Οι τοπικές αγορές αργοπεθαίνουν και ένα απόθεμα αρκετών χιλιάδων μικρών καταστημάτων παραμένουν κενά τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη. Παραδοσιακές αγορές της Αθήνας όπως : , η Σόλωνος , τα Εξάρχεια , οι Αμπελόκηποι , το Παγκράτι αλλά και τα Πατήσια και η Κυψέλη κινδυνεύουν να εξαφανιστούν καθώς η κρίση και οι δημογραφικές και οι εθνολογικές μεταβολές που έχουν επέλθει σε συνδυασμό με την αλλαγή των καταναλωτικών συμπεριφορών έχουν οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση του 80% του υπάρχοντος αποθέματος.
Σε αγορές-«φαντάσματα» και απλούς δρόμους διέλευσης έχουν εξελιχθεί ύστερα από τρία και πλέον χρόνια κρίσης και προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας μας και οι περιφερειακές αγορές της Θεσσαλονίκης, όπως και οι αγορές και εμπορικές γειτονιές του κεντρικού Δήμου Θεσσαλονίκης έξω από τα όρια του ιστορικού κέντρου. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του οδικού άξονα της Λεωφόρου Βασιλίσσης Ολγας, του κύριου δηλαδή οδικού άξονα που οδηγεί από τα ανατολικά προάστια προς το κέντρο της πόλης. Μέχρι πριν από μερικά χρόνια έσφυζε από καταστήματα ειδών ένδυσης, υπόδησης, οικιακών ειδών και εξοπλισμού κοκ. Σήμερα, ωστόσο, το 50% των εκατέρωθέν της καταστημάτων έχει βάλει λουκέτο, η όποια εμπορική κίνηση πραγματοποιείται από τα σούπερ μάρκετ και τα υποκαταστήματα τραπεζών (άνω των 20), που έχουν πολλαπλασιαστεί κατά μήκος της, όπως και τα καφέ και αρτοζαχαροπλαστεία, που πολλαπλασιάζονται σαν «μανιτάρια» και πλέον έχει εξελιχθεί, σε έναν απλό δρόμο διέλευσης προς το κέντρο της πόλης. Στην Παρασκευοπούλου έχει κλείσει πάνω από το 50% των καταστημάτων, η Μπότσαρη έχει κοπεί στα δύο από τα έργα του μετρό και έχει οδηγηθεί σε απαξίωση, ενώ εναγώνιες προσπάθειες «να κρατηθεί στη ζωή» καταβάλλει η Μαρτίου, αλλά και αυτή το καταφέρνει μόνο σε ένα μικρό τμήμα πάνω από την Εγνατία μέχρι την Παπαναστασίου, ενώ το τμήμα της από τη Βασιλίσσης Ολγας μέχρι τη Δελφών αργοπεθαίνει και από τη Δελφών μέχρι την Εγνατία η κατάσταση είναι πλέον τραγική. Κάθε περιθώριο επιβίωσης και χαρακτηρισμού της περιοχής ως τοπική αγορά έχει χαθεί πλέον και για τη Χαριλάου, που μόνο ως χώρος αναψυχής μπορεί πλέον να χαρακτηριστεί και όχι ως αγορά.