Τα εμπορικά κέντρα αναμένεται να επωφεληθούν περισσότερο απ’ ό,τι τα εμπορικά καταστήματα σε κεντρικές οδούς, όταν η κατανάλωση ανακάμψει. Ηδη, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, η μείωση του τζίρου των εμπορικών κέντρων είναι αισθητά χαμηλότερη από το σύνολο του λιανεμπορίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, που ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες ο όμιλος της Lamda Development, στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens, σε ετήσια βάση, η λειτουργική κερδοφορία υποχώρησε κατά 10% σε 5,7 εκατ. ευρώ (από 6,3 εκατ. ευρώ), ενώ ο κύκλος εργασιών και η επισκεψιμότητα μειώθηκαν κατά 9% και 3% αντίστοιχα. Οσον αφορά το Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, η λειτουργική κερδοφορία μειώθηκε κατά 13% σε 5,8 εκατ. ευρώ (από 6,7 εκατ. ευρώ), ενώ ο κύκλος εργασιών και η επισκεψιμότητα υποχώρησαν κατά 1% και 7% αντίστοιχα. Μάλιστα, στην περίπτωση του Golden Hall (Μαρούσι) τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και η επισκεψιμότητα κατέγραψαν άνοδο της τάξεως του 1% και 3% αντίστοιχα. Επιπλέον, η διοίκηση ανέφερε ότι από τον Μάιο και μετά, το πρόσημο είναι πλέον θετικό και για τα τρία εμπορικά κέντρα της Lamda Development. Η επιβεβαίωση του σημαντικού μεριδίου της αγοράς που έχουν πλέον καταλάβει τα εμπορικά κέντρα προκύπτει και από το γεγονός ότι η πληρότητά τους κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο, συχνά κοντά στο 100%, καθώς οι αλυσίδες προτιμούν να έχουν παρουσία σε ένα εμπορικό κέντρο, παρά σε μια εμπορική πιάτσα. Απόδειξη το γεγονός ότι ακόμα και στο Κολωνάκι και στην Ερμού, που στο παρελθόν ήταν αδύνατο να βρεθεί κενό κατάστημα, σήμερα το ποσοστό των άδειων ακινήτων προσεγγίζει ή και ξεπερνάει το 30%. Η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη σε άλλες εμπορικές οδούς, όπως η οδός Σταδίου και η Πατησίων, με ποσοστό που προσεγγίζει ή και ξεπερνάει το 40%.