Ενα μικρό νησάκι στον Σαρωνικό θα "υποδεχτεί" επενδύσεις; Το θέμα άνοιξε ερώτηση που κατατέθηκε στην Βουλή σύμφωνα με την οποία στο νησί της Υδρούσας στο Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, επιχειρείται, για άλλη μια φορά, να γίνουν εμπορευματικές επενδύσεις. Συγκεκριμένα, και σύμφωνα με δημοσιεύματα , ετοιμάζεται στο νησί έκτασης περίπου 57 στρεμμάτων, επένδυση με τίτλο «Πρότυπο Πάρκο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτισμού και Ερμηνείας Περιβάλλοντος. Ανάδειξη φυσικού τοπίου – Διαχείριση επισκεψιμότητας». Όπως αναφέρεται στην ερώτηση που κατατέθηκε απο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ :
"Σύμφωνα με την μελέτη του έργου, η εν λόγω επένδυση έχει σαν σκοπό να μετατρέψει την νησίδα σε κέντρο αναψυχής και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για τους επισκέπτες του. Συγκεκριμένα το σχέδιο προβλέπει, μεταξύ των άλλων, ότι θα κατασκευαστούν δύο λιμάνια, ένα στον όρμο Αντύπα (δηλαδή έναντι της εκκλησίας Παναγίτσα στην Κάτω Βούλα) και ένα στην Υδρούσα προκειμένου να γίνεται η μεταφορά επισκεπτών από και προς το νησί, οι οποίοι θα καλούνται να πληρώσουν εισιτήριο €6 ως αντίτιμο για τη μεταφορά τους αλλά και για τη χρήση των υπηρεσιών και εγκαταστάσεων που το νησί θα προσφέρει. Επίσης, σύμφωνα με το σχέδιο, θα απαγορεύεται η προσέγγιση σκαφών σε απόσταση μικρότερη των 200 μέτρων περιμετρικά των ακτών του νησιού, για την προστασία των λουομένων, επειδή θα δημιουργηθεί οργανωμένη πλαζ με ξύλινες ομπρέλες και ξαπλώστρες, αλλά και πλωτό κυλικείο.
Ωστόσο, στο σχέδιο της επένδυσης δεν αναφέρονται οι επιπτώσεις που θα έχει μια τέτοιου τύπου επένδυση, τόσο στο ίδιο το νησί, όσο και στους κατοίκους της περιοχής της Βούλας και των όμορων Δήμων. Συγκεκριμένα, στο σχέδιο της επένδυσης δεν λαμβάνεται υπόψη η απόφαση του ΟΡΣΑ (Απόφαση της 20ης Τακτικής Συνεδρίασης 1/10/2008), η οποία έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την εν λόγω επένδυση και ορίζει ρητά ότι «Η έγκριση της θέσης πρόσβασης στη νήσο με δίαυλο πλάτους 10 μέτρων θα γίνει από τις αρμόδιες για τα έργα επί του αιγιαλού υπηρεσίες και θα είναι κατάλληλη για την υποδοχή σκαφών (πλην ταχύπλοων), ώστε να μην παρεμποδίζεται η ελεύθερη πρόσβαση του κοινού στον αιγιαλό». Επίσης, στο σχέδιο της επένδυσης δεν αναφέρεται πουθενά ο τρόπος διαχείρισης των λυμάτων που θα παράγουν τόσο τα σκάφη που θα πηγαινοέρχονται όσο και το πλωτό κυλικείο, ενώ πρέπει να τονιστεί ότι στον κόλπο έναντι της εκκλησίας Παναγίτσα στην Κάτω Βούλα που θα γίνει το λιμάνι κολυμπούν χιλιάδες κάτοικοι κάθε χρόνο.
Επισημαίνεται ότι, στο νησί πέρα από τα ιστορικής σημασίας γερμανικά πολυβολεία, υπάρχει και πλούσια ορνιθοπανίδα, με μεγάλο πληθυσμό από αγριοκούνελα και διάφορες ποικιλίες πουλιών. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, το Ελληνικό Κέντρο Δακτυλίωσης Πουλιών σε έγγραφό του επισημαίνει ότι οι νησίδες του Σαρωνικού (όπως και η Υδρούσα) χρησιμοποιούνται από αρκετά είδη πουλιών, κυρίως θαλασσοπούλια, ως χώροι φωλιάσματος, ανάπαυσης κατά την αποδήμηση και ανεύρεσης τροφής. Μάλιστα στο εν λόγω έγγραφο αναφέρεται ότι, η Υδρούσα συγκεντρώνει αρκετά είδη, κυρίως στρουθιόμορφων - μυγοχάφτες, μαυρολαίμηδες κ.ά. και ότι πολλά ότι πολλά από αυτά τα είδη είναι σπάνια και προστατευόμενα γεγονός που απαιτεί την ανάγκη να προηγηθεί πλήρης μελέτη της βιοποικιλότητας της νησίδας. Είναι σαφές λοιπόν ότι, με την εν λόγω επένδυση θα υπάρξει οικονομικός αποκλεισμός και απαγόρευση της ελεύθερης πρόσβασης των κατοίκων της περιοχής, μιας και για την πρόσβαση σε αυτή θα χρησιμοποιούνται ιδιωτικά πλοιάρια αντί εισιτηρίου, το οποίο θα εκμεταλλεύεται ο επενδυτής. Επίσης, είναι ξεκάθαρο ότι, η εν λόγω επένδυση εγκυμονεί κινδύνους για το περιβάλλον και την περιοχή, εξαιτίας της συνεχούς διέλευσης των πλοιαρίων, καθώς και εξαιτίας της αυξημένης και οργανωμένης - με υποδομές - παρουσίας των επισκεπτών."