Θα μπορούσε να μιλήσει κανείς για τα δύο πρόσωπα της κρίσης. Το ένα πρόσωπο απεικονίζει τις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τις ευκαιρίες που δημιουργεί η κρίση και σπεύδουν να ενισχύσουν τα δίκτυα τους αγοράζοντας ή μισθώνοντας νέα καταστήματα. Το άλλο πρόσωπο όμως είναι "τα λουκέτα" ακόμα και σε ιστορικά καταστήματα. Το realestatenews.gr προσπάθησε να καταγράψει αυτά τα δύο πρόσωπα παρουσιάζοντας χαρακτηριστικές περιπτώσεις επιχειρήσεων που ανήκουν είτε στην μία είτε στην άλλη κατηγορία .
Η μία όψη.
Τις τελευταίες εβδομάδες μία σειρά επιχειρήσεων προχώρησε στο άνοιγμα νέων καταστημάτων ή ανακοίνωσαν την πρόθεση τους για περαιτέρω επέκταση του δικτύου τους. Πρόκειται:
-Η METRO AEBE το πρώτο πεντάμηνο του έτους έχει προχωρήσει στην ενίσχυση του δικτύου της αλυσίδας My Market με τρία νέα καταστήματα φθάνοντας συνολικά τα 53 σε όλη την Ελλάδα. Τα τρία αυτά καταστήματα αποτελούν μέρος του φετινού αναπτυξιακού προγράμματος της εταιρείας το οποίο προβλέπει τη δημιουργία συνολικά 10 νέων καταστήματα My Market ή METRO Cash & Carry, έως το τέλος του έτους.
-Η Puma ενδυναμώνει την παρουσία της στην ελληνική αγορά μέσω της συνεργασίας της με την εταιρεία Sports World Business.Οπως έγινε γνωστό, η Puma θα υποστηρίξει τη δημιουργία 15 νέων καταστημάτων μέχρι το 2014 από την Sports World Business σε διάφορα σημεία της Ελλάδας, όπου η Puma δεν έχει αυτή τη στιγμή παρουσία με καταστήματα λιανικής. Το επιχειρηματικό πλάνο που έχει εκπονηθεί στοχεύει στο άνοιγμα 5 καταστημάτων ανά έτος κατά μέσο όρο.
-Κατά το 9μηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, ο όμιλος Jumbo λειτούργησε 4 νέα υπερκαταστήματα. Σήμερα ο όμιλος διαθέτει δίκτυο 57 καταστημάτων εκ των οποίων 48 είναι στην Ελλάδα, 3 στην Κύπρο και 6 στη Βουλγαρία, ενώ προχωρά στην ολοκλήρωση και λειτουργία ενός ακόμα καταστήματος στην πόλη Russell της Βουλγαρίας εντός του τρέχοντος Μαΐου.
-Τα σημεία παρουσίας της στο λεκανοπέδιο Αττικής διευρύνουν τα Public καθώς το δίκτυο εμπλουτίζεται με δύο νέα καταστήματα στην Αγία Παρασκευή και το Αιγάλεω. Τα συγκεκριμένα καταστήματα είχαν μέχρι πρότινος το σήμα της αλυσίδας Multirama.
-Η Lenovo προχώρησε στο άνοιγμα των πρώτων αποκλειστικών της καταστημάτων, Lenovo Exclusive Stores, σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα. Πρόκειται για καταστήματα με προϊόντα της Lenovo, που φέρουν το λογότυπο και το branding της εταιρίας.
Η άλλη όψη
Η περίπτωση της διακοπής λειτουργίας ενός εμβληματικού καταστήματος των βορείων προαστείων της Αθήνας είναι ενδεικτικό της εικόνας της κρίσης. Ο Carouzos στο Νέο Ψυχικό κατέβασε προ ημερών ρολά «χτυπημένο» από την οικονομική κρίση. Τις πόρτες του συγκεκριμένου μαγαζιού είχαν περάσει μεγάλα ονόματα της λεγόμενης καλής κοινωνίας που φημίζονταν για το ακριβό γούστο και την ανάγκη τους να ξεχωρίζουν.