσφέρει την δυνατότητα περαιτέρω συμπίεσης. Το αυξανόμενο κύμα των εισαγωγών στην εγχώρια αγορά πολυτελών αγαθών από οικονομίες χαμηλού κόστους -έχει βοηθήσει στη μείωση των τιμών, αλλά έχει διευρύνει το χάσμα ποιότητος που υπάρχει. Και αυτός είναι ένας παράγοντας που δεν θα πρέπει να υποτιμάται.