Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Επενδύουν σε καταστήματα

Επενδύουν στο δίκτυο οι μεγάλες αλυσίδες SM Πιο συγκεκριμένα, η Carrefour Μαρινόπουλος εγκαινίασε στις 6 Ιουλίου, το 33ο υπερμάρκετ της Ελλάδας στην πόλη της Τρίπολης. Το νέο Carrefour άνοιξε τις πόρτες του στη θέση Μπελεσίτσα, στο 2,4ο χλμ. Ε.Ο. Τριπόλεως - Πύργου, δημιουργώντας 85 νέες θέσεις εργασίας. H ΑΒ Βασιλόπουλος μέσα στον Ιούνιο δύο νέα καταστήματα. Το πρώτο άνοιξε τις πύλες του στις 14 Ιουνίου στη Λιβαδειά στη θέση Ισώματα και το δεύτερο στην περιοχή των Κάτω Πατησίων, ανεβάζοντας τον αριθμό των καταστημάτων της θυγατρικής του βελγικού ομίλου της Delhaize στα 232 καταστήματα. Tο κατάστημα αυτό, που στεγάζεται σε χώρο που πριν λειτουργούσε σημείο της εταιρείας Ατλάντικ, διαθέτει χώρο πώλησης 780 τ.μ., σε δύο επίπεδα, 4 ταμεία και απασχολεί 31 άτομα προσωπικό. Εξίσου δυναμικά κινείται και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΜΕΤΡΟ», η οποία δρομολογεί εντός του 2011 επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 9-10 νέων σημείων πώλησης. Περαιτέρω, την ενίσχυση της θέσης τους στην ελληνική αγορά επιδιώκουν και οι «Σκλαβενίτης», «Βερόπουλος» και «Γαλαξίας».

Η Hondos σε εμπορικό κέντρο

Συμφωνία εμπορικής μίσθωσης ακινήτου με τη Hondos Center υπέγραψε η διοίκηση της REDS, για την ανάπτυξη Εμπορικού Καταστήματος καλλυντικών, ένδυσης και ειδών δώρου, συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.μ. περίπου, στο Εμπορικό Πάρκο 'Smart Park' στα Σπάτα, που αναπτύσσει η θυγατρική της εταιρεία ΓΥΑΛΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το ο συγκεκριμένο κατάστημα αποτελεί την πρώτη παρουσία της επώνυμης αλυσίδας σε οργανωμένη εμπορική ανάπτυξη. Το ποσοστό κάλυψης των επιφανειών εμπορικής μίσθωσης ανέρχεται στο 75% περίπου.

Πέφτουν οι πωλήσεις στα εμπορικά κέντρα

Σημαντική μείωση στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων που βρίσκονται στα εμπορικά κέντρα καταγράφεται στην αγορά με αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να προσπαθούν να απεγκλωνιστούν  απο την σύμβαση που έχουν υπογράψει με τους διαχειριστές .Στα καινούργια εμπορικά κέντρα πολλοί χώροι παραμένουν αδιάθετοι και οι μισθωτές πιέζουν ήδη για μείωση των μισθωμάτων που πληρώνουν.

Απο την άλλη πλευρά, οι διαχειριστές των εμπορικών κέντρων  κάνουν σχέδια προκειμένου να προσελκύσουν επισκέπτες ώστε να εξασφαλίσουν υψηλά ποσοστά επισκεψιμότητας προκειμένου να αντιμετωπίσουν μία πιθανή απαξίωση της επένδυσης τους. Ήδη το Cosmos, ανακοίνωσε ότι προχωρά σε σ΄χεδια αναβάμισης ενώ εκστρατείες προβολής σχεδιάζουν σύμφωνα με πληροφορίες και μεγάλα εμπορικά κέντρα της Αττικής. Πλέον όλοι αναγνωρίζουν ότι σύντομα η προσφορά χώρων θα υπερβαίνει την ζήτηση η οποία συνεχώς συρρικνώνεται.

Πάντως η  μείωση ενοικίων, κυρίως μέσω διαπραγμάτευσης και η αύξηση των κενών καταστημάτων είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του κλάδου. Οι περικοπές στους μισθούς και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας έχουν φέρει σημαντική υποχώρηση της καταναλωτικής δαπάνης, με αποτέλεσμα ο τζίρος των εμπορικών στο κέντρο της πόλης να έχει μειωθεί κατά 20-40%. Μειωμένες είναι και οι πωλήσεις στα μεγάλα εμπορικά κέντρα, όπως το Mall (-9%), το Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη (-7%), το Avenue (-6%). Οσο για τα ενοίκια, σε ορισμένες περιοχές υποχωρούν έως και 40%, ιδιαίτερα στις δευτερογενείς αγορές. Στα εμπορικά κέντρα και στις προνομιακές αγορές, όπως στην οδό Ερμού, η πτώση κυμαίνεται μεταξύ 10-20%. Ειδικά για το «χρυσό» δρόμο της Ελλάδας τα ενοίκια έχουν φτάσει σε 220 ευρώ/τ.μ. το μήνα, μείωση 15% σε σύγκριση με το τέλος του 2009. Τα ξενοίκιαστα καταστήματα στις δευτερογενείς αγορές φτάνουν το 25-30% και στις καλές εμπορικές «πιάτσες» το 20%.

Η οδύσσεια ενός εμπορικού κέντρου

Σε «Γολγοθά» εξελίσσεται η υπόθεση κατασκευής εμπορικού κέντρου στην περιοχή της Ξάνθης, που θα αποτελέσει επένδυση άνω των 35 εκατ. ευρώ και αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 900 θέσεις εργασίας. Ετσι μέχρι στιγμής απαιτήθηκαν τρία χρόνια, προκειμένου ο φορέας κατασκευής, η βορειοελλαδική εταιρεία «Αθωνική Τεχνική Α.Ε.», να καταφέρει να περάσει το στάδιο του προελέγχου, προκειμένου να μπορέσει να καταθέσει στην αρμόδια τοπική Πολεοδομία τον φάκελο για την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Στο μεσοδιάστημα βέβαια οι συνθήκες στην αγορά έχουν μεταβληθεί δραματικά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί προς το παρόν να τεθεί χρονοδιάγραμμα, όσον αφορά στην περάτωση της επένδυσης. Παρόλο που η επένδυση εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2010 από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ξάνθης (είχε απορριφθεί αρχικά τον Αύγουστο του 2009), εντούτοις στη συνέχεια το project έμπλεξε εκ νέου στα «γρανάζια» της γραφειοκρατίας και η υπόθεση χρειάστηκε από την Πολεοδομία της Νομαρχίας να «μεταφερθεί» στην Πολεοδομία του δήμου Ξάνθης, λόγω των αλλαγών του «Καλλικράτη». Ο προέλεγχος πριν την κατάθεση της αίτησης για την έκδοση της οικοδομικής άδειας απαίτησε και ειδική έγκριση από την Περιφέρεια. Τελικά πριν από μικρό χρονικό διάστημα κατέστη εφικτή η έκδοση του αποτελέσματος του προελέγχου, που δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να προχωρήσει περαιτέρω τη διαδικασία. Το εμπορικό-ψυχαγωγικό πάρκο, που η «Αθωνική Τεχνική» επιθυμεί να κατασκευάσει σε ιδιόκτητο ακίνητο 114 στρεμμάτων στο νομό Ξάνθης, έχει σχεδιαστεί να καλύπτει πληθώρα καταναλωτικών-ψυχαγωγικών αναγκών. Να σημειωθεί ότι στην Ξάνθη λειτούργησε πριν λίγους μήνες το πρώτο μεγάλο εμπορικό πάρκο του νομού, το Flamingo Retail Park, που συνιστά επένδυση άνω των 20 εκατ. ευρώ και φιλοξενεί 23 επιχειρήσεις (Carrefour, Praktiker, Sprider κ.ά.).

Ηλιουπόλεως: Ερημος δρόμος

Μέχρι τη δεκαετία του 90' η Λεωφόρος Ηλιουπόλεως υπήρξε ίσως το νούμερο ένα κέντρο της αγοράς επίπλου στην πόλη. Τα επόμενα χρόνια είχε να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από μεγάλες διεθνείς αλυσίδες, που ήρθαν και στην Ελλάδα, προσφέροντας φθηνά και εμφανίσιμα έπιπλα. Τα τελευταία δύο χρόνια η κρίση - που όλα τα αλλάζει - και ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο, περίπου ένα χιλιόμετρο νοτιόερα, έδωσαν την χαριστική βολή. Τα ξενοίκιαστα μαγαζιά ξεπερνούν σήμερα κατά πολύ τα νοικιασμένα σε όλο το μήκος του δρόμου. Η πιο χαρακτηριστική εικόνα αυτής της νέας κατάστασης εμφανίζεται ήδη από την αρχή του δρόμου, απέναντι από τις εγκαταστάσεις τις Γυμναστικής Ακαδημίας. Ενα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο, έχει... περάσει στα χέρια της επιχείρησης «ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ», όπως λέει ειρωνικά η τελευταία έμπορος στο συγκρότημα, η οποία μετακομίζει κι αυτή σύντομα. Η δικιά της είναι η δεύτερη σε συχνότητα πινακίδα στην περιοχή: «ΜΕΤΑΦΕΡΟΜΑΣΤΕ». Οσοι επιχειρηματίες έχουν απομείνει στην Λεωφόρο Ηλιουπόλεως, και δεν είναι πάρα πολλοί, δεν βλέπουν σημάδια ανάκαμψης. Πιο πολύ ελπίζουν να καταφέρουν να κρατήσουν τα μαγαζιά τους ανοικτά μέχρι να μπορούν να συνταξιοδοτηθούν.

 

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki