Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Καταγγέλω κε Υπουργέ

Κτίζουν στα καμμένα της Αττικής

Εννέα μήνες μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αττική και παρά την απόφαση του Περιφερειάρχη για αναστολή των αδειών και των οικοδομικών εργασιών, η παράνομη δόμηση της περιοχής καλά κρατεί. Σύμφωνα με πρόσφατες δορυφορικές φωτογραφίες της "Κτηματολόγιο Α.Ε.", στις περιοχές που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες φυτρώνουν… αυθαίρετα. Ειδικότερα, 38 μεταβολές έχουν σημειωθεί στην περιοχή της Β.Α. Αττικής μόνο κατά τον μήνα Απρίλιο, ενώ από την ημέρα των πυρκαγιών έως σήμερα έχουν καταγραφεί 118 μεταβολές. Μάλιστα, οι κατασκευές εντοπίζονται και σε περιοχές εκτός ορίων οικισμών, μην αφήνοντας καμιά αμφιβολία ως προς το έκνομο της οικοδομικής δραστηριότητας. Σύμφωνα με τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει αρκετές αυτεπάγγελτες αυτοψίες, ουδέποτε εδόθησαν από την πολεοδομία οι απαραίτητοι χάρτες με τα ακριβή όρια των σχεδίων πόλεων και των οικισμών, ώστε να είναι δυνατή η διενέργεια των ελέγχων. Παράλληλα, η γραφειοκρατία και η απουσία συντονισμού μεταξύ των αρμοδίων φορέων (Πολεοδομία, Δασαρχείο, Περιφέρεια) αφήνει ανοιχτό το δρόμο για πολεοδομικές παραβάσεις, παρά τις δεσμεύσεις και εξαγγελίες για αποκατάσταση της Αττικής γης.

Εγκατάλειψη του κτήματος Τατοΐου

Το Κτήμα Τατοΐου, εκτάσεως 47.427 στρεμμάτων με πολύ πυκνή και εξαίρετης φυσικής ομορφιάς βλάστηση, περιήλθε ως γνωστόν στην κυριότητα του δημοσίου το Μάρτιο του 2003. Με την ΥΠΠΟ/ΔΙΛΑΠ/Γ/535/56545/23-10-2003 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 1620/3-11-2003) ολόκληρο το οικοδομικό σύνολο μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο του (18.000 στρέμματα) κηρύχθηκε διατηρητέο ως νεότερο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων, ενώ η ευθύνη των υπολοίπων στρεμμάτων πέρασε στο πρώην Υπουργείο Γεωργίας και νυν ΥΠ.Α.Α.Τ.. Με το Π.Δ. 19.7/24.7.2007 "Καθορισμός Ζωνών προστασίας του ορεινού όγκου Πάρνηθας (Ν. Αττικής)" (Δ' 336), (μετά την καταστροφική πυρκαγιά) το μεγαλύτερο τμήμα του (30.000στρ.περίπου) εντάχθηκε στην ευρύτερη ζώνη απόλυτης προστασίας του Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας. Τέλος, με την τροποποίηση του ανωτέρω Π.Δ.[αριθμ. 40707/2008 (ΦΕΚ Δ619/19.12.2008)] συστήθηκε "Φορέας Διαχείρισης Κτήματος Τατοΐου" ο οποίος ως τώρα δεν έχει ενεργοποιηθεί, με αποτέλεσμα να ισχύουν τα προβλεπόμενα από το προηγούμενο Π.Δ. του 2007.
Είναι γνωστό από χρόνια στις αρμόδιες Αρχές ότι τα περισσότερα από τα 40 περίπου - μεγάλης έως σημαντικής- πολιτιστικής και αρχιτεκτονικής αξίας οικήματα, που βρίσκονται στον χώρο (εκτός ενδεικτικά από το συγκρότημα της πρώην βασιλικής κατοικίας, βουστάσιο, οινοποιείο κλπ) παραμένουν ερειπωμένα με κατεδαφισμένες στέγες, σπασμένες πόρτες, κλινοστρωμνές, μοκέτες και είδη υγιεινής και θέρμανσης, όλα εύφλεκτα. Παρόλα αυτά, όπως καταγγέλλεται από κατοίκους των όμορων περιοχών, η μόνη ορατή φύλαξη είναι δύο περιπολικά αυτοκίνητα της αστυνομίας τα οποία περιέρχονται στους δρόμους του Κτήματος, αλλά δεν πλησιάζουν τα ευρισκόμενα μέσα στο πυκνό δάσος ερείπια, ενώ δεν υπάρχει απολύτως κανένα σύστημα πυροπροστασίας. Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, η πρόσβαση από τις σπασμένες πόρτες είναι σχετικά εύκολη χωρίς να γίνεται κανείς αντιληπτός, και επιπλέον τα απορρίμματα που εγκαταλείπονται στο χώρο από τους επισκέπτες, και κυρίως όσους κάνουν πικ-νικ, παραμένουν μέσα στην πυκνή βλάστηση χωρίς να συλλέγονται, με αποτέλεσμα να αυξάνεται έτι περαιτέρω ο κίνδυνος ανάφλεξης. Η καταγγελλόμενη αυτή σταδιακή εγκατάλειψη και ερήμωση του κτήματος Τατοΐου όχι απλώς προσβάλλει αυτό που ανακήρυξε η Πολιτεία μνημείο νεώτερης πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και αποτελεί μέγιστο κίνδυνο πυρκαγιάς ένα πολύτιμο δάσος της Αττικής, από τα ελάχιστα εναπομείναντα, ενόψει μάλιστα και του καλοκαιριού.

ΠΑΤΡΑ: 10η σε ρύπανση

Στην πρώτη δεκάδα των πλέον ρυπασμένων (ατμοσφαιρικά) πόλεων της Ευρώπης συγκαταλέγεται η Πάτρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης ατμοσφαιρικής ρύπανσης του ΥΠΕΚΑ για το έτος 2009. Στα ίδια συμπεράσματα είχε καταλήξει τόσο η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιβάλλοντος της βουλής όσο και το Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης. Η ποιότητα της ατμόσφαιρας της Πάτρας προσομοιάζει με αυτή της Αθήνας κατά την 10ετία του ΄80. Παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε σχέση με μετρήσεις του 1998, απ’ όλες τις πόλεις της χώρας στο όζον (34%), μονοξείδιο του άνθρακα (23%) και διοξείδιο του αζώτου (21%), ενώ επικίνδυνες τιμές εμφανίζονται για το διοξείδιο του θείου και τον καπνό. Είναι χαρακτηριστικό πως επί 151 ημέρες το χρόνο η μέση συγκέντρωση των θανατηφόρων ΡΜ10 έχουν εντοπιστεί άνω του ορίου ασφαλείας των 50mg/m3. Όπως είναι αυτονόητο, η ραγδαία επιδείνωση της ατμοσφαιρικής κατάστασης οφείλεται πρωτίστως στην κυκλοφορία, κυρίως των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και επί πλέον, στους περαιωμένους καταλύτες, στις κεντρικές θερμάνσεις, τα φθαρμένα ελαστικά, τη διάβρωση των εδαφών, και τη λειτουργία του λιμένα. Το πλέον απαισιόδοξο στοιχείο είναι ότι, στην εξέλιξη του φαινομένου, η Πάτρα είναι εντελώς ανοχύρωτη και κινδυνεύει να μετατραπεί σε “θάλαμο αερίων”. Ήδη έχουν καταγραφεί συμπτώματα μεγάλης αύξησης του παιδικού άσθματος, των καρδιοαναπνευστικών παθήσεων κ.λ.π.

Αν.Αττική: Κινητοποιήσεις για τα διόδια

Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ζητά το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής για το θέμα των διοδίων ενώ προγραμματίζει και κινητοποιήσεις για το ίδιο θέμα. Το θέμα συζητήθηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής στο οποίο ο Νομάρχης Λ. Κουρής αναφέρθηκε στην συνάντηση της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με εκπροσώπους της νομαρχιακής και τοπικής αυτοδιοίκησης που έγινε το Νοέμβριο 2009 στη Νομαρχία Ανατολικής Αττικής προκειμένου να εξεταστεί το πρόβλημα καταβολής διοδίων υψηλού κόστους από τους κατοίκους της ΒΑ Αττικής λόγω της εφαρμογής της σύμβασης με την ανάδοχο κοινοπραξία της “Ιονίας Οδού”. Στη συνάντηση αυτή ο Υπουργός Δημ. Ρέππας και ο Υφυπουργός Ι. Μαγκριώτης είχαν δεσμευτεί στην άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος και ζήτησαν πίστωση χρόνου προκειμένου να κινήσουν την διαδικασία διαπραγμάτευσης των διοδίων με τον ανάδοχο. “Ήδη όμως”, επεσήμανε ο Νομάρχης Λ. Κουρής, “σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου (19/5/10) τόσο ο Υπουργός Δ. Ρέππας όσο και ο Υφυπουργός Ι. Μαγκριώτης αναφέρθηκαν σε πάγωμα της διαδικασίας διαπραγμάτευσης με την ανάδοχο κοινοπραξία με αποτέλεσμα το πρόβλημα της πληρωμής από τους κατοίκους της ΒΑ Αττικής υπέρογκων ποσών για τις μετακινήσεις τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν ανάγκες της καθημερινότητάς τους, να συνεχίσει να υπάρχει. Το πρόβλημα επομένως” , τόνισε ο Λ. Κουρής, “ όχι απλώς παραμένει αλλά θα καταστεί και οξύτερο μετά την συνένωση 9 Δήμων και Κοινοτήτων, βάσει του σχεδίου «Καλλικράτης», στο βορειότερο τμήμα της Ανατολικής Αττικής.”

Θεσσαλονίκη: η Οδύσσεια των ΑΜΕΑ

Πόσο εφικτό είναι για ένα άτομο με αναπηρία να κινηθεί στους πιο προνομιούχους και προικισμένους πεζόδρομους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και να φτάσει μέχρι τη θάλασσα; Πόσο εφικτό είναι για μια μητέρα με παιδικό καροτσάκι, για δυο μικρά παιδιά, για έναν ηλικιωμένο ή για ένα νεαρό «αρτιμελές και υγιές» ζευγάρι να κάνει το ίδιο;
Στα παραπάνω ερωτήματα θα προσπαθήσουν να απαντήσουν οι διοργανωτές της εκδήλωσης, με τίτλο «Προσπαθώ να περπατήσω στο κέντρο της Θεσσαλονίκης» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 29 Μαΐου 2010 και ώρα 19.00, στην αίθουσα «Παύλος Ζάννας», στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ, στη Θεσσαλονίκη.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Φοιτητικής Εβδομάδας 2010 του Α.Π.Θ. και διοργανώνεται από τη ΜΚΟ «Αναπηρία Σήμερα» και την «Αρχιτεκτονική Επιτόπου».
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, πολλά εμπόδια, νόμιμος και παράνομος εξοπλισμός δρόμου, χαράξεις κυκλοφορίας, μικρές ή μεγάλες καταλήψεις, μηχανήματα, κάδοι σκουπιδιών, πινακίδες, εμποδίζουν αυτή την ευχάριστη, αρχικά, κίνηση με τα πόδια σε μια από τις πιο ιστορικές πλατείες της Μεσογείου, την πλατεία Αριστοτέλους. Αν παρεμβάλλει κανείς ρυθμίσεις υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος εντελώς ασυντόνιστες μεταξύ τους και μια σειρά αυθαιρεσιών, τότε το αποτέλεσμα δεν είναι η φωτογενής και άδεια, η φιλική προς τον πεζό και τη βόλτα Αριστοτέλους της δεκαετίας του ’60, αλλά μια κουραστική, αδιέξοδη, πολύ επικίνδυνη και αφιλόξενη πλατεία για πεζούς σε απόγνωση.
Η «Αρχιτεκτονική επί τόπου» βιντεοσκόπησε σε απόλυτα φυσικές συνθήκες, χωρίς προσχεδιασμό και ειδικά εφέ, την κίνηση του Φώτη Μπίμπαση, που κυκλοφορεί με μπαστουνάκι, γιατί δε βλέπει. Οι πρώτες λήψεις, χωρίς επεξεργασία, σχεδόν αμοντάριστα πλάνα, θα προβληθούν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Θα ακολουθήσει συζήτηση με όσους παρευρεθούν και έχουν ενδιαφέρον για να σταματήσει, σύμφωνα με τους διοργανωτές «αυτή η πορεία παρακμής, για να ξαναγίνει ελκυστικό το περπάτημα στην Αριστοτέλους μέχρι τη θάλασσα, για να θυμηθούμε, να δούμε και να ακούσουμε τον ήχο της ξανά, μαζί με τη χάραξη του Εμπράρ που στοχεύει στον Όλυμπο απέναντι, μαζί με τα ενδιαφέροντα ηλιοβασιλέματα και τη βόλτα δίπλα στο νερό».
Την προβολή και τη συζήτηση συντονίζει ο Αν. Καθηγητής του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ., Γιάννης Χατζηγώγας μαζί με φοιτητές των Τμημάτων Αρχιτεκτόνων και Κινηματογράφου του Α.Π.Θ.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki