Αλλάζει χαρακτήρα το εμπορικό κέντρο της Κηφισιάς, με τη σταδιακή μετατόπιση των καταναλωτών της ευρύτερης περιοχής στα εμπορικά κέντρα που βρίσκονται χαμηλότερα στον άξονα της Κηφισίας. Η πρόσφατη πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης, μαζί με το Δήμο να προσφέρουν δωρεάν πάρκινγκ στους καταναλωτές (αν και σε περιορισμένο αριθμό, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση) είναι αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής και της προσπάθειας των καταστηματαρχών της περιοχής να επαναπροσελκύσουν πελάτες.
Η αγορά της Κηφισιάς είχε επί χρόνια υπερτοπικά χαρακτήρα καθώς εξυπηρετούσε όχι μόνο τους κατοίκους του Δήμου αλλά και γειτονικών νομών (Βοιωτία, Φθιώτιδα, Κόρινθος) που «κατέβαιναν στην Αθήνα για ψώνια» και επέλεγαν το πιο κοντινό προάστειο. Όχι μόνο λόγω απόστασης αλλά και επειδή η Κηφισιά είναι συνδεδεμένη με υψηλής οικονομικής στάθμης καταναλωτές – και υψηλής ποιότητας καταστήματα.
Η απότομη αύξηση του πληθυσμού στα Βόρεια Προάστεια, από Κηφισιά μέχρι Ερυθραία, Άνοιξη, Άγιο Στέφανο, Δροσιά κλπ. έχει καταστήσει αφόρητες τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην περιοχή καθώς οι υποδομές σε δρόμους και μέσα συγκοινωνίας παρέμειναν στα επίπεδα της δεκαετίας του ’80. Η πρόσβαση στην Κηφισιά είναι πλέον δύσκολη υπόθεση για τους καταναλωτές, αντίθετα η λειτουργία των μεγάλων εμπορικών κέντρων στο Μαρούσι, πολύ κοντά στον άξονα της Αττικής Οδού, με πάρκινγκ για στάθμευση αυτοκινήτων και αξιοπρεπείς συγκοινωνίες μοιραία μετέθεσε το επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών προς τα εκεί. Και πάλι, όχι μόνο γιατί «βολεύει περισσότερο» αλλά και επειδή τα εμπορικά κέντρα έγιναν μόδα, προσφέρονται για ψώμια και διασκέδαση, έχουν καινούργιες φίρμες και δεν υστερούν σε πολυτέλεια.
Το ερώτημα είναι πώς θα μετεξελιχθεί η Κηφισιά για να επανακτήσει την κρίσιμη μάζα καταναλωτών που χρειάζεται, και αν επαρκούν για κάτι τέτοιο 100 δωρεάν θέσεις στάθμευσης.