Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγοράζοντας & Πουλώντας

Με κριτήριο την καθημερινότητα


Που θα αγοράσετε ή θα νοικιάσετε  πρώτη κατοικία; Μα εκεί που η ζωή σας θα γίνεται πιό εύκολη και δεν θα είστε καθημερινά με το χέρι στην τσέπη προκειμένου να πληρώνετε την ...επιλογή της γειτονιάς. Μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι η επιλογή της κατοικίας συνδέεται μόνο με τις τιμές αγοράς και με την πεθερά ή την μητέρα που βρίσκεται κοντά για να μαγειρεύει και να κρατά τα παιδιά , αλλά η ύφεση έχει αλλάξει όλα τα δεδομένα της αγοράς κατοικίας. Στα προαπαιτούμενα πλέον είναι και μία άλλη παράμετρος ! Πόσο θα κοστίσει η καθημερινότητα σας στην περιοχή που θα επιλέξετε να αγοράσετε ή να νοικιάσετε σπίτι. Το realestatenews προσπάθησε να εντοπίσει τις πηγές που αυξάνουν το κόστος της καθημερινότητας μεταξύ τριών αντιπροσωπευτικών περιοχών. Τα αποτελέσματα είναι πραγματικά εντυπωσιακά αφού το κόστος αυτό μπορεί να διαφέρει απο περιοχή σε περιοχή μέχρι και 1.000 ευρώ το μήνα! Ας ξεκινήσουμε απο τα έυκολα .το κόστος μετακίνησης μπορεί να εξελιχθεί σε "μαύρη τρύπα" για τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Η διαφορά στο κόστος μετακίνησης μεταξύ μίας περιοχής με ΜΕΤΡΟ ή ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ και μία άλλης που δεν εχει τέτοιες υποδομές μπορεί να ξεπεράσει τα 600 ευρώ το μήνα (βενζίνη, κόστος στάθμευσης κ.α). Αν μάλιστα στην γειτονιά δεν υπάρχουν εμπορικές υποδομές και η μετακίνηση είναι απαραίτητη ακόμα και για τα καθημερινά ψώνια η διαφορά αυτή μπορεί να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο. Ένα σημαντικό στοιχείο είναι η πληθώρα ανταγωνιστικών καταστημάτων. Η έρευνα τιμών αποκάλυψε ότι οι διαφορές στις τιμές μεταξύ σουπερ μάρκετ αλλά και εμπορικών καταστημάτων μπορεί να φθάσει και να ξεπεράσει το 40%. Για παράδειγμα οι διαφορές στα σουπερ μάρκετ μεταξύ μίας γειτονιάς με μία μοναδική επιλογή sm και με τις τιμές αγοράς κατοικίας να είναι 20% υψηλότερες σε σύγκριση με την μέση τιμή της Αττικής μπορεί να φθάσoυν μέχρι και το 30% σε σχέση με μία φτηνότερη γειτονιά με πολλές επιλογές sm. Αυτό σημαίνει ότι για μία οικογένεια που δαπανά 500 ευρώ το μήνα το όφελος μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 150 ευρώ. Για είδη ένδυσης και υπόδησης ούτε λόγος να γίνεται αφου οι διαφορές μεταξύ των τοπικών αγορών μπορεί να είναι τεράστιες. Διαφορές μεταξύ των αγορών υπάρχουν όμως και σε άλλες δραστηριότητες. Για παράδειγμα οι διαφορές στις τιμές σε κομμώτηρια μπορεί απο γειτονιά σε γειτονιά να φθάνουν μέχρι 40%. Μη υποτιμάτε όμως και τις εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών. Για παράδειγμα η άθληση σε δημόσια ή δημοτικά αθλητικά κέντρα μπορεί να σημάνει μία εξοικονόμηση έως και 70 ευρώ το μήνα . Μιά και μιλάμε για παιδιά και σχολείο το κόστος απο γειτονιά σε γειτονιά μπορεί να ποικίλλει αφού η περιοχή επηρεάζει ακόμα και τα χρήματα που ζητούν δάσκαλοι και καθηγητές για τα ιδιαίτερα. Αν μάλιστα απαιτούνται μετακινήσεις για φροντιστήρια και άλλες δραστηριότητες των παιδιών τότε το κόστος σε χρόνο και χρήμα δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο. Το ίδιο ισχύει και για τις υπηρεσίες υγείας. Για αγοραστές άνω των 60 ετών το κόστος των δαπανών υγείας δεν μπορεί να αγνοηθεί. Ακόμα και η αμοιβή των ιδιωτών ιατρών διαφοροποιείται ανάλογα την περιοχή.

Πουλήστε με το ...ιντερνετ


Όταν μιλάς με τους φίλους και την οικογένεια για την πώληση του σπιτιού σας, πολλοί θα σας πουν ότι για να πωλήσετε το σπίτι σας το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι "να το προβάλλετε στο διαδίκτυο." Μπορεί να έχουν δίκιο. Καθώς πάνω από το 50% των αγοραστών σήμερα κάνουν στο σπίτι τους on-line αναζήτηση. Αλλά τι σημαίνει αυτό; Στην πραγματικότητα το διαδίκτυο είναι ένας απέραντος ωκεανός πληροφοριών. Το σπίτι σας θα είναι "στο διαδίκτυο" αλλά είναι εξαιρετικά απίθανο να βρεθεί από εκεί ένας αγοραστής . Για αυτό σκεφτείτε ως αγοραστής πως θα αναζητούσατε ένα ακίνητο. Η απάντηση στο ερώτημα αυτό θα είναι ένα καλό πρώτο βήμα που θα αποκαλύψει πώς θα προβάλλετε το σπίτι σας με επιτυχία σε απευθείας σύνδεση. Αφού έχετε εντοπίσει αυτά τα hotspots που θα βοηθήσουν στη παρουσίαση με έναν οπτικά ελκυστικό τρόπο σκεφτείτε τις πιθανές ερωτήσεις  και προχωρήστε :

1. Χρησιμοποιήστε βάσεις δεδομένων

Εάν για παράδειγμα το σπίτι σας εμφανίζεται στην ιστοσελίδα ενός κτηματομεσίτη, είναι πολύ πιθανόν ότι το σπίτι σας θα τοποθετηθεί αυτόματα σε μεγαλύτερες βάσεις δεδομένων. Ακόμη και οι ιδιώτες πωλητές, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις μηχανές αναζήτησης για να προβάλουν-διαφημίσουν το ακίνητο τους σε σημεία –κλειδιά.

2. Αγοράστε ένα domain name

Είναι μια διαδικτυακή διεύθυνση που δείχνει σε έναν ιστότοπο ή ιστοσελίδα. Μπορείτε να αγοράσετε ένα domain name γρήγορα. . Αυτό θα σας δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιήσετε τις τεράστιες επισκεψιμότητες των βάσεων δεδομένων των μηχανών αναζήτησης .

3. Δημιουργήστε μια ιστοσελίδα

Μια ιστοσελίδα δίνει την δυνατότητα να χτίσετε τη διαφήμιση σας online και να απευθύνεστε σε πολύ μεγάλο κοινό. Αυτό μπορεί να γίνει απλά ,ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται από παρόχους υπηρεσιών. Η κατασκευή ιστοσελίδων είναι μία απλή υπόθεση και δωρεάν αφού εταιρείες παρέχουν ιστοσελίδες πρότυπο .

4.Χρησιμοποιήστε την κοινωνική δικτύωση

Γνωρίζετε ότι ένας εκπληκτικός αριθμός αγοραστών συγκεντρώνει πληροφορίες από την παραπομπή ενός φίλου ενός συγγενή; Μπορείτε να κάνετε on-line χρήση ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης όπως το MySpace, Facebook , ακόμη και Twitter.

Κατοικια: Τα μυστικά της διαπραγμάτευσης

Σε μια συναλλαγή ακίνητων η πίεση, τα συναισθήματα, και η σκέψη ότι από την κίνηση θα αλλάξει η ζωή σας , καθιστά τους περισσότερους επιρρεπείς σε λάθη τα οποία μπορεί να τινάξουν μία συμφωνία στον αέρα. Αλλά αυτό δεν πρέπει να συμβει. Να λοιπόν πεντε τρόποι για να αντιμετωπίσετε μία κρίση που θα προκύψει στην διαπραγμάτευση:

1. Παραδεχθείτε το πρόβλημα

Η φυσική τάση των περισσότερων , όταν έρχονται αντιμέτωποι με μία αγοραπωλησία , είναι να επιβεβαιώσουν τη προσέγγιση της στρουθοκαμήλου - που σημαίνει ότι κρύβουν το κεφάλι τους στην άμμο με την ελπίδα ότι η κρίση θα περάσει. Αυτό δεν είναι φρόνιμο , αφού κάθε κρίση που αφήνεται στην τύχη της το πιθανότερο είναι να γίνει πολύ χειρότερη κάθε ώρα που περνάει. Αντ 'αυτού θα πρέπει με το πρώτο άκουσμα να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα .Προσπαθήσετε να το κατανοήσετε ώστε στη συνέχεια να αρχίσετε να εργάζεστε προς την κατεύθυνση της επίλυσης του.

2.Ορίστε και να διευκρινίσετε το πρόβλημα.

Συχνά, όταν προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε μια κρίση, καταλήγουμε στο να λύνουμε το λάθος πρόβλημα. Για να διαχωρίσετε το γεγονός από τη μυθιστοριογραφία θα πρέπει να καταλάβετε πιο είναι το πρόβλημα και τι το προκάλεσε. Για αυτό αντί να διερωτάστε ρωτήστε τον συνομιλητή σας –αγοραστή ή πωλητή -να σας πει , για το τι είναι αυτό που τον ενοχλεί.

3.Συζητήστε …

Πάρτε μια βαθιά ανάσα και μετρήστε μέχρι το δέκα. Ηρεμήστε και προσπαθήστε να μείνετε ήρεμος. Φυσικά αυτό είναι εύκολο στα λόγια αλλά δύσκολο να το κάνεις. Καθώς οι αγοραστές και οι πωλητές γίνονται συναισθηματικοί κατά τη διάρκεια μιας διαφωνίας είναι εύκολο να παρασυρθούν από τα συναισθήματα τους και να κόψουν τις γέφυρες επικοινωνίας.. Για να σπάσετε το πάγο μπορεί να κάνετε την εξής ερώτηση: "Ακούστε, φαίνεστε σαν αναστατωμένος σας. Είστε αναστατωμένος με μένα ή την κατάσταση;"

4. Χρησιμοποιήστε ένα ενδιάμεσο

Αντί να προσπαθείτε να βρείτε μια απευθείας λύση χρησιμοποιήστε ένα επαγγελματία πχ δικηγόρο , μεσίτη κλπ. Ενας επαγγελματίας μπορεί να κάνει τη κατάσταση πιο εύκολη . Και αυτό γιατί δεν είναι συναισθηματικά φορτισμένος και μπορεί να διαγνώσει τα σημεία συμφωνίας των δύο μερών.

5. Αναλάβετε δράση τώρα!

Να μην χαζεύετε.! Μην περιμένετε μια τέλεια λύση που δεν θα έρθει ποτέ. Βρείτε τα κοινά σημεία και επιλύστε αυτά στα οποία διαφωνείτε.

Η στρατηγική της «σαλαμοποίησης» του προβλήματος είναι η βάση της διπλωματικής τέχνης. Σε τελευταία ανάλυση κατανοήστε ότι τα προβλήματα είναι συστατικό στοιχείο της διαπραγμάτευσης και εμφανίζονται . Ένα βήμα πίσω από την κατάσταση, σας ηρεμεί και θα σας κάνει ευκολότερη τη συζήτηση . Άλλωστε ο διάλογος είναι η βάση για να λυθεί σχεδόν κάθε πρόβλημα.

Πως επηρεάζεται η τιμή


Η κατανόηση της αξίας του σπιτιού σας βοηθά για να πάρετε σημαντικές οικονομικές αποφάσεις για εσάς και την οικογένεια σας. Φυσικά , η αξία κάθε σπιτιού εξαρτάται απο το ίδιο το σπίτι αλλά η τιμή επηρεάζεται και απο εξωτερικούς παράγοντες τους οποίους προσπαθήσαμε να καταγράψουμε καθώς θεωρούμε ότι είναι χρήσιμο όχι μόνο για τους ιδιοκτήτες αλλά και για εκείνους που θέλουν να αγοράσουν ένα σπίτι.

Αμεσοι παράγοντες

Δήμος: Η οικονομική και κοινωνική εικόνα του δήμου επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό την αξία των ακινήτων στην περιοχή.

Γειτονιά : Μια γειτονιά που είναι ελκυστική και ασφαλής είναι εγγύηση για την σταθερή πορεία των τιμών .

Σχολεία : Καλά σχολεία και αξία των ακινήτων πάνε χέρι-χέρι .

Ανέσεις : Πάρκα , ποδηλατόδρομοι , βιβλιοθήκες και άλλες ανέσεις μπορεί να επηρεάσουν τις τιμές ακινήτων.

Μεταφορές :Μέσα μαζικής μεταφοράς, ή εγγύτητα σε αυτοκινητόδρομο και γενικά προσβασιμότητα μπορεί να είναι ένα συν για την αξία του ακινήτου .

Σχέδια ανάπτυξης : Ο προγραμματισμός παραμβάσεων σε υποδομές και χωροταξία επηρεάζουν την αξία των ακινήτων .

Έμμεσοι παράγοντες

Οικονομικές αλλαγές : Η αύξηση για παράδειγμα της ανεργίας στην περιοχή δρά ανασταλτικά στην εξέλιξη της αξίας ενός ακινήτου .

Δημογραφικές αλλαγές : Αύξηση του αριθμού των κατοίκων ή της δημογραφικής διάρθρωσης της περιοχής επηρεάζει τις τιμές των ακινήτων.Για παράδειγμα , στην Πατησίων η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των ελλήνων που κατοικούν εκεί είναι αρνητικός παράγοντας για την αγορά κατοικίας

Καταστροφές : Σεισμοί , πυρκαγιές , και άλλες σοβαρά φυσικά φαινόμενα μπορεί να συμπιέσουν τις αξίες των ακινήτων προσωρινά . Επαναλαμβανόμενα προβλήματα μπορούν να συμπιέσουν τις τιμές μόνιμα .

Αντιλήψεις για την γειτονιά : Απόψεις , αρνητικές ή θετικές , πραγματικές ή πλασματικές , μπορούν να οδηγήσουν τις τιμές ακινήτων προς τα κάτω ή προς τα πάνω .

Απλοί κανόνες για την έρευνα αγοράς

Η ελληνική αγορά βρίθει προκλήσεων οι οποίες όμως για να μετουσιωθούν σε κέρδος θα πρέπει να εντοπισθούν. Οι μέθοδοι που ακολουθούν οι ειδικοί της αγοράς είναι πολλοί αλλα σε περιπτώσεις στις οποίες θα πρέπει να μελετηθούν αγορές για τις οποίες τα στατιστικά στοιχεία είναι από περιορισμένα έως ανύπαρκτα ο καλύτερος οδηγός είναι το παρελθόν. Με απλά λόγια αν μελετηθεί η συμπεριφορά της αγοράς –και κυρίως- η ζήτηση των προηγούμενων χρόνων τότε μπορούν να εξαχθούν ιδιαίτερα χρήσιμα συμπεράσματα και για την πορεία στα επόμενα χρόνια. Από την ανάλυση των στοιχείων που αφορούν την οικονομική συμπεριφορά των αγοραστών ακινήτων και συγκεκριμένα από τις μεταβιβάσεις που πραγματοποιούνται μπορεί να εξαχθούν συμπεράσματα που αφορούν:

- Την ζήτηση που εκδηλώνεται τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και για επιμέρους κατηγορίες ακινήτων. Φυσικά , η σημερινή περίοδος δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα αλλά η έρευνα της αγοράς σε βάθος πενταετίας θα δώσει μία ασφαλή εικόνα για το προφιλ των αγοραστών, το είδος και τα χαρακτηριστικά των ακινήτων που επιλέγουν. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφανίζει και η έρευνα για το προφιλ κυρίως επαγγελματικό των αγοραστών καθώς τα συμπεράσματα οδηγούν με ασφάλεια σε διαπιστώσεις τόσο για την συμπεριφορά της αγοράς στη κρίση όσο και για την εξέλιξη της αγοράς. Για παράδειγμα σε μία περιοχή που κυριαρχούν οι μισθωτοί το ενδεχόμενο απότομης αύξησησ της προσφοράς είναι περιορισμένο αφού υπάρχει η εισοδηματική αφάλεια που λείπει απο άλλες ομάδες πολιτών πχ επιχειρηματίες.

- Το επίπεδο των τιμών που είναι διατεθειμένοι να καταβάλλουν οι αγοραστές προκειμένου να αποκτήσουν ένα ακίνητο. Μία απότιμη καμψη των τιμών στην διάρκεια των δύο τελευταίων χρόνων υποδηλώνει ότι η ζήτηση δεν αρκεί να καλύψει την προσοφρά και έτσι το πιό πιθανό είναι ότι στο εγγύς χρονικό διάστημα να επιδεινωθούν οι συνθήκες της προσφοράς.

- Την προέλευση της ζήτησης δηλαδή αν προέρχεται από τις τοπικές αγορές ή αν πρόκειται για υποψήφιους αγοραστές από άλλες περιοχές είτε της χώρας είτε του εξωτερικού. Μία αγορά που συντηρείται απο την εγχώρια ζήτηση είναι λιγότερο ευάλλωτη σσε σχέση με εκείνη που βασίζεται σε ξλενους αγοραστές οι οποίοι έχουν ευρύτερη πληροφόρηση και για τις ανταγωνιστικές αγορές.

- Την δυνατότητα άμεσης εξόδου από την επένδυση αφού όσο πιο δυναμική Είναι μία αγορά τόσο πιο εύκολα επιτυγχάνεται η ρευστοποίηση του προϊόντος . Η γνώση του ελάχιστου χρόνου που μπορεί να πωληθεί ένα ακίνητο χωρίς όμως να ο ιδιοκτήτης να έχει ρίξει κατακόρυφα την τιμή είναι μία πολλή χρήσιμη πληροφορία που οδηγεί σε συμπεράσματα για την εμπορικότητα της περιοχής. Η ύπαρξη για πολύ μεγάλο διάστημα ακινήτων στην αγορά σημαίνει ότι η εμπορικότητα στην συγκεκριμένη συγκυρία είναι περιορισμενη.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki