Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Ιστορίες απο το Κολωνάκι

Ελληνας εφοπλιστής διαπραγματεύεται την αγορά των δύο καταστημάτων δίπλα από το γνωστό καφέ του Κολωνακίου «Da Capo» σε τιμή λίγο πάνω από τα 5 εκατ. ευρώ, όταν το 2003 η τιμή προσφοράς για το ένα από τα δύο αντιστοιχούσε σε 6 εκατ. ευρώ! Πρόκειται για τα δύο καταστήματα των αλυσίδων Nine West και Χαραλάς με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι δίνονται προς μίσθωση ή πώληση από τους ιδιοκτήτες με ελάχιστο ενοίκιο κοντά στα 22 χιλ. ευρώ τον μήνα. Πιθανή πάντως θεωρείται η αγορά τους από τον Ελληνα εφοπλιστή προκειμένου να στεγάσει στο συγκεκριμένο σημείο το πρώτο cafe ευρωπαϊκής αλυσίδας, η οποία θα κάνει, εκτός απροόπτου, το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά από το Κολωνάκι. Το deal διαχειρίζεται αποκλειστικά σύμβουλος ακινήτων που «ειδικεύεται» σε δύσκολες συμφωνίες στο κομμάτι των επαγγελματικών ακινήτων.

Πράσινο φως για το εμπορικό του Βοτανικού

Το έργο ανάπλασης των περιοχών του Βοτανικού και της Λ. Αλεξάνδρας και την κατασκευή εμπορικού κέντρου ενέκρινε ο Δήμος Αθηναίων. Όπως ανακοίνωσε η Μπάμπης Βωβός κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δήμου Αθηναίων ελήφθη απόφαση για την Επικαιροποιημένη Ειδική Μελέτη (Master Plan) και τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε) για την υλοποίηση του προγράμματος της Διπλής Ανάπλασης. Το Σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος θα διαβιβαστεί στο ΥΠΕΚΑ από το Δήμο Αθηναίων και το ΥΠΕΚΑ θα το υποβάλει προς έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η διοίκηση της εταιρίας χαιρέτισε την εξέλιξη και εξέφρασε την αισιοδοξία ότι οι διαδικασίες θα προχωρήσουν χωρίς καθυστέρηση.

Νέα μισθωτήρια στο Smart

Περισσότεροι από 80.000 επισκέπτες επισκέφτηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, το Smart Park τις πρώτες ημέρες των εορταστικών εκδηλώσεων. Παράλληλα , νέα καταστήματα υπεγραψαν μισθωτήρια . Πρόκειται για Alouette, Domus Homus, Vertice, Kiosky's (τύπος, τσιγάρα), Φαρμακείο B. Γαϊτανή σε συνεργασία με την Advance και το Σουblike Ταχυφαγείο Ελλήνων και το Ελλάς Μέλαθρον Αρώματα. Υπενθυμίζεται ότι οι ανωτέρω επιχειρήσεις σε εκείνες που ήδη λειτουργούν :Jumbo,Carrefour, Κωτσόβολος, HondosCenter, Intersport, Village Playland, Mamas&Papas, Celestino, Bozikis, Systemgraph (Apple Premium Reseller), Calzedonia, Intimissimi, Tezenis, Wind, MarkAalen, Octopus, Cook Shop, Joolsκαι για την Β' Φάση Village Cinemas Complexκαι Praktiker. Το Smart Park αναπτύσσεται στην περιοχή "Γυαλού" του Δήμου Σπάτων Αρτέμιδας, στο τέλος του κλάδου της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα (έξοδος 16Ρ). Συνδέεται μέσω κοινού πεζοδιαδρόμου με τα 125 καταστήματα μόδας του εκπτωτικού χωριού McArthurGlen Designer Outlet Athens.

Καταστήματα : Μείον 17% τα ενοίκια

Η μεγαλύτερη μείωση των ενοικίων στα καταστήματα των κεντρικών εμπορικών δρόμων, καταγράφηκε στην  Αθήνα, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα διεθνούς μεσιτικής αλλυσίδας. Στην οδό Ερμού καταγράφεται  υποχώρηση των μισθωμάτων 17%, φτάνοντας τα 150 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο το μήνα, όταν πριν από μερικά χρόνια υπήρχαν καταστήματα που ενοικιάζονταν έως και 300 ευρώ/τ.μ. μηνιαίως. Ανθεκτικότερα  εμφανίζονται τα καταστήματα στα εμπορικά κέντρα, όπου με τα ενοίκια βρίσκονται στα επίπεδα των 30 ευρώ/τ.μ. μηνιαίως. Σύμφωνα με την έρευνα , στις ευρωπαϊκές αγορές  καταγράφονται  σταθερά ενοίκια  ενώ   στο Όσλο και στη Ρίγα σημειώθηκαν αυξήσεις  7% και 10% αντίστοιχα. Αντίθετα, σε Αθήνα και  Σόφια  σημειώθηκε  απότομη πτώση των ενοικίων κατά 17% και 15% αντίστοιχα. Τα υψηλότερα ενοίκια στην Ευρώπη καταγράφονται στο Λονδίνο με 928 ευρώ/τ.μ. και ακολουθεί το Παρίσι με 833 ευρώ/τ.μ. Αξιοσημείωτες αυξήσεις παρατηρήθηκαν στο Λιντς και το Μιλάνο, όπου τα ενοίκια των εμπορικών κέντρων δέχτηκαν ανοδική ώθηση της τάξεως του 8% και 11% αντίστοιχα.

Το τέλος των μικρών καταστημάτων

Στην γωνία Ζωοδόχου Πηγής και Αραχώβης, στα Εξάρχεια βρίσκονταν ένα μικρό μπακάλικο. Μικρό στα τετραγωνικά αλλά στην πραγματικότητα «ταΐζε» μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές του κέντρου της Αθήνας. Το δούλευαν τρία αδέλφια και είχαν σήμα κατατεθέν τα τσουβάλια με τα χύμα όσπρια και τις διανομές κατ΄ οικον με το ποδήλατο του μικρότερου από τα τρία αδέλφια. Σήμερα το μπακάλικο δεν υπάρχει . Όπως δεν υπάρχει και ο ράπτης που δούλευε λίγο παραπάνω στην Ζωοδόχου Πηγής και το γωνιακό εστιατόριο της Καλλιδρομίου και η πιτσαρία της γειτονιάς που είχε γνωρίζει πιένες στην διάρκεια της δεκαετίας του ΄80. Σημάδια των καιρών θα έλεγαν μερικοί. Οι παγκοσμιοποίηση θα έλεγαν κάποιοι άλλοι. Οι επιπτώσεις από την μάχη της ελεύθερης αγοράς κάποιοι τρίτοι .

Την αλήθεια όμως την περιγράφουν οι αμείλικτοι αριθμοί οι οποίοι παρουσιάζουν παραστατικά την πραγματικότητα . Κάθε χρόνος που περνά λιγότερα καταστήματα τροφίμων επιβιώνουν από τον οξύ ανταγωνισμό των σούπερ μάρκετ. Η απώλεια μεριδίου της αγοράς είναι μία αλήθεια καθώς από το 1995 μέχρι σήμερα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ έχουν σχεδόν διπλασιάσει τον όγκο των πωλήσεων τους (η αξία των πωλήσεων μετά την αφαίρεση του πληθωρισμού) ενώ αντίθετα τα μικρά καταστήματα τροφίμων έχουν εμφανίσει μείωση των πραγματικών τους πωλήσεων. Συγκεκριμένα την περίοδο 1995 -2007 : -τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων έχουν αυξήσει τις πραγματικές τους πωλήσεις κατά 80,7% περίπου. -τα μικρά καταστήματα τροφίμων και ποτών έχουν μικρότερο τζίρο σε ποσοστό που προσεγγίζει το 7% περίπου.

«Στην πραγματικότητα δεν μιλάμε για ανταγωνισμό τιμών αλλά για ανταγωνισμό σημείων πώλησης. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ την τελευταία δεκαετία έχουν αναπτύξει τεράστια , για τα ελληνικά δεδομένα δίκτυα πώλησης με αποτέλεσμα να εκμεταλλεύονται όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των οικονομιών κλίμακος. Εκτιμάται ότι το πανελλαδικό δίκτυο πώλησης των τεσσάρων μεγαλύτερων αλλυσίδων σούπερ μάρκετ ξεπερνά τα 1100 καταστήματα. Η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων βρίσκεται στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη συγκέντρωση πληθυσμού. Φυσικά στο περιβάλλον αυτό η μικρή επιχείρηση τροφίμων είναι αδύνατον να αντέξει τόσο τον ανταγωνισμό των τιμών όσο και το αυξημένο κόστος που συνεπάγεται η επί ίσοις όροις λειτουργία της με την αντίστοιχη των σούπερ μάρκετ(ωράρια λειτουργίας, ελαστική απασχόληση κ.α) . Από την άλλη πλευρά δεν θα πρέπει να υποβαθμίζεται το γεγονός ότι οι μεγάλοι τζίροι φέρνουν τόσο φθηνότερες προμήθειες όσο και παράπλευρα έσοδα καθώς και δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω των προμηθευτών τους (βιομηχανίες κ.α). Σε μία τόσο μεγάλη αγορά η μοίρα των μικρών του κλάδου θα πρέπει να αναζητηθεί στο περιθώριο.» τόνιζε πρόσφατα οικονομικός αναλυτής ο οποίος καταγράφει τα οικονομικά μεγέθη της αγοράς ειδών διατροφής και ποτών. Πρέπει να σημειωθεί ότι , η κρίση δεν έχει χτυπήσει μόνο τα παραδοσιακά μπακάλικα αλλά και άλλους χώρους της αγοράς τροφίμων.

Φαίνεται όμως ότι ανάλογη είναι και η κατάσταση που διαμορφώνεται και στην αγορά ένδυσης και υπόδησης όπου και εκεί οι μικρές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν να κάνουν ένα διμέτωπο αγώνα προσπαθώντας να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς που έχουν. Τα επίσημα στοιχεία όμως αποκαλύπτουν ότι και στο πεδίο αυτό το αποτέλεσμα είναι σχεδόν προκαθορισμένο και οδηγεί στην συγκέντρωση. «Η αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης σταδιακά οργανώνεται με βάση την αγορά ειδών διατροφής . Οι ξένες αλυσίδες ισχυροποιούν την θέση τους στην αγορά ισχυροποιώντας την παρουσία τους τόσο στις αγορές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όσο και των μεγάλων αστικών κέντρων . Από την άλλη πλευρά οι ελληνικές επιχειρήσεις που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον οξύ ανταγωνισμό επενδύουν στο δίκτυο καταστημάτων τους . Από την άλλη πλευρά , οι μικρότερες επιχειρήσεις , που δεν αντιμετωπίζουν χρηματοοικονομικά προβλήματα προσπαθούν να αποκτήσουν παρουσία σε οργανωμένους εμπορικούς χώρους υποβαθμίζοντας το ρόλο των τοπικών αγορών . Αποτέλεσμα οι μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου να έχουν να αντιμετωπίσουν ένα οξύ ανταγωνισμό σε όλα τα επίπεδα που αργά αλλά σταθερά τους οδηγεί σε απώλεια σημαντικού μεριδίου της αγοράς.», τόνιζε πριν λίγες μέρες συνδικαλιστής έμπορος όταν του ζητήθηκε να ερμηνεύσει τα στοιχεία που αφορούν την εξέλιξη των πωλήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά χρόνο με τον χρόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου ειδών ένδυσης και υπόδησης ισχυροποιούν ακόμα περισσότερο την θέση τους στην αγορά. Συγκεκριμένα την περίοδο 1995-2007 ο όγκος των πλύσεων των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων ειδών ένδυσης και υπόδησης κατέγραψε άνοδο της τάξης του 143% ενώ αντίθετα οι μικρές επιχειρήσεις του κλάδου είδαν τον όγκο των πωλήσεων τους να αυξάνεται σε ποσοστό που κινείται στα επίπεδα του 50%. Σύμφωνα με στοιχεία που αφορούν την ανάπτυξη των εμπορικών δικτύων οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου έχουν επενδύσει κυρίως στο πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων γεγονός που τους παρέχει την δυνατότητα να εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις οικονομίες κλίμακος. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι ήδη πολλές από τις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν αναπτύξει δίκτυο 20 έως 80 καταστημάτων σε ολόκληρη την Ελλάδα.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki