Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Ερμού: Απο τα ψηλά στα χαμηλά

Το 2002 η οδός Ερμού ήταν ο 9ος ακριβότερος εμπορικός δρόμος παγκοσμίως, το διάστημα 1991-2000 οι τιμές των εμπορικών καταστημάτων αυξήθηκαν έως και 340%, ενώ ήταν από τις υψηλότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2002 και μέχρι πριν την Ολυμπιάδα 2004, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία (ΤτΕ, εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων) της περιόδου εκείνης. Μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία η Ερμού διολίσθησε στην 22η θέση και το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την σταδιακή συρρίκνωση -σε διάστημα τριετίας- έως και άνω του 50% της αξίας των εμπορικών ακινήτων αποτελεί, συνέπεια της απότομης εκτόνωσης της «φούσκας» στα ακίνητα retail. Αυτό αντανακλά ως ένα βαθμό την κατάσταση στη οποία βρίσκεται σήμερα , η αγορά αεμπορικών χώρων όπου οι μισθωτές δίνουν αγώνα για να ρίξουν τα νοίκια και οι ιδιοκτήτες για να τα εισπράξουν. Έχοντας ως όπλο το νόμο Κατσέλη (απλοποίηση καταγγελίας μισθωτικής σύμβασης), οι μισθωτές καταφεύγουν στην επαναδιαπραγμάτευση του ύψους του ενοικίου σε μία προσπάθεια να αποφύγουν τα χειρότερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η συντριπτική πλειονότητα των μεγάλων αλυσίδων ένδυσης, εστίασης αλλά και τραπεζών έχει επιτύχει μείωση του μισθώματος έως και 20%. Σήμερα, μέσω της επαναδιαπραγμάτευσης, οι μισθωτές επιδιώκουν μείωση του μισθώματος τουλάχιστον σε ποσοστό 30%, κατά έγκριτες πληροφορίες κτηματομεσιτικών δικτύων. Ωστόσο είναι ολοένα και συχνότερες οι περιπτώσεις όπου ενοικιαστής καταστήματος σε πρωτοκλασάτη εμπορική συνοικία που πληρώνε μέχρι πρότινος ενοίκιο της τάξης των 8.000 να έχει πετύχει μείωση του μισθώματος ακόμη και στις 4.000 ευρώ. H ζητούμενη μείωση του μισθώματος μπορεί να αγγίξει το 70%, για καταστήματα που γειτνιάζουν με... κενούς εμπορικούς χώρους, όπου δηλαδή δεν υπάρχει εμπορική συνοικία.

Εμπορικό Κέντρο : Τα Σπάτα

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία του πρώτου υβριδικού εμπορικού πάρκου στην Ελλάδα, ένα επενδυτικό σχέδιο, που αναμένεται να «ταράξει τα νερά» στον εμπορικό κόσμο. Με συνολική επένδυση 75 εκατ. ευρώ, η Reds (εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων στην Ελλάδα) δημιουργεί το Smart Park στα Σπάτα, σε μία έκταση 91 στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 30 θα διαμορφωθούν ως χώροι πρασίνου, ενώ στα 50.000 τ.μ. επιφανείας εμπορικών χώρων θα φιλοξενεί τις ισχυρότερες υπεραγορές και τα σημαντικότερα ονόματα (brand names) του λιανικού εμπορίου της χώρας. Το Smart Park θα αναπτυχθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση, επένδυσης 55 εκατ. ευρώ και εμπορικής επιφάνειας 35.000 τ.μ. περίπου, θα λειτουργήσει εντός του 2011. Ήδη, η εταιρεία έχει συνάψει σε ποσοστό 80% περίπου μακροχρόνια εγγυημένα οριστικά συμβόλαια μίσθωσης με αντίστοιχες εξασφαλίσεις και βρίσκεται σε διαδικασία προχωρημένης διαπραγμάτευσης και προ-υπογραφής για το υπόλοιπο ποσοστό. Η δεύτερη φάση, επένδυσης 20 εκατ. ευρώ και εμπορικής επιφάνειας 15.000 τ.μ. περίπου, αναμένεται να ξεκινήσει περίπου ένα έτος, μετά το άνοιγμα της Α΄ φάσης, δηλαδή στο τέλος του 2012.

Παρά την εκτίμηση ότι θα είναι μία δύσκολη χρονιά για το σύνολο του λιανεμπορίου, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι το Smart Park στα Σπάτα, μαζί με το γειτονικό εκπτωτικό χωριό McArthurGlen Designer Outlet Athens, το οποίο έχει ανοίξει τις πύλες του εδώ και μερικούς μήνες, δημιουργούν το μεγαλύτερο οργανωμένο εμπορικό πόλο στην Ελλάδα, τοποθετώντας την περιοχή των Σπάτων στο «χάρτη» των εμπορικών και τουριστικών προορισμών.

Ρεκορ για τα κενά καταστήματα

Σε επίπεδα ρεκόρ αναμένεται να φτάσει φέτος ο αριθμός των κενών καταστημάτων καθώς και άλλων επαγγελματικών χώρων που στεγάζουν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις . Αιτία η κρίση η οποία πλήττει την ελληνική οικονομία θύματα της οποίας είναι τόσο οι επιχειρήσεις οι οποίες αναγκάζονται να αναστείλουν την οικονομική δραστηριότητα τους όσο και τα επενδυτικά πλάνα τα οποία δεν υλοποιούνται . Η αγορά επαγγελματικών ακινήτων «μεγάλης ηλικίας» βρίσκεται πλέον σε «μέγγενη» καθώς από την μία πλευρά στο ήδη υψηλό αδιάθετο απόθεμα αδιάθετων επαγγελματικών χώρων προστίθενται και εκείνα τα οποία ήταν μισθωμένα σε επιχειρήσεις που διακόπτουν την δραστηριότητα τους ενώ από την άλλη περιορίζεται αισθητά ο αριθμός των επιχειρήσεων που ξεκινούν την παρουσία τους. Αποτέλεσμα , είναι να αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των αδιάθετων επαγγελματικών χώρων σε περιοχές στις οποίες παραδοσιακά ήταν εγκατεστημένες εμπορικές και βιοτεχνικές επιχειρήσεις. Ο αριθμός των κενών καταστημάτων και επαγγελματικών χώρων αυξάνεται με θεματικούς ρυθμούς από τις αρχές του χρόνου. Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται σε ακίνητα που βρίσκονται σε ορόφους πολυκατοικιών που στέγαζαν βιοτεχνικές επιχειρήσεις αλλά και σε εμπορικούς χώρους που βρίσκονται σε περιοχές μειωμένης εμπορικής προβολής. Τα επισημάνσεις αυτές φαίνεται ότι επιβεβαιώνονται και από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία στα οποία καταγράφεται:

-μείωση του όγκου πωλήσεων των μικρών επιχειρήσεων τροφίμων. -επιβράδυνση του όγκου πωλήσεων των μικτών και μεσαίων επιχειρήσεων ειδών ένδυσης και υπόδησης

-μείωση της παραγωγής των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων -μείωση της παραγωγής ετοίμων ενδυμάτων

-μείωση της οικοδομικής δραστηριότητας.

Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί και η επιβράδυνση της ιδιωτικής κατανάλωσης η οποία έχει άμεσες επιπτώσεις τόσο στην παραγωγή όσο και στο εμπόριο.

"Παγώνει" το δίκτυο η Carrefour

«Στάση αναμονής» όσον αφορά στην επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της αποφάσισε να τηρήσει ο μεγαλύτερος λιανεμπορικός όμιλος της χώρας, Carrefour Μαρινόπουλος, λόγω επιδείνωσης της ύφεσης. Μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Patrice Lespagnol στο πλαίσιο παρουσίασης του πρώτου Carrefour Planet στην Ελλάδα -ενός νέου τύπου καταστήματος- ανέφερε πως τα επενδυτικά σχέδια του γαλλικού ομίλου επί ελληνικού εδάφους θα εξαρτηθούν από την πορεία της εγχώριας οικονομίας, η οποία στην παρούσα φάση διανύει εξαιρετικά δύσκολες στιγμές. Αυτό, πάντως, δεν πρόκειται να επηρεάσει τη διαδικασία μετατροπής των καταστημάτων της Dia Hellas σε Carrefour και Carrefour Express, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Η&Μ στην Ερμού

Τo πρώτο κατάστημα «ναυαρχίδα» ανοίγει η Η&Μ στην Ελλάδα στις 11 Νοεμβρίου, σε ένα 4όροφο διατηρητέο νεοκλασικό κτίριο στον πιο σημαντικό -όπως τον χαρακτηρίζει η εταιρεία- «δρόμο μόδας» της Ελλάδας, στην Ερμού. Το νέο H&M κατάστημα των 2.600 τ.μ. θα προσφέρει γυναικεία, αντρική και παιδική μόδα - συμπεριλαμβανομένων των συλλογών divided blue και ladies trend - σε υψηλή ποιότητα βασισμένη στις πιο σύγχρονες τάσεις και θα αντικαταστήσει το κατάστημα στην οδό Καπνικαρέας 1. Η Η&Μ Ελλάδας είναι υποκατάστημα της Η&Μ Group και ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Μάρτιο του 2007 στη Σταδίου. Σήμερα, αριθμεί 22 Η&Μ καταστήματα σε πέντε πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ρόδο και Κομοτηνή.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki