Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Συμφέρει

Επενδυτικός οδηγός επιβίωσης

Η ελληνική αγορά βρίθει προκλήσεων οι οποίες όμως για να μετουσιωθούν σε κέρδος θα πρέπει να εντοπισθούν. Οι μέθοδοι που ακολουθούν οι ειδικοί της αγοράς είναι πολλοί αλλα σε περιπτώσεις στις οποίες θα πρέπει να μελετηθούν αγορές για τις οποίες τα στατιστικά στοιχεία είναι από περιορισμένα έως ανύπαρκτα ο καλύτερος οδηγός είναι το παρελθόν. Με απλά λόγια αν μελετηθεί η συμπεριφορά της αγοράς –και κυρίως- η ζήτηση των προηγούμενων χρόνων τότε μπορούν να εξαχθούν ιδιαίτερα χρήσιμα συμπεράσματα και για την πορεία στα επόμενα χρόνια. Από την ανάλυση των στοιχείων που αφορούν την οικονομική συμπεριφορά των αγοραστών ακινήτων και συγκεκριμένα από τις μεταβιβάσεις που πραγματοποιούνται μπορεί να εξαχθούν συμπεράσματα που αφορούν:

- Την ζήτηση που εκδηλώνεται τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και για επιμέρους κατηγορίες ακινήτων. Φυσικά , η σημερινή περίοδος δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα αλλά η έρευνα της αγοράς σε βάθος πενταετίας θα δώσει μία ασφαλή εικόνα για το προφιλ των αγοραστών, το είδος και τα χαρακτηριστικά των ακινήτων που επιλέγουν. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφανίζει και η έρευνα για το προφιλ κυρίως επαγγελματικό των αγοραστών καθώς τα συμπεράσματα οδηγούν με ασφάλεια σε διαπιστώσεις τόσο για την συμπεριφορά της αγοράς στη κρίση όσο και για την εξέλιξη της αγοράς. Για παράδειγμα σε μία περιοχή που κυριαρχούν οι μισθωτοί το ενδεχόμενο απότομης αύξησηςτης προσφοράς είναι περιορισμένο αφού υπάρχει η εισοδηματική αφάλεια που λείπει απο άλλες ομάδες πολιτών πχ επιχειρηματίες.

- Το επίπεδο των τιμών που είναι διατεθειμένοι να καταβάλλουν οι αγοραστές προκειμένου να αποκτήσουν ένα ακίνητο. Μία απότομη καμψη των τιμών στην διάρκεια των δύο τελευταίων χρόνων υποδηλώνει ότι η ζήτηση δεν αρκεί να καλύψει την προσοφρά και έτσι το πιό πιθανό είναι ότι στο εγγύς χρονικό διάστημα να επιδεινωθούν οι συνθήκες της προσφοράς.

- Την προέλευση της ζήτησης δηλαδή αν προέρχεται από τις τοπικές αγορές ή αν πρόκειται για υποψήφιους αγοραστές από άλλες περιοχές είτε της χώρας είτε του εξωτερικού. Μία αγορά που συντηρείται απο την εγχώρια ζήτηση είναι λιγότερο ευάλλωτη σε σχέση με εκείνη που βασίζεται σε ξενους αγοραστές οι οποίοι έχουν ευρύτερη πληροφόρηση και για τις ανταγωνιστικές αγορές.

- Την δυνατότητα άμεσης εξόδου από την επένδυση αφού όσο πιο δυναμική είναι μία αγορά τόσο πιο εύκολα επιτυγχάνεται η ρευστοποίηση του προϊόντος . Η γνώση του ελάχιστου χρόνου που μπορεί να πωληθεί ένα ακίνητο χωρίς όμως ο ιδιοκτήτης να έχει ρίξει κατακόρυφα την τιμή είναι μία πολλή χρήσιμη πληροφορία που οδηγεί σε συμπεράσματα για την εμπορικότητα της περιοχής. Η ύπαρξη για πολύ μεγάλο διάστημα ακινήτων στην αγορά σημαίνει ότι η εμπορικότητα στην συγκεκριμένη συγκυρία είναι περιορισμενη.

Το real estate στο διαδίκτυο

Όταν μιλάς με τους φίλους και την οικογένεια για την πώληση του σπιτιού σας, πολλοί θα σας πουν ότι για να πωλήσετε το σπίτι σας το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι "να το προβάλλετε στο διαδίκτυο." Μπορεί να έχουν δίκιο. Καθώς πάνω από το 50% των αγοραστών σήμερα κάνουν στο σπίτι τους on-line αναζήτηση. Αλλά τι σημαίνει αυτό; Στην πραγματικότητα το διαδίκτυο είναι ένας απέραντος ωκεανός πληροφοριών. Το σπίτι σας θα είναι "στο διαδίκτυο" αλλά είναι εξαιρετικά απίθανο να βρεθεί από εκεί ένας αγοραστής . Για αυτό σκεφτείτε ως αγοραστής πως θα αναζητούσατε ένα ακίνητο. Η απάντηση στο ερώτημα αυτό θα είναι ένα καλό πρώτο βήμα που θα αποκαλύψει πώς θα προβάλλετε το σπίτι σας με επιτυχία σε απευθείας σύνδεση. Αφού έχετε εντοπίσει αυτά τα hotspots που θα βοηθήσουν στη παρουσίαση με έναν οπτικά ελκυστικό τρόπο σκεφτείτε τις πιθανές ερωτήσεις και προχωρήστε :

1. Χρησιμοποιήστε βάσεις δεδομένων Εάν για παράδειγμα το σπίτι σας εμφανίζεται στην ιστοσελίδα ενός κτηματομεσίτη, είναι πολύ πιθανόν ότι το σπίτι σας θα τοποθετηθεί αυτόματα σε μεγαλύτερες βάσεις δεδομένων. Ακόμη και οι ιδιώτες πωλητές, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις μηχανές αναζήτησης για να προβάλουν-διαφημίσουν το ακίνητο τους σε σημεία –κλειδιά.

2. Αγοράστε ένα domain name Είναι μια διαδικτυακή διεύθυνση που δείχνει σε έναν ιστότοπο ή ιστοσελίδα. Μπορείτε να αγοράσετε ένα domain name γρήγορα. . Αυτό θα σας δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιήσετε τις τεράστιες επισκεψιμότητες των βάσεων δεδομένων των μηχανών αναζήτησης .

3. Δημιουργήστε μια ιστοσελίδα Μια ιστοσελίδα δίνει την δυνατότητα να χτίσετε τη διαφήμιση σας online και να απευθύνεστε σε πολύ μεγάλο κοινό. Αυτό μπορεί να γίνει απλά ,ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται από παρόχους υπηρεσιών. Η κατασκευή ιστοσελίδων είναι μία απλή υπόθεση και δωρεάν αφού εταιρείες παρέχουν ιστοσελίδες πρότυπο .

4.Χρησιμοποιήστε την κοινωνική δικτύωση Γνωρίζετε ότι ένας εκπληκτικός αριθμός αγοραστών συγκεντρώνει πληροφορίες από την παραπομπή ενός φίλου ενός συγγενή; Μπορείτε να κάνετε on-line χρήση ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης όπως το MySpace, Facebook , ακόμη και Twitter.

Γειτονιές που κρατανε τιμές

Συνοικίες όπως το Θησείο, η Πλάκα , Κεραμεικός αλλά και –προσφάτως- το Μουσείο και τα Εξάρχεια εξακολουθούννα συγκεντρώνουν ένα σημαντικό ποσοστό ζήτησης και για ον λόγο αυτό κρατούν τις τιμές αφού οι απώλειες απο την κρίση είναι αναλογικά μικρές. Σύμφωνα με μεσίτες και στις γειτονιές αυτές η ζήτηση προέρχεται από συγκεκριμένο κοινό το οποίο συνδυάζει υψηλό εισόδημα και ό επίπεδο μόρφωσης . Ο συνδυασμός αυτός αλλά και τα ήδη υφιστάμενα χαρακτηριστικά της αγοράς προσελκύουν και άλλους υποψήφιους αγοραστές οι οποίοι κινούνται με βάση κοινωνικά κριτήρια. «Αυτό που θα πρέπει να κατανοήσουν όσοι κινούνται στην αγορά κατοικίας είναι ότι σε περιόδους κρίσης η αγορά κινείται με βάση συγκεκριμένες κατηγορίες αγοραστών και για κατοικίες συγκεκριμένων προδιαγραφών. Άλλωστε η ίδια η έννοια της κρίσης προϋποθέτει ότι από την αγορά απουσιάζει το ευρύ κοινό αγοραστών και για τον λόγο αυτό οι περιοχές που πλήττονται περισσότερο είναι εκείνες οι οποίες απευθύνονται σε αγοραστικό κοινό μεσαίου εισοδήματος. Το φαινόμενο αυτό δεν είναι ελληνικό αλλά διεθνές και έχει καταγραφεί σε όλες τις περιόδους κρίσης που έχει περάσει η παγκόσμια αγορά κατοικίας. Πρόκειται για μία νέα πραγματικότητα με την οποία θα πρέπει να ζήσουμε για αρκετά χρόνια ακόμα» επισήμανε οικονομικός αναλυτής σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην αγορά κατοικίας και κατέληξε «τα κέρδη στα επέμενα χρόνια θα προέλθουν από περιοχές που έχουν συγκεκριμένο κοινό ή προσφέρουν προοπτική υψηλού κέρδους.»

Κερδίστε απο την πτωτική αγορά

Υποψήφιοι αγοραστές έχουν το πλεονέκτημα σε μια πτωτική αγορά και αυτό γιατί υπάρχει ένα πλεόνασμα των κατοικιών προς πώληση και έχουν την ευκαιρία να πάρουν ένα σπίτι σε καλή τιμή. Η λέξη κλειδί εδώ είναι « ευκαιρία » . Υπάρχουν στιγμές που θα πρέπει να ακολουθήσουν επιθετική πολιτική και άλλες που θα πρέπει να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση . Γνωρίζοντας ότι η σωστή πολιτική θα μπορούσε σας γλυτώσει χιλιάδες ευρώ ακολουθήστε τις παρακάτω παροτρύνσεις:

1 : Κάνετε την έρευνα σας Οι αγοραστές έχουν κατά κανόνα το πλεονέκτημα σε μια πτωτική αγορά , αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνετε μια συναλλαγή στα τυφλά . Υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς παντού απο όπου μπορεί να συλλέξουν πληροφορίες. Ο στόχος της έρευνας αυτής είναι να γνωρίσετε το εύρος τιμών για την περιοχή.

2 : Σιγουρέψτε την χρηματοδότηση. Αν έχετε το τίμημα σε μετρητά δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν όμως χρειαστείτε δάνειο βεβαιωθείτε ότι είστε σε θέση να το εξασφαλισετε και για αυτο πάρτε μία προέγκριση απο την τράπεζα. Επίσης καλο είναι να έχετε ένα ειδικό (μηχανικό , δικηγόρο κα) που θα κάνει τους απαραίτητους ελέγχους.

3 :Ψάξτε για ακίνητα που είναι στην αγορά για πολύ καιρό. Πωλητές που έχουν στην αγορά το ακίνητο πολύ καιρό βαρέθηκαν και βιάζονται. Αυτό δίνει στο αγοραστή μία πρόσθετη διαπραγματευτική δύναμη. . Αν το σπίτι βρίσκεται στην αγορά για πολλούς μήνες , αυτό σημαίνει ότι ο πωλητής έχει υποχωρήσει απο το αρχικό τίμημα αν φυσικά θέλει να πουλήσει όσο το δυνατόν συντομότερα . Μπορείτε επίσης να ζητήσετε από τον πωλητή να καλυψει τις δαπάνες επισκευών.

4 : Βεβαιωθείτε ότι οι τίτλοι ιδιοκτησίας είναι καθαροί. Κατά τη διάρκεια της κρίσης κάποιοι οι πωλητές ψάχνουν να ξεφορτωθούν ακίνητα που έχουν βάρη . Κάντε λοιπον ένα ενδελεχή νομικό έλεγχο πριν δώσετε προκαταβολή και συμφωνήσετε το τίμημα.

5 : Αποφύγετε έναν πόλεμο προσφορών Όταν αγοράζετε σε μια πτωτική αγορά το τελευταίο πράγμα που θέλετε να μπείτε σε ανατγωνισμό προσφορών με κάποιο άλλο ενδιφερόμενο. Ένας πόλεμος προσφορών είναι σχεδόν πάντα μια άσκοπη σπατάλη χρόνου και , ε χρημάτων .Η καλύτερη στάση για την αποφυγή ενός πολέμου προσφορών είναι να θέσετε ένα όριο τιμής και να επιμείνετε σε αυτό . Θυμηθείτε , υπάρχει αφθονία των σπιτιών εκεί έξω ... 6 : Μην φοβάστε την αναζήτηση Σε μια πτωτική αγορά , υπάρχουν πάντα πολλές επιλογές που είναι διαθέσιμες . Αν δεν έχετε αποκομίσει τα οφέλη που θέλετε προχωρήστε παρακάτω. Θυμηθείτε ότι σε μια κάτω αγορά, ο αγοραστής έχει το πάνω χέρι . Μερικοί πωλητές αρνούνται να κατανοήσουν ότι η αγορά είναι στα κάτω, και δεν θα δέχονται καμία προσφορα χαμηλότερη από ό, τι αισθάνονται ότι αξίζει το ακίν

Που υπάρχουν ευκαιρίες

Τη μεγαλύτερη κρίση της τελευταίας δεκαετίας διέρχεται η κτηματαγορά και μαζί με αυτή οι χιλιάδες επαγγελματίες που εμπλέκονται σε έναν από τους πιο νευραλγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με στοιχεία κτηματομεσιτών, οι πωλήσεις ακινήτων πανελλαδικά έχουν σημειώσει ραγδαία πτώση σε ποσοστό άνω του 50% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ τα τελευταία χρόνια όσες οικοδομικές άδειες είχαν εκδοθεί μέχρι στιγμής δεν έχουν ενεργοποιηθεί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία κτηματομεσιτικών γραφείων, τα απούλητα διαμερίσματα πανελλαδικά ξεπερνούν σε αριθμό τις 150.000, ενώ μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται σε τουριστικές περιοχές που δέχθηκαν αλόγιστη ανάπτυξη. Παράλληλα, σημαντικά προβλήματα έχουν προκύψει και στα μισθωτήρια μεγάλων κατοικιών, καθώς τα ενοίκια διαμερισμάτων άνω των 150 τετραγωνικών μέτρων καταγράφεται πτώση που ξεπερνάει το 30%.

Πάντως, όποιοι ενδιαφέρονται αυτή την περίοδο να αγοράσουν κάποιο ακίνητο και διαθέτουν ρευστό μπορούν να πετύχουν σημαντικές εκπτώσεις που πριν από μερικά χρόνια ήταν αδύνατον να συμβούν. Μεγάλες προσφορές εντοπίζονται και στις λεγόμενες φθηνές και μικρομεσαίες γειτονιές, διότι η κρίση χτύπησε περισσότερο τους κατοίκους αυτών των περιοχών με τους εργολάβους να διαθέτουν σημαντικό αριθμό απούλητων διαμερισμάτων και μεζονετών.

Η τελευταία έρευνα της Ρropindex για το 2009 κατέγραψε τις μεγαλύτερες μειώσεις τιμών (ως 20%) σε περιοχές όπως Αγιοι Ανάργυροι, Ιλιον, Μεταμόρφωση, Ν. Φιλαδέλφεια, Ν. Χαλκηδόνα, Ανω Λιόσια, Αχαρνών, Ζεφύρι, Καματερό, Νέα Πέραμο. Αλλά και τους πρώτους μήνες του 2010, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι τιμές υποχώρησαν πάνω από 11%. Στην υπόλοιπη Ελλάδα, οι νομοί Δράμας, Εβρου, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης και η Κρήτη είδαν τις τιμές των ακινήτων να υποχωρούν ακόμη και 20% πέρυσι ενώ η έντονα πτωτική τάση συνεχίζεται όλο το 2010.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki