Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επιχειρήσεις

Το ιντερνετ κλείνει καταστήματα

Το διαδίκτυο κάνει κακό στην αγορά ακινήτων. Η στροφή προς το e banking των τραπεζών θα οδηγήσει με ορίζοντα τριετίας στο κλείσιμο πολλών υποκαταστημάτων όχι μόνο στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη αλλά και σε πολλές πόλεις της περιφέρειας . Εκτιμάται ότι σε βάθος πενταετίας τουλάχιστον 200 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα θα χάσουν τους σημερινούς μισθωτές τους , δηλαδή τις τράπεζες λόγω του ηλεκτρονικού ανταγωνισμού. «Ο λόγος ύπαρξης των καταστημάτων είναι να πωλούν δάνεια και τραπεζικά προϊόντα. Εφόσον δεν το κάνουν δεν χρειάζονται», αναφέρει χαρακτηριστικά τραπεζικό στέλεχος δείχνοντας ξεκάθαρα τη στρατηγική των τραπεζών. Ακόμη μία απόδειξη στην αλλαγή των δεδομένων και στην στροφή μακριά από το γκισέ είναι ότι οι τράπεζες πρώτη φορά επιστρέφουν χρήματα και ανταμείβουν με πόντους όσους χρησιμοποιούν χρεωστικές κάρτες (που δεν επιβαρύνονται με επιτόκιο), ενώ έχουν ψαλιδίσει τις χρεώσεις στο e-banking. Ακόμη ένας στόχος, όχι μόνο των τραπεζών αλλά και της τρόικας, είναι να βγάλουν όσο το δυνατόν περισσότερα μετρητά εκτός αγοράς. Περισσότερες ηλεκτρονικές συναλλαγές σημαίνουν λιγότερο μαύρο χρήμα, δηλαδή μεγαλύτερο και καλύτερο έλεγχο στη διαχείριση των κεφαλαίων.

Ετσι, πρόσφατα ήρθαν πρώτη φορά στη χώρα μας και οι λεγόμενες ανέπαφες συναλλαγές μέσω πιστωτικών καρτών, για τις οποίες φιλοδοξείται να αντικαταστήσουν τα μετρητά σε καθημερινές συναλλαγές, όπως αγορές στο περίπτερο ή πρόσβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ενα ακόμα μεγάλο στοίχημα για τις τράπεζες είναι η ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά της κινητής τηλεφωνίας αλλά και των ταμπλετών. Δεδομένου ότι η διείσδυση της κινητής αγγίζει το 100%, ενώ ένας στους τέσσερις Ελληνες έχει έξυπνο κινητό τηλέφωνο, οι υπηρεσίες εν κινήσει είναι πλέον ιδιαίτερα δημοφιλείς. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα οι μεγαλύτερες τράπεζες αναπτύσσουν εξειδικευμένες εφαρμογές για λειτουργικά συστήματα iOS και Android ώστε να διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τους πελάτες τους, αλλά και να ενσωματώσουν περισσότερες και πιο καινοτόμες υπηρεσίες. Αυτό σημαίνει ότι οι κάτοχοι iPhone, iPad αλλά και κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών που εφαρμόζουν το λειτουργικό σύστημα Android της Google μπορούν να κατεβάσουν δωρεάν την εφαρμογή και μέσω αυτής να αποκτήσουν πρόσβαση στις τραπεζικές υπηρεσίες.

Τουρκικο ενδιαφέρον για μαρίνες

O όμιλος DOGUS Holding A.S, ένας από τους μεγαλύτερους στον τραπεζικό, βιομηχανικό, κατασκευαστικό και τουριστικό τομέα στην Τουρκία ανακοίνωσε, όπως αναφέρεται σε έγγραφο του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη, ότι σχεδιάζει να αγοράσει τέσσερις μαρίνες στην Κέρκυρα, τη Λευκάδα και την Πελοπόννησο, επενδύοντας 20 εκ. ευρώ. Προς το παρόν, ωστόσο, όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο, αναμένεται σχετική έγκριση από το ελληνικό υπουργείο Τουρισμού. Οι μαρίνες που σκοπεύει να αγοράσει ο όμιλος Dogus έχουν χωρητικότητα 3.755 σκαφών, 50% μεγαλύτερη από αυτή που διαθέτουν συνολικά οι μαρίνες που έχει σήμερα στην Τουρκία. Τον Απρίλιο ο εν λόγω Όμιλος προχώρησε στην αγορά τριών μαρίνων στην Κροατία.

Οχι σε εξοχικές κατοικίες

Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας του Δήμου Πολυγύρου Χαλκιδικής προέβη σε ανάκληση της υπ. αριθμ. 199/2010 οικοδομικής άδειας ανέγερσης «Οικίσκων πολυτελείας κατοικιών με πισίνα και υπόγειο» στην περιοχή Πόρτο Καρράς Σιθωνίας της εταιρείας Πόρτο Καρράς ΑΕ, θυγατρικής της Τεχνικής Ολυμπιακής, με την αιτιολογία ότι η άδεια αυτή εκδόθηκε κατά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας έκδοσης και κατά παράβαση των ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων. Ο όμιλος της Τεχνικής Ολυμπιακής θεωρεί ότι η οικοδομική άδεια 199/2010 είναι απολύτως σύννομη, η δε εταιρεία Πόρτο Καρράς προτίθεται να ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της για την ακύρωση της απόφασης.

Μη μεγάλη μπιζνα των λιμανιών

Αλλάζει άρδην το μοντέλο αποκρατικοποίησης των μεγάλων λιμανιών της χώρας και αντί για μετοχοποιήσεις και συνολικές πωλήσεις των εταιρειών που διαχειρίζονται τα λιμάνια, η κυβέρνηση και τα τρία κόμματα που τη στηρίζουν προκρίνουν το μοντέλο των παραχωρήσεων: ο έλληνας ή ο ξένος επενδυτής αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση των επενδύσεων που θα απαιτηθούν για την όποια δραστηριότητα και στη συνέχεια του παραχωρείται η εκμετάλλευση του έργου συνήθως για διάστημα τριάντα ετών. Στο πλαίσιο της αλλαγής πλεύσης στην πολιτική των αποκρατικοποιήσεων λιμανιών απομακρύνεται και το ενδεχόμενο να πωληθεί το 23% των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ που έχει εκχωρηθεί στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων. Μάλιστα δεν αποκλείεται ακόμη και η πιθανότητα το Ταμείο να ζητήσει τον απεγκλωβισμό του από τις μετοχές των δύο λιμανιών που του έχουν εκχωρηθεί. Το θέμα αυτό θα ξεκαθαρίσει σε συνάντηση που θα έχει τις αμέσως επόμενες ημέρες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίαςμε τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων

. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που πλέον είναι δεδομένο είναι ότι η κυβέρνηση θα ακολουθήσει τη διαδικασία των διεθνών διαγωνισμών, όπως είχε γίνει και με τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ που ανέλαβε η κινεζική Cosco. Σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων, car terminal, σταθμοί κρουαζιέρας, ξενοδοχειακές μονάδες και άλλες επικερδείς δραστηριότητες των ελληνικών λιμανιών θα βγαίνουν σε διεθνείς διαγωνισμούς αμέσως μόλις ωριμάσουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις με στόχο, από τη μια, να εκσυγχρονιστούν και να μεγαλώσουν οι υποδομές τους και, από την άλλη, να μπουν χρήματα στα ταμεία των Οργανισμών που τα διαχειρίζονται. Παράλληλα στη «φιλοσοφία» της νέας κυβέρνησης για τα λιμάνια κυριαρχεί και η λογική να μην αντικατασταθεί το κρατικό με το ιδιωτικό μονοπώλιο. Αυτό θα συνέβαινε σε περίπτωση που ο ΟΛΠ, για παράδειγμα, περνούσε υπό τον έλεγχο ενός ναυτιλιακού ομίλου που ταυτόχρονα είναι και χρήστης του λιμανιού.

Οπως μάλιστα επισήμανε πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας, το μοντέλο των παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων κυριαρχεί σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης. Το μοντέλο των μετοχοποιήσεων εκτιμάται ότι δεν είναι εύκολο να εφαρμοστεί στη σημερινή οικονομική συγκυρία, όπου το διεθνές εμπόριο έχει μειωθεί με συνέπεια και τα εμπορικά λιμάνια να υποδέχονται πολύ μικρότερα φορτία σε σύγκριση με το παρελθόν. Ετσι, ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ αναμένεται προς το παρόν να παραμείνουν μετοχικά υπό τον έλεγχο του ελληνικού Δημοσίου, το οποίο κατέχει και στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας πακέτο μετοχών άνω του 70%. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, στο υπουργείο Ναυτιλίας και στον ΟΛΠ εκτιμούν ότι για να ενταχθούν τα λιμάνια σε μια αναπτυξιακή προοπτική, τόσο για το διαμετακομιστικό εμπόριο όσο και για τον τουρισμό και ειδικά την κρουαζιέρα αλλά και για την οικονομική ανάπτυξη του νησιωτικού συμπλέγματος της χώρας, θα πρέπει να αλλάξει η εταιρική τους μορφή και να ενταχθούν όλα - μικρά και μεγάλα - σε εταιρείες holding.

Δύο νέα θεματικά πάρκα

Δύο νέα ψυχαγωγικά θεματικά πάρκα με την επωνυμία «Δεινοσαυρόπολις» και «Ωκεανόπολις» σκοπεύει να δημιουργήσει στα Σπάτα, εμπλουτίζοντας το τουριστικό προϊόν της Αττικής, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Aττικού Ζωολογικού Πάρκου. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δημόσιες τουριστικές υπηρεσίες ενέκριναν, πρόσφατα, τη σκοπιμότητα για τη δημιουργία των δύο θεματικών πάρκων, ανοίγοντας τον δρόμο για τη λειτουργία τους.

Τα νέα πάρκα θα λειτουργήσουν σε όμορες εκτάσεις του υφιστάμενου Πάρκου και θα βρίσκονται υπό την ομπρέλα δύο εταιρειών θυγατρικών της «Αττικό Θεματικό Πάρκο Α.Ε.». Οι εκτάσεις για τη δημιουργία τους έχουν, ήδη, αποκτηθεί από το 2006. Το πρώτο πάρκο, η «Δεινοσαυρόπολις», χαρακτηρίζεται ως  Μουσείο Εξέλιξης των Ειδών, με έμφαση στην εποχή των Δεινοσαύρων. Θα είναι μοναδικό στο είδος του στην Ευρώπη και έχουν συναφθεί συνεργασίες για τη λειτουργία του με εταιρείες από το εξωτερικό και ειδικότερα από την Ιαπωνία, την Αγγλία, την Κίνα, τη Δανία, την Ολλανδία και τις ΗΠΑ. Θα αναπτύσσεται σε έκταση 10 στρεμμάτων, ενώ το Μουσείο θα καλύπτει 3.000 τ.μ. Παράλληλα, προγραμματίζεται στον περιβάλλοντα χώρο και η κατασκευή αίθουσας για τη διοργάνωση εκδηλώσεων. Η «Δεινοσαυρόπολις», που αποτελεί μία επένδυση με προϋπολογισμό της τάξης των 5 εκατ. ευρώ, θα λειτουργήσει την άνοιξη του 2013.

Το δεύτερο Πάρκο, η «Ωκεανόπολις», θα είναι ένα πρότυπο ενυδρείο διεθνών προδιαγραφών και πέντε φορές μεγαλύτερη από το μέγεθος του Ενυδρείου της Κρήτης, καλύπτοντας 8.500 τ.μ. σε μία έκταση 14 στρεμμάτων.Οι εργασίες για την κατασκευή του Πάρκου θα ξεκινήσουν του χρόνου, με ορίζοντα ολοκλήρωσής τους το 2014. Ο προϋπολογισμός του επενδυτικού προγράμματος θα ανέλθει σε 8,5 εκατ. ευρώ. Και για τα δύο ψυχαγωγικά θεματικά Πάρκα έχουν κατατεθεί αιτήσεις ένταξής τους στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki