«Βαρίδι» 1,5 εκατ. τετραγωνικων μέτρων νέων εμπορικών χώρων κυρίως στην περιφέρεια της Αθήνας, έφερε σημαντική αλλαγή στην κατανάλωση και στον εμπορικό χάρτη. Έτσι, μερίδιο από την παραδοσιακή αγορά του κέντρου μετατοπίστηκε στα εμπορικά κέντρα και στις νέες εμπορικές πιάτσες (Μαρούσι, οδός Πειραιώς, Μεσόγεια κ.α.), ενώ περιοχές όπως η Πατησίων και τα Εξάρχεια έχασαν το 50% της εμπορικής ισχύος τους. Η μετεξέλιξη, αν και άναρχη, όπως σημειώνουν μικρομεσαίοι έμποροι, μοιάζει αναπόφευκτη όσο αλλάζει φυσιογνωμία η ίδια η πόλη. Από την κρίση αλλά και την άνοιγμα νέων αγορών επηρεάστηκαν και οι αγορές υψηλής προβολής. Η πτώση στην Ερμού τον Ιούνιο του 2011 κυμάνθηκε στο 11,4% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2010, φθάνοντας τα 195 ευρώ ανά τ.μ. τον μήνα ή 2.340 ευρώ ανά τ.μ. τον χρόνο. Το Κολωνάκι, και ειδικότερα η Τσακάλωφ, έχει υποστεί σαφώς μεγαλύτερο πλήγμα και η πτώση διαμορφώνεται σε ετήσια βάση στο 17,9%, ενώ τα ενοίκια βρίσκονται, κατά μέσο όρο, περίπου στα 115 ευρώ ανά τ.μ. τον μήνα ή 1.380 ευρώ ανά τ.μ. τον χρόνο. Παρά τη μείωση των ενοικίων, ωστόσο, και τις ανακατατάξεις εμπορικών αλυσίδων, και επί της -εμβληματικής για την αγορά- οδού Ερμού παραμένουν κενά καταστήματα, καταδεικνύοντας αφενός τα σημάδια της ύφεσης και αφετέρου τα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά η περιοχή. Η κατάσταση δεν πλήττει πια μόνο τις μικρές επιχειρήσεις, που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά λόγω τόσο της ύφεσης όσο και των άλλων δεινών, αλλά και μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.