Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγορά

Δεν γίνεται ο "γάμος"

Αρνητικά απάντησε η ALpha Bank στην πρόταση της ΕΤΕ για συγχώνευση των δύο τραπεζών. Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε απο την Alpha τονίζεται :

"Σε απάντηση της από 18ης τρέχοντος επιστολής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, η "Alpha Τράπεζα Α.Ε." (η "ΑLPHA") ανακοινώνει ότι, στις 18 Ιανουαρίου 2011, έλαβε μη αιτηθείσα (unsolicited) έγγραφη πρόταση της "Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος Α.Ε." (η "ΕΘΝΙΚΗ") περί συγχωνεύσεως των δύο πιστωτικών ιδρυμάτων δια απορροφήσεως της ALPHA από την ΕΘΝΙΚΗ. Ειδικότερα η πρόταση, μεταξύ άλλων: (Α) Διελάμβανε ότι η συγχώνευση θα διενεργείτο δυνάμει σχέσεως ανταλλαγής 11 κοινών μετοχών εκδόσεως της ALPHA προς 8 μετοχές εκδόσεως της ΕΘΝΙΚΗΣ, και (Β)Παρέθετε τις εκτιμώμενες ωφέλειες εκ της συνενώσεως των πιστωτικών ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας νέων πηγών εισοδήματος και εξοικονομήσεως δαπανών. Εν συνεχεία, η ALPHA υπέγραψε με την ΕΘΝΙΚΗ σύμφωνο εμπιστευτικότητος, το οποίο, μεταξύ άλλων, προέβλεπε ως καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων επί της προτάσεως, την 18η Φεβρουαρίου 2011, και εισήλθε σε διερευνητικές συνομιλίες μετά της ΕΘΝΙΚΗΣ, επικουρούμενη από ειδικούς προς τούτο συμβούλους. Κατ' ακολουθίαν, το Διοικητικό Συμβούλιο της ALPHA, στην από 18ης Φεβρουαρίου 2011 συνεδρίασή του, απεφάσισε ομοφώνως, μετά προσήκουσα μελέτη των όρων της, όπως απορρίψει την πρόταση, λαμβάνοντας υπόψη, αφενός μεν την αβεβαιότητα που η τρέχουσα συγκυρία δημιουργεί, αφετέρου το περιεχόμενο της προτάσεως, οι όροι της οποίας κρίνονται ασύμφοροι για τους μετόχους της ALPHA. "

Πωλήσεις ακινήτων και απο εταιρίες

Οι πωλήσεις ακινήτων που έχουν στο χαρτοφυλάκιο τους πολλές εταιρίες- εισηγμένες και μη- μπορεί να αποτελέσει διέξοδο τόσο για την ενίσχυση της ρευστότητας τους όσο και για την βελτίωση των κεφαλαιακών τους δεικτών. Η πώληση συμμετοχών και λοιπών περιουσιακών στοιχείων έχει καταστεί πλέον μία από τις σημαντικότερες μεθόδους αντίδρασης των εταιριών απέναντι στην οικονομική κρίση Κλειδί μάλιστα της επιτυχίας είναι ένας όμιλος να έχει επενδύσει σε εταιρίες και σε ακίνητα που μπορούν στις δύσκολες μέρες να προσελκύσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον. Ηδη η Atlantic ρευστοποιεί συνεχώς καταστήματά της για να περιορίσει τις πολλές υποχρεώσεις της. Σημειώνεται ότι διαθέσιμα προς πώληση ακίνητα διαθέτουν πολλές εισηγμένες εταιρίες, μεταξύ των οποίων είναι η Fourlis Συμμετοχών, η Sanyo Holdings, η Βιοχάλκο, η Ελφίκο, η Cardico, ο όμιλος Axon, η Πετρόπουλος, η Rilken, η Μαθιός Πυρίμαχα, η Μουζάκης, η Βιοκαρπέτ, η ΛΑΝΑΚΑΜ κ.ά. Ωστόσο, είναι ιδιαίτερα αμφίβολα αν θα γίνουν κάποιες πωλήσεις, λόγω:

α) του χαμηλού έως και ανύπαρκτου επενδυτικού ενδιαφέροντος,

β) της απροθυμίας αρκετών εταιριών να... σκοτώσουν τα ακίνητά τους στην τρέχουσα δυσμενή συγκυρία, προτιμώντας να περιμένουν καλύτερες μέρες στο μέλλον.

Σκληρό ευρω=λιγότερες πωλήσεις

Ο πόλεμος των ισοτιμιών για τους περισσότερους είναι ανεξάρτητος απο την αγορά ακινήτων . Αυτό όμως είναι λάθος. Η ισοτιμία του ευρώ σε σχέση με το δολάριο, τη στερλίνα και τα άλλα νομόσματα μπορεί να προσελκύσουν ή να απομακρύνουν τη ζήτηση για ακίνητα απο υπηκόους χωρών εκτός ΕΕ όπως για παράδειγμα την Ρωσία . Το «σκληρό» ευρώ όχι μόνο απομακρύνει τους επενδυτές αλλά και τους ιδιώτες αγοραστές που έχουν ως μέσο συναλλαγής το δολάριο, από τις αγορές της ζώνης του ευρώ , αλλά καθιστά περισσότερο ανταγωνιστικά τα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές-αγορές (ακόμα και γειτονικές )που έχουν ως σημείο αναφοράς το αμερικάνικο νόμισμα. Ουσιαστικά αυτό «μεταφράζεται» σε ακόμα χαμηλότερο επίπεδο ζήτησης από το εξωτερικό στην περίπτωση που δεν διαμορφωθεί ένα επίπεδο ισσοροπίας που θα προστατεύει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αγοράς ακινήτων. Φυσικά δεν αρκεί η διαμόρφωση μίας ανταγωνιστικής ισοτιμίας. Επίσης η προσέλκυση ξένων υποψήφιων αγοραστών και επενδυτών προϋποθέτει την βελτίωση του φορολογικού ανταγωνισμού, την σύγκριση της οικιστικής νομοθεσίας με την χωρών που έχουν ισχυρή παρουσία στην αγορά εξοχικής κατοικίας καθώς και στην άρση όλων των γραφειοκρατικών εμποδίων που συνδέονται με την γραφειοκρατία του δημοσίου. παράλληλα κορυφαία στελέχη της αγοράς κρίνουν απαραίτητη την κατάρτιση σχεδίου προώθησης και προβολής του ελληνικού προϊόντος στις διεθνείς αγορές ώστε να διευρυνθεί η ζήτηση για εξοχική κατοικία. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός των διεθνών συνεργασιών μεταξύ ελλήνων επιχειρηματιών του κλάδου με συναδέλφους τους εξωτερικού. Ίσως να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση το γεγονός ότι σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον το ελληνικό προϊόν δεν έχει δυνατότητα πρόσβασης. Τέλος σημαντικός παράγων είναι η δυνατότητα ευκολότερης πρόσβασης των αλλοδαπών ιδιωτών αγοραστών στο ελληνικό πιστωτικό σύστημα ώστε να είναι εφικτή η χρηματοδότηση των αγορών εξοχικών κατοικιών με στεγαστικά δάνεια.

Στα ύψη πληθωρισμός, ανεργία

Στα ύψη ο πληθωρισμός και η ανεργία. Ο πληθωρισμός σταθεροποιείται στα επίπεδα του 5% ενώ η ανεργία σκαρφαλώνει στο 14%. Αναλυτικά ,σταθερό, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, στο 5,2% παρέμεινε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού τον Ιανουάριο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η ΕΛ.ΣΤΑΤ. Ειδικότερα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Ιανουαρίου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2010, προκύπτει αύξηση 5,2%, έναντι αύξησης 2,4%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009. Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιανουάριο 2011, σε σύγκριση με το Δεκέμβριο 2010, παρουσίασε μείωση 0,7%, έναντι της ίδιας μείωσης που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 10 - Ιανουαρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 09 - Ιανουαρίου 10, παρουσίασε αύξηση 4,9%, έναντι αύξησης 1,3% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα. Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,7% το μήνα Ιανουάριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές: 1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 13,7% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

β) Κατά 2,3% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

γ) Κατά 0,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων.

Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιδιωτικές κλινικές.

δ) Κατά 0,6% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών, εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,0% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, μοσχάρι νωπό, ψάρια νωπά, γάλα νωπό παστεριωμένο, λαχανικά νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 0,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 2,7% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στο πετρέλαιο θέρμανσης και στον ηλεκτρισμό.

δ) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης) και του κομίστρου των ταξί.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.

ε) Κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω της επιβάρυνσης των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών (φαγητών, ποτών, αναψυκτικών και καφέ) από το Δώρο των Χριστουγέννων.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,2% το μήνα Ιανουάριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών: 1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 19,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.

γ) Κατά 9,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.

δ) Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

ε) Κατά 15,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας. στ) Κατά 4,0% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.

ζ) Κατά 0,7% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.

η) Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων.

θ) Κατά 3,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

ι) Κατά 4,6% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

β) Κατά 0,6% της ομάδας «Υγείας», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραιατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.

ΑΝΕΡΓΙΑ

Περαιτέρω άνοδο σημείωσε το ποσοστό ανεργίας το Νοέμβριο του 2010 και ανήλθε σε 13,9%, από 10,6% που ήταν το Νοέμβριο του 2009 και 13,5% τον Οκτώβριο του 2010. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), οι απασχολούμενοι εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε 4.307.054 άτομα, μειωμένοι κατά 157.176 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2009 (μείωση 3,5%) και κατά 62.489 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2010 (μείωση 1,4%). Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 160.624 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2009 (αύξηση 30,2%) και κατά 8.530 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2010 (αύξηση 1,2%), για να διαμορφωθούν σε 692.577 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός διαμορφώθηκε σε 4.320.927 άτομα. Στις γυναίκες, το ποσοστό ανεργίας ανήλθε σε 17% από 13,3% που ήταν το Νοέμβριο του 2009, ενώ στους άνδρες αυξήθηκε στο 11,6% από 8,8%. Τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας παρατηρούνται στις ηλικίες 15-24 ετών (35,6%) και 25-34 ετών (17,9%). Τέλος, κατά περιφέρεια, τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας καταγράφονται στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (16,2%), στα Νησιά του Ιονίου (16,2%) και στη Δυτική Μακεδονία (15,4%), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στο Βόρειο Αιγαίο (9,7%), στην Πελοπόννησο (10,9%) και στην Ήπειρο (12,8%).

Το κινεζικό "θαύμα"

Η πορεία της Κίνας για να γίνει η επικεφαλής της παγκόσμιας οικονομίας είναι αλματώδης. Στην πορεία αυτή ορισμένες δραστηριότητες μεγεθύνονται με απίστευτους ρυθμούς. Για παράδειγμα το διαδίκτυο. Σύμφωνα με το CNN.com, ο αριθμός των χρηστών του Διαδικτύου στην Κίνα έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία τρία χρόνια. Η Κίνα έχει πλέον τους περισσότερους χρήστες από οποιαδήποτε χώρα στον κόσμο καθώς ο αριθμός τους ξεπερνά τα 384 εκατομμύρια χρήστες Ωστόσο, η διαδικασία αυτή δεν είναι ομαλή κυρίως λόγω των περιορισμών που έχουν επιβληθεί από την κινεζική κυβέρνηση η οποία φιλτράρει το σύνολο της κίνησης στο Διαδίκτυο. Το άλλο μέρος του προβλήματος είναι πιθανό να οφείλεται στην τεράστια αύξηση των χρηστών, η οποία έχει δημιουργήσει προβλήματα με τις ταχύτητες. Πάντως ο δυναμισμός της κινέζικής οικονομίας είναι πρωτοφανής, Η Κίνα είναι η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, με εκτιμώμενο ΑΕΠ 8,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, όπως προσαρμόστηκαν με την ισοτιμία αγοραστικής δύναμης. Προηγούνται η Ευρωπαϊκή Ένωση, με το ΑΕΠ ύψους 14,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων προσαρμοσμένο με την ισοτιμία αγοραστικής δύναμης, και η οικονομία των Ηνωμένων Πολιτειών, με το ΑΕΠ ύψους 14,3 τρις. Εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιμεριστεί σε κράτη-μέλη της, τότε η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά. Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας, ενώ η Κίνα λαμβάνει την δεύτερη θέση. Οι δύο αυτές αγορές έχουν δημιουργήσει σταθερές δεσμεύσεις για την επέκταση των πυρηνικών προγραμμάτων τους. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν σήμερα 104 πυρηνικούς αντιδραστήρες σε απευθείας σύνδεση, που παρέχουν περίπου 806 εκατομμύρια μεγαβατώρες ετησίως, σχεδόν το 20% της χρήσης ενέργειας της χώρας. Η Κίνα έχει σήμερα μόνο το 11 πυρηνικά εργοστάσια σε λειτουργία, ενώ η πλειοψηφία της ενέργειας παρέχεται από τους εξαιρετικά ρυπογόνους σταθμούς παραγωγής από άνθρακα. Για να αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα της ρύπανσης έχει ξεκινήσει ένα επιθετικό πυρηνικό πρόγραμμα. Η Παγκόσμια Πυρηνική Ένωση εκτιμά ότι η Κίνα διαθέτει σήμερα περίπου 57 νέους αντιδραστήρες που βρίσκονται είτε υπό κατασκευή ή σχεδιάζονται. Επιπλέον, εκτιμά ότι επιπλέον 150 πυρηνικοί αντιδραστήρες σχεδιάζονται για το εγγύς μέλλον.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki