Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Χαράτσι και σε ελεύθερους επαγγελματίες

Η κυβέρνηση μελετά το ενδεχόμενο επιβολής έκτακτης φορολόγησης-εισφοράς και σε ελευθερους επαγγελματίες με βάση τα εισοδήματα του 2009, δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Ανδρέας Λοβέρδος. Ο υπουργός Εργασίας, επανέλαβε για ακόμη μία φορά πως από τις αλλαγές δεν θίγονται όσοι έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα ανεξερτήτως πότε θα κάνουν χρήση αυτού. Μάλιστα ανακοίνωσε ότι την Πέμπτη θα ψηφιστεί νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει σε όποιον κατέθεσε εσπευσμένα αίτηση συνταξιοδότησης -υπό το κλίμα φόβου- να μπορεί εντός ενός μηνός να την αναστείλει και να επιστρέψει στη δουλειά του. Ερωτηθείς για τη σύνδεση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης με το προσδόκιμο ζωής διευκρίνισε πως το 2020 θα εξεταστεί το προσδόκιμο ζωής στην Ελλάδα. Αν αυτό έχει αυξηθεί, για κάθε τρία χρονια αύξησης του προσδόκιμου, θα προστίθεται στην εργασία ένα τετράμηνο, πρόσθεσε. Μέχρι τότε, το όριο ηλικίας παραμένει στο 65ο έτος, τόνισε ο υπουργός.

Αντικειμενικές ...ταφόπλακες

Η αύξηση των αντικειμενικών αξιών που ανακοίνωσε πριν απο λίγο η Κυβέρνηση θα βάλει για τρία τουλάχιστον χρόνια την αγορά ακινήτων στην "κατάψυξη" τουλάχιστον για τα μεσαία εισοδήματα αφού θα αυξήσει το κόστος απόκτησης. Αναλυτικά το συνολικό πακέτο των μέτρων περιλαμβάνει: · Αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ από το 21% στο 23% και από 10% σε 11%. · Αύξηση των ειδικών φόρων σε καύσιμα, τσιγάρα και ποτά. · Φορολόγηση των αυθαίρετων και τέλος διατήρησης ημιυπαίθριων χώρων · Αύξηση στους φόρους πολυτελείας · Λογιστικός προσδιορισμός των εισοδημάτων · Φόροι στα τεχνικά και τυχερά παιχνίδια · Άδειες για τεχνικά και τυχερά παιχνίδια · Ειδικός φόρος στις πολύ κερδοφόρες επιχειρήσεις · Διεύρυνση της φορολογικής βάσης του ΦΠΑ · Πράσινα τέλη · Αύξηση αντικειμενικών αξιών · Φορολόγηση αποδοχών σε είδος Και από την πλευρά των δαπανών: · Μείωση του κόστους μισθοδοσίας του δημοσίου. Ο 13ος και ο 14ος μισθός διατηρούνται αλλά αναπροσαρμόζεται ο τρόπος χορήγησής τους, διαμορφώνονται οριζόντια στα 500 ευρώ (250 ευρώ δώρο Πάσχα, 250 ευρώ επίδομα άδειας και 500 ευρώ δώρο Χριστουγέννων) και χορηγούνται με μισθολογικό κριτήριο σε αποδοχές που δεν ξεπερνούν τις 3000 ευρώ τον μήνα · Περαιτέρω μείωση κατά 8% των επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων και κατά 3% των αποδοχών των υπαλλήλων των ΔΕΚΟ, οι οποίοι δεν έχουν επιδόματα · Μείωση των δαπανών για συντάξεις. Διατηρούνται τα επιδόματα Πάσχα, άδειας και Χριστουγέννων, αλλά διαμορφώνονται σε 200 ευρώ, 200 ευρώ και 400 ευρώ αντίστοιχα και χορηγούνται στις συντάξεις που δεν ξεπερνούν τις 2500 ευρώ τον μήνα · Μείωση των υψηλών συντάξεων (ΛΑΦΚΑ) · Περαιτέρω μείωση των καταναλωτικών δαπανών · Αναστολή της χορήγησης της δεύτερης δόσης του επιδόματος αλληλεγγύης · Μείωση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων · Ξεκαθάρισμα της μισθολογικής δαπάνης μέσα από την ενιαία αρχή πληρωμών · Μη χορήγηση αύξηση σε μισθούς και συντάξεις για την τριετή περίοδο του προγράμματος · Εξοικονόμηση δαπανών ΟΤΑ από την εφαρμογή του Καλλικράτη Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται και μπαίνει αυστηρό χρονοδιάγραμμα για τα διαρθρωτικά μέτρα που ήδη περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης, όπως: · Νέος ασφαλιστικός νόμος · Αλλαγές στον τομέα της διαχείρισης των προμηθειών υγείας με την εισαγωγή διπλογραφικών συστημάτων για τον έλεγχο των δαπανών · Νέος πλαίσιο για τις κρατικές προμήθειες · Ενιαία αρχή πληρωμής και ενιαίο μισθολόγιο στον δημόσιο τομέα Πολιτικές για τις οποίες ήδη έχει ξεκινήσει η συνεργασία στο πλαίσιο της τεχνικής βοήθειας από το ΔΝΤ · Φορολογικό σύστημα και αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής (εφαρμογή του νέου νόμου) · Αλλαγές στη φορολογική διοίκηση, στη λειτουργία του φορολογικού συστήματος και στο μηχανισμό ελέγχου και είσπραξης εσόδων · Αλλαγή του πλαισίου δημοσιονομικής διαχείρισης και του δημόσιου λογιστικού για να υποστηρίζει τον έλεγχο των δημοσίων δαπανών και τον πολυετή προγραμματισμό τους · Δημοσιοποίηση των στοιχείων του προϋπολογισμού και των δαπανών και εσόδων της γενικής κυβέρνησης που σήμερα αποτελούν μία μαύρη τρύπα στο σύστημα Μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας Οι ίδιες οι αλλαγές στο πλαίσιο της δημοσιονομικής διαχείρισης είναι ένα σημαντικό βήμα για την προώθηση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας μας, καθώς απελευθερώνουν πόρους και δυνάμεις, δημιουργούν ένα πλαίσιο διαφάνειας και αποτελεσματικότητας στο πεδίο της φορολογικής διοίκησης και ένα πλαίσιο δίκαιης αναδιανομής του εισοδήματος. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μέτρα και πολιτικές για την αγορά και τις σχέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα: · Αναμόρφωση του πλαισίου της εργασιακής νομοθεσίας ως προς τις αποζημιώσεις, το όριο απολύσεων, την εισαγωγή νέου ύψους κατώτατων αποδοχών για νέους και μακροχρόνια ανέργους και προϋποθέσεις που ευνοούν και προστατεύουν μορφές εργασίας μερικής απασχόλησης. · Ενίσχυση της ευελιξίας στην αγορά εργασίας με την εισαγωγή ετήσιων ορίων για το χρόνο εργασίας μειώνοντας το κόστος της υπερωριακής απασχόλησης. · Ουσιαστική αντιμετώπιση της ανασφάλιστης και της μαύρης εργασίας. · Αναμόρφωση του πλαισίου κοινωνικής προστασίας ώστε να υπάρξει ένα αποτελεσματικό δίκτυ ασφάλειας για τις πιο ευπαθείς ομάδες. Τα μέτρα του νέου ασφαλιστικού νόμου: · Αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης των γυναικών στον δημόσιο τομέα στα 65 χρόνια έως το τέλος του 2013 με έναρξη το 2011 · Ενίσχυση της ανταποδοτικότητας μεταξύ εισφορών και συντάξεων · Οι συντάξεις θα καθορίζονται με βάση τις αποδοχές στο σύνολο του εργασιακού τους βίου · Αυτόματος μηχανισμός προσαρμογής των συντάξεων στο προσδόκιμο ζωής · Αύξηση της ελάχιστης περιόδου εισφορών από τα 37 στα 40 έτη έως το 2015 · Περιορισμός της πρόωρης συνταξιοδότησης και αύξηση του ελαχίστου ορίου στα 60 έτη · Αναθεώρηση του πλαισίου χορηγήσεων συντάξεων αναπηρίας · Περικοπές στη λίστα βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων · Ελάχιστη εγγυημένη σύνταξη για άτομα άνω των 65 ετών με βάση εισοδηματικά κριτήρια · Μείωση των ασφαλιστικών ταμείων σε 3 Πολιτικές για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την ενίσχυση των επενδύσεων ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί η επιχειρηματικότητα, να δημιουργηθούν και να ενισχυθούν νέοι δυναμικοί κλάδοι και να αυξηθεί ο αριθμός των θέσεων εργασίας που δημιουργούνται από τον ιδιωτικό τομέα: · Απλοποίηση των διαδικασιών και των χρόνων για την έναρξη επιχειρήσεων · Απλοποίηση των διαδικασιών για αδειοδότησης και μείωση του διοικητικού βάρους στις επιχειρήσεις · Εφαρμογή της οδηγίας για τις υπηρεσίες · Απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων και απελευθέρωση των μεταφορών · Αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου για τον ανταγωνισμό · Εξυγίανση του ΟΣΕ μέσα από ένα επιχειρησιακό σχέδιο που εξασφαλίζει την κερδοφορία των λειτουργικών υπηρεσιών και συμμόρφωση με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία · Απελευθέρωση της ενέργειας και ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας · Προσέλκυση ξένων επενδύσεων σε καινοτόμους κλάδους (πράσινη ανάπτυξη, τηλεπικοινωνίες κλπ), δημιουργία ενός νέου πλαισίου επενδύσεων μέσω του νέου αναπτυξιακού νόμου, ενίσχυση των ΣΔΙΤ, ανίχνευση και ενθάρρυνση μεγάλων έργων που χρηματοδοτούνται με ξένες επενδύσεις και ενίσχυση της πολιτικής προώθησης εξαγωγών · Ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας · Αύξηση της απορρόφησης των κονδυλίων των διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ Πολιτική για το χρηματοπιστωτικό σύστημα Το τρίτο και τελευταίο σκέλος του προγράμματος οικονομικής πολιτικής αφορά στη διασφάλιση της σταθερότητας, της ρευστότητας, της κεφαλαιακής επάρκειας, αλλά και της ρύθμισης και εποπτείας του χρηματοπιστωτικού και ειδικά του τραπεζικού συστήματος. Το πρόγραμμα προβλέπει: · Τη δημιουργία ενός Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας · Την ενίσχυση της εποπτείας των τραπεζών από την Τράπεζα της Ελλάδας

Οι αλλαγές στους φόρους για τα ακίνητα

Oι σημαντικότερες μεταβολές που επέρχονται στη φορολογία μεταβίβασης ακινήτων, κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών είναι:

Α. ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ 1. Αναπροσαρμόζονται οι συντελεστές φόρου μεταβίβασης ακινήτων ως εξής: 8% για το μέχρι 20.000 € τμήμα της αξίας του μεταβιβαζόμενου ακινήτου και 10% για το πέραν του ποσού αυτού τμήμα της, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή μη πυροσβεστικής υπηρεσίας στην περιοχή. 2. Καταργείται ο φόρος αυτομάτου υπερτιμήματος και το τέλος συναλλαγής ακινήτων. 3. Καταργείται η χορήγηση της απαλλαγής πρώτης κατοικίας για αγορά κατοικίας επιφάνειας έως 200 τ.μ. ή οικοπέδου στο οποίο αντιστοιχεί κτίσμα επιφάνειας έως 200 τ.μ. και παρέχεται απαλλαγή η οποία συνδέεται με την οικογενειακή κατάσταση του δικαιούχου και το είδος του αγοραζόμενου ακινήτου ως εξής: - Για αγορά κατοικίας: από άγαμο μέχρι ποσού αξίας 200.000 €, από άγαμο που παρουσιάζει αναπηρία τουλάχιστον 67% από διανοητική καθυστέρηση ή φυσική αναπηρία μέχρι ποσού αξίας 250.000 €, από έγγαμο μέχρι ποσού αξίας 250.000 € ενώ από έγγαμο που παρουσιάζει αναπηρία τουλάχιστον 67% από διανοητική καθυστέρηση ή φυσική αναπηρία μέχρι ποσού αξίας 275.000 €. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 25.000 € για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα αυτού και κατά 30.000 € για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα του. - Για αγορά οικοπέδου: από άγαμο μέχρι ποσού αξίας 50.000 € από έγγαμο μέχρι ποσού αξίας 100.000 €. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 10.000 € για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα αυτού και κατά 15.000 € για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα του. 4. Σε περίπτωση αγοράς κατοικίας, στο ποσό της απαλλαγής περιλαμβάνεται και η αξία μίας θέσης στάθμευσης αυτοκινήτου και ενός αποθηκευτικού χώρου, για επιφάνεια εκάστου έως 20 τ.μ., εφόσον βρίσκονται στο ίδιο ακίνητο και αποκτώνται ταυτόχρονα με το ίδιο συμβόλαιο αγοράς. 5. Καταργείται η απαλλαγή πρώτης κατοικίας για τους Έλληνες ή ομογενείς του εξωτερικού που δεν κατοικούν στην Ελλάδα κατά το χρόνο της αγοράς, για λόγους εναρμόνισης με την κοινοτική νομοθεσία. 6. Σε περίπτωση μεταβίβασης ιδανικού μεριδίου επί κατοικίας ή οικοπέδου (από τον αγοραστή ή τη σύζυγο ή τα ανήλικα τέκνα αυτού), το εμβαδόν των οποίων πληροί κατά το χρόνο της μεταβίβασης τις στεγαστικές τους ανάγκες, δεν παρέχεται απαλλαγή πρώτης κατοικίας πριν από την παρέλευση 5 ετών από τη μεταβίβαση. Η ίδια ρύθμιση ισχύει και για τη μεταβίβαση του δικαιώματος επικαρπίας ή οίκησης επί ακινήτου.

Β. ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΩΝ, ΔΩΡΕΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ 1. Καταργείται η αναβολή φορολογίας για τα ρυμοτομούμενα/απαλλοτριούμενα ακίνητα (στη φορολογία κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών) και παρέχεται ετήσια προθεσμία για την άμεση φορολόγηση αυτών, για τα οποία υπήρχε αναβολή. 2. Διευκρινίζονται θέματα που αφορούν τον υπολογισμό της αξίας της ενάσκησης της επικαρπίας και της ψιλής κυριότητας. 3. Καταργούνται οι γεωργικές απαλλαγές και ο φόρος υπολογίζεται πλέον με βάση τα αφορολόγητα ποσά και τους φορολογικούς συντελεστές της αντίστοιχης κατηγορίας. 4. Δικαιούχοι πλήρους απαλλαγής από το φόρο είναι πλέον μόνο το Δημόσιο και οι λογαριασμοί που συνιστώνται υπέρ του Δημοσίου. 5. Τα ν.π.δ.δ., οι ΟΤΑ, οι ιεροί ναοί- ιερές μονές, το Ιερό Κοινό του Πανάγιου Τάφου, η Ιερή Μονή του Όρους Σινά, το Οικουμενικό πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, τα Πατριαρχεία Ιεροσολύμων και Αντιοχείας, η Εκκλησία της Κύπρου, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας και τα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα που επιδιώκουν σκοπούς εθνωφελείς, θρησκευτικούς, κοινωφελείς κ.λπ. υπόκεινται σε φόρο με συντελεστή 0,5%. 6. Οι χρηματικές δωρεές προς τα πιο πάνω νομικά πρόσωπα υπόκεινται στο φόρο (0,5%) μετά την αφαίρεση αφορολόγητου ποσού 1.000 ευρώ κατ’ έτος. 7. Η απαλλαγή πρώτης κατοικίας στην κληρονομιά παρέχεται στους μόνιμους κατοίκους Ελλάδας για ποσό αξίας: α) κατοικίας μέχρι 200.000 ευρώ για κάθε ανήλικο ή άγαμο κληρονόμο και μέχρι 250.000 ευρώ για κάθε έγγαμο κληρονόμο. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 25.000 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα του και κατά 30.000 ευρώ για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα, εφόσον στο δικαιούχο περιέρχεται μία μόνο κατοικία εξ ολοκλήρου και κατά πλήρη κυριότητα και όχι ποσοστό εξ αδιαιρέτου. Στο ποσό της απαλλαγής περιλαμβάνεται και η αξία μιας θέσης στάθμευσης αυτοκινήτου και ενός αποθηκευτικού χώρου, για επιφάνεια εκάστου έως 20 τ.μ., εφόσον βρίσκονται στο ίδιο ακίνητο και αποκτώνται ταυτόχρονα. β) οικοπέδου μέχρι 50.000 ευρώ για κάθε ανήλικο ή άγαμο κληρονόμο και μέχρι 100.000 ευρώ για κάθε έγγαμο κληρονόμο. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 10.000 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα του και κατά 15.000 ευρώ για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα, εφόσον στο δικαιούχο περιέρχεται ένα μόνο οικόπεδο εξ ολοκλήρου και κατά πλήρη κυριότητα και όχι ποσοστό εξ αδιαιρέτου. Αντίστοιχη απαλλαγή παρέχεται και κατά τη γονική παροχή πρώτης κατοικίας. 8. Για τη χορήγηση της απαλλαγής πρώτης κατοικίας, προκειμένου να κριθεί αν καλύπτονται οι στεγαστικές ανάγκες, λαμβάνεται πλέον υπόψη το συνολικό εμβαδόν όλων των ακινήτων του δικαιούχου. 9. Δεν παρέχεται απαλλαγή πρώτης κατοικίας πριν την παρέλευση 5 ετών από τη μεταβίβαση, με επαχθή ή χαριστική αιτία της επικαρπίας, της οίκησης ή του ιδανικού μεριδίου κατοικίας ή οικοπέδου ή της ψιλής κυριότητας οικοπέδου ή ιδανικού μεριδίου αυτού, το εμβαδόν των οποίων πληρούσε κατά το χρόνο της μεταβίβασης τις στεγαστικές ανάγκες. 10. Καταργείται η απαλλαγή από το φόρο για τις δωρεές και γονικές παροχές χρημάτων που γίνονται για την αγορά ή ανέγερση πρώτης κατοικίας. 11. Ο υπολογισμός του φόρου κληρονομιών γίνεται πλέον για όλα τα περιουσιακά στοιχεία (ακίνητα, μετοχές, χρήματα, λοιπά κινητά) με βάση τις φορολογικές κλίμακες. 12. Ο υπολογισμός του φόρου δωρεών/γονικών παροχών επίσης γίνεται με βάση τις φορολογικές κλίμακες. 13. Οι δωρεές/γονικές παροχές χρηματικών ποσών φορολογούνται αυτοτελώς (χωρίς αφορολόγητο ποσό) με συντελεστές 10%, 20% και 40% ανά κατηγορία αντίστοιχα. 14. Αλλάζει η διαδικασία προσωρινής εκτίμησης κληρονομιαίων ακινήτων που δεν υπάγονται στο αντικειμενικό σύστημα και δηλώνονται εμπρόθεσμα. 15. Παραγράφεται το δικαίωμα του Δημοσίου για υποθέσεις φορολογίας κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών στις οποίες η φορολογική υποχρέωση έχει γεννηθεί μέχρι και 31/12/1994.

Τι φέρνει το "πακέτο" ΔΝΤ-ΕΕ

Αύξηση του ΦΠΑ στο 23 - 25%, κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα και στις υψηλές συντάξεις, κατάργηση του ορίου των απολύσεων και νέες αυξήσεις σε καύσιμα, ποτά, τσιγάρα, περιλαμβάνει το «πακέτο» μέτρων που επιβάλουν ΔΝΤ και ΕΕ, με περιορισμένες δυνατότητες διαπραγμάτευσης από την πλευρά της κυβέρνησης.
Οι πληροφορίες έγιναν γνωστές μετά τις συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους κοινωνικούς φορείς, και επιβεβαιώνουν τα χειρότερα από τα «σενάρια» που κυκλοφόρησαν τις προηγούμενες ημέρες. Υπάρχουν ωστόσο και εκτιμήσεις ότι κάποιο ή κάποια από τα μέτρα δεν θα επιβληθούν τελικά για να εμφανιστούν ως «επιτυχία» της κυβέρνησης στις διαπραγματεύσεις με τους διεθνείς οργανισμούς.
Το «αντάλλαγμα» είναι η παροχή βοήθειας που θα φτάσει κατά τις ίδιες πληροφορίες έως 140 δις. ευρώ, περίπου το μισό του συνολικού δημόσιου χρέους της χώρας.

Η εγκύκλιος για τη ρύθμιση χρεών στο Δημόσιο

Εγκύκλιο για την ρύθμιση ληξιπρόθεσμων χρεών εκδόθηκε απο το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με αυτή μπορούν να ρυθμιστούν οφειλές προς το Δημόσιο, βεβαιωμένες στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) και τα Τελωνεία, καθώς και οφειλές υπέρ τρίτων που εισπράττονται μέσω των Δ.Ο.Υ., οι οποίες κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, απαλλάσσονται κατά σημαντικό ποσοστό από προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής εφόσον εξοφληθούν εφάπαξ στο σύνολό τους ή τουλάχιστον κατά το ήμισυ έως τις 31 Μαΐου 2010. Ειδικότερα : 1. Οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση : α) Οφειλές, βεβαιωμένες στις Δ.Ο.Υ. και τα Τελωνεία, οι οποίες κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 356/74 ΦΕΚ 90 Α (Κ.Ε.Δ.Ε.), μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2009. β) Από τις παραπάνω οφειλές μπορεί να υπαχθούν στη ρύθμιση μόνο, εφόσον το επιθυμεί ο οφειλέτης, αυτές που: i) τελούν σε αναστολή είσπραξης, ii) έχουν υπαχθεί σε διευκόλυνση τμηματικής καταβολής κατά τις διατάξεις των άρθρων 13-21 ν. 2648/98 ΦΕΚ 238 Α, όπως ισχύουν καθώς και εκείνες, που έχουν υπαχθεί σε οποιαδήποτε ρύθμιση που τηρείται κατά την υποβολή της αίτησης. 2. Οφειλές που δεν υπάγονται στη ρύθμιση: Δεν υπάγονται στη ρύθμιση, ακόμη και αν ζητηθεί από τον οφειλέτη, οφειλές υπέρ ξένων κρατών, καθώς και τυχόν οφειλές, που από ειδικές διατάξεις, δεν επιτρέπεται η απαλλαγή τους από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. 3. Προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση: Υποβολή αίτησης από τον οφειλέτη ή οποιοδήποτε συνυπόχρεο για την οφειλή πρόσωπο και ταυτόχρονη καταβολή έως τις 31 Μαΐου .2010. 4. Απαλλαγή από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής : α) Στην περίπτωση της εφάπαξ συνολικής εξόφλησης, έως τις 31 Μαΐου 2010, απαλλαγή ποσοστού ογδόντα τοις εκατό (80%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής που επιβαρύνουν τις οφειλές έως την ημέρα της καταβολής. β) Στην περίπτωση εφάπαξ καταβολής έως τις 31 Μαΐου 2010 τουλάχιστον του πενήντα τοις εκατό (50%) των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών απαλλαγή ποσοστού εξήντα τοις εκατό (60%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν μέχρι την ημέρα της καταβολής. Το πενήντα τοις εκατό (50%) της οφειλής πρέπει να αφορά το σύνολο μεμονωμένης εγγραφής ή εγγραφών κατά το μέρος αυτών που έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο. Είναι αυτονόητο ότι το ποσό της οφειλής που απομένει βαρύνεται με προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής με βάση τα στοιχεία της βεβαίωσης. Επίσης : α) Στις διατάξεις του άρθρου 66 δύνανται να υπαχθούν τόσο οι οφειλέτες όσο και οι συνυπόχρεοι, εγγυητές ή ευθυνόμενοι καθ’ οιονδήποτε τρόπο (όπως πχ ποινικά υπεύθυνοι), με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις. Αίτηση προσώπου που έχει ευθύνη για την καταβολή μέρους μόνον οφειλής του πρωτοφειλέτη (μέρους συγκεκριμένης εγγραφής) δε γίνεται δεκτή. Αντίθετα αυτή γίνεται δεκτή αν αυτός ευθύνεται για το σύνολο της οφειλής συγκεκριμένης εγγραφής και με την προϋπόθεση το ύψος της υπό εξόφληση βεβαιωμένης και ληξιπρόθεσμης βασικής οφειλής να είναι τουλάχιστον ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) της συνολικής βεβαιωμένης και ληξιπρόθεσμης βασικής οφειλής του πρωτοφειλέτη. Σε αυτή την περίπτωση (εφάπαξ καταβολή ποσού μικρότερου του συνόλου των οφειλών του πρωτοφειλέτη), η οφειλή απαλλάσσεται από ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής που την επιβαρύνουν. β) Στις περιπτώσεις καταλογιστικών πράξεων των Τελωνειακών Αρχών με αλληλέγγυα υπεύθυνα πρόσωπα πέραν του ενός, οι οφειλές μπορούν να καταβληθούν από τους υπόχρεους υπό τις ως άνω προϋποθέσεις. Ο καθένας δηλαδή μπορεί να καταβάλει εφόσον το επιθυμεί, το σύνολο ή τουλάχιστον το 50% των οφειλών που αφορούν την προσωπική του υποχρέωση. Ωστόσο η αλληλέγγυα υποχρέωσή του δεν παύει μέχρι την αποπληρωμή των οφειλών και από τους λοιπούς οφειλέτες ή αυτούς τους ίδιους. γ) Χρέη αποβιώσαντα οφειλέτη. Οι κληρονόμοι αποβιωσάντων οφειλετών δύνανται να τα καταβάλουν με τις ίδιες προϋποθέσεις και απαλλαγές από προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής όπως ορίζονται στις διατάξεις του σχετικού άρθρου, δεδομένου ότι δεν πρόκειται περί συνυπευθυνότητας με τον οφειλέτη αλλά επιμεριστικής ευθύνης καταβολής σύμφωνα με το ποσοστό της κληρονομικής τους μερίδας. Δηλαδή στην περίπτωση της εφάπαξ εξόφλησης, έως τις 31 Μαΐου 2010, απαλλαγή ποσοστού ογδόντα τοις εκατό (80%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής που επιβαρύνουν τις οφειλές για τις οποίες έχουν επιμεριστική ευθύνη καταβολής και στην περίπτωση εφάπαξ καταβολής τουλάχιστον του πενήντα τοις εκατό (50%) των εν λόγω οφειλών, απαλλαγή ποσοστού εξήντα τοις εκατό (60%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν μέχρι την ημέρα της καταβολής. Το πενήντα τοις εκατό (50%) της οφειλής πρέπει να αφορά το σύνολο μεμονωμένης εγγραφής ή εγγραφών. δ) Χρέη από φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων. Οι οφειλέτες σύζυγοι για φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων που προέκυψε από την κοινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος δύνανται να τα καταβάλουν με τις ίδιες προϋποθέσεις και απαλλαγές από προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, όπως ορίζονται στις διατάξεις του σχετικού άρθρου, δεδομένου ότι η ευθύνη καταβολής ανήκει στον κάθε σύζυγο χωριστά για το φόρο που αναλογεί στα εισοδήματά του.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki