Στις νέες τάσεις στο χώρο του λιανεμπορίου, όπως διαμορφώνονται λόγω των συνεπειών της κρίσης, συγκαταλέγεται το γεγονός ότι πλέον έχει εξαφανισθεί ο «αέρας», ενώ αυξάνονται και πληθύνονται οι περιπτώσεις μεγάλων αλυσίδων που καταβάλλουν αντί για ενοίκιο, ποσοστό επί του τζίρου, που κυμαίνεται από 5%- 7%, όταν μισθώνουν καταστήματα εκτός εμπορικών κέντρων. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί επίσης το γεγονός ότι η απασχόληση στον κλάδο του λιανεμπορίου έχει μειωθεί από το 16% του συνόλου εργατικού δυναμικού προ κρίσης σε 12% σήμερα, με ό,τι αρνητικό συνεπάγεται αυτό γενικότερα για την οικονομία. Στη διάρκεια της κρίσης, σύμφωνα με την Αθηναϊκη Οικονομική, παρατηρείται επίσης το φαινόμενο της μεγάλης αύξησης του αριθμού των φούρνων και των χώρων εστίασης σε όλους τους εμπορικούς δρόμους της πρωτεύουσας, η διατήρηση πολύ μικρότερων αποθεμάτων από πλευράς των εταιρειών, όπως συμβαίνει στις αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών, αλλά και ειδικά για το κέντρο της Αθήνας η σταδιακή μετατόπιση του λιανεμπορίου, από το Κολωνάκι, στο Σύνταγμα και το Μοναστηράκι. Απο την άλλη πλευρά , την 22η θέση, σε σύνολο 24 χωρών, καταλαμβάνει η ελληνική αγορά retail, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Proprius που εκπροσωπεί την Cushman & Wakefield στην Ελλάδα, . Η Μεγάλη Βρετανία είναι η κυριότερη αγορά στην Ευρώπη, ενώ ακολουθούν η Τουρκία, η Γερμανία, η Σουηδία, η Νορβηγία, η Ρωσία, η Ελβετία και η Γαλλία. Στον αντίποδα, τις τρεις τελευταίες θέσεις, στην κατάταξη των 24 χωρών, καταλαμβάνουν η Ουγγαρία, η Πορτογαλία και η Ελλάδα. Πάντως, η πολυεθνική εταιρεία ακινήτων εκτιμά ότι ο όγκος των επενδύσεων σε ευρωπαϊκό ετήσιο επίπεδο θα διαμορφωθεί στα 142 δισ. ευρώ, μέγεθος 5% μεγαλύτερο, συγκριτικά με το 2012.