Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επενδυτικές Ευκαιρίες

Αγορές εκτός των τειχών

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη δεν είναι μονόδρομος για αγορές ακινήτων . Σε πολλά αστικά κέντρα της περιφέρειας καταγράφονται ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές που περιορίζουν σημαντικά το απαιτούμενο κεφάλαιο για την επένδυση. Από την άλλη πλευρά, το γεγονός ότι στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα υπάρχει σημαντικό αδιάθετο απόθεμα ακινήτων επιμηκύνει και το χρόνο ανάκαμψης. Στα πλαίσια αυτά το realestatenew.gr ξεκίνησε μία προσπάθεια καταγραφής των τιμών σε αγορές της περιφέρειας. Πρώτο , βήμα είναι η αγορά της βόρειας Ελλάδας.

Στην Καβάλα οι αξίες των νέων κατοικιών μειώθηκαν περίπου 15% και οι τιμές κυμαίνονται από 1.300 ευρώ έως 1.400 ευρώ/τ.μ. στα ανατολικά της πόλης, ενώ στα δυτικά αγγίζουν τα 2.000 ευρώ το τ.μ. Στα οικόπεδα οι τιμές κυμαίνονται από 450 ευρώ έως 9.000 ευρώ το τ.μ., ενώ στις δυτικές περιοχές δεν σημειώνεται μείωση.

Στη Δράμα υπάρχει μικρή προσφορά νεόδμητων διαμερισμάτων και οι αξίες «παίζουν» μεταξύ 1.100 - 1.400 ευρώ ανά τ.μ. Στα οικόπεδα η τιμή παίζει από 300 - 900 ευρώ το τ.μ., και είναι στα επίπεδα του 2010.

Στις Σέρρες οι τιμές υποχώρησαν περί το 15% το 2011 και κινούνται μεταξύ 1.000 - 1.300 ευρώ το τ.μ. στις περιζήτητες δυτικές περιοχές. Στα οικόπεδα οι τιμές είναι μειωμένες κατά 10% και ξεκινούν από 150 ευρώ το τ.μ., φθάνοντας έως 500 ευρώ το τ.μ.

Στην Κατερίνη μείωση τιμών παρατηρείται μόνο στις φθηνές περιοχές, ενώ στο κέντρο της πόλης για τα νεόδμητα αρχίζουν από τα 850 ευρώ το τ.μ. και φτάνουν μέχρι τα 2.600 ευρώ το τ.μ. Μεγάλη πτώση της τάξης του 30% «γράφουν», αντίθετα, οι τιμές στα οικόπεδα, που ξεκινούν από 400 ευρώ και φθάνουν τα 2.000 ευρώ ανά τ.μ.

Στο Κιλκίς η πτώση τιμών φθάνει το 20% στις νεόδμητες κατοικίες και κυμαίνονται από 750 ευρώ μέχρι 1.000 ευρώ το τ.μ., ενώ στα οικόπεδα έχουν υποχωρήσει 30%, ξεκινώντας από 130 ευρώ έως 500 ευρώ ανά τ.μ.

Στην Πτολεμαΐδα, υπάρχουν πολλά διαθέσιμα νεόδμητα διαμερίσματα κι οι τιμές κινούνται μεταξύ 1.000 - 1.200 ευρώ ανά τ.μ., μειωμένες κατά 20%. Τα οικόπεδα αντίστοιχα πωλούνται από 200 ευρώ μέχρι 500 ευρώ το τ.μ. Στην Κοζάνη, οι νεόδμητες κατοικίες στις φθηνές περιοχές πωλούνται περί τα 1.000 ευρώ το τ.μ., ενώ σε πιο ελκυστικές περιοχές μεταξύ 1.300 - 1.800 ευρώ ανά τ.μ. και στο κέντρο της πόλης στα 2.000 ευρώ ανά τ.μ.

Στη Φλώρινα, οι καινούριες κατοικίες πωλούνται προς 800 - 1.150 ευρώ το τ.μ. και τα οικόπεδα από 200 ευρώ έως 600 ευρώ το τ.μ.

Μπίζνες με τα παλιά κτιρια

Για ένα μεγάλο αριθμό των κτιρίων της χώρας η αντίστροφη μέτρηση για την μεγάλη απόφαση του λίφτινγκ έχει ήδη ξεκινήσει. Χιλιάδες κτίρια σε ολόκληρη τη χώρα που χρησιμοποιούνται είτε για κατοικίες είτε για επαγγελματικούς χώρους είναι πλέον υπεραιωνόβια. Οι ιδιοκτήτες τους επομένως θα πρέπει να επιλέξουν είτε τη λύση μίας εκ βάθρων συντήρησης είτε τη προοπτική της εκμετάλλευσης της γης που βρίσκεται το παλιό ακίνητο με κάποια νέα κατασκευή. Η αγορά αυτή είναι τεράστια και σίγουρα μπορεί να δώσει μια αξιόπιστη απάντηση στις κατασκευαστικές εταιρίες οι οποίες τώρα προσπαθούν να σκιαγραφήσουν την επόμενη Οι δηλώσεις αυτές βρετανού αναλυτή που ασχολείται με τις αναπτύξεις κτιρίων μεγάλης ηλικίας δίνουν μία νέα οπτική στις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κλάδο της αγοράς ακινήτων προσφέροντας υπηρεσίες στους τομείς των κατασκευών και των αναπτύξεων. Η αγορά αναβάθμισης των παλαιών κτιρίων αλλά και ολόκληρων περιοχών στις οποίες το κτιριακό απόθεμα είναι μεγάλης ηλικίας ή παρωχημένης χρήσης εδώ και πολλές δεκαετίες αποτελεί το βασικό αντικείμενο δραστηριότητας πολυεθνικών κολοσσών οι οποίοι υλοποιούν ανάλογα επενδυτικά σχέδια τόσο σε μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ όσο και σε μεγάλες πόλεις χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως είναι το Λονδίνο. «Η στενότητας γης είναι μία πραγματικότητα την οποία κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει.

Οι αναπτύξεις καινούργιων περιοχών είναι επενδυτικές επιλογές υψηλού ρίσκου λόγω των σημαντικών επενδύσεων που απαιτούνται για την δημιουργία βασικών υποδομών. Επομένως η αξιοποίηση ακινήτων μεγάλης ηλικίας προβάλλει πλέον ως μονόδρομος. Η Αθήνα είναι μία σχετικά καινούργια πόλη και για αυτό δεν είχαν ανακύψει ανάλογες ανάγκες. Παράλληλα προβλήματα που προέκυπταν από το κληρονομικό δίκαιο λειτουργούσαν αποτρεπτικά για επενδύσεις αυτής της μορφής. Το κτιριακό απόθεμα όμως αρχίζει να γερνά και έτσι αυτές οι ανάγκες αναδεικνύονται», τονίζει χαρακτηριστικά ο ίδιος αναλυτής. Όπως προκύπτει από στοιχεία που καταγράφουν την «ηλικία» των κτιρίων το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς μπορεί να θεωρηθεί τεράστιο. Σε ολόκληρη την Ελλάδα περισσότερα από 130.000 κτίρια κατοικιών έχουν κτισθεί πριν το 1920 ενώ 300.000 περίπου έχουν κτισθεί την περίοδο 1920-1945. Ανάλογη είναι και η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά των επαγγελματικών χώρων αφού τουλάχιστον 16.000 κτίρια γραφείων και καταστημάτων σε ολόκληρη την Ελλάδα έχουν κτισθεί πριν το 1945. Πρόκειται για μία τεράστια αγορά αφού εκτός από τις προοπτικές που υπάρχουν είτε για λίφτινγκ των ίδιων των κτιρίων είτε για κατεδάφιση και αντικατάσταση τους με καινούργια ακόμα και η αγορά της συντήρησης τους παρουσιάζει τεράστιο οικονομικό ενδιαφέρον. Πρόκειται για μία αγορά η οποία μπορεί να απορροφήσει ένα σημαντικό ποσοστό του έμψυχου δυναμικού το οποίο απασχολήθηκε τα προηγούμενα χρόνια στις κατασκευές των μεγάλων έργων υποδομής και το οποίο σήμερα κινδυνεύει να μείνει χωρίς αντικείμενο .

Θριάσιο: Μια επενδυτική ιστορία

Στον … «αέρα» βγήκε για μια ακόμα φορά από την ΓΑΙΑΟΣΕ το έργο κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριασιο Πεδίο. Η εταιρεία που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ μετά από πολλές άκαρπες προσπάθειες δημοπράτησης του έργου αποφάσισε στις 15 Μαρτίου να υιοθετήσει τη μέθοδο της ανάθεσης του έργου ύστερα από διαδικασία διαπραγμάτευσης.

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης είναι η Τετάρτη, 18 Απριλίου 2012 και ώρα 16:00. Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος διαγωνισμός αν και είχε προσελκύσει «ηχηρά» ονόματα του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου άλλα και διεθνείς επιχειρήσεις όπως η Cosco, κηρύχθηκε άγονος τον περασμένο Ιούλιο, παρά τις τουλάχιστον πέντε παρατάσεις στην τελική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Ετσι η ΓΑΙΟΣΕ ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε πρόσκληση εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση του έργου. Η διαπραγμάτευση θα πραγματοποιηθεί με βάση τους όρους του τεύχους της πρόσκλησης και του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης, που διατίθενται στους ενδιαφερόμενους στα γραφεία της ΓΑΙΟΣΕ μέχρι την 25η Μαρτίου. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων έχει οριστεί η 18η Απριλίου και οι ενδιαφερόμενοι θα συμμετάσχουν ύστερα από έγγραφο αίτημά τους, στο οποίο θα δηλώνονται τα στοιχεία τους, καταβάλλοντας παράλληλα 50 ευρώ. Στο προηγούμενο διαγωνισμό, υπήρξαν συνεχείς αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης και διαμαρτυρίες των υποψήφιων επενδυτών, οι οποίοι θεώρησαν υψηλό το οικονομικό αντιστάθμισμα, αλλά και το κατασκευαστικό έργο. Σύμφωνα με τους όρους δόμησης που έχουν ληφθεί για το ακίνητο υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το με το λιμένα του Ν. Ικονίου. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός αφορούσε κεφάλαια 150 εκατ. ευρώ, τα οποία θα έβαζαν ιδιώτες επενδυτές, κυρίως από το χώρο των logistics και των κατασκευών, με στόχο να συγκεντρωθούν σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες, οι οποίες σήμερα διεκπεραιώνονται σε διάσπαρτες εγκαταστάσεις του ΟΣΕ.

Στην εκδήλωση του αρχικού ενδιαφέροντος είχαν συμμετάσχει περί τις 30 εταιρείες, μεταξύ των οποίων ο κινεζικός όμιλος της Cosco, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, κατασκευαστικοί όμιλοι , η Goldair,η Sharmed (Σαραντίτης) κ.α., ενώ ο πρώτος διαγωνισμός που είχε πραγματοποιηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση (ΝΔ) είχε ακυρωθεί επίσης. Μία από τις βασικές αντιρρήσεις των ενδιαφερομένων ήταν το εγγυημένο αντάλλαγμα που ζητούσε η ΓΑΙΟΣΕ (ποσοστό 15% επί του τζίρου της εταιρείας παραχώρησης και επιπλέον 15% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας μετά την περάτωση των εργασιών κατασκευής) το οποίο αποτέλεσε αποτρεπτικό παράγοντα καθώς θεωρήθηκε επαχθέστατος όρος. Παράλληλα υπήρξαν ενδιαφερόμενοι που είχαν θύσει ως όρο τη δυνατότητα κατασκευής ζώνης ελεύθερου εμπορίου στο εμπορευματικό κέντρο, κάτι που δεν έγινε δεκτό από την ελληνική πλευρά.

Στην έκταση που διαθέτει ο ΟΣΕ στην περιοχή του Θριασίου έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ που αφορούν τόσο στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και σε εγκαταστάσεις τις οποίες ο όμιλος ΟΣΕ προτίθεται να αξιοποιήσει. Με την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, επιχειρείται η δημιουργία αναπτυξιακού δίπολου Αθήνας (Θριάσιο) – Θεσσαλονίκης (Εμπορευματικός σταθμός), με προοπτική ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών για την Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Η λειτουργία των εγκαταστάσεων εμπορευματικού χαρακτήρα στο Θριάσιο αναμένεται να επιφέρει πολλαπλά οφέλη καθώς θα καταστεί δυνατή η απελευθέρωση χώρων σε επιβαρυμένες αστικές περιοχές (Μενίδι, Ρουφ, Άγιο Ιωάννη, Ρέντη), ενώ θα υπάρξει σημαντική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τον περιορισμό της κυκλοφορίας μεγάλων οχημάτων που υπολογίζεται σε ποσοστό της τάξης του 40%. Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου αποτελεί κομβικό σημείο αναφοράς της προσπάθειας για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς σε αυτό αναμένεται να συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος από τις εμπορευματικές δραστηριότητες της Αττικής και θα αποτελέσει το κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας.

Ο συνολικός χώρος που καταλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις στο Θριάσιο Πεδίο έχει έκταση περίπου 2.200 στρέμματα. Το τμήμα του Εμπορευματικού Κέντρου που έχει ολοκληρωθεί σήμερα περιλαμβάνει, δέσμη γραμμών υποδοχής – άφιξης αμαξοστοιχιών, διαλογής, σύνθεσης – αναχώρησης αμαξοστοιχιών και γραμμές αμαξοστασίου για την εναπόθεση κενών φορταμαξών. Έχει κατασκευασθεί δέσμη τεσσάρων γραμμών για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων. Εχει προβλεφθεί μελλοντικά η χρήση γερανογέφυρας για την φορτοεκφόρτωση και τη μεταφόρτωση σε οδικά οχήματα. Στη σημερινή φάση λειτουργίας, η φορτοεκφόρτωση επιτυγχάνεται με τη χρήση ειδικού οχήματος. Επίσης, έχει κατασκευαστεί δέσμη γραμμών για την φορτοεκφόρτωση μέσω ειδικής ράμπας επιβατικών αυτοκινήτων σε σιδηροδρομικά οχήματα.

Πωλούνται 54 ακίνητα του ΕΕΣ

Μέσω  εταιρείας συμβούλων ακινήτων , ο ΕΕΣ προσπαθεί να πωλήσει 54 ακίνητα, τα περισσότερα μικρής ή πολύ μικρής αξίας. Πρόκειται για ακίνητα που δεν είχαν προσελκύσει ενδιαφέρον κατά την πρώτη δημοπρασία που είχε γίνει το Νοέμβριο όταν βγήκαν προς πώληση οικόπεδα, διαμερίσματα, γραφεία, αγροτεμάχια, κ.λπ., συνολικής αξίας περί τα 20 εκατ. ευρώ. Από τα 54 ακίνητα που διατίθενται στη νέα δημοπρασία, ελάχιστα είναι αξίας άνω των 100.000 ευρώ. Το μεγαλύτερο αφορά σε οικόπεδο, με διατηρητέο κτίριο, στην Πατησίων 356, που πωλείται με τιμή εκκίνησης τα 5,6 εκατ. ευρώ. Με τιμές άνω των 100.000 πωλούνται οικόπεδο στο Ζεφύρι (περί το ένα στρέμμα, με τιμή εκκίνησης 202.600 ευρώ), οικόπεδο επί της οδού Αστρους 109 στον Κολωνό (200 τ.μ. με τιμή εκκίνησης 103.100 ευρώ), κατάστημα με πατάρι στην Μητροπόλεως (τιμή εκκίνησης 110.500 ευρώ), κλπ.

Οι 30 περιοχές που θα δώσουν κέρδη

Σε 30 περιοχές θα «παιχθεί» το μεγάλο στοίχημα της αγοράς ακινήτων την επόμενη δεκαετία. Πρόκειται για περιοχές στις οποίες έχουν σχεδιαστεί να γίνουν παρεμβάσεις οικονομικού, πολιτιστικού, πολεοδομικού και εμπορικού χαρακτήρα στην διάρκεια της επόμενης δεκαετίας και οι οποίες εκτιμάται ότι θα τονώσουν την ζήτηση όχι μόνο για κατοικία αλλά και για επαγγελματικά ακίνητα. Οι περιοχές αυτές είναι :

1.Μητροπολιτικό Κέντρο Αθήνας – Μητροπολιτικό Κέντρο Πειραιά

2.Περιοχή Επιβατικού / Εμπορευματικού Λιμένος Πειραιά

3.Ελαιώνας

4. Λεωφόροι Συγγρού, Πειραιώς, Ιερά Οδός

5. Φαληρικός Όρμος έως Ελληνικό

6. Ζωγράφου – Αγ. Παρασκευής λόγω της παρουσίας Πανεπιστημίων, ερευνητικών κέντρων και νοσοκομείων.

7.Μαρούσι

8.Νέα Ιωνία

9.Υποδοχείς επιχειρηματικών δραστηριοτήτων Μεταμόρφωσης – Κηφισιάς

10.Πόλη της Ελευσίνας

11. Θριάσιο

12.Πάρκο Αεροδρομίου

13.Οικισμοί Κορωπίου, Παλλήνης, Σπάτων

14.Υποδοχείς επιχειρηματικών δραστηριοτήτων Κορωπίου, Παιανίας, Σπάτων

15. Πόλη του Λαυρίου

16. Αυλώνα

17.Μέγαρα

18.Καλλιθέα

19.Γλυφάδα

20.Μαρούσι

21.Κηφισιά

22.Νέα Ιωνία

23.Περιστέρι

24.Κερατσίνι

25.Παλλήνη

26.Κορωπί

27.Ραφήνα

28.Αχαρνές

29.Αγ. Στέφανος

30.Ωρωπός

Μητροπολιτικό Κέντρο Αθήνας και του Πειραιά

Βασικές προτεραιότητες για την άμβλυνση των προβλημάτων και την ανάδειξη της φυσιογνωμίας του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Αθήνας – Πειραιά, είναι:

o Η βελτίωση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος, με την ανάπλαση / αναβάθμιση του υφιστάμενου αστικού ιστού και των υποδομών, ιδιαίτερα στα κέντρα πόλης Αθήνας - Πειραιά, σε επιμέρους περιοχές με γηρασμένο κτιριακό απόθεμα ή και μεγάλες πυκνότητες, καθώς και στις πολεοδομικά και κοινωνικά υποβαθμισμένες περιοχές.

o Η προστασία, βελτίωση και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος στο εσωτερικό του αστικού ιστού με την ενίσχυση μεγάλων και μικρών χώρων πρασίνου, καθώς και με τη διαφύλαξη του κοινόχρηστου χαρακτήρα του Θαλάσσιου μετώπου.

o Η αναβάθμιση του ρόλου του κέντρου Αθήνας με έμφαση στον πολιτισμό, τη δημιουργικότητα, τις υποδομές του και τον τριτογενή τομέα, ως παράγοντες οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής. o Η ενίσχυση του Πειραιά, ως πόλου ναυτιλίας και διαμετακομιστικού εμπορίου, πολιτισμού και τουρισμού.

Μεσόγεια

Η Χωρική ενότητα Μεσογείων επηρεάζεται από τις δραστηριότητες του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και αποτελεί υποδοχέα νέων οικονομικών δραστηριοτήτων. Παραμένει ένα ιστορικά και λειτουργικά σημαντικό φυσικό και αγροτικό τοπίο, το οποίο συνεισφέρει στη βιωσιμότητα του συνόλου της Αττικής. Περιλαμβάνει επίσης σημαντικές διαπεριφερειακές λειτουργίες, ενώ δέχεται σημαντικές πιέσεις αστικοποίησης εντός και εκτός των υφιστάμενων οικιστικών συγκεντρώσεων. Η πολεοδομική τους οργάνωση αποτελεί άμεση προτεραιότητα, παράλληλα με την προστασία του περιαστικού χώρου. Λαυρεωτική Στόχος για την περιοχή αποτελεί η ανάδειξη και η αναβάθμιση αυτών των χαρακτηριστικών, μέσω ήπιων μορφών τουριστικής ανάπτυξης και αναψυχής, καθώς και η λειτουργική υποστήριξη των αρχαιολογικών χώρων Σουνίου και Θορικού. Ταυτόχρονα, συνιστά υποδοχέα δραστηριοτήτων πρώτης και δεύτερης κατοικίας, η πολεοδομική οργάνωση των οποίων αποτελεί άμεση προτεραιότητα. Τέλος, η αναβάθμιση του Λιμένα Λαυρίου σε δεύτερο επιβατικό / τουριστικό λιμένα της Αττικής, με την ολοκλήρωση και αναβάθμιση των βασικών συγκοινωνιακών αξόνων, αναμένεται να ισχυροποιήσει τη δυναμική της πόλης του Λαυρίου, διευρύνοντας το φάσμα των παραγωγικών δραστηριοτήτων της, με έμφαση σε καινοτόμες δραστηριότητες του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα.

Βόρεια Αττική

Χαρακτηρίζεται από σημαντικούς φυσικούς και παραγωγικούς πόρους που συνεισφέρουν στη βιωσιμότητα του συνόλου της Αττικής. Στόχος, να προωθηθεί ηενίσχυση του πρωτογενούς τομέα, καθώς και την ανάδειξη του διεθνούς ακτινοβολίας δικτύου πολιτιστικής κληρονομιάς που διαθέτει, σε συνδυασμό με την προστασία και ανάδειξη του Αττικού και του φυσικού περιβάλλοντος, το οποίο αντιμετωπίζεται επιπλέον και ως πλουτοπαραγωγικός πόρος. Οι πιέσεις αστικοποίησης προσανατολίζονται στις υφιστάμενες οικιστικές συγκεντρώσεις πρώτης και παραθεριστικής κατοικίας, η πολεοδομική οργάνωση των οποίων αποτελεί άμεση προτεραιότητα.

Θριάσιο

Προωθείται η οργάνωση ισχυρού αναπτυξιακού / επιχειρηματικού πόλου του δευτερογενούς τομέα παραγωγής, χονδρεμπορίου και διαμετακομιστικού εμπορίου. Προάγεται, η προστασία και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος και των πολιτιστικών πόρων, σε συνδυασμό με την ενίσχυση επιλεκτικών μορφών τουρισμού, καθώς και με συμπληρωματικές δράσεις για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και οικονομικής ανάπτυξης. Τέλος, ενισχύονται κατά προτεραιότητα οι υφιστάμενες οικιστικές συγκεντρώσεις και διαφυλάσσεται ο περιαστικός χώρος

Μεγαρίδα

Προωθείται η διασφάλιση και οργάνωση του πρωτογενούς τομέα παραγωγής και η ανάδειξη δικτύου φυσικών πόρων και πολιτιστικής κληρονομιάς για την ενίσχυση του τουρισμού / αναψυχής, σε συνδυασμό με την προστασία και προβολή του ποικίλου χαρακτήρα του φυσικού περιβάλλοντος και του τοπίου της Δυτικής Αττικής. Στο συνολικό πρόγραμμα ανάπτυξης περιλαμβάνεται επίσης η οργάνωση του δευτερογενούς τομέα παραγωγής και η προώθηση ζωνών χονδρεμπορίου και διαμετακομιστικού εμπορίου στην πύλη εισόδου της Περιφέρειας Αττικής και κοντά στο εθνικό οδικό δίκτυο, στην περιοχή των Μεγάρων. Οι οικιστικές πιέσεις προσανατολίζονται στις υφιστάμενες οικιστικές συγκεντρώσεις πρώτης και δεύτερης / παραθεριστικής κατοικίας, ενώ άμεση προτεραιότητα συνιστά επίσης η προστασία του περιαστικού χώρου.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki