Η κρίση προκαλεί σημαντικές πιέσεις και στην αγορά των εμπορικών κέντρων η οποία έχει να αντιμετωπίσει απο την μία πλευρά την συρρίκνωση της κατανάλωσης και απο την άλλη τον έντονο ανταγωνισμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο πρώτος γύρος ολοκληρώθηκε με την αναστολή λειτουργίας εμπορικών κέντρων σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας και την ακύρωση των επενδυτικών πλάνων που είχαν σχεδιαστεί. Ο δεύτερος γύρος , θα αφορά την μεγαλύτερες πληθυσμιακές αγορές όπως πχ της Θεσσαλονίκης. Πληροφορίες φέρουν μεγάλο εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης να αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα. Πρόκειται για εμπορικό κέντρο έκτασης 86.000 τ.μ. που ξεκίνησε την λειτουργία του περίπου έναν χρόνο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οπότε η αγορά ακινήτων δεν είχε ακόμη «εγκαινιάσει» τον κύκλο καθόδου και οι επενδύσεις σε εμπορικά κέντρα βρίσκονταν σε άνθηση. Η διαρκής συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης (-7,5% μόνο το τέταρτο τρίμηνο 2011) τα τελευταία χρόνια έχει μειώσει δραματικά τον τζίρο των καταστημάτων, γεγονός που αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους των προβλημάτων. Ο τρίτος γύρος θα αφορά, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών την ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας όπου ήδη καταγράφονται συνθήκες υπερβάλλουσας προσφοράς. Η ύφεση που φέτος θα ξεπεράσει το 5% , σε συνδυασμό με την συρρίκνωση του εσωτερικού και του εξωτερικού τουρισμού είναι ένα ακόμα "αγκάθι" που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν. Αν σε όλα αυτά προστεθεί και η περιορισμένη χρηματοδότηση τότε το πρόβλημα μεγενθύνεται με απρόβλεπτες συνέπειες ως προς την βιωσιμότητα κάποιων απο αυτά.