Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Ενα εμπορικό κέντρο στην Αλγερία

Πριν λίγα χρόνια άνοιξε στην Αθήνα το MALL. Ήταν το πρώτο οργανωμένο στα αμερικανικά πρότυπα εμπορικό κέντρο της χώρας και σε λίγες βδομάδες είχε εξελιχθεί σε κοινωνικό φαινόμενο. Χιλιάδες αθηναίοι έφευγαν απο την άλλη άκρη της Αττικής για να δούν το καινούργιο ενώ και για τους κατοίκους της περιφέρειας είχε μετατραπεί σε must σημείο της πρωτεύουσας καθώς κανείς δεν θα τους κακολογούσε αν δεν είχαν επισκεφτει το ανακαινισμένο αρχαιολογικό μουσείο αλλά πολλοί θα ήταν εκείνοι που θα τους κοιτούσαν με απαξία αν δεν είχαν επισκεφτεί το MALL. Το φαινόμενο φαίνεται ότι επαναλήφτηκε πριν λίγο καιρό στο άλλο άκρο της Μεσογείου. Στο Αλγέρι όπου άνοιξε το Ezzouar το πρώτο εμπορικό κέντρο βασισμένο στα δυτικά πρότυπα και προδιαγραφές.Χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν στο τετραώροφο κτίριο που έχει χτιστεί πάνω σε ένα σκουπιδότοπο έξω από το αεροδρόμιο για να πάρουν μία γεύση από δυτικού τύπου καταστήματα . Πολλλοί μάλιστα απο αυτούς χρειάστηκε να κάνουν πολύωρο ταξίδι για να το δούν. Οικογένειες , έφηβοι αλλά και επαρχιώτες συνθέτουν το κοινό του κέντρου στο οποίο πολύ συνηθισμένο φαινόμενο είναι οι ανακοινώσεις χαμένων παιδιών απο τα μεγάφωνα . Ο αριθμός των επισκεπτών την πρώτη μέρα υπολογίστηκε στις 30.000 περίπου ενω είναι πλέον συνηθισμένο φαινόμενο οι τεράστιες ουρές αυτοκινήτων έξω απο το παρκινγκ. Η χωροταξία του η συνήθης. Για παράδειγμα στον πρώτο όροφο , υπάρχουν καφετέριες και εστιατόρια , μπουτίκ , καλλυντικά , κοσμήματα και οπτικά. Υπάρχει μια αίθουσα μπόουλινγκ και ένας πολυκινηματογράφος. Η Αλγερία έχει σίγουρα πολλές ιδιαιτερότητες.Το σίγουρο είναι ότι μετα την ανεξαρτησία από τη Γαλλία το 1962 , η χώρα επέλεξε μια σοσιαλιστική οικονομική πολιτική .τα τέλη της δεκαετίας του 1990 , οι ιδιωτικές επιχειρήσεις ήταν ανεκτές λίγο περισσότερο.

Που κτυπά η κρίση

Οι περιοχές οι οποίες εμφανίζουν υψηλό ποσοστό κλειστών επιχειρήσεων εντοπίζονται στο κέντρο της Αθήνας και ιδίως στους παραδοσιακούς εμπορικούς δρόμους της Σταδίου και της Πανεπιστήμιου, ενώ ακολουθούν τα παραδοσιακά τοπικά κέντρα στο Μαρούσι και το Χαλάνδρι. Παράλληλα, σε περιοχές των Δήμων Μαρουσίου και Χαλανδρίου ιδιαίτερα σε παρόδιες περιοχές των μεγάλων κυκλοφοριακών αξόνων αναπτύσσονται εξαιρετικά σημαντικά υπερτοπικά κέντρα στα οποία εμφανίζεται η υψηλότερη συγκέντρωση των νέων μορφών εμπορίου. Αντίθετα, στις περιοχές όπως η Κηφισιά και η Νέα Ιωνία όπου παρουσιάζουν χαμηλό ποσοστό κλειστών επιχειρήσεων, η συγκέντρωση εμπορικών κέντρων, πολυκαταστημάτων και big - box stores είναι σαφώς μικρότερη. Επιπλέον, όπως προκύπτει και από άλλες έρευνες διαφαίνεται ο σχηματισμός μικρότερων συγκεντρώσεων παραδοσιακού εμπορίου σε περιοχές της Ανατολικής Αττικής, ενώ τα τοπικά κέντρα στο Περιστέρι και τη Δυτική Αττική φαίνεται επίσης να αναδιαρθρώνονται.

Σκληρό παζάρι τραπεζών με τους ιδιοκτήτες

Μειώσεις ενοικίων στα μη ιδιόκτητα καταστήματα, κλείσιμο καταστημάτων και μετατεγκατάσταση κάποιων άλλων σε πιο οικονομικούς χώρους περιλαμβάνει η στρατηγική των τραπεζών για την μείωση του λειτουργικού τους κόστους. Ήδη , το σύνοο των μεγάλων τραπεζών έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους ιδιοκτήτες απο τους τους οποίους ζητούν άμεση μείωση ενοικίου 20% τουλάχιστον και "πάγωμα" των αυξήσεων. Σε αρκετές περιπτώσεις έχουν γίνει συμφωνίες για μείωση 15-18% για καταστήματα μεγάλης προβολής όπου είναι δύσκολη η μετεγκατάσταση. Σε περίπτώσει που οι ιδιοκτήτες αρνούνται τότε είτε εγκαταλείπουν το σημείο είτε αναζητούν άλλο κατάστημα μνε χαμηλότερο ενοίκιο. Το σίγουρο είναι ότι τα "χέρια" των τραπεζών έχουν λυθεί μετά την πρόσφατη ρύθμιση για την πρόωρη λύση των επαγγελματικών μισθώσεων αλλά εξαιτίας του γεγονότος ότι οι συγκεκριμένες μισθώσεις είναι ουσιαστικά μηδενικού κινδύνου.

Προβληματίζει και τα εμπορικά κέντρα η κρίση

Η άποψη ότι τα εμπορικά κέντρα περνούν ανάπεφα την κρίση καταρρίφθηκε καθώς στα δύο μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα της χώρας στο “The Mall Athens” και στο “Mediterranean Cosmos” καταγράφηκε πτώση των πωλήσεων των καταστημάτων αλλά και του αριθμού των επισκεπτών. Στα άλλα δύο εμπορικά ουσιαστικά εμφανίζτηκε στασιμότητα σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα . Πρέπει να σημειωθεί ότι ανάλογες τασεις καταγράφηκαν και στα υπόλοιπα μικρότερα εμπορικά κέντρα της χώρας. Αναλύτικά στο “The Mall Athens” ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων κινήθηκε πτωτικά κατά 9%. Στο “Mediterranean Cosmos” στη Θεσσαλονίκη η πτώση του κύκλου εργασιών των καταστημάτων έπεσε κατα 7% ενώ οι επισκέπτες ανήλθαν σε 4 εκατ, μείωση της τάξεως του 1%. Αντίθετα στο “Golden Hall” παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση του τζίρου των καταστημάτων κατά 10%.Το εμπορικό κέντρο AthensHeart, εμφάνισε στο Α εξάμηνο του 2010 αύξηση 15% της επισκεψιμότητας του και 2% στον κύκλο εργασιών των καταστημάτων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Οι τάσεις αυτες φαίνεται ότι οδηγούν σε αναστολή πολλών σχημάτων που είχαν ανακοινωθεί για την ανάπτυξη εμπορικών χώρων.

Αλλοι ανοίγουν και άλλλοι κλείνουν

Οι αλλυσίδες τεχνολογίας παίρνουν θέση μάχης στο κεντρο της Αθήνας καθως μετά την απομάκρυνση της FNAC απο την ελληνική αγορά ένας νέος παίκτης παίρνει θέση. Πρόκειται για το Αpplestore το οποίο θα λειτουργήσει στην πλατεία Κολωνακίου και σύμφωνα με την Ιnfo Quest, στην οποίαν ανήκει, έχει στόχο να αποτελέσει το νέο σημείο αναφοράς για τους λάτρεις της τεχνολογίας και όχι μόνο. Το «άνοιγμα» του iStorm αποτελεί σημαντική επένδυση του ομίλου Ιnfo Quest και ερμηνεύεται ως άνοιγμα του ανταγωνισμού και στην ευρύτερη περιοχή της πλατείας Συντάγματος, όπου ως σήμερα δραστηριοποιούνται οι αλυσίδες Ρublic και Πλαίσιο. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τον Ιούλιο λειτουργούσε το κατάστημα της Fnac στο Μοναστηράκι, επί της οδού Μητροπόλεως, το οποίο όμως μετά την αποχώρηση της γαλλικής εταιρείας από την ελληνική αγορά έχει κλείσει.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki