Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επιχειρήσεις

Ηλιος , θάλασσα και ...ευρώ

Τουριστική επένδυση, προϋπολογισμού 123 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ολόκληρου παραθεριστικού χωριού στην περιοχή της Ασωπίας στον νομό Βοιωτίας, προτίθεται να κατασκευάσει η εταιρεία Sportsland A.E., η οποία ανήκει σε δύο επιχειρηματίες που έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό, τους κ. Θεόδωρο Βασιλάκη και Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο.

Μάλιστα, η εταιρεία έχει υποβάλει αίτημα υπαγωγής της επένδυσης στο καθεστώς ταχείας αδειοδότησης, γνωστό ως fast track. Αν και η νέα κυβέρνηση δεν έχει προαναγγείλει αλλαγές στον νόμο περί fast track, δεν λείπει η ανησυχία από τους επενδυτές, και ειδικά από όσους έχουν υποβάλει αιτήματα τα οποία ακόμη δεν έχουν εξετασθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ).

Η επένδυση της Sportsland στη Βοιωτία, σε απόσταση μόλις 75 χιλιομέτρων από την Αθήνα, σχεδιάζεται η ανέγερση τουριστικών κατοικιών, ξενοδοχείου, αθλητικών εγκαταστάσεων οι οποίες περιλαμβάνουν και γήπεδο γκολφ, καθώς και συνεδριακού κέντρου.

Η Sportsland Α.Ε. ιδρύθηκε το 2008 και συμμετέχουν σε αυτή από 50% η Autohellas (του ομίλου εταιρειών του Θ. Βασιλάκη) και ο κ. Αχ. Κωνσταντακόπουλος. Η εταιρεία, στο τέλος του 2013, κατείχε στην Ασωπία 3.239 στρέμματα αγροτεμαχίων, όπου σχεδιάζει να αναπτύξει την εν λόγω τουριστική επένδυση, ενώ μέσα στο 2014 η εταιρεία προσανατολιζόταν στην εξαγορά και άλλων αγροτεμαχίων στην περιοχή. Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας στο τέλος του 2014 ανερχόταν σε 12,1 εκατ. ευρώ.

Σε εκκρεμότητα, υπό την έννοια ότι έχουν υποβληθεί εδώ και καιρό οι σχετικοί φάκελοι, αλλά δεν έχουν ακόμη γίνει οι απαιτούμενες συνεδριάσεις των ΔΕΣΕ, βρίσκονται ακόμη τέσσερα επενδυτικά σχέδια. Πρόκειται για τα ακόλουθα επενδυτικά σχέδια:

• Δημιουργία και λειτουργία συστάδας εννέα φωτοβολταϊκών πάρκων στην Κεντρική Ελλάδα, συνολικής ισχύος 470 MW και συνολικού προϋπολογισμού 384 εκατ. ευρώ από την Consortium Solar Power Systems.

Στην επένδυση αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες, συμμετέχουν ελληνικά και ξένα κεφάλαια.

• Τουριστική επένδυση στη Χίο, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, με φορέα του έργου την «Κεραμεία Α.Ε.». Το σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη ξενοδοχείου πέντε αστέρων, 700 κλινών.

Μετά την ΠΑΝΓΑΙΑ και ξενοδοχεία;

Ενα βήμα πριν από την εξαγορά του πολυτελούς ξενοδοχείου Amathus Beach Hotel Rhodes, δυναμικότητας 326 δωματίων και 37 σουιτών, βρίσκεται το ισραηλινό fund Invel Real Estate Management Limited έναντι του ποσού των 30 εκατ. ευρώ. Ηδη, οι 5 μέτοχοι της εταιρείας Leisure Holding S.A. που κατέχει το 100% του κεφαλαίου της Landa AXTE, ιδιοκτήτριας εταιρείας του ξενοδοχείου, έχουν αποδεχθεί τη δεσμευτική πρόταση του fund. Οι μέτοχοι της Leisure Holding S.A. είναι η Amathus Public Limited με ποσοστό 31,2%, η Claridge Public Limited με 30,9% η Lanitis Ε. C. Holding Limited (περιλαμβανομένων και μελών της οικογένειας Λανίτη) με 26,6%, η Οsiris Limited με 6,1% και η Strawdale Limited με 5,2%. Η πρόταση της Invel είναι να αποκτήσει το 100% του κεφαλαίου της Leisure Holding S.A. έναντι 30 εκατ. ευρώ σε μετρητά μείον τις υποχρεώσεις της Landa AXTE προς την Τράπεζα, οι οποίες είναι περίπου 24,4 εκατ. ευρώ συν ή πλην το κεφάλαιο κίνησης αυτής, το οποίο στις 31 Οκτωβρίου 2014 ανερχόταν σε 51.000 ευρώ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των μετόχων, η ολοκλήρωση της πώλησης εξαρτάται από την επαλήθευση σειράς οικονομικών δεδομένων που έχουν δοθεί από τη Landa AXTE προς την Invel αναφορικά με τη λειτουργία και τις αποδόσεις του ξενοδοχείου. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τις αρχές Απριλίου. Οι μέτοχοι εκτιμούν ότι η συναλλαγή θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος Απριλίου, εφόσον τα δεδομένα επαληθευτούν χωρίς σημαντική απόκλιση, και με την προϋπόθεση ότι θα έχει εξασφαλισθεί η συγκατάθεση της δανείστριας τράπεζας για την αλλαγή της ιδιοκτησίας στις μετοχές της Leisure Holding S.A. και θα έχει ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση του δανεισμού της Landa AXTE. Το ισραηλινό fund έχει ήδη παρουσία από πέρυσι στην ελληνική αγορά, οπότε εξαγόρασε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στην Εθνική Πανγαία.

Νέο έργο για ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ

Στις ράγες της υλοποίησης εισέρχεται ένα από τα τελευταία σιδηροδρομικά έργα στην περιοχή της Αττικής με την ολοκλήρωση του οποίου οι σιδηροδρομικές μεταφορές της πρωτεύουσας θα περάσουν σε νέα εποχή.ρόκειται για την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα στο οποίο προσωρινός ανάδοχος είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, το κοινοπρακτικό σχήμα ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ. Στον μειοδοτικό διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου το σχήμα ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ κατέθεσε την συμφερότερη προσφορά με έκπτωση της τάξης του 40%.Στον διαγωνισμό συμμετοχή είχαν σχεδόν όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στα σιδηροδρομικά έργα στη χώρας, η κοινοπραξία AΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ, όμως, πλεονεκτούσε, έναντι των άλλων ενδιαφερόμενων, εξαιτίας του ότι είχε στο συγκεκριμένο έργο εγκατεστημένα εργοτάξια.

Με συνολικό προϋπολογισμό της τάξης των 28 εκατομμυρίων ευρώ, το έργο αφορά στα έργα υποδομής, επιδομής, σήμανσης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροκίνητης, τεσσάρων ανισόπεδων διαβάσεων καθώς και στο κέλυφος του σταθμού Αθηνών.

 

Ο σταθμός Αθηνών

 

Το έργο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού διαδρόμου Πειραιάς-Αθήνα, συμβάλλοντας στην αύξηση της χωρητικότητάς του, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί τόσο την προαστιακή όσο και την υπεραστική μεταφορική κίνηση.

Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι μέρος της εργολαβίας αποτελούν και τα έργα στον σταθμό Λαρίσης, ο οποίος παραμένει ακόμη στην κατάσταση που ήταν πολλές δεκαετίες πριν. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η ΕΡΓΟΣΕ ενώ η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσής του είναι 10 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις στην διαδικασία και η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο προχωρήσει κανονικά υπολογίζεται ότι το ερχόμενο καλοκαίρι τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί.

 

Τι περιλαμβάνει το έργο

 

Η παρούσα εργολαβία, με Α.Δ 751, περιλαμβάνει τις υπολειπόμενες εργασίες υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης, στο τμήμα από Σ.Σ. Πειραιά (χ.θ 1+488) έως έξοδο Σ.Σ Αθηνών (χ.θ 11+250), οι οποίες δεν πραγματοποιήθηκαν από την εργολαβία με Α.Σ 994 / 05 του ΟΣΕ Α.Ε. και οι οποίες είναι απαραίτητες για ένα αυτοτελές και λειτουργικό έργο κατ' ελάχιστον διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής σε όλο το τμήμα.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:

α. Τις υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση των ημιτελών τριών νέων αποβαθρών και των πέντε νέων σιδηροδρομικών γραμμών του Σ.Σ Αθηνών οι οποίες είχαν κατασκευαστεί με προηγούμενη διαλυθείσα εργολαβία. Την θέση σε λειτουργία ηλεκτροκινούμενων κλιμάκων και ανελκυστήρων επί των νέων αυτών τριών αποβαθρών.

Επίσης συμπεριλαμβάνεται η απαραίτητη αναμόρφωση του κυκλοφοριακού ιστού της γύρω περιοχής του σταθμού με την κατασκευή, έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, έργων πρασίνου, καθαιρέσεων, αποκατάσταση εγκαταστάσεων και κτιρίων ώστε να παραδοθεί με την παρούσα εργολαβία ένα αυτοτελές και λειτουργικό έργο.

β. Την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης τουλάχιστον διπλής γραμμής, κατά περιοχές, σύμφωνα με την εγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση, και την εγκεκριμένη μελέτη του έργου, σε όλο το τμήμα του έργου, από Σ.Σ Πειραιά έως έξοδο Σ.Σ Αθηνών περιλαμβάνοντας όλες τις υπάρχουσες νέες γραμμές εντός των σιδηρ. σταθμών και σιδηροδρομικών στάσεων καθώς επίσης και των τεσσάρων νέων σιδηροδρομικών γραμμών εντός του ΣΣ Αθηνών.

γ. Όλες τις αναγκαίες ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες κύρια εντός του Σιδ. Σταθμού των Αθηνών, αλλά και στο υπόλοιπο τμήμα του έργου, ηλεκτροφωτισμός, ανελκυστήρες, αντλιοστάσια για την εύρυθμη λειτουργία όλου του έργου.

δ. Την κατασκευή υποδομής και επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής στην είσοδο (νότια) του Σ.Σ Α.Ι Ρέντη και την προσαρμογή της με την δέσμη των ήδη ανακαινισμένων σιδ. γραμμών εντός του σταθμού σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη του έργου.

Την τακτοποίηση και συμπλήρωση του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Σ.Σ Ρουφ και εισόδου Σ.Σ.Α ώστε να ολοκληρωθεί το εν λόγω τμήμα με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.

ε. Την κατασκευή έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, καθαιρέσεων, έργων πρασίνου και περίφραξης της σιδηροδρομικής γραμμής, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου, σε επιλεγμένα σημεία μετά από εντολή της Επίβλεψης.

στ. Την τοποθέτηση αντιθορυβικών πετασμάτων σε συγκεκριμένες θέσεις του σιδηροδρομικού δικτύου.

H Lamda θέλει διάλογο για το Ελληνικό

Στο σχολιασμό των χθεσινών δηλώσεων του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη στη Βουλή, σχετικά με την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού προχώρησε σήμερα Τετάρτη η Lamda Development. Η εταιρεία εστιάζοντας στην αναφορά του κ. Λαφαζάνη ότι «Η εξαγορά του Ελληνικού υπήρξε σκανδαλώδης, ενώ τα σχέδια για την αξιοποίηση του Ελληνικού είναι ακραία αντιπεριβαλλοντικά. Εμείς θα επανεξετάσουμε αυτή τη σκανδαλώδη εξαγορά με στόχο την ακύρωσή της», προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Οι δηλώσεις του Υπουργού κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη, που έγιναν στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της νέας κυβέρνησης, και ειδικά, η αναφορά σε ‘σκανδαλώδη εξαγορά’ αγνοούν μια καθ’ όλα νόμιμη διαδικασία, που ακολουθήθηκε στη βάση του σχετικού νόμου, καθώς και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη σύμβαση, που υπεγράφη τελεί υπό την αμετάκλητη απόφαση /έγκριση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, την οποία αναμένουμε και οφείλουμε να σεβαστούμε πλήρως. »Επιφέρουν επίσης, την ενοχοποίηση μιας εισηγμένης στο Ελληνικό Χρηματιστήριο εταιρείας, της Lamda Development, που εργάσθηκε με απόλυτο σεβασμό στην κείμενη νομοθεσία και στο πλαίσιο μιας διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας για διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών, επενδύοντας εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να διαμορφώσει και να υποβάλει μαζί με άλλους σημαντικούς διεθνείς επενδυτές, ένα σύγχρονο επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής του πρώην αεροδρομίου συνεισφέροντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας μας και στην αντιμετώπιση του μεγάλου προβλήματος της ανεργίας. »Οι δηλώσεις του κ. Υπουργού στέλνουν ένα αποθαρρυντικό μήνυμα προς τους μακροπρόθεσμους ιδιώτες διεθνείς επενδυτές, που τόσο χρειάζεται η χώρα μας. »Η αναφορά επίσης του κ. Υπουργού σε ‘ακραία αντιπεριβαλλοντική αξιοποίηση’ εκ μέρους των επενδυτών, τείνει να αγνοεί τη σημασία του έργου στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην ευρύτερη περιοχή, μέσω της δημιουργίας ενός, από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως, Μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου και αναψυχής, που θα επαναπροσδιορίσει περιβαλλοντικά την Αθήνα. Και αυτό ύστερα από 13 χρόνια πλήρους εγκατάλειψης, μόλυνσης του περιβάλλοντος και του υπεδάφους, εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα τσιμέντου και πληθώρα παράνομων χρήσεων, που αποτελούν δυστυχώς μέρος της υφιστάμενης κατάστασης. »Το δημοκρατικό πνεύμα, από το οποίο η νέα κυβέρνηση αναμφίβολα διαπνέεται θα επέβαλε τη συζήτηση και τη διαβούλευση και όχι μονομερείς τοποθετήσεις όπως αυτή. »Η Lamda Development παραμένει προσηλωμένη στην ανάγκη διαλόγου και γόνιμης συνεννόησης με το Ελληνικό Δημόσιο αναφορικά με το έργο του Ελληνικού».

Υπομονή μέχρι τον Σεπτέμβριο...

Στις 16 Σεπτεμβρίου πρόκειται εντέλει να συζητηθούν οι αιτήσεις της Pasal Development για υπαγωγή στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα και λήψη προληπτικών μέτρων. Η σχετική συζήτηση επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στο αρμόδιο Πρωτοδικείο Αθηνών την 28η Ιανουαρίου, ωστόσο λόγω των εκλογών αναβλήθηκε. Η εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων καλείται έως τότε να επιδιώξει την καλύτερη δυνατή πορεία των ακινήτων εισοδήματός της και κυρίως του εμπορικού κέντρου Athens Heart  στην οδό Πειραιώς, το οποίο είναι και το σημαντικότερο περιουσιακό της στοιχείο. Υπενθυμίζεται ότι κατά το εννεάμηνο του 2014, η Pasal Development κατέγραψε ζημίες 3,43 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 4,75 εκατ. κατά το εννεάμηνο του 2013, με τον καθαρό δανεισμό να διαμορφώνεται σε 139,3 εκατ., όσος και η αξία των ακινήτων του χαρτοφυλακίου της.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki