Ο θάνατος σου η ζωή μου.Η κρίση επαναφέρει στο προσκήνιο το ρητό αυτό καθώς ενώ από την μία πλευρά χιλιάδες ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις δίνουν καθημερινό αγώνα επιβίωσης από την άλλη κάποιες άλλες –ελληνικές και ξένες-«τρέχουν» για να εκμεταλλευτούν τα χαμηλότερα ενοίκια που έφερε η κρίση. Ενδεικτικές είναι οι κινήσεις εννέα μεγάλων αλλυσίδων που έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να ενισχύσουν το δίκτυο καταστημάτων τους.
CALZEDONIA: Η αλυσίδα Calzedonia (της ΕΛΒΕ) το α' 5μηνο του 2011 άνοιξε τέσσερα νέα καταστήματα
Φουρλής: Σε ένα νέο κλάδο λιανικής μετά τη σύναψη συμφωνίας, να αναλάβει τα δικαιώματα franchise για την ανάπτυξη περίπου 20 καταστημάτων της εταιρείας «New Look» στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία
Coco-Mat: Ενα νέο κατάστημα της εταιρείας Coco-Mat στην περιοχή του Κολωνακίου, ενώ άλλα δύο νέα καταστήματα έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν από τις αρχές του 2011, στη Βούλα και στο Μαρούσι.
Toi&moi: Νέο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Athens Metro Mall και άνοιγμα του ηλεκτρονικού της καταστήματος, με την επωνυμία The e-fashion store
Η&Μ: Ακόμη ένα κατάστημα. Το 21ο σημείο βρίσκεται στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens στο Μαρούσι
Jumbo: Το Μάιο ξεκίνησε η λειτουργία του νέου ιδιόκτητου υπερκαταστήματος στην πόλη Βάρνα της Βουλγαρίας. Μέχρι το Δεκέμβριο του 2011 θα έχουν προστεθεί τρία νέα καταστήματα στην Ελλάδα
Praktiker: Επένδυση ύψους 17 εκατ. ευρώ, με το άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων στη Βόρεια Ελλάδα.
Κωτσόβολος: Επενδυτικό πρόγραμμα 15 εκατ. ευρώ. Νέο μεγάλο κατάστημα McArthurGlen και στο εμπορικό πάρκο της REDS
Lacoste: Τρία νέα καταστήματα, με το δίκτυο να φτάνει στα 37 σημεία πανελλαδικά
Φυσικά , ανάλογες κινήσεις κάνουν και μεγάλα σουπερ μαρκετ που ανήκουν σε πολυεθνικούς ομίλους ,όπως τα Α-Β και η Καρφουρ.