Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω

Μία νέα απειλή ελλοχεύει στην αγορά των μισθώσεων επαγγελματικών χώρων. Πρόκειται για την αδυναμία πολλών μισθωτών να καταβάλλουν το συμφωνημένο τίμημα είτε επειδή αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας είτε επειδή αναστέλλουν τη λειτουργία της επιχείρησης τους. Σύμφωνα με τις απόψεις μεσιτών αλλά και νομικών το τελευταίο τρίμηνο έχουν πολλαπλασιαστεί οι περιπτώσεις που ιδιοκτήτες και ενοικιαστές λύνουν τις διαφορές τους στις αίθουσες δικαστηρίων. Σύμφωνα με την άποψη που διατύπωσε μεσίτης που ασχολείται με μισθώσεις το ζητούμενο πλέον για πολλούς ιδιοκτήτες δεν είναι μόνο το ύψος του ενοικίου αλλά το κατά πόσο αυτό θα εισπράττεται. «Τους τελευταίους μήνες κυρίως σε περιπτώσεις μισθώσεων καταστημάτων ου η μίσθωση τους λήγει οι ιδιοκτήτες απορρίπτουν προτάσεις ενδιαφερόμενων με υψηλότερα ενοίκια και προτιμούν τον παλαιό ενοικιαστή ο οποίος είναι φερέγγυος ως προς την καταβολή του ενοικίου . Η ανησυχία που πλανάται στις σκέψεις ιδιοκτητών καταστημάτων κυρίως είναι αν η νέα επιχείρηση θα καταφέρει να πάει καλά και να πληρώνει το ενοίκιο αφού δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που μετά από μερικούς μήνες λειτουργίας σταματά η λειτουργία της εμπορικής επιχείρησης και η υπόθεση πηγαίνει στα δικαστήρια».

Το μέλλον της αγοράς καταστημάτων

Οι αλλαγές στην αγορά καταστημάτων είναι θεαματικές και από την μία στιγμή στην άλλη μπορεί ολόκληρες εμπορικές αγορές/δρόμοι , να υποβαθμιστούν , να αναβαθμιστούν ή και να αλλάξουν χρήση. Το realestatenews.gr προσπάθησε μέσω συστηματικής έρευνας και καταγραφής των εμπορικών δραστηριοτήτων αλλά και των αλλαγών χρήσεων σε τρείς επιλεγμένους δρόμους της Αθήνας να μελετήσει το φαινόμενο αυτό:

Η αλλαγή εικόνας και εμπορική υποβάθμιση.

Η οδος Μητροπόλεως μπορεί να χαρακτηριστεί ως τυπικό παράδειγμα αλλαγής χρήσεων με υποβάθμιση της εμπορικής του δραστηριότητας. Η ενοικίαση δύο χώρων εγγύς του Συντάγματος σε τραπεζικούς ομίλους , η λειτουργία του ισπανικού ινστιτούτου , η χρήση ως μουσειακού χώρου κτιρίου που αγοράστηκε πρόσφατα από το δήμο της Αθήνας μετέτρεψε ένα παραδοσιακό εμπορικό δρόμο της πόλης σε μία νέα αγορά. Αιτία; Οι συγκεκριμενες δραστηριότητες δεν αποτελούν εμπορικό προορισμό με αποτέλεσμα ο αριθμός των καταναλωτών να περιορίζεται. Εξαιρέσεις τα δύο σημεία στα οποία ο συγκεκριμένος δρόμος συνορεύει με υψηλής προβολής εμπορικά σημεία δηλαδή εκεί που συνδέεται με την Αιόλου και Ερμού. Η εικόνα αυτή μπορεί να παραμείνει ή ίδια ή και να μετατραπεί στην περίπτωση που το κτίριο της Εκκλησίας μισθωθεί ως εμπορικός χώρος.

Η υποβάθμιση.

Η Χαριλάου Τρικούπη στο τμήμα από την Πανεπιστημίου μέχρι την Ακαδημίας θεωρείτο τα προηγούμενα χρόνια ως η «αγορά των υποδημάτων». Σύμφωνα με μετρήσεις που έγιναν την δεκαετία του ‘ 90 , άνω του 80% των διαθέσιμων προς ενοικίαση εμπορικών χώρων φιλοξενούσε επιχειρήσεις του κλάδου. Οι αλλαγές , στην δομή της συγκεκριμένης αγοράς όπου η κυριαρχία των αλυσίδων είναι πλέον αναμφισβήτητη και η φυσιολογική συρρίκνωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κλάδου, η έλλειψη χώρων στάθμευσης αλλά και η απόσταση από το σταθμό του ΜΕΤΡΟ αλλά και η απομάκρυνση επαγγελματικών από τα γραφεία που λειτουργούσαν στους ορόφους των πολυκατοικιών είχαν άμεση επίπτωση στον αριθμό των διερχόμενων και την υποβάθμιση της συγκεκριμένης αγοράς .

Το παράδοξο.

Η Σοφοκλέους από την Αθηνάς μέχρι την Πειραιώς χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους της πρωτεύουσας. Εμπόριο ναρκωτικών, λαθρομετανάστες , και ότι άλλο μπορεί να σημαίνει η έννοια εγκληματικότητα συναντάται στον δρόμο αυτό. Και όμως το ποσοστό των κενών καταστημάτων κινείται σε επίπεδα κάτω του 5%. Πως έγινε αυτό; Η αγορά προσαρμόστηκε στις νέες συνθήκες και στους νέους υποψήφιους μισθωτές οι οποίοι κυριάρχησαν εθνολογικά εκμεταλλευομενοι και την τάση των ελληνικών επιχειρήσεων να απομακρυνθούν από την περιοχή. Πλέον ακόμα και να είναι διατεθειμένος κάποιος έλληνας επιχειρηματίας να εγκατασταθεί εκεί ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ.

Αυξάνεται ο αριθμός των κλειστών καταστημάτων

Η κρίση έχει κτυπήσει την αγορά καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας και η κατάσταση δυστυχώς επιδεινώνεται. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που θα δημοσιοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα 2 στους 10 χώρους καταστημάτων που βρίσκονται το ευρύτερο τομέα που περικλείται απο τις οδούς Πανεπιστημίου -Αθηνας-Ερμού . Εντονότερο είναι το πρόβλημα στις συνοικιακές αγορές πχ Εξάρχεια, Πολυτεχνείο κ.α όπου τα κενά καταστήματα προσεγγίζουν το 30% του αποθέματος σηειώνοντας σημαντική άνοδο σε σύγκριση με αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου χρόνου. Καταμετρήσεις εμφανίζουν και το "ακριβό" Κολωνάκι να αντιμετωπίζει πρόβλημα αφού προβεβλημένοι εμπορικοί οδοί όπως για παράδειγμα η Σκουφά , η Σόλωνος και η Πατριάρχου Ιωακειμ αντιμετωπίζουν πρόβλημα ακόμα και στο "κομάτι¨που βρίσκεται πολύ κοντά στην πλατεία Κολωνακίου. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και οι αλλαγές των εμπορικών χρήσεων που καταγράφονται στην περιοχή καθώς όσοι διαθέσιμοι χώροι μισθώνονται , μετατρέπονται σε καφέ και σε επιχειρήσεις εστίασης και αυτό καταγράφεται σε όλο το μήκος της Σκουφά μέχρι την Λυκαβηττού και όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι οι κενοί χώροι που βρίσκονται ακόμα και κοντά στην πλατεία Κολωνακίου μετατρέπονται σε επιχειρησεις διασκέδασης. Παρόλα αυτά, ο επίσημος συνδικαλιστικός φορέας των εμπόρων σιωπά προσπαθώντας να αποκρύψει ή και να εξωραϊσει με την μέθοδο της σιωπής αυτή την επιδείνωση της εικόνας του εμπορίου στο κέντρο της Αθήνας.

ΕΜΠΟΡΙΟ: Η μεγάλη ανατροπή

Η μεγαλύτερη ανατροπή στα δεδομένα της αγοράς εμπορικών καταστημάτων κυοφορούνται στην αγορά. Σύμφωνα με τις απόψεις κορυφαίων αναλυτών οι ανατροπές αυτές έχουν τρεις όψεις. Η πρώτη όψη αφορά στην συρρίκνωση της αγοράς σε επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου επιπέδου κυρίως μέσω της υποβάθμισης των τοπικών και των υπερτοπικών αγορών στις οποίες δραστηριοποιούνται . Αξιοπιστες πληροφορίες φέρουν στην περιοχή του ευρύτερου κλεντρου της πρωτεύουσας ο δείκτης διαθεσιμότητας (δηλαδή το ποσοτό των κενω΄ν καταστημάτων στο συνολικό αριθμό του δείγματος) επιδεινώθηκε το τελευταίο εξάμηνο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες . Η δεύτερη όψη αφορά στην λειτουργια των εμπορικών κέντρων τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να συγκεντρώνουν ένα αξιοσέβαστο ποσοστό της ζήτησης (το μεγαλύτερο προέρχεται από τις γειτονικές τοπικές αγορές και το μικρότερο από τις υπερτοπικές που λειτουργούν σε περιοχές με εύκολη πρόσβαση). Η τρίτη όψη εντοπίζεται στην προσπάθεια ανάπτυξης μικρών καθετοποιημένων κτιρίων καταστημάτων που βρίσκονται είτε σε σημεία υψηλής εμπορικής προβολής σε περιοχές που χαρακτηρίζονται ως «κορυφαίες αγορές» όπως για παράδειγμα το κέντρο της Αθήνας (νότιος τομέας της Ερμού κ.α.) , η Γλυφάδα κλπ. Ουσιαστικά οι αναπτύξεις αυτές γίνονται είτε σε περιοχές με ελάχιστη διαθεσιμότητα γης γεγονός που αποκλείει την ανάπτυξη μεγάλων εμπορικών κέντρων είτε σε περιοχές όπου εκτιμάται ότι οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις θα τις αναδείξουν σε προορισμούς υψηλής επισκεψιμότητας παράμετρος που κρίνεται ως απαραίτητη προκειμένου να δημιουργηθούν εμπορικές πιάτσες. Αξιόπιστες πληροφορίες φέρουν ότι ήδη επιχειρηματικοί όμιλοι έχουν ξεκινήσει την «κούρσα» για την δημιουργία πορτοφολιού ακινήτων

ΚΑΒΑΛΑ: Πτώση ενοικίων έως 29%

Την ικανοποίησή τους εκφράζουν οι επαγγελματικοί φορείς του νομού Καβάλας για τα πρώτα αποτελέσματα της προσπάθειας μείωσης των μισθωμάτων επαγγελματικής στέγης. Στις περιπτώσεις που επήλθε συμφωνία, επιτεύχθηκαν μειώσεις από 15% έως 29%. Σε συνέντευξη Τύπου χθες, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, , τόνισε ότι ο βασικός στόχος παραμένει η συνέχιση της λειτουργίας των καταστημάτων και η διατήρηση των θέσεων εργασίας.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki