Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Προχωρά το τεμενος

Διαδικασίες για νέο διαγωνισμό για την κατασκευή του τζαμιού στο Βοτανικό ξεκινά το υπουργείο Υποδομών αφού χθες δεν κατέθεσαν προσφορές όσοι είχαν δηλώσει συμμετοχή λόγω και των αντιδράσεων κατοίκων της περιοχής και πολιτών που έχουν προσφύγει στο ΣτΕ. Ο γενικός γραμματέας Υποδομών, διευκρίνισε ότι ο διαγωνισμός μπορεί να επαναληφθεί μέσα σε 10 με 15 ημέρες. Το έργο είναι προϋπολογισμού 950 χιλιάδων ευρώ και σύμφωνα με τη μακέτα δεν θα έχει μιναρέ.

Γιατι το χαράτσι είναι αντισυνταγματικο

Το χαράτσι που θα έλθει με τους λογαρισμούς της ΔΕΗ τις προσεχείς μέρες είναι αντισυνταγματικό, αντίθετο στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και παράνομο καθώς αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) με μόνη διαφορά ότι «σκοπίμως» αλλάζει το όνομα του, έτσι ώστε να αποκτήσει «επίφαση νομιμότητας», ενώ την ίδια στιγμή ουσιαστικά επέρχεται διπλή φορολογία στα ακίνητα. Επίσης , το επίμαχο νέο τέλος δεν επιβάλλεται σε ανταπόδοση συγκεκριμένης υπηρεσίας που παρέχεται από το κράτος προς τους πολίτες, ενώ τα έσοδα από την είσπραξη του πάνε στον κρατικό προϋπολογισμό προς κάλυψη του δημοσιονομικού ελλείμματος. Δηλαδή, προς «εξυπηρέτηση γενικότερου κρατικού σκοπού», κάτι που δεν συνιστά ανταποδοτικό τέλος αλλά φόρο, σύμφωνα με το άρθρο 78 του Συντάγματος.

Επίσης, παραβιάζονται οι συνταγματικές αρχές της καθολικότητας του φόρου και της φορολογικής ικανότητας των πολιτών, που προβλέπουν ότι τα φορολογικά βάρη επιβάλλονται ανάλογα με τη φοροδοτική ικανότητα του κάθε πολίτη. Ο φόρος, επιβάλλεται ανάλογα με τη φοροδοτική ικανότητα του καθένα, χωρίς να θίγεται το ελάχιστο όριο αξιοπρεπούς διαβιώσεως, όπως προβλέπει το άρθρο 2 του Συντάγματος, ενώ ο φόρος προσδιορίζεται με βάση αντικειμενικά κριτήρια. Κριτήρια, διευκρινίζει, τα οποία ανάγονται στο εισόδημα ή την περιουσία, την προσωπική, οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση, όπως και στην υγεία και ηλικία του φορολογούμενου. Στην προκειμένη περίπτωση η επιβολή του νέου φόρου που γίνεται σύμφωνα με το εμβαδόν, την παλαιότητα και την τιμή ζώνης εκάστου ακινήτου, δεν συνδέεται με αντικειμενικά κριτήρια (εισόδημα, περιουσία, οικογενειακή κατάσταση, κ.λπ.), υπογραμμίζεται στην προσφυγή.

Το νέο «χαράτσι», ναι μεν αποτελεί φόρο επί της ακίνητης περιουσίας, ειδικότερα δε επί της κατοχής της, όμως η επιβολή του, υπαγορεύεται από την ανάγκη «άμεσης μείωσης του δημοσιονομικού ελλείμματος» και περιορίζεται μόνο στις ηλεκτροδοτούμενες για οικιστική ή εμπορική χρήση δομημένες επιφάνειες, ενώ αποβλέπει μόνο την άμεση είσπραξη του σχετικού ποσού που εξασφαλίζεται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Με τα δεδομένα όμως αυτά, η κατοχή της ακίνητης περιουσίας είναι φορολογητέα χωρίς να έχει εκτιμηθεί, τη στιγμή μάλιστα που είναι κοινώς γνωστή η οικονομική κατάσταση των φορολογουμένων η οποία έχει πληγεί τόσο από την προσθήκη πάγιων φόρων, σωρείας εκτάκτων φορολογικών επιβαρύνσεων (σε συντομότατο χρονικό διάστημα), όσο και από την έντονη ύφεση που παρατηρείται στην οικονομία, με επιπτώσεις, μεταξύ άλλων, στα εισοδήματα αλλά και στην αγορά ακινήτων.

Εξάλλου, το νέο «χαράτσι» παραβιάζει, και το πρώτο πρόσθετο πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ το οποίο προστατεύει την περιουσία, καθώς η επιβολή του δεν συνιστά ανεκτό περιορισμό της ιδιοκτησίας των πολιτών που το πληρώνουν, δεδομένης μάλιστα της δεινής οικονομικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Η δεινή αυτή οικονομική κατάσταση, συνεχίζει η Περιφέρεια, είναι απότοκος των συνεχών μειώσεων των εισοδημάτων και της αυξήσεως των φορολογικών βαρών που τους επιβάλλονται. Ειδικότερα, οι συνεχείς μειώσεις μισθών και συντάξεων, με παράλληλη διατήρηση της τιμής των αγαθών στα προ της οικονομικής κρίσης υψηλά επίπεδα, συνδυαζόμενη με αύξηση των πάσης φύσεως φορολογικών υποχρεώσεων των πολιτών (κατάργηση σειράς φοροαπαλλαγών, επιβολή νέων φόρων διά της υπερμέτρου αυξήσεως των τεκμηρίων διαβιώσεως, αύξηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, κ.λπ.) αποτελούν τους κύριους παράγοντες μείωσης της αγοραστικής δύναμης των πολιτών που οδηγούν αναπότρεπτα στη μείωση της αγοραστικής τους δύναμης σε επίπεδο που να απειλεί πολλές φορές ακόμη και το ελάχιστο επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης σε ορισμένους. Συνέπεια όλων αυτών είναι η αδυναμία εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων από ορισμένους πολίτες λόγω εξάντλησης της φοροδοτικής τους ικανότητας, την οποία έπρεπε προηγουμένως να είχε σταθμίσει ο νομοθέτης προκειμένου να προχωρήσει στην επιβολή της νέας φορολογίας μέσω της ΔΕΗ. Όμως η είσπραξη του νέου φόρου μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ είναι αντίθετη στα άρθρα 26 και 78 του Συντάγματος και στην ισχύουσα νομοθεσία, καθώς η είσπραξη των φόρων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Κράτους ή των ΝΠΔΔ, η οποία (αρμοδιότητα) δεν μπορεί να μεταβιβαστεί σε ιδιώτη, όπως είναι η Εμπορική Ανώνυμη Εταιρεία υπό την επωνυμία Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ).

Βουτιά 5% και έπεται συνέχεια

Μεγαλύτερη ύφεση, κοντά στο 5% και υψηλότερη ανεργία προβλέπει το ΙΟΒΕ, το οποίο αναθεώρησε προς το χειρότερο τις προβλέψεις για τις εξελίξεις στην οικονομία το 2013, αποδίδοντας την επιδείνωση στην κατάρρευση της εγχώριας ζήτησης λόγω της μείωσης των εισοδημάτων και της κατά καιρούς αναζωπύρωσης της αβεβαιότητας, σε συνδυασμό με τον αργό ρυθμό και την έλλειψη δυναμισμού των μεταρρυθμίσεων. Η ύφεση το 2013 θα αγγίξει το 4,8% - 5%, έναντι 4,6% της προηγούμενης πρόβλεψης και η ανεργία θα φθάσει στο 27,8% από 27,3%. Σχεδόν όλοι οι επιμέρους δείκτες έχουν επιδεινωθεί σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα, με αποτέλεσμα η ελληνική οικονομία να βρίσκεται πάλι σε σημείο καμπής, παρότι εκτιμάται ότι έχει απομακρυνθεί ο κίνδυνος του «ξαφνικού θανάτου», τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. H περαιτέρω υποχώρηση της αγοραστικής δύναμης και της κατανάλωσης των νοικοκυριών (-9,0%) και η περικοπή των δημοσίων επενδύσεων συνέβαλαν καταλυτικά στην επιδείνωση της ύφεσης.

Μαζικη εκποίηση ακινητων

Με στόχο την άντληση 1 δισ. ευρώ το ΤΑΙΠΕΔ ξεκινά τις διαδικασίες τιτλοποίησης 1.000 ακινήτων του ελληνικού Δημοσίου, προκειμένου να διασφαλίσει την επιτυχία του στόχου εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, για τη διετία 2013-2014. Προς τιτλοποίηση 1.000 δημόσια ακίνητα Με τη δημοσίευση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου το ΤΑΙΠΕΔ ανοίγει επίσημα τη διαδικασία. Στη στρατηγική της τιτλοποίησης πρέπει να ενταχθούν περίπου 1.000 ακίνητα που προβλέπεται να μεταβιβαστούν στο ΤΑΙΠΕΔ, σημειώνει η προκήρυξη, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι ήδη διενεργούνται οι απαραίτητες κινήσεις για τη μεταβίβαση. Υποψήφια ακίνητα προς ένταξη στο σχέδιο της τιτλοποίησης είναι, μεταξύ άλλων, το πρώην βασιλικό κτήμα στο Τατόι, η έκταση των 500 στρεμμάτων δίπλα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, ομάδες ακινήτων που ανήκουν σε υπουργεία, δήμους και οργανισμούς του Δημοσίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επικρατέστερο μοντέλο προεξόφλησης εσόδων από το ΤΑΙΠΕΔ είναι η ομαδοποίηση ακινήτων και για κάθε ομάδα θα γίνει ειδική μελέτη για τους εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησής τους. Σε κάθε έναν από τους τρόπους αξιοποίησης θα προβλεφθεί το ύψος εσόδων. Στη συνέχεια το Ταμείο μπορεί να εκδώσει ομόλογα με αντίκρισμα τα προσδοκώμενα έσοδα από την αξιοποίηση των συγκεκριμένων ακινήτων, ενώ θα προσφέρει ελκυστικό επιτόκιο στους υποψήφιους επενδυτές.

Παράλληλα σε εξέλιξη είναι και η εκποίηση 28 ακινήτων σε υποψήφιους επενδυτές.Συγκεκριμένα , το ελληνικό δημόσιο θα πουλήσει σε ιδιώτες 28 ακίνητά του, τα οποία στεγάζουν σήμερα υπουργεία (6), εφορίες (13), αστυνομικά τμήματα (5) και άλλες δραστηριότητες του κράτους (4). Το δημόσιο θα συμφωνήσει με τον αγοραστή τη μακροχρόνια ενοικίαση των ακινήτων αυτών για 20 έως 25 χρόνια, όπου το συνολικό ετήσιο ενοίκιο θα είναι 30 εκατ. ευρώ, προσαυξανόμενο κάθε χρόνο με τον μέσο ετήσιο ευρωπαϊκό πληθωρισμό. Μετά τη λήξη του συμβολαίου ενοικίασης (20-25 έτη) το ελληνικό δημόσιο θα διατηρεί το δικαίωμα επαναγοράς των συγκεκριμένων ακινήτων στις τιμές αγοράς που θα επικρατούν τότε. Το κυρίως ζητούμενο δηλαδή από τους προσφοροδότες (επτά τον αριθμό στην εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος) είναι πόσα λεφτά θα προσφέρουν «εδώ και τώρα», ώστε να εισπράττουν ενοίκια 30 εκατ. ευρώ για 20-25 χρόνια και μετά να τους μείνουν και τα ακίνητα (αν δεν τα επαναγοράσει το δημόσιο).

Χαράτσι :Οδηγίες για κοινοχρηστους χώρους

Tαλαιπωρία περιμένει μέσα στο καλοκαίρι τους διαχειριστές πολυκατοικιών και τους ιδιοκτήτες κατοικιών που έλαβαν λογαριασμούς της ΔΕΗ στους οποίους έχει υπολογισθεί λανθασμένα Ειδικό Τέλος Ακινήτων (2012) σε κοινόχρηστους χώρους. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών η ΔΕΗ θα σταματήσει την αποστολή των λογαριασμών με ΕΕΤΑ στις περιπτώσεις αυτές. Σε όσους έχουν λάβει ήδη λογαριασμό με ΕΕΤΑ (2012) θα γίνει αντιλογισμός (μείωση του ποσού) στον επόμενο λογαριασμό. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις... «οδηγίες» του υπουργείου Οικονομικών:

Όσοι έχουν ήδη πληρώσει το «χαράτσι» για κοινόχρηστους χώρους θα πρέπει να επισκεφθούν τα υποκαταστήματα της ΔΕΗ για να αναφέρουν την περίπτωσή τους και να ζητήσουν να μειωθεί αντίστοιχα ο επόμενος λογαριασμός της ΔΕΗ.

Όσοι έχουν λάβει ή πρόκειται να λάβουν λογαριασμό με λανθασμένη χρέωση μπορούν να μην πληρώσουν το «χαράτσι» για τους κοινόχρηστους χώρους. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να προσέλθουν στο υποκατάστημα της ΔΕΗ, να εξηγήσουν στον αρμόδιο υπάλληλο ότι έχει γίνει λανθασμένα η χρέωση του ΕΕΤΑ σε κοινόχρηστο χώρο και να πληρώσουν μόνο την άξια της κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki