Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγορά

Αλλαγές στα σουπερ μαρκετ

Ανοίγει και τυπικά πλέον ο «δρόμος» για τη δημιουργία του ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων, μετά το «πράσινο» φως που άναψε χθες η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την απορρόφηση της Dia Hellas από την «Carrefour Μαρινόπουλος». Το σχήμα που θα προκύψει από τη συνένωση δυνάμεων των δύο ομίλων θα λειτουργεί περίπου 920 καταστήματα, με πωλήσεις που θα υπερβαίνουν σε αξία τα 2,4 δισ. ευρώ και θα ελέγχει περίπου το 25% της εγχώριας αγοράς σούπερ μάρκετ, τη στιγμή που η «ΑΒ Βασιλόπουλος», ο δεύτερος σε μέγεθος «παίκτης», αριθμεί περίπου 220 καταστήματα και παρουσίασε τζίρο 1,47 δισ. ευρώ στο τέλος του 2009. Υπενθυμίζεται πως στις αρχές του 2010 η «Carrefour Μαρινόπουλος» αποφάσισε να εξαγοράσει τη Dia Hellas και να μετατρέψει τα καταστήματά της σε Carrefour Mαρινόπουλος και Carrefour Express. Η διαδικασία αυτή, υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθεί σε διάστημα ενάμιση χρόνου και εκτιμάται πως θα απαιτήσει κεφάλαια περίπου 23 εκατ. ευρώ.

Ο κίνδυνος του ντόμινο

Tα στοιχεία για την πορεία της αγοράς ακινήτων αποκαλύπτουν την έκταση και την ένταση του προβλήματος που καλείται να αντιμετωπίσει η αγορά ακινήτων. Σημαντική μείωση των επενδύσεων σε ακίνητα τόσο το 2008 όσο και το 2009, υποχώρηση των τιμών κατοικίας σε πολλές περιοχές της χώρας, αύξηση του αριθμού των αδιάθετων κατοικιών, μείωση των αποδόσεων των επαγγελματικών ακινήτων και τέλος αύξηση του αριθμού των κενών καταστημάτων είναι τα στοιχεία εκείνα που «φωτογραφίζουν» το σημερινό πρόσωπο της αγοράς ακινήτων. Το ερώτημα που ανακύπτει είναι που θα σταματήσει αυτή η κατηφόρα , πότε θα σταματήσει και τι χρειάζεται για να σταματήσει. Απλό ερώτημα με δύσκολες απαντήσεις θα σκεφτεί κάποιος. Και όμως οι δύσκολες απαντήσεις είναι εκείνες που συνδυάζονται με απλές λύσεις οι οποίες θα πρέπει να αναζητηθούν στην ίδια την αγορά. Για παράδειγμα , πριν μερικές μέρες σε ένα υποκατάστημα στο κέντρο της Αθήνας μεγάλης εμπορικής τράπεζας αναδείχθηκε το πραγματικό πρόβλημα της αγοράς. Η ρεύστοτητα . Αυτή είναι η πραγματική εικόνα της αγοράς σήμερα , η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως ντόμινο αφού: - οι επαγγελματίες με τις σφραγισμένες επιταγές θα εγκαταλείψουν τους επαγγελματικούς τους χώρους. - - σπίτια θα βγουν στο σφυρί είτε από την τράπεζα είτε από τους δανειολήπτες οι οποίοι θα προσπαθήσουν να μη χάσουν το σπίτι τους για λίγα ευρώ. - Οι «επιχειρηματίες» του χρήματος θα πνίγουν εκείνους οι οποίοι δεν θα μπορούν να πληρώσουν και για αυτό θα χρησιμοποιούν ό9λα τα όπλα ακόμα και άληκτες επιταγές που έχουν στα χέρια τους. Φυσικά οι «επιχειρηματίες θα έχουν ρευστότητα αλλά οι υπόλοιποι , οι πολλοί , που δίνουν τον σφυγμό της αγοράς θα χρειαστούν πολύ χρόνοι για να ορθοποδήσουν. Όλα αυτά σημαίνουν ότι η αγορά δεν πρόκειται να ξεπεράσει την κρίση με ασκήσεις επί χάρτου αλλά με συγκεκριμένες κινήσεις που έχει ανάγκη . Και αυτές οι κινήσεις δεν πρόκειται να ανακαλυφθούν στα επίσημα γραφεία αλλά όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται θα πρέπει να τις αναζητήσει εκεί που κτυπά η καρδιά της αγοράς : στις τράπεζες , στις εφορίες , στα καταστήματα , στις βιομηχανίες κ.α.. ¨όλοι αυτοί γνωρίζουν από πρώτο χέρι όχι μόνο το πρόβλημα αλλά και την αιτία που το προκαλείς και κυρίως το ….γιατρικό. Σε διαφορετική περίπτωση καθημερινά το αδιέξοδο θα μεγαλώνει. -

ΣΑΜΟΣ : Ακτοπλοϊκή ταλαιπωρία

Τα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νομού Σάμου με τον Πειραιά καθώς και τις τιμές των ναύλων φέρνει στη Βουλή ο βουλευτής Σάμου Πυθαγόρας Βαρδίκος. Όπως αναφέρει ο βουλευτής τα ναύλα προς Σάμο και Ικαρία είναι από 30 έως 40% ακριβότερα από άλλους παρόμοιους και ανταγωνιστικούς προορισμούς. Για παράδειγμα, στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά η οικονομική θέση κοστίζει 31€, μάλιστα υπάρχει και super οικονομική με 19 €, όταν στη γραμμή Πειραιάς-Σάμος η οικονομική θέση κοστίζει 44,5 €. Το ΙΧ για Χανιά στοιχίζει 55€, για Σάμο 79€. Επίσης ο κ. Βαρδίκος στο σώμα της ερώτησης του επισημαίνει ότι το μοναδικό, σήμερα, πλοίο της γραμμής Πειραιάς-Σάμος προσεγγίζει και άλλα νησιά εκτός νομού όπως Σύρο, Μύκονο, με αποτέλεσμα την περίοδο της τουριστικής αιχμής (20 Ιουλίου-10 Σεπτεμβρίου) να εξαντλείται ο αριθμός των εισιτηρίων και να ακυρώνονται χιλιάδες αφίξεις και επίσης χιλιάδες επισκεπτών να ταλαιπωρούνται γιατί ήρθαν αλλά δεν βρίσκουν εισιτήριο για να φύγουν. Για όλους αυτούς τους λόγους ζητά να ενημερωθεί τι μέτρα θα ληφθούν.

Εμπιστοσύνη ή ...

Η απόπειρα άντλησης κεφαλαίων απο την αγορά που έγινε σήμερα για πολλούς ήταν επιτυχής. Για πρωτη φορά απο τον Μαϊο που δόθηκε το δανειο απο την τροϊκα οι ελληνικοί τίτλοι βγήκαν στην αγορά και απέσπασαν προσφορές συνολικού ύψους 3,6 δις ευρώ. Αν και αυτό μπορεί να ερμηνεύεται ως επιτυχία εν τούτοις υπάρχουν και κάποιες ενστάσεις. Για παράδειγμα , η μικρή διάρκεια των τίτλων και αυτό δεν βοηθά στο να θεωρηθεί η κίνηση ως μια καλή ένδειξη για το πόσο οι επενδυτές δείχνουν εμπιστοσύνη στις μακροπρόθεσμες προοπτικές της Ελλάδας . Το πραγματικό τεστ θα γίνει όταν οι τίτλοι έχουν διάρκεια μετά το 2012 όταν θα λήξει το πρόγραμμα της τροϊκας. ΑΠο την άλλη πλευρά , οι τίτλοι απορρροφήθηκαν κατά κύριο λόγο απο εγχώριους επενδυτές και αυτό είναι μία ακόμα ένδειξη. Μία ακόμα θετική ένδειξη είναι ότι η δημοπρασία έγινε λίγες ώρες μετά τη βαθμολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας του χρέους της Πορτογαλίας που υποβαθμίστηκε από τη Moody και αυτό θεωρήθεικε ως ένα ακόμη πλήγμα για την ευρωζώνη.

ΘΡΑΚΗ : Περιμένουν επενδυτές

Προνομιακή είναι η θέση της Θράκης και του Θρακικού πελάγους στην προκαταρκτική χωροθέτηση των 12 θαλάσσιων αιολικών πάρκων της χώρας, του υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, καθώς τα 6 βρίσκονται εντός θρακικού πελάγους.(Σημεία θαλσσιων αιολικών πάρκωνNότια της Αλεξ/πολης Έβρου, νοτιοδυτικά Φαναρίου Ροδόπης, βόρεια της Σαμοθράκης Έβρος, βόρεια -ανατολικά της Θάσου Καβάλας. Επίσης άλλα δύο στη Λήμνο και στον Αη Στράτη) Η προσπάθεια του υπουργείου εντάσσεται στο πλαίσιο της προσπάθειας για αλλαγή του μίγματος της ενέργειας, όπου μέχρι το 2020 το 40% της ενέργειας της χώρας μας θα πρέπει να προέρχεται από ήπιες μορφές ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη του ΥΠΕΚΑ, στέκεται ιδιαίτερα στο αιολικό δυναμικό της Θράκης! Το θαλάσσιο αιολικό πάρκο Φαναρίου είναι 41 τετραγωνικών χιλιόμετρων νοτιο-νοτιοδυτικά του Φαναρίου και οι ανεμογεννήτριες θα είναι εγκατεστημένες μέσα στη θάλασσα, όχι σε βάθος μεγαλύτερο από 50 μέτρα. Θα πρέπει να είναι σε σημείο που δεν θα προκαλεί ηχητική ή οπτική ρύπανση, αλλά εντός των 6 ναυτικών μιλίων.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki