Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγορά

Ιντερνετ Vs Νοικι

H οικονομική κρίση κάθε άλλο παρά ανασταλτικά λειτούργησε το 2010 για τις αγοραπωλησίες μέσω διαδικτύου. Έρευνες διαπιστώνουν ότι ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου κινήθηκε περί το 1,4 δισ. ευρώ, ενώ η αύξηση υπολογίζεται στο 75% έναντι του 2009. Για το 2011 προβλέψεις παραγόντων του κλάδου κάνουν λόγο για τζίρο που ίσως ξεπεράσει τα 2 δισ., ενώ σε βάθος δεκαετίας θωρούν σχεδόν βέβαιο ότι το ποσό αυτό θα ανέρχεται σε πάνω από 10 δισ. Τα εν λόγω στοιχεία αποδεικνύουν ότι το διαδίκτυο απαντά στην τάση που διέπει την αγορά αυτήν την εποχή αναφορικά με την αξιοποίηση εναλλακτικών καναλιών αγοραπωλησιών, αφού εξασφαλίζει χαμηλό κόστος και ευρεία γεωγραφική στόχευση κοινού. Οι on line αγορές είναι μία ακόμη τάση που ξεκίνησε από το εξωτερικό και έχει αποκτήσει αμέτρητους οπαδούς και στην Ελλάδα. Τα οφέλη Οι αγορές online συνδυάζουν καλύτερες τιμές, ποικιλία νέων ή μεταχειρισμένων προϊόντων που ένα συμβατικό κατάστημα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί και προϊόντα που σε κάποιες περιπτώσεις διατίθενται αποκλειστικά μέσω internet. Το διαδίκτυο αποτελεί εναλλακτικό τρόπο προβολής και πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς έτσι οι επιχειρήσεις μειώνουν σημαντικά τα λειτουργικά τους έξοδα, έχουν μικρότερες απαιτήσεις σε χώρο και προσωπικό, ενώ προσεγγίζουν μεγαλύτερο αριθμό πελατών. Ετσι, πληθαίνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που ψάχνουν να αναπτύξουν την ηλεκτρονική τους παρουσία, καθώς συνειδητοποιούν ότι το διαδίκτυο είναι ένας χώρος όπου τους δίνεται η ευκαιρία να απευθυνθούν σε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό, χωρίς τις επιβαρύνσεις ενός φυσικού καταστήματος. Αν αναλογιστεί κανείς ότι, πριν από μερικά χρόνια, οι χρήστες που πραγματοποιούσαν online αγορές δεν ξεπερνούσαν το 4%-5% του συνόλου, καταλαβαίνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο σε αυτό το επίπεδο εξελίσσεται σημαντικά στη χώρα μας. Σήμερα, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πάνω από 1.000 ηλεκτρονικά καταστήματα είτε ως συμπληρωματικά ψηφιακά κανάλια σε υπάρχοντα φυσικά καταστήματα ή ως καθαρά ηλεκτρονικά καταστήματα όπου οι παραδόσεις γίνονται κυρίως μέσω courier. Η αγορά αυτή του ελληνικού λιανεμπορίου είναι η μοναδική που κινείται με ετήσια αύξηση πάνω από 50% και αναμένεται στα επόμενα χρόνια να υπάρχουν πάνω από 3.000 ηλεκτρονικά λιανεμπορικά καταστήματα στη χώρα μας. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που λειτουργούν ήδη είναι είτε προεκτάσεις υπαρχόντων επιτυχημένων φυσικών καναλιών (πχ. Πλαίσιο, Carouzos, Carefour, Praktiker), ή νέα ψηφιακά κανάλια που συνδυάζονται με καταστήματα (π.χ. Eshop, DealmyDay, getitnow κ.λπ.), ή νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες από νέους επιχειρηματίες (π.χ. buldoza, fashinating, mamadespoina κ.λπ.) αλλά και νέοι ψηφιακοί ενδιάμεσοι λιανέμποροι (π.χ. Skroutz). Ετσι, όλο και περισσότερες εταιρείες αντιλαμβάνονται τη σημασία της online παρουσίας τους, όπως και το καταναλωτικό κοινό, το οποίο όλο και πιο συχνά επιλέγει το διαδίκτυο για τις αγορές του, αφού μπορεί να αποβούν εξαιρετικά συμφέρουσες. Μάλιστα, η δυνατότητα αξιολόγησης και σύνδεσης με τα social media, (facebook και το twitter), αλλά και η επιστράτευση των smart phones, είναι μερικές μόνο από τις εφαρμογές που μπορούν να αποβούν χρυσοφόρες στις εταιρείες, προσφέροντας μία ολοκληρωμένη εμπειρία online shopping στον πελάτη.

765.000 οι ανεργοι το Δεκεμβριο

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΕΔ οι εγγεγραμμένοι άνεργοι διαμορφώθηκαν τις 714,7 χιλ. τον Μάρτ.΄11 από 692,5 χιλ. τον Φεβρ.΄11, έναντι 601,7 χιλ. τον Μάρτ.΄10. Σημειώθηκε, επομένως, αύξηση των εγγεγραμμένων ανέργων κατά +3,2% σε μηνιαία βάση και κατά +18,8% σε ετήσια βάση. Τα στοιχεία αυτά του ΟΑΕΔ δείχνουν ότι η ανεργία συνέχισε να αυξάνεται στο 1ο 3μηνο.’11, αναμένεται περιορισθεί σε χαμηλότερα επίπεδα τον Απρ.’11 και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και, τελικά, να αυξηθεί περί τα 765 χιλ. άτομα τον Δεκ.’11, που θα είναι και το υψηλότερο επίπεδο που θα φθάσει στα πλαίσια της τρέχουσας κρίσης. Οι μακροχρόνια άνεργοι (για χρονικό διάστημα ίσο ή άνω του ενός έτους) αυξηθήκαν τον Μάρτ.΄11 στις 252,5 χιλ. (αποτελώντας το 35,2% του συνόλου των εγγεγραμμένων ανέργων) από 244,8 χιλ τον Φεβρ.΄11 και 183,5 χιλ. τον Μάρτ.΄10 (30,5% του συνόλου των εγγεγραμμένων ανέργων). Δεν υπάρχει επομένως τάση για αύξηση του ποσοστού των μακροχρόνια ανέργων στο σύνολο των ανέργων. Αναφορικά με την ηλικιακή διάρθρωση της ανεργίας, η κρίσιμη ηλικία 30-54 έτη αποτελούσε τον Μάρτ.΄11 το 62,4 % των ανέργων, οι κάτω των 30 ετών το 28,2% και οι άνω των 50 ετών το 9,4%.

Παγκόσμια οικονομια σε νευρική κρίση

H υποχώρηση του δολαρίου λόγω της διαφαινόμενης διατήρησης της επεκτατικής νομισματικής πολιτικής στις ΗΠΑ, οι επιπτώσεις από την απόφαση της S&P να υποβαθμίσει τις προοπτικές της οικονομίας των ΗΠΑ αλλά και της οικονομίας της Ιαπωνίας, η φημολογία για επικείμενη αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους της Ελλάδας και τα χρηματοδοτικά προβλήματα που ακόμη αντιμετωπίζει η Πορτογαλία λόγω της καθυστέρησης που σημειώνεται για την ένταξή της στο χρηματοδοτικό μηχανισμό της Ζώνης του Ευρώ και του ΔΝΤ και η ενίσχυση των συνθηκών για μια νέα αύξηση των επιτοκίων παρέμβασης από την ΕΚΤ, ήταν στο επίκεντρο των εξελίξεων. Ο δείκτης MSCI World, που καταγράφει την πορεία των τιμών των μετοχών στα μεγάλα διεθνή χρηματιστήρια, ανήλθε στις 349,98 μονάδες την 25.4.2011, ήτοι κατά -0,2% χαμηλότερα από το ιστορικά υψηλό που κατέγραψε στις 22.4.2011, ενώ διαμορφωνόταν κατά 8,0% υψηλότερα από το χαμηλό του τρέχοντος έτους (16.3.2011). Οι τιμές των ευρωπαϊκών ομολόγων στην πλειοψηφία τους κινήθηκαν πτωτικά (εκτός από τα γερμανικά ομόλογα, τα οποία εξακολουθούν να λειτουργούν ως ασφαλές καταφύγιο), ενώ ο χρυσός διέσπασε το ψυχολογικό επίπεδο των $1.500/ουγγιά, για να καταγράψει στις 25.04.2011 νέο ιστορικά υψηλό, στα $1.518/ουγγιά. Σε νέο ιστορικά υψηλό επίπεδο κινήθηκε επίσης και η τιμή του αργύρου ($ 49,31/ουγγιά). Ήδη η χρηματιστηριακή τιμή του μεγαλύτερου χαρτοφυλακίου σε άργυρο (New York’s iShares Silver Trust) σημειώνει από τις αρχές τους έτους άνοδο 75%. Βέβαια τα υψηλά επίπεδα στα ανωτέρω πολύτιμα μέταλλα θεωρήθηκαν για αρκετούς ευκαιρία καταγραφής κερδών και υπήρξαν ρευστοποιήσεις. Ωστόσο, οι αγοραστές επανήλθαν (ιδιαίτερα στο χρυσό) μετά τις ανακοινώσεις της FOMC την 27.4.2011 για διατήρηση των επιτοκίων παρέμβασης της FED στα σημερινά χαμηλά επίπεδα πιθανότατα έως το 4ο 3μηνο.’11. Οι επενδυτές σε παγκόσμιο επίπεδο εμφανίζονται προβληματισμένοι για το εάν θα υπάρξει τελικά πολιτική συναίνεση στις ΗΠΑ για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του συνεχώς διογκούμενου δημοσίου χρέους της χώρας, χωρίς ανεπιθύμητες παρενέργειες στην ανάπτυξη της οικονομίας.

Δημοφιλής προορισμός

Στην 3η θέση βρίσκεται η Ελλάδα στους κορυφαίους προορισμούς διακοπών για το 2011, σύμφωνα με τα αποτελεσματα δημοσκόπησης του hotel.info. Ποιες περιοχές διακοπών περιμένουν συνωστισμό και πού θα είναι μάλλον πιο ήσυχα; Το hotel.info [ www.hotel.info ], η δωρεάν υπηρεσία online ξενοδοχειακών κρατήσεων για περισσότερα από 210.000 ξενοδοχεία παγκοσμίως, ρώτησε τους πελάτες κρατήσεών του σε μερικές επιλεγμένες χώρες ποιοι είναι οι ταξιδιωτικοί τους προορισμοί για το έτος 2011. Τα αποτελέσματα δείχνουν:

- Η Ισπανία είναι ο δημοφιλέστερος ταξιδιωτικός προορισμός εξωτερικού.

- Η Ελλάδα στη συνολική κατάταξη κατέχει σαφώς υψηλότερη θέση από την Πορτογαλία, την Αυστρία και την Τουρκία Η ελληνική φιλοξενία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους Ιταλούς και τους Γάλλους. Και στις δύο χώρες η Ελλάδα εξασφάλισε μια θέση ανάμεσα στους 5 κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς ως προς τους ταξιδιώτες που θα υποδεχθεί το καλοκαίρι του 2011. Τα ελληνικά ξενοδοχεία περιμένουν φέτος αυξημένη τουριστική κίνηση από τη Γερμανία και την Ισπανία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης του hotel.info [ www.hotel.info ], περίπου το 4 % των Γερμανών τουριστών προγραμματίζει καλοκαιρινή διαμονή στην Ελλάδα. Έτσι, η δημοφιλής αυτή χώρα διακοπών σύμφωνα με τη δημοσκόπηση κατέχει την έβδομη θέση. Στην Ισπανία το ποσοστό ανέρχεται τουλάχιστον στο 2,27 % των τουριστών (10η θέση). Γενικά, όμως, οι εγχώριες διακοπές είναι οι δημοφιλέστερες. Προπαντός οι Γάλλοι φαίνεται να μένουν πιστοί στην πατρίδα τους το καλοκαίρι του 2011. Περίπου το 60 % των Γάλλων συμμετεχόντων στη δημοσκόπηση σκοπεύει να περάσει τις διακοπές του στην πατρίδα του.

Μονόδρομος η αύξηση της ζήτησης

Πρόσφατα διάβασα την τελευταία έρευνα του ΙΟΒΕ για τις προσδοκίες. Τρία στοιχεία με προβλημάτισαν έντονα. Το ένα αφορά στην αποταμίευση. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν προτίθεται να προχωρήσουν σε επενδύσεις στο ίδιο διάστημα. Η πρόβλεψη για αύξηση της ανεργίας. Η εκτίμηση για μείωση των δαπανών. Τι σημαίνουν τα στοιχεία αυτά για την αγορά ακινήτων ; Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι δεν θα πρέπει να σημειωθεί αύξηση της ζήτησης για το επόμενο δωδεκάμηνο είτε λόγω αρνητικών προσδοκιών είτε λόγω αντικειμενικών δυσχερειών. Αντίθετα είναι πολύ πιθανό να υπάρξει περαιτέρω αύξηση της προσφοράς αφού στο ήδη υψηλό αδιάθετο απόθεμα ακινήτων θα προστεθεί και ένας επιπλέον αριθμός από εκείνους που είναι υποχρεωμένοι να ρευστοποιήσουν περιουσιακά στοιχεία προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει τόσο από α στοιχεία που αφορούν στην εξέλιξη της ανεργίας όσο και από εκείνα που καταγράφουν τις προβλέψεις των επιχειρηματιών για την εξέλιξη του όγκου εργασιών τους στο επόμενο χρονικό διάστημα. Μόνο τυχαίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί στο γεγονός ότι τόσο στο εμπόριο όσο και στην μεταποίηση οι προβλέψεις εμφανίζουν μείωση των πωλήσεων και της παραγωγής. Ειδικότερα όσο αφορά στο εμπόριο , στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις τότε θα πρέπει να αναμένεται αύξηση του δείκτη διαθεσιμότητας εμπορικών χώρων ή για να το πούμε πιο απλά αύξηση του αριθμού των καταστημάτων που παραμένουν κενά. Ανάλογες είναι και οι εκτιμήσεις και για την πορεία της αγοράς γραφειακών χώρων. Σίγουρα οι επισημάνσεις αυτές , δεν είναι καθόλου αισιόδοξες αντίθετα προκαλούν σκεπτικισμό και απαισιοδοξία . Από την άλλη πλευρά όμως , μία προσεκτική μελέτη τους οδηγεί σε συμπεράσματα σχετικά με την μορφή των παρεμβάσεων που θα πρέπει να γίνουν από την κεντρική κυβέρνηση προκειμένου να αποτραπούν οι αρνητικές τάσεις. Το πρώτο στοιχείο είναι παρέμβασης προς την κατεύθυνση της τόνωσης της ζήτησης. Είναι ο μοναδικός τρόπος για να περιορισθούν οι ζημιές σε εμπόριο , υπηρεσίες και μεταποίηση και να επηρεασθεί η ανεργία. Το δεύτερο στοιχείο είναι η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που εξακολουθούν να έχουν καταλυτική σημασία για ολόκληρη την οικονομία. Οι παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση της τόνωσης της ζήτησης όχι μόνο θα επηρεάσουν δευτερογενώς την αγορά ακινήτων αλλά είναι πολύ πιθανόν ότι θα συμβάλλουν και στον περιορισμό της προσφοράς. Ίσως αυτός αποδειχθεί ο μοναδικός τρόπος για να αποφευχθεί η κατακρήμνιση της αγοράς ακινήτων. Όλα τα υπόλοιπα είτε θα αμβλύνουν παροδικά τα φαινόμενα της κρίσης είτε απλώς θα την μεταθέσουν χρονικά. Πρόκειται για τη κλασική κευνσιανή πρόταση την οποία διάφοροι πρόσφατα ασπασθέντες τον κεϋνσιανισμό αγνοούν συστηματικά.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki