Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Newsfeeds

Πεντακόσια εκατ. για επένδυση σε Κρήτη

Το ενδιαφέρον για την υλοποίηση επένδυσης ύψους 500 εκατ. ευρώ στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Κρήτη από μεγάλη ολλανδική εταιρεία, βρέθηκε χθες στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τον πρεσβευτή της Ολλανδίας στην Ελλάδα, Κέις βαν Ρέι. Ο ολλανδικός όμιλος ο οποίος έχει υποβάλει αίτηση ένταξης στο fast track, είναι σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος Vopak, από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, με έδρα την Ολλανδία, ενώ είναι μια από τις 14 εταιρείες που έχουν επιλεγεί στη β' φάση του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ.

Η εταιρεία Vopak LNG θεωρείται από τις μεγαλύτερες εταιρείες που διαχειρίζεται ενεργειακές υποδομές και κυρίως αποθήκες καυσίμων και δραστηριοποιείται στον τομέα της αποθήκευσης χημικών σε υγρή και αέρια μορφή, υποπροϊόντων του πετρελαίου, πετροχημικών, βιοκαυσίμων και υγροποιημένων αερίων. Η σχεδιαζόμενη επένδυση υπολογίζεται σε πρώτη φάση να κυμανθεί μεταξύ 300 και 500 εκατ. ευρώ και στο στάδιο της κατασκευής της εκτιμάται ότι θα προσφέρει 1.500 θέσεις εργασίας, ενώ μετά την ολοκλήρωσή της ο αριθμός των νέων θέσεων που θα δημιουργηθούν θα φτάσει τις 200. Η συγκεκριμένη επένδυση σύμφωνα με πληροφορίες αφορά τη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων - δεξαμενών καυσίμων, καθώς ο ολλανδικός όμιλος έχει επιλέξει την Κρήτη ως ένα από τα τέσσερα σημεία στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσόγειου όπου θα δημιουργήσει ανάλογα κέντρα. Η επένδυση θα γίνει σε μια περιοχή 400 στρεμμάτων.

Η ευκαρία των logistics

Σε κομβικό σημείο εμπορίου, εφόσον επιταχυνθεί η ανάπτυξη επαρκών υποδομών, μέσω της κατασκευής αποθηκευτικών και διαμετακομιστικών κέντρων (logistics), μπορεί να εξελιχθεί η Ελλάδα καθώς έχει τη δυνατότητα να αναβαθμίσει τον ρόλο της στο διεθνές εμπορικό δίκτυο λόγω της στρατηγικής της τοποθεσίας ανάμεσα στις ηπείρους της Αφρικής μέσω του Σουέζ, της Ασίας και της Ευρώπης. «Ωστόσο, η αναμενόμενη ανάπτυξη της Κωνσταντινούπολης επιτρέπει στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας να έχουν συμπληρωματική σημασία. Παρά το ότι το διεθνές μερίδιο της Κίνας και της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά κατά τα επόμενα δέκα έτη, επηρεάζοντας τη μεταφορική υποδομή της Ευρώπης, η Ελλάδα χρειάζεται να επιταχύνει τις προγραμματισμένες αναπτύξεις της προκειμένου να ενισχύσει τη παρουσία της στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και ιδιαίτερα στην ανατολική πλευρά της Μεσογείου.

Η ολοκλήρωση αυτοκινητοδρόμων, όπως ο Ε65 και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού που οδηγούν σε χώρες των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών σιδηροδρομικών μεταφορών (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας) μπορεί να βελτιώσει τις υπηρεσίες και να τις προσαρμόσει στις ανάγκες των ευρωπαϊκών κεντρικών αγορών. Επιπλέον, η αναμενόμενη ανάπτυξη του οργανωμένου χώρου logistics των 235.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο κοντά στο λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται ότι θα τονώσει την εγχώρια δραστηριότητα και θα σχηματίσει μια πύλη για τις ευρωπαϊκές χώρες. Επιπροσθέτως, η Cosco και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) παρουσιάζουν σημαντικά επιτεύγματα όσον αφορά την απόδοση του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά. Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. (προβλήτα Ι) παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξεως του 45,63%, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012, σύμφωνα με τη σχετική διεύθυνση. Πρέπει να τονιστεί ότι η νέα πύλη (προβλήτα ΙΙΙ) πρόκειται να συνδεθεί μέσω σιδηροδρομικού συρμού με το έργο του Θριασίου. Αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού (ενίσχυση της δραστηριότητας στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων) και νέα έργα κατασκευών θα λάβουν χώρα τα επόμενα 3-4 χρόνια για τις προβλήτες Ι & ΙΙΙ και αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τη χωρητικότητα και την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.

Κρίνεται το Θριάσιο

Σήμερα, εκτός απροόπτου, αναμένεται να αποφασιστεί στο διοικητικό συμβούλιο της ΓΑΙΑΟΣΕ. ποια από τις δυο ενδιαφερόμενες εταιρείες θα αναλάβει το έργο κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριασιο Πεδίο. Για το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου πεδίου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα του ΟΣΕ που εκκρεμεί από τη δεκαετία του 90, εχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δύο «μνηστήρες»:

1. Η J&P ABAΞ και

2. Η AEGEAN OIL

Οι δύο εταιρείες κατέθεσαν την προηγούμενη εβδομάδα μαζί με τους φακέλους προσφοράς και την προβλεπόμενη εγγυητική επιστολή ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ προκειμένου να συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Σήμερα το διοικητικό συμβούλιο της ΓΑΙΑΟΣΕ θα αποφασίσει αν και ποιος από τους δυο ενδιαφερόμενους θα αναλάβει το έργο. Σε περίπτωση πάντως που καμία από τις προσφορές δεν κριθεί ικανοποιητική τότε για πρώτη φορά θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να εγκαταλειφτεί το έργο του εμπορευματικού κέντρου στο Θριασιο και να αναζητηθεί άλλος τρόπος για την αξιοποίηση του ακόμα και ως εμπορικό χωριό. Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος διαγωνισμός αν και είχε προσελκύσει «ηχηρά» ονόματα του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου άλλα και διεθνείς επιχειρήσεις, όπως η Cosco, κηρύχθηκε άγονος τον περασμένο Ιούλιο, παρά τις τουλάχιστον πέντε παρατάσεις στην τελική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Ετσι, η ΓΑΙΟΣΕ ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε πρόσκληση εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση του έργου. Στο προηγούμενο διαγωνισμό υπήρξαν συνεχείς αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης και διαμαρτυρίες των υποψήφιων επενδυτών, οι οποίοι θεώρησαν υψηλό το οικονομικό αντιστάθμισμα αλλά και το κατασκευαστικό έργο. Σύμφωνα με τους όρους δόμησης που έχουν ληφθεί για το ακίνητο, υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το λιμένα του Ν. Ικονίου. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός αφορούσε κεφάλαια 150 εκατ. ευρώ, τα οποία θα έβαζαν ιδιώτες επενδυτές, κυρίως από το χώρο των logistics και των κατασκευών, με στόχο να συγκεντρωθούν σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες, οι οποίες σήμερα διεκπεραιώνονται σε διάσπαρτες εγκαταστάσεις του ΟΣΕ.

Στην εκδήλωση του αρχικού ενδιαφέροντος είχαν συμμετάσχει περί τις 30 εταιρείες, μεταξύ των οποίων ο κινεζικός όμιλος της Cosco, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, κατασκευαστικοί όμιλοι , η Goldair,η Sharmed (Σαραντίτης) κ.α., ενώ ο πρώτος διαγωνισμός που είχε πραγματοποιηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση (ΝΔ) είχε ακυρωθεί επίσης. Στην έκταση που διαθέτει ο ΟΣΕ στην περιοχή του Θριασίου έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ που αφορούν τόσο στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και σε εγκαταστάσεις τις οποίες ο όμιλος ΟΣΕ προτίθεται να αξιοποιήσει.

Επένδυση σε

Ενδυναμώνει τη θέση της στην ελληνική λιανεμπορική αγορά η αλυσίδα Lidl με την εξαγορά του υπερσύγχρονου Logistics-Center της Aldi στη ΒΙ.ΠΕ Θεσσαλονίκης. Αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου έναντι τιμήματος 25-30 εκατ. ευρώ. Η εξαγορά του τεράστιου αποθηκευτικού συγκροτήματος, συνολικά 55.000 τμ, έχει κλείσει από το τελευταίο δίμηνο του 2011, αλλά εξαιτίας νομικής φύσεως κωλυμάτων δεν κατέστη μέχρι στιγμής η μεταβίβαση. Κι αυτό γιατί συνεργάτες της Aldi στην ελληνική αγορά είχαν εγείρει αξιώσεις από την αλυσίδα και μπλοκάρισαν την πώληση του Logistics-Center. Να σημειωθεί ότι το τελευταίο είχε κοστίσει πάνω από 85 εκατ. ευρώ και και αποτελεί μιά μοναδική επένδυση στο είδος του στη ΝΑ Ευρώπη (με σιδηροδρομική σύνδεση, ενεργειακή αυτονομία κ.ά.) ενώ θα γίνει η νέα βάση της Lidl στη Βόρεια Ελλάδα με δυνατότητες αξιοποίησης των υποδομών του και για τα Βαλκάνια. Η Aldi από την πλευρά της επέστρεψε στο ελληνικό δημόσιο την επιχορήγηση του αναπτυξιακού νόμου, ύψους 6,93 εκατ. ευρώ, η οποία είχε δοθέιγια τη δημιουργία του Logistics-Center.

4.000 κινέζικες επιχειρήσεις σε ένα χώρο

Εκθεσιακός χώρος για 4000 κινεζικές εταιρείες θα δημιουργηθεί στον χώρο του παλαιού αεροδρομίου Λάρνακας, με βάση τη συμφωνία που υπέγραψαν, μετά από ολονύκτιες διαπραγματεύσεις, οι Hermes Airports, που διαχειρίζεται τα διεθνή αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, και ο Κινέζος επιχειρηματίας Γιανγκ Γγι της εταιρείας Far Eastern Phoenix Ltd. Η συμφωνία, η οποία θα υποβληθεί για έγκριση στην κυπριακή κυβέρνηση, προνοεί τη μίσθωση του χώρου για τα επόμενα 19 χρόνια, δηλαδή έως το 2031, οπότε η γη του παλαιού αεροδρομίου της Λάρνακας θα περάσει και πάλι από την Hermes Airports, στην Κυπριακή Δημοκρατία.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki