Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επενδυτικές Ευκαιρίες

Γιατί βιάζονται για το μέτωπο της παραλίας

Το ευρύτερο «λίφτινγκ» του παραλιακού μετώπου αποτελεί ένα από τα ελάχιστα έργα αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας του οποίου τα έσοδα δεν θα κατευθυνθούν στον λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος για την μείωση του δημόσιου χρέους. Για το σκοπό αυτό, όπως αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, συστάθηκε η Αττικό Παράκτιο Μέτωπο-που βρίσκεται, πλέον, σε επιχειρησιακή ετοιμότητα και η αξιοποίηση της παραλίας δεν «ανατέθηκε» στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων. Την ίδια στιγμή, τους τελευταίους μήνες επιδιώκεται η «ωρίμανση» σειράς εκτάσεων στην αθηναϊκή ριβιέρα από τις οποίες οι βασικότερες βρίσκονται στην Ανάβυσσο, το Λαγονήσι, τη Βούλα, τη Βάρκιζα, τον Άλιμο, το Παλαιό Φάληρο και τη Γλυφάδα. Τα ακίνητα στις παραπάνω περιοχές θα πρέπει να απαλλαγούν από ενδεχόμενα πολεοδομικά και νομοτεχνικά βάρη, ώστε η αξιοποίησή τους να προχωρήσει απρόσκοπτα. Ας σημειωθεί ότι το έργο της ανάπλασης του παράκτιου μετώπου συνδέεται και με την υπόθεση των «παγωμένων» επεκτάσεων της Αττικής Οδού, καθώς η απόληξη των αυτοκινητοδρόμων-που έμεινε «στα χαρτιά»- στην Κατεχάκη έως την Λεωφόρο Ποσειδώνος θα «έφερνε» πιο κοντά το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τα Νότια προάστια.

Οι κινέζοι θα παίρνουν βιζα, θα αγοράζουν και θα νοικιάζουν

Τη δυνατότητα να ενοικιάζουν σε τρίτους τα ακίνητα που αποκτούν στην Ελλάδα και εξαιτίας των οποίων λαμβάνουν άδεια παραμονής πενταετούς διάρκειας θα έχουν οι υπήκοοι τρίτων χωρών. Το εισόδημα που θα εισπράττουν ως αποτέλεσμα της ενοικίασης των ακινήτων θα φορολογείται στην Ελλάδα. Τη ρύθμιση αυτή εξετάζει σοβαρά το υπουργείο Ανάπτυξης, ύστερα από σχετικό αίτημα που έχει διατυπωθεί κυρίως από τους Κινέζους, οι οποίοι άλλωστε είναι αυτοί που έχουν εκδηλώσει ισχυρό ενδιαφέρον για την απόκτηση αδειών παραμονής. Από την άλλη, πάντως, δεν αναμένεται να ικανοποιηθεί το έτερο αίτημα που διατυπώνεται από ξένους επενδυτές για τη χορήγηση και ελληνικού διαβατηρίου σε όσους λαμβάνουν την άδεια παραμονής. Σημειώνεται ότι σχετική ρύθμιση ισχύει στη Μάλτα και την Κύπρο. Υπενθυμίζεται ότι με τον νόμο 4146/2013 θεσπίστηκε η δυνατότητα χορήγησης άδειας παραμονής για πέντε έτη σε υπηκόους τρίτης χώρας (εκτός δηλαδή Ευρωπαϊκής Ενωσης) που κατέχουν ακίνητη περιουσία ή έχουν συνάψει χρονομεριστική μίσθωση τουλάχιστον δεκαετούς διάρκειας σε ξενοδοχειακά καταλύματα ή τουριστικές κατοικίες ύψους τουλάχιστον 250.000 ευρώ. Η άδεια παραμονής μπορεί να ανανεώνεται για ισόχρονη διάρκεια, ενώ χορηγείται και στα μέλη της οικογένειας του ιδιοκτήτη του ακινήτου. Αδειες μέχρι στιγμής έχουν δοθεί κυρίως σε Ρώσους, Ουκρανούς, Καναδούς, υπηκόους των ΗΠΑ και Κινέζους.

Για ένα κομμάτι ψωμί

Την ενεργότερη εμπλοκή τους με τη διαδικασία αξιοποίησης της σημαντικής ακίνητης περιουσίας τους δρομολογούν οι αρμόδιες θυγατρικές εταιρείες των εταιρειών συγκοινωνιών μέσων σταθερής τροχιάς, όπως η ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, και η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.), που αποτελεί τον ενιαίο φορέα διαχείρισης των ΗΣΑΠ, της Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ) και της ΤΡΑΜ Α.Ε. Αν και η τρέχουσα περίοδος δεν είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την πραγματοποίηση επενδύσεων στην αγορά ακινήτων ή για την εξασφάλιση ευνοϊκών όρων μίσθωσης, οι εταιρείες που δρομολογούν αρκετές κινήσεις το επόμενο διάστημα θεωρούν ότι η υψηλή εμπορική κίνηση των ακινήτων τους και οι προνομιακές τους θέσεις μπορούν να εξασφαλίσουν επενδυτικό ενδιαφέρον και υψηλή ζήτηση. Η μεγαλύτερη επένδυση αφορά τη νέα απόπειρα της ΓΑΙΑΟΣΕ να αξιοποιήσει το ακίνητο «φιλέτο» της στον Πειραιά (δίπλα στον υφιστάμενο σταθμό των ΗΣΑΠ). Στόχος είναι η δημιουργία ενός εμπορικού κέντρου συνολικής δομημένης επιφάνειας 37.000 τ.μ., προϋπολογισμού της τάξεως των 50-60 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο για το οποίο είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός και στο παρελθόν (πριν από την κρίση), ωστόσο εντέλει δεν υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές, παρά το γεγονός ότι η αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος ήταν μεγάλη. Αιτία ήταν οι επιτρεπόμενες χρήσεις, καθώς είχε προκριθεί η δημιουργία κτιρίου γραφείων, επιλογή όχι ιδιαίτερα ελκυστική για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Ως εκ τούτου, σήμερα επιχειρείται η ψήφιση ρύθμισης που να επιτρέπει τη χωροθέτηση εμπορικών χρήσεων. Εφόσον ψηφιστεί η απαιτούμενη πράξη νομοθετικού περιεχομένου, που θα ξεκαθαρίζει τις χρήσεις γης, θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του οικοπέδου των 15 στρεμμάτων για περίοδο τουλάχιστον 30 ετών. Αυτό αναμένεται να συμβεί εντός του προσεχούς διμήνου, με τον στόχο της ΓΑΙΑΟΣΕ να αφορά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας εντός του έτους. Αντίστοιχα, η ΣΤΑΣΥ αναμενόταν χθες να λάβει προσφορές για την ενοικίαση 13 καταστημάτων σε αντίστοιχα ακίνητά της, που βρίσκονται σε σταθμούς του μετρό και των ΗΣΑΠ. Ειδικότερα, 10 καταστήματα βρίσκονται σε σταθμούς των ΗΣΑΠ και τα υπόλοιπα τρία στον σταθμό «Αγιος Αντώνιος» του μετρό. Εφόσον, η εταιρεία λάβει το ελάχιστο ζητούμενο μίσθωμα και στα 13 ακίνητα, θα εξασφαλίσει μηνιαία έσοδα ύψους 8.779 ευρώ ή 105.355 ετησίως. Μάλιστα, η εταιρεία έχει αναπροσαρμόσει προς τα κάτω το ελάχιστο ζητούμενο τίμημα, σε σχέση με πριν από λίγους μήνες (όταν είχε επιχειρηθεί και τότε η εξασφάλιση ενοικιαστών), προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους ενδιαφερομένους.

Τα ακίνητα που θέλουν οι ξένοι

Ξενοδοχειακά ακίνητα και παραθεριστικά θέρετρα αποτελούν την υπ’ αριθμόν 1 επιλογή των ξένων επενδυτών, που κινούνται στην εγχώρια αγορά ακινήτων. Η τάση αυτή, μάλιστα, δεν προβλέπεται να διαφοροποιηθεί στο άμεσο μέλλον, τουλάχιστον έως ότου ολοκληρωθεί ο κύκλος της πτώσης των τιμών στην κτηματαγορά.Προτιμούν κυρίως τα ξενοδοχεία, με βασικό δέλεαρ την άνοδο του τουρισμού. Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά τα επενδυτικά κεφάλαια που εξετάζουν την Ελλάδα έχουν καιροσκοπικό χαρακτήρα. Εν ολίγοις, προχωρούν σε αγορές μόνο αν το τίμημα είναι εξαιρετικά χαμηλό, κατά κανόνα 40% χαμηλότερο της ήδη χαμηλής εύλογης αξίας του εκάστοτε ακινήτου. Στόχος τους είναι να περιορίσουν το επενδυτικό ρίσκο που αναλαμβάνουν με την τοποθέτηση στην ελληνική αγορά. Γι’ αυτό και αναζητούν ακίνητα που προκύπτουν από αναγκαστικές πωλήσεις (distressed sales) λόγω οικονομικών προβλημάτων του ιδιοκτήτη, που να προσφέρουν υψηλές αποδόσεις, ακριβώς λόγω του χαμηλού τιμήματος. Οι ξένοι προτιμούν ξενοδοχεία τουλάχιστον 150 κλινών, με κάποιες ποιοτικές προδιαγραφές (τουλάχιστον 4 αστέρων), προκειμένου να μπορέσουν να παραχωρήσουν σε ξένους ομίλους τη διαχείριση. Στις πρώτες επιλογές τους είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Κρήτη και η Ρόδος και δευτερευόντως η Κέρκυρα και η Χαλκιδική.

Εκατό εκατ. για 15 επαύλεις

Δύο μήνες μετά την λήξη του διαγωνισμού για τον ΑΣΤΕΡΑ δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί επισήμως,οι νέοι ιδιοκτήτες. Ανεπισήμως έχει διαρρεύσει ότι πρόκειται για την τουρκική Dogus Group με ποσοστό 33,75%, το Επενδυτικό Οχημα του Αμπου Ντάμπι με ποσοστό 25%, και το Κρατικό Συνταξιοδοτικό Ταμείο του Κουβέιτ με επίσης 25%. Το υπόλοιπο 16,25% του σχήματος στο οποίο πέρασε η Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης ), το μοιράζονται επενδυτικοί όμιλοι μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι AGC Equity partners private equity secondary fund I LP, και AGC Equity partners special opportunities fund I LP που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της αραβικών συμφερόντων AGC, η λιβανέζικων συμφερόντων BB Real Estate holding SAL, η γερμανικών πιθανότατα συμφερόντων Doric Investments Inc και η M1 Alpha Capital Limited.

Παρόλα αυτά οι "ανώνυμοι" επενδυτες διαρρέουν ότι θα επενδύσουν κεφάλαια 250-300 εκατ. ευρώ  για την αναβάθμιση του Αστέρα Βουλιαγμένης . Τα χρήματα αυτά θα επενδυθούν για την κατασκευή 13-15 υπερπολυτελών κατοικιών στη θέση του «Αφροδίτη» το οποίο και θα γκρεμιστεί, αλλά και για την αναβάθμιση των ξενοδοχείων «Αρίων» και «Ναυσικά» σε τουριστικά θέρετρα επτά αστέρων. Συγκεκριμένα , γύρω στα 100 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα διατεθούν για την ανέγερση των υπεροπολυτελών 13-15 επαύλεων.

Από εκεί και πέρα για την αναβάθμιση των ξενοδοχείων «Αρίων» και «Ναυσικά» σε τουριστικά θέρετρα επτά αστέρων, η κοινοπραξία εκτιμάται ότι θα διαθέσει –σε πρώτη φάση τουλάχιστον- γύρω στα 50-70 εκατ. ευρώ για το καθένα. Μαζί με τα κεφάλαια που θα διατεθούν για την αναβάθμιση της μαρίνας προκειμένου να είναι σε θέση να δέχεται τα πολύ… μεγαλύτερα σκάφη των βασιλικών οικογενειών του Κόλπου, την βελτίωση του περιβάλλοντος χώρου, την δημιουργία καταστημάτων και χώρων εστίασης, και την αναγέννηση των «9 Μουσών», του μυθικού κλάμπ του Αστέρα τη δεκαετία του 1960, το συνολικό «budget» εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα 300 εκατ. ευρώ.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki