Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγορά

Το πετρέλαιο βλάπτει την αγορά κατοικίας

Η αγορά κατοικίας δέχεται ένα ακόμα πλήγμα.Πρόκειται για το ράλυ των τιμών του πετραλαίου που καθιστά την πορεία προς την ανάκαμψη τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα ακόμα πιο επισφαλή. Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές η άνοδος τωνμ τιμών του πετρελαίου επηρεάζει τόσο το κόστος κατασκευής όσο και την αποτεμίευση. Για τους αναλυτές ακόμα πιο σημαντικός ανασταλτικός παράγων είναι η επίπτωση που θα έχουν οι αυξημένες δαπάνες θέρμανσης στο διαθέσιμο προς αποταμίευση εισόδημα. Πράγματι, οι ιδιοκτήτες αναγκάζονται να πληρώνουν φέτος περισσότερα για τη θέρμανση στα σπίτια τους και αυτό σημαίνει συρρίκνωση του εισοδήματος και της ζήτησης για επενδυτικά προϊόντα όπως για παράδειγμα τα ακίνητα. Το πετρέλαιο διαμόρφωσε την υψηλότερη τιμή των δύο τελευταίων χρόνων σε μία περίοδο μάλιστα που ο ψυχρός καιρός στις ΗΠΑ και την Ευρώπη έχει εκτινάξει στα ύψη τη ζήτηση. Στα προθεσμιακά συμβόλαι του Ιανουαρίου η τιμή διαμορφώνεται στα 90,46 δολάρια το βαρέλι,που είναι τα υψηλότερα επίπεδα από τον Οκτώβριο 2008, σύμφωνα με το Reuters. Οι θερμοκρασίες στη βορειοδυτική Ευρώπη αναμένεται να παραμείνει σε πολύ χαμηλά επίπεδα για τις επόμενες 10 ημέρες, αυξάνοντας τη ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης και ωθώντας επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να χρησιμοποιήσουν το πετρέλαιο στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής . Στις ΗΠΑ, η ζήτηση θέρμανσης αναμένεται να είναι 16,3% πάνω από το φυσιολογικό , σύμφωνα με την αμερικανική Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία.

Πως πεθανε ο εμποράκος

Στην γωνία Ζωοδόχου Πηγής και Αραχώβης, στα Εξάρχεια βρίσκονταν ένα μικρό μπακάλικο. Μικρό στα τετραγωνικά αλλά στην πραγματικότητα «ταΐζε» μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές του κέντρου της Αθήνας. Το δούλευαν τρία αδέλφια και είχαν σήμα κατατεθέν τα τσουβάλια με τα χύμα όσπρια και τις διανομές κατ΄ οικον με το ποδήλατο του μικρότερου από τα τρία αδέλφια. Σήμερα το μπακάλικο δεν υπάρχει . Όπως δεν υπάρχει και ο ράπτης που δούλευε λίγο παραπάνω στην Ζωοδόχου Πηγής και το γωνιακό εστιατόριο της Καλλιδρομίου και η πιτσαρία της γειτονιάς που είχε γνωρίζει πιένες στην διάρκεια της δεκαετίας του ΄80. Σημάδια των καιρών θα έλεγαν μερικοί. Οι παγκοσμιοποίηση θα έλεγαν κάποιοι άλλοι. Οι επιπτώσεις από την μάχη της ελεύθερης αγοράς κάποιοι τρίτοι . Την αλήθεια όμως την περιγράφουν οι αμείλικτοι αριθμοί οι οποίοι παρουσιάζουν παραστατικά την πραγματικότητα . Κάθε χρόνος που περνά λιγότερα καταστήματα τροφίμων επιβιώνουν από τον οξύ ανταγωνισμό των σούπερ μάρκετ. Η απώλεια μεριδίου της αγοράς είναι μία αλήθεια καθώς από το 1995 μέχρι σήμερα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ έχουν σχεδόν διπλασιάσει τον όγκο των πωλήσεων τους (η αξία των πωλήσεων μετά την αφαίρεση του πληθωρισμού) ενώ αντίθετα τα μικρά καταστήματα τροφίμων έχουν εμφανίσει μείωση των πραγματικών τους πωλήσεων. Συγκεκριμένα την περίοδο 1995 -2007 : -τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων έχουν αυξήσει τις πραγματικές τους πωλήσεις κατά 80,7% περίπου. -τα μικρά καταστήματα τροφίμων και ποτών έχουν μικρότερο τζίρο σε ποσοστό που προσεγγίζει το 7% περίπου. «Στην πραγματικότητα δεν μιλάμε για ανταγωνισμό τιμών αλλά για ανταγωνισμό σημείων πώλησης. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ την τελευταία δεκαετία έχουν αναπτύξει τεράστια , για τα ελληνικά δεδομένα δίκτυα πώλησης με αποτέλεσμα να εκμεταλλεύονται όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των οικονομιών κλίμακος. Εκτιμάται ότι το πανελλαδικό δίκτυο πώλησης των τεσσάρων μεγαλύτερων αλλυσίδων σούπερ μάρκετ ξεπερνά τα 1100 καταστήματα. Η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων βρίσκεται στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη συγκέντρωση πληθυσμού. Φυσικά στο περιβάλλον αυτό η μικρή επιχείρηση τροφίμων είναι αδύνατον να αντέξει τόσο τον ανταγωνισμό των τιμών όσο και το αυξημένο κόστος που συνεπάγεται η επί ίσοις όροις λειτουργία της με την αντίστοιχη των σούπερ μάρκετ(ωράρια λειτουργίας, ελαστική απασχόληση κ.α) . Από την άλλη πλευρά δεν θα πρέπει να υποβαθμίζεται το γεγονός ότι οι μεγάλοι τζίροι φέρνουν τόσο φθηνότερες προμήθειες όσο και παράπλευρα έσοδα καθώς και δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω των προμηθευτών τους (βιομηχανίες κ.α). Ενδεικτικό θα πρέπει να θεωρείται το γεγονός ότι η πίττα της αγοράς τροφίμων και ποτών στην αγορά της Αττικής εκτιμάται ότι υπερβαίνει , σύμφωνα με υπολογισμούς που βασίζονται στα στοιχεία των οικογενειακών προϋπολογισμών τα 6 δις. ευρώ το χρόνο. Σε μία τόσο μεγάλη αγορά η μοίρα των μικρών του κλάδου θα πρέπει να αναζητηθεί στο περιθώριο.» τόνιζε πρόσφατα οικονομικός αναλυτής ο οποίος καταγράφει τα οικονομικά μεγέθη της αγοράς ειδών διατροφής και ποτών. Πρέπει να σημειωθεί ότι , η κρίση δεν έχει χτυπήσει μόνο τα παραδοσιακά μπακάλικα αλλά και άλλους χώρους της αγοράς τροφίμων . Για παράδειγμα τουλάχιστον 200 ατομικές επιχειρήσεις αρτοποιών και ζαχαροπλαστών του νομού Αττικής «κατεβάζουν» ρολά . Ανάλογο είναι και το τοπίο που διαμορφώνεται και στο χονδρικό εμπόριο των τροφίμων όπου τα τελευταία χρόνια εκατοντάδες επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους. Φαίνεται όμως ότι ανάλογη είναι και η κατάσταση που διαμορφώνεται και στην αγορά ένδυσης και υπόδησης όπου και εκεί οι μικρές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν να κάνουν ένα διμέτωπο αγώνα προσπαθώντας να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς που έχουν. Τα επίσημα στοιχεία όμως αποκαλύπτουν ότι και στο πεδίο αυτό το αποτέλεσμα είναι σχεδόν προκαθορισμένο και οδηγεί στη ν συγκέντρωση. «Η αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης σταδιακά οργανώνεται με βάση την αγορά ειδών διατροφής . Οι ξένες αλυσίδες ισχυροποιούν την θέση τους στην αγορά ισχυροποιώντας την παρουσία τους τόσο στις αγορές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όσο και των μεγάλων αστικών κέντρων . Από την άλλη πλευρά οι ελληνικές επιχειρήσεις που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον οξύ ανταγωνισμό επενδύουν στο δίκτυο καταστημάτων τους . Από την άλλη πλευρά , οι μικρότερες επιχειρήσεις , που δεν αντιμετωπίζουν χρηματοοικονομικά προβλήματα προσπαθούν να αποκτήσουν παρουσία σε οργανωμένους εμπορικούς χώρους υποβαθμίζοντας το ρόλο των τοπικών αγορών . Αποτέλεσμα οι μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου να έχουν να αντιμετωπίσουν ένα οξύ ανταγωνισμό σε όλα τα επίπεδα που αργά αλλά σταθερά τους οδηγεί σε απώλεια σημαντικού μεριδίου της αγοράς.», τόνιζε πριν λίγες μέρες συνδικαλιστής έμπορος όταν του ζητήθηκε να ερμηνεύσει τα στοιχεία που αφορούν την εξέλιξη των πωλήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά χρόνο με τον χρόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου ειδών ένδυσης και υπόδησης ισχυροποιούν ακόμα περισσότερο την θέση τους στην αγορά. Συγκεκριμένα την περίοδο 1995-2007 ο όγκος των πλύσεων των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων ειδών ένδυσης και υπόδησης κατέγραψε άνοδο της τάξης του 143% ενώ αντίθετα οι μικρές επιχειρήσεις του κλάδου είδαν τον όγκο των πωλήσεων τους να αυξάνεται σε ποσοστό που κινείται στα επίπεδα του 50%. Σύμφωνα με στοιχεία που αφορούν την ανάπτυξη των εμπορικών δικτύων οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου έχουν επενδύσει κυρίως στο πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων γεγονός που τους παρέχει την δυνατότητα να εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις οικονομίες κλίμακος. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι ήδη πολλές από τις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν αναπτύξει δίκτυο 20 έως 80 καταστημάτων σε ολόκληρη την Ελλάδα. Πάντως από τα στοιχεία που καταγράφουν την καταναλωτική δαπάνη σε είδη ένδυσης και υπόδησης προκύπτει ότι μόνο στον νομό Αττικής η «πίττα» της αγορά ξεπερνά τα 3 δις, ευρώ τον χρόνο.(στοιχεία του 2005).

Γιατί η ανεργία ρίχνει τις τιμές

Η στεγαστική κρίση δεν πλήττει μόνο περιοχές όπως το Χαλάνδρι , την Μύκονο και την Περαία. Κτυπά ακόμα περισσότερο τις περιοχές που πλήττονται απο την ανεργία και την εγκληματικότητα. Σύμφωνα με πρόσφατες μετρήσεις οι περιοχές της Δυτικής Αττικής αλλά και του δυτικού τομέα του κέντρου της ΑΘΉΝΑς έχουν πληγεί περισσότερο απο την κρίση. εκτιμάται μάλιστα ότι εκεί οι απώλειες κινούνται σε μέσο επίπεδο 15%. σύμφωνα με τι; απόψεις ειδικών η εξέλιξη αυτή οφείλεται σε τρείς κυρίως παράγοντες στην αύξηση της ανεργία στην εργασιακή ανασφάλεια στην αύξηση της εγγκηματικότητας "Σε περιοχές με χαμηλό επίπεδο τιμών η επίπτωση απο την οικονομική κρίση είναι μεγαλύτερη σε σύγκριση με άλλες . Πρόκειται για ένα διεθνές φαινόμενο που παρατηρείται στις μεγαλουπόλεις σε ολόκληρο το κόσμο. Ακόμα και στην αγορά της Ν. Υόρκης καταγράφονται τέτοια φαινόμενα. ΟΙ οικονομολόγοι χρησιμοποιούν ως παράδειγμα την περιοχή Mount Vernon που βρίσκεται ακριβώς βόρεια της Νέας Υόρκης. Το 2007, πριν από το σκάσιμο της φούσκας των ακινήτων, η διάμεση τιμή για ένα μέσο σπίτι σ ήταν σχεδόν 510.000 δολάρια. Μετά τη βαθιά ύφεση και την κρίση των ενυπόθηκων δανείων, όμως, η μέση τιμή είναι περίπου 310.000 δολάρια - μείωση κατά 37%", επισήμανε οικονομικός αναλυτής όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει την σχέση ανεργίας με την αγορά εργασίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει, επισήμανε ότι οι εργατικές περιοχές είναι πλέον περισσότερο εκτεθειμένες στην κρίση .

ΑΚΙΝΗΤΑ : Οκταετής ύφεση

Οι προοπτικές στην παγκόσμια αγορά ακινήτων είναι ανησυχητικές καθώς η ύφεση θα μπορούσε να διαρκέσει οκτώ χρόνια. Αυτό αναφέρει σε έκθεση για την παγκόσμια αγορά ακινήτων το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο . Το ΔΝΤ βλέπει προβλήματα, τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ισπανία και την Ιρλανδία, όσο και στην αναπτυσσόμενες οικονομίες όπως στην ευρύτερη ζώνη Ασίας-Ειρηνικού, στις περισσότερες σκανδιναβικές χώρες, και στον Καναδά. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι επενδύσεις σε κατοικίες ξεξακολουθούν να είναι περιορισμένες σε σύγκριση με το παρελθόν γεγονός που συνδέεται τόσο με την εξέλιξη των τιμών όσο και με το ανεξόφλητο χρέος των νοικοκυριών. Ακόμα χειρότερες γίνονται οι προοπτικές αν συνυπολογιστούν και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας. Το κλιμα γίνεται βαρύτερο απο τις κατασχέσεις αλλα και το χρέος των 566 δισ. δολαρίων που αφορά εμπορικά ακίνητα τα οποία λήγουν φέτος και το 2011. Στην Ασία, σύμφωνα με το ΔΝΤ αν και καταγράφεται σημαντική άνοδος των τιμών εντούτοις η κερδοσκοπία , η αύξηση του αριθμού των κενών χώρων σε εμπορικά ακίνητα , οι μαζικές εισροές κεφαλαίων καθώς και η μεγάλη αύξηση του δανεισμού θα μπορούσε να είναι ενδείξεις υπερθέρμανσης της αγοράς, ιδιαίτερα στο Πεκίνο, Nanjing, Σαγκάη και Shenzhen στην Κίνα.

Τέσσερεις τρόποι για να πουλήσετε

Είναι μια δύσκολη στιγμή για ένα ιδιοκτήτη που προσπαθεί να πουλήσει καθώς οι αγοραπωλησίες κατοικιών έχουν πέσει κατακόρυφα. Σύμφωνα με ερευνες μόνο το 30% των σπιτιών που προσφέρονται προς πώληση στις αγορές των μεγάλων αστικών κέντρων πωλούνται σε τρείς μήνες χωρίς να χρειαστεί οι ιδιοκτήτες να περικόψουν τις ζητούμενες τιμές. Όλα δείχνουν ότι κλειδί για μία γρήγορη πώήση είναι ο καθοσρισμός της ζητούμενης τιμή. Όπως λένε οι ειδικοί το πρώτο βήμα είναι να μη υπερκτιμήσετε την αξία του ακινήτου σας αλλά πως θα καθορίσετε μία ρεαλιστική τιμή;

1. Προσπαθήστε να αντιμετωπίσετε το ακίνητο ως Προϊόν. Όταν αποφασίσετε να βάλετε ένα σπίτι προς πώληση , σταματήστε να αναφέρεστε σε αυτό ως "το σπίτι μου». Αυτό θα σας βοηθήσει να πάρετε κάποια συναισθηματική απόσταση ως πωλητής απο το σπίτι. Προσπαθείστε να δείτε την περιοχή και το σπίτι με αντικειμενικότητα και απο την σκοπιά του δυνητικού αγοραστή

2. Περιήγηση στη γειτονιά Ερευνήστε ως αγοραστής τους ανταγωνιστές σας στην γειτονιά. Γνωρίζοντας τι πωλείται και σε ποιά κατάσταση βρίσκεται έχετε μία ρεαλιστική εικόνα την κατάστασης. Επίσης μπορεί να διαπιστώσετε ότι η κουζίνα και το μπάνιο του σπιτιού είναι "ταλαιπωρημένα" και χρειάζεται να γίνει παρέμβαση προκειμένου να ανταγωνιστείτε το απέναντι σπίτι που πωλείται. Σε διαφορετική περίπτωση προετοιμαστείτε ψυχολογικά να ρίξετε την τιμή.

3. Κάντε ένα τεστ Δείτε τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια των πρώτων τριών εβδομάδων που το σπίτι είναι στην αγορά προς πώληση. Εάν δυνητικοί αγοραστές δεν κάνουν προσφορές αυτό σημαίνει ότι είτε το σπίτι έχει πρόβλημα είτε η τιμή είναι υψηλή. Τότε είναι η πιο κατάλληλη στιγμή να προσαρμοστείτε...

4. Υπάρχει και η απόσυρση Αν έχετε ήδη ρίξει την τιμή και παρόλα αυτά το σπίτι έχει καθίσει για πολύ καιρό στη αγορά θα μπορούσατε να εξετάσετε τη απόσυρση του για λίγο καιρό.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki