Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγορά

Στον Πειραιά ο πιο σύγχρονος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων

Ολοκληρώθηκε ο επιτελικός κύκλος συνεργασιών της Διοίκησης του  ΟΛΠ για τα θέματα εξυπηρέτησης από τον Προβλήτα Εμπορευματοκιβωτίων Ι του Ο.Λ.Π. Α.Ε., των εταιριών μεταφορών, με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του Π1 από την 1η Ιουνίου 2010. Στις διαδοχικές συσκέψεις που έγιναν υπό την προεδρία του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη, έλαβαν μέρος οι εταιρείες MSC, CMA/CGM, ZIM, MAERSK, Evergreen, Αρκάς και Αδάμης.
Συναντήσεις έχουν γίνει επίσης την προηγούμενη εβδομάδα με την Σ.Ε.Π. Α.Ε., την Cosco και το group των εταιριών που εκπροσωπεί.
Μετά τις συσκέψεις αυτές ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Εκφράζω την ικανοποίηση μου για το επίπεδο της θετικής συνεργασίας που αναπτύχθηκε, ευελπιστώντας ότι το επίπεδο παροχής υπηρεσιών και τα τιμολόγια τα οποία παρουσιάσαμε στους χρήστες της Π1 θα οδηγήσουν σε πάγιες και διαρκείς συνεργασίες. Ο Π1 είναι καινούργιος, με σύγχρονα ολοκαίνουργια μηχανήματα και σύγχρονο αμερικάνικο λογισμικό. Με την ολοκλήρωση ορισμένων επιμέρους μικρών παρεμβάσεων θα είναι στην ουσία σε πλήρη λειτουργία από την 1η Ιουλίου, όταν θα λειτουργούν όλες οι γερανογέφυρες, ο πιο σύγχρονος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη. Ένας σταθμός ο οποίος λειτουργεί με νέα συστήματα και λογικές εργασίας, με έμπειρο προσωπικό και με ανταγωνιστικές υπηρεσίες, όπως όλα τα λιμάνια της Ευρώπης. Στα πλαίσια της ασκούμενης πολιτικής marketing και από την 1η Ιουλίου θα διαμορφωθούν οι εμπορικές σχέσεις με κάθε ένα πάροχο, αφού η εμπορική μας πολιτική στοχεύει στην εξυπηρέτηση όλων και όχι συμβατικά με έναν ή δύο εξ’ αυτών. Ο Π1 θα λειτουργεί 365 μέρες το χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο, όλα τα Σαββατοκύριακα και θα παρέχει το σύνολο των υπηρεσιών, μερικές εκ των οποίων μέχρι σήμερα παρήχοντο στο λιμάνι από τρίτους».

Ο ΟΛΠ φέρνει κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά

Το κοινό εμπορικό ενδιαφέρον ανάπτυξης έργων κρουαζιέρας στον Πειραιά, καθώς και η επιλογή νέων προορισμών σε νησιά του Αιγαίου συζητήθηκαν στη συνάντηση που είχε σήμερα ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης  με τον Αντιπρόεδρο της Royal Caribbean κ. John F. Tercek.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν για την ανάγκη νέων υποδομών σε περιφερειακά λιμάνια μέσα από κοινές επενδυτικές δράσεις. Η R. Caribbean είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία παροχής υπηρεσιών κρουαζιέρας παγκοσμίως, διαθέτοντας 38 πλοία με 84.000 κλίνες, ενώ για την επόμενη διετία έχει παραγγείλει 4 νέα πλοία 13.950 κλινών.
Μέχρι σήμερα, όλες οι κρουαζιέρες των πλοίων της προς την Ελλάδα έχουν ως home-port λιμάνια της Ιταλίας, με πληρότητα τα τελευταία 5 χρόνια 100%. Όπως δήλωσε ο κ. Γ. Ανωμερίτης «ο αντιπρόεδρος της R.C., ενόψει και της άρσης του cabotage, εκδήλωσε το ενδιαφέρον του για μια στενότερη συνεργασία της R.C. με τον Ο.Λ.Π. Α.Ε. ως homeport και την αύξηση των παρεχόμενων υπηρεσιών του. Εκδήλωσε επίσης το ενδιαφέρον του για σύμπραξη με τον Ο.Λ.Π. Α.Ε. σε έργα υποδομών με χρηματοδότηση της R.C. σε υφιστάμενα λιμάνια καθώς και σε νέους προορισμούς εντός του Αιγαίου. Και για τα δύο θέματα θα υπάρξουν νέες συνεργασίες εντός διμήνου».

ΝΔ : Πλήγμα για την οικοδομή

Την ανησυχία του για τη διόγκωση του προβλήματος που αντιμετωπίζει ο κατασκευαστικός κλάδος, εξέφρασε με αφορμή την ανακοίνωση στοιχείων για την πτωτική πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας, ο αναπληρωτής υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας Ν.Δ. κ. Χρ. Σταϊκούρας. Όπως υποστήριξε ο κ. Σταϊκούρας, τα στοιχεία για τη συρρίκνωση της οικοδομικής δραστηριότητας και τη μείωση των οικοδομικών αδειών, αποτελούν επιβεβαίωση για την άποψη της Ν.Δ. ότι το μίγμα της ασκούμενης οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης πλήττει βαρύτατα τον κατασκευαστικό και οικοδομικό κλάδο. Αναφερόμενος δε στην αύξηση των αντικειμενικών αξιών, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι «θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη φορολογική επιβάρυνση της μεσαίας και της μικρομεσαίας ιδιοκτησίας και θα οδηγήσει σε μείωση των συναλλαγών, αποθάρρυνση της επένδυσης στα ακίνητα και σε περαιτέρω μείωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας».

Οριακή μείωση της ανεργίας

Το ποσοστό ανεργίας το Μάρτιο 2010 ανήλθε σε 11,6%, έναντι 9,2% το Μάρτιο 2009 και 12,1% τον Φεβρουάριο 2010. Το σύνολο των απασχολουμένων κατά το Μάρτιο 2010 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 4.423.899 άτομα. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 578.723 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός ανήλθε σε 4.292.663 άτομα.  Οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 65.773 άτομα σε σχέση με το Μάρτιο του 2009 (μείωση 1,5%) ενώ αυξήθηκαν κατά 19.848 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2010 (αύξηση 0,5%). Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 121.699 άτομα σε σχέση με το Mάρτιο του 2009 (αύξηση 26,6%) ενώ μειώθηκαν κατά 26.554 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2010 (μείωση 4,4%).

Οι προϋποθέσεις για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας

Πριν μερικές μέρες έγιναν ανακοινώσεις για την αξιοποίηση των ακινήτων του Δημοσίου προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των δημόσιων εσόδων. Η πρώτη σκέψη είναι ότι έστω και αργά ευτυχώς που κατάλαβαν κάποιοι ότι τα ακίνητα είναι και αυτά περιουσιακά στοιχεία τα οποία μπορεί να προσφέρουν ρευστότητα σε περιόδους κρίσης. Όμως , αν και η παραδοχή αυτή εμφανίζεται να δίνει απάντηση τόσο στο θέμα της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας όσο και σε εκείνο της αύξησης των δημοσίων εσόδων εντούτοις η εμπειρία δείχνει ότι στην πράξη κινήσεις προς την κατεύθυνση αυτή μπορεί να εξελιχτούν απλώς σε εξαγγελίες. Για παράδειγμα , από την δεκαετία του ΄80 μέχρι σήμερα , οι εκάστοτε υπουργοί Οικονομίας , ανακοίνωναν ότι στις προτεραιότητες τους θα ήταν η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου είτε μέσω της ορθολογικής εκμετάλλευσης της είτε με την διαφύλαξή της. Από τότε μέχρι σήμερα αν θελήσει κάποιος να κάνει ένα πρόχειρο απολογισμό του τι έχει γίνει θα διαπιστώσει –σίγουρα με θλίψη- ότι η μοναδική αξιοποίηση που έχει γίνει είναι η πώληση αγροτεμαχίων και κάποιων διαμερισμάτων που είχαν αποκτηθεί μέσω κατασχέσεων. Όσον αφορά στις καταπατήσεις όχι μόνο δεν σταμάτησαν αλλά αντίθετα ενισχύθηκαν. Επομένως αυτή την στιγμή το ζέον πρόβλημα δεν είναι οι προθέσεις . Το πρόβλημα είναι η διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου οι προθέσεις να γίνουν έργα με διαδικασίες διαφάνειας που θα εξασφαλίζουν όχι μόνο το δημόσιο συμφέρον αλλά –και το κυριότερο- την απρόσκοπτη και με τεχνοκρατικά κριτήρια διαχείριση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας. Δυστυχώς όμως οι συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά δεν επιτρέπουν ή καλύτερα δεν διευκολύνουν αυτής της μορφής τις πρωτοβουλίες. Το μεγάλο πρόβλημα είναι το ξεκαθάρισμα της ακίνητης περιουσίας δηλαδή τι του ανήκει και τι διεκδικείται από διάφορους φορείς –κυρίως ΟΤΑ. Το δεύτερο είναι η διασφάλιση ενός θεσμικού πλαισίου που θα διασφαλίζει την διαφάνεια και δεν θα αποτρέπει στους ενδιαφερόμενους από τα συμμετάσχουν στις διαδικασίες. Σίγουρα , οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν σε μία διαδικασία μίσθωσης ή εκποίησης ή συνεκμετάλλευσης ή ...θα είναι πολύ λιγότεροι αν οι διαδικασίες δεν εξασφαλίζουν τουλάχιστον την αποδοχή . Οι επισημάνσεις άλλωστε αυτές περιγράφουν πραγματικά προβλήματα που έχουν μέχρι στιγμής αναστείλει κάθε προσπάθεια αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας όχι μόνο του Δημοσίου αλλά και των ασφαλιστικών ταμείων . Με απλά λόγια θα πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές που θα επιτρέψουν την επιτυχή εφαρμογή των πρωτοβουλία αυτών. Ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζονται τις περιουσίες τους οι οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης πολλών δυτικών χωρών θα μπορούσε για παράδειγμα να είναι μία εκδοχή. Σε κάθε περίπτωση όμως η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου δεν μπορεί να γίνει χωρίς υποδομές και κανόνες.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki