Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Ο γρίφος των ιδιωτικοποιήσεων και το Ελληνικό

Κανονικά προχωρούν οι εν εξελίξει διαγωνισμοί του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), με βάση τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς τους δανειστές, όπως περιλαμβάνονται στην επιστολή που έστειλε σήμερα το υπουργείο Οικονομικών. Από το περιεχόμενο της επιστολής προκύπτει πως θα ολοκληρωθούν κανονικά οι ιδιωτικοποιήσεις στις οποίες είτε έχει υπογραφεί σύμβαση, είτε υπάρχει ανάδοχος - πλειοδότης, όπως συμβαίνει στην περίπτωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (έχει επικρατήσει σχήμα υπό τη γερμανική Fraport), στο Ελληνικό (όπου έχει υπογραφεί η πρώτη σύμβαση με τη Lamda Development του ομίλου Λάτση) και σε μικρότερους διαγωνισμούς όπως π.χ. στο ακίνητο Αφάντου της Ρόδου, η παραχώρηση του Ιπποδρομιακού Στοιχήματος (στο διαγωνισμό επικράτησε ο ΟΠΑΠ) κ.λπ. Σε μια δεύτερη κατηγορία ανήκουν οι διαγωνισμοί που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και αναμένονταν εντός των προσεχών εβδομάδων να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές, όπως συμβαίνει με την πώληση πλειοψηφικών ποσοστών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Στην περίπτωση των δύο οργανισμών οι προσφορές έχουν προγραμματιστεί για τον επόμενο μήνα, ενώ υπάρχει σοβαρό διεθνές ενδιαφέρον. Για τον ΟΛΠ, για παράδειγμα, ενδιαφέρονται σφόδρα τόσο η κινεζική Cosco, όσο και η APM Terminals του δανέζικου ομίλου Maersk. Όπως αναφέρεται στην επιστολή προς τους δανειστές, «στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει ξεκινήσει, η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία, με βάση το νόμο». Είναι άγνωστο αν στην ίδια κατηγορία εντάσσονται διαγωνισμοί ιδιωτικοποιήσεων που προωθούνταν ανεξάρτητα από το ΤΑΙΠΕΔ όπως η πώληση του ΑΔΜΗΕ, καθώς και ο σχετικός διαγωνισμός βρισκόταν σε προχωρημένο στάδιο. Ο αρμόδιος υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Λαφαζάνης είχε ανακοινώσει πως ο διαγωνισμός σταματάει ενώ και ορισμένοι από τους υποψηφίους επενδυτές (π.χ. η ιταλική TERNA) ανακοίνωσαν πως αποχωρούν. Προϋπόθεση για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών αποτελεί, πάντως, η έγκριση των σχετικών συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο ή των ειδικών χωροταξικών σχεδίων (ΕΣΧΑΔΑ) από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Στην περίπτωση του Ελληνικού για παράδειγμα, μπορεί το ΣτΕ να μην εγκρίνει το ΕΣΧΑΔΑ ή να ζητήσει τροποποιήσεις όπως έκανε πρόσφατα σε επένδυση κατασκευής εμπορικού κέντρου στην Ακαδημία Πλάτωνος. Η κυβέρνηση υποστηρίζει, πάντως, πως "θα επανεξετάσει ιδιωτικοποιήσεις που δεν έχουν ξεκινήσει μέχρι σήμερα, με στόχο να βελτιώσει τους όρους και να μεγιστοποιήσει τα μακροπρόθεσμα οφέλη του δημοσίου, να αυξήσει τα έσοδα, να ενισχύσει τον ανταγωνισμό στις τοπικές οικονομίες, να προωθήσει την ανασυγκρότηση της εθνικής οικονομίας και να ενισχύσει τις μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης". Γι' αυτό το λόγο υιοθετεί μια προσέγγιση με βάση την οποία κάθε νέα ιδιωτικοποιήσει θα εξετάζεται ξεχωριστά με έμφαση στις μακροχρόνιες παραχωρήσεις, τις κοινοπραξίες του δημοσίου με ιδιωτικούς φορείς και τις συμβάσεις που μεγιστοποιούν όχι μόνο τα έσοδα της κυβέρνησης, αλλά και τα επίπεδα ιδιωτικών επενδύσεων. Από την αρχή θα εξεταστούν και περιπτώσεις ιδιωτικοποιήσεων οι οποίες προχώρησαν χωρίς να ευδοκιμήσουν, χωρίς να υπάρξει δηλαδή σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον. Τέτοιες περιπτώσεις είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Στην αγορά θεωρούν πως θα υπάρξουν και σκληρά παζάρια με τους αναδόχους ακόμα και σε διαγωνισμούς για τους οποίους η κυβέρνηση δεσμεύεται πως θα προχωρήσουν. Στη συγκεκριμένη κατηγορία εντάσσουν κάποιοι την παραχώρηση του Ελληνικού η οποία είχε αποτελέσει σημαία του προεκλογικού αγώνα του ΣΥΡΙΖΑ. Ηδη ο όμιλος Λάτση έχει καλέσει την κυβέρνηση στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την τελευταία να τηρεί στάση αναμονής περιμένοντας να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με τους δανειστές.

Το μεγάλο παζάρι

Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου σημειώνουν ότι η κατάθεση νομοσχεδίων όπως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, η προστασία της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς αλλά και οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τα ασφαλιστικά ταμεία είναι θέματα εσωτερικής πολιτικής και δεν αφορούν τις κρίσιμες διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους θεσμικούς εταίρους στις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με πληροφορίες οι αρμόδιοι υπουργοί, για τα πρώτα νομοσχέδια που θα φέρουν προς συζήτηση στη Βουλή, προετοιμάζουν τις νομοτεχνικές επεξεργασίες -αλλά και κρίσιμες λεπτομέρειες- ενώ σύντομα θα έρθει στη Βουλή και το νομοσχέδιο για τις εργασιακές σχέσεις. Στη χθεσινή συζήτηση στις Βρυξέλλες για την προετοιμασία της σημερινής συνεδρίασης του κρίσιμου Eurogroup, τέθηκε θέμα για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές -εκπρόσωποι χωρών της ΕΕ «διαμαρτυρήθηκαν»- αν και η ελληνική κυβέρνηση διαμήνυσε ότι αυτά τα θέματα είναι «εσωτερικής πολιτικής» και δεν αφορούν τις διαπραγματεύσεις της χώρας για την άρση του αδιεξόδου.

Σύμφωνα, λοιπόν, με πληροφορίες, στο στάδιο της νομοτεχνικής επεξεργασίας και εξειδίκευσης των διατάξεων για τις αλλαγές στη ρύθμιση των 100 δόσεων για τα ληξιπρόθεσμα χρέη στο Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία βρίσκεται σχετικό νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με την αναπληρώτρια υπουργό Οικονομικών Ν. Βαλαβάνη στο νομοσχέδιο που θα συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο ενδεχομένως να υπάρξουν τροποποιήσεις σε σχέση με το αρχικό σχέδιο αλλά δεν θα αλλάξουν οι βασικοί άξονες και η λογική της νέας ρύθμισης. Τα στελέχη του υπουργείου αποσυνδέουν την κατάθεση του νομοσχεδίου από τις διαπραγματεύσεις με τους εταίρους καθώς όπως λένε δεν θεωρείται μονομερής ενέργεια με κόστος στον προϋπολογισμό αλλά αντίθετα συμβάλλει στην ενίσχυση των εσόδων και συνεπώς στη διασφάλιση της δημοσιονομικής εξυγίανσης. Τα ίδια στελέχη επισημαίνουν ότι οι διαγραφές χρεών και τα μπόνους για εφάπαξ εξόφληση των οφειλών δεν θα είναι οριζόντιες και τυφλές αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί ότι θα τεθούν συγκεκριμένα κριτήρια για την εφαρμογή τους ενώ όπως επισημαίνουν αφορούν οφειλές μόνο από τον φόρο εισοδήματος και το χαράτσι στα ακίνητα οι οποίες ήταν ληξιπρόθεσμες στις 31-12-2013.

Πάντως η νέα ρύθμιση που θα είναι και η τελευταία διαφέρει ριζικά από τις προηγούμενες προσφέροντας ισχυρά κίνητρα στους οφειλέτες για την τακτοποίηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων τους με την εφορία, έτσι ώστε να δοθεί ανάσα στα κρατικά Ταμεία. Ολιγοήμερη παράταση παίρνει και η θέσπιση των διατάξεων για την προστασία της κύριας κατοικίας των νοικοκυριών από τους πλειστηριασμούς όπως κι εκείνων που απαγορεύουν την πώληση ή τη μεταβίβαση δανείων σε κερδοσκοπικούς οργανισμούς (distress funds). Οι ρυθμίσεις προβλέπουν, σύμφωνα με πληροφορίες, την απαγόρευση για ένα δωδεκάμηνο των πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας των δανειοληπτών που έχουν ανεξόφλητες δανειακές υποχρεώσεις. Για να ισχύσει αυτό, όπως αναφέρουν πηγές, το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού θα καθιερώσει και συγκεκριμένα κριτήρια. Αυτά θα είναι το ύψος της αντικειμενικής αξίας της κύριας κατοικίας, η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, το ύψος του εισοδήματος και οι τραπεζικές καταθέσεις. Δεν αποκλείεται λένε οι πληροφορίες, να καθιερωθεί και η υποχρέωση της καταβολής ελάχιστης δόσης προκειμένου ο δανειολήπτης να διασφαλίζει την κύρια στέγη του από τους πλειστηριασμούς. Δύο νομοθετικές ρυθμίσεις για τις οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία και το πάγωμα των μειώσεων στις συντάξεις, θα καταθέσει τις επόμενες ημέρες στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Δημήτρης Στρατούλης, όπως δηλώνει ο ίδιος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Το πρώτο νομοσχέδιο θα μπει για συζήτηση την προσεχή Τρίτη ή Τετάρτη, και θα έχει να κάνει με τις οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία και το δεύτερο νομοσχέδιο θα αφορά το πάγωμα των μειώσεων στις συντάξεις, το οποίο θα κατατεθεί στα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας, ή στις αρχές της μεθεπόμενης. Το επόμενο νομοσχέδιο αφορά την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, ενώ σε τεχνικό κομμάτι των επεξεργασιών είναι και το νομοσχέδιο για την επανίδρυση της ΕΡΤ, που αναμένεται να κατατεθεί στις αρχές του Μαρτίου.

Τι χρειάζεται η αγορά...

Η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας συνδέεται και με την αντιστροφή της αρνητικής πορείας στον τομέα των ακινήτων υποστηρίζουν παράγοντες της κτηματαγοράς οι οποίοι ζητούν σειρά πρωτοβουλιών από τη νέα κυβέρνηση. Τα μέτρα που μπορούν να τονώσουν την αγορά real estate δεν περιορίζονται στα φορολογικά, αλλά και σε πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος και κινήσεις ώστε να υπάρξει ουσιαστικό ρεύμα ξένων αγοραστών σε μια χώρα που χιλιάδες εξοχικές κατοικίες βρίσκονται πλέον στα αζήτητα. Ανάσα για την αγορά αποτέλεσε και η δήλωση του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη σύμφωνα με την οποία «η κυβέρνηση προτίθεται άμεσα να νομοθετήσει την παράταση της προθεσμίας του νόμου αναφορικά με την προστασία της πρώτης κατοικίας». Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που θεωρούσαν πως τυχόν κύμα πλειστηριασμό θα έδινε τη χαριστική βολή. Σε φορολογικού χαρακτήρα μέτρα επικεντρώνεται ο Στράτος Παραδιάς, πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων) σε επιστολή που έστειλε πως τον υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη και τους αναπληρωτές υπουργούς Νάντια Βαλαβάνη και Δημήτρη Μάρδα. Κατά την ΠΟΜΙΔΑ, ένας χαμηλότερος φόρος κατοχής ανά ακίνητο θα βοηθήσει την ανάκαμψη της οικοδομικής δραστηριότητας που θα φέρει μείωση της ανεργίας και περισσότερα έσοδα στο κράτος από ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος των 100 επαγγελμάτων που ζουν ή εξαρτώνται από την οικοδομή. Η πρόταση της ΠΟΜΙΔΑ για τον ετήσιο φόρο κατοχής ακινήτων προβλέπει μεταξύ άλλων πλατιά και καθολική φορολογική βάση, χωρίς εξαιρέσεις από τη φορολογία των ακινήτων που ανήκουν σε ισχυρές κοινωνικές ή επαγγελματικές ομάδες ή φορείς, ενιαίο χαμηλό φορολογικό συντελεστή 1 ο/οο, που όλοι πράγματι θα πληρώνουν, ξεχωριστή φορολόγηση κάθε ακινήτου, όπως ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και σύνδεση με το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των φορολογουμένων. Προβλέπει, τέλος, μείωση των αντικειμενικών τιμών ζώνης κατά 30% και των συντελεστών «εμπορικότητας» των ακινήτων κατά 50% στο τμήμα τους πάνω από τη μονάδα. Στην αγορά ακινήτων υποστηρίζουν πως τυχόν αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ από Φόρο Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) με το ύψος του αφορολόγητου και τους συντελεστές που κυκλοφορούν ως φήμες «θα οδηγήσει σε πενταπλασιασμό της επιβάρυνσης ανά φορολογούμενο και θα αποτελέσει τη χαριστική βολή τόσο για τη μεσαία τάξη όσο και για τα δημόσια έσοδα».

Υπο απαγόρευση

Την Πέμπτη, σύμφωνα με πληροφορίες, προγραμματίζει η κυβέρνηση να καταθέσει στη Βουλή τη νομοθετική ρύθμιση σχετικά με την προστασία της πρώτης κατοικίας των δανειοληπτών από τους πλειστηριασμούς. Ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, στη διάρκεια της χθεσινής ομιλίας του στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για την ανακοίνωση του υποψήφιου Προέδρου της Δημοκρατίας, αναφέρθηκε στις άμεσες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, λέγοντας ότι η προστασία από πλειστηριασμούς αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι η σχετική ρύθμιση βρίσκεται σε τελικό στάδιο και θα κατατεθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος από τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη. Κύκλοι του υπουργείου σχολιάζουν ότι στόχος της ρύθμισης είναι να δοθεί προστασία στο 95% των δανειοληπτών που σήμερα κινδυνεύουν να χάσουν το σπίτι τους εξαιτίας της αδυναμίας να καλύψουν τις οφειλές τους. Σύμφωνα με όσα προωθεί η κυβέρνηση, για να προστατεύεται ο δανειολήπτης από τον πλειστηριασμό θα πρέπει να συνδυάζει τρία κριτήρια: το ύψος της συνολικής αξίας ακίνητης περιούσιας, το ύψος του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος και το ύψος των καταθέσεων του. Σημειώνεται ότι τα ανώτατα όρια για αυτά τα τρία κριτήρια δεν έχουν γίνει γνωστά, ωστόσο, συμφωνά με πληροφορίες, φαίνεται ότι θα είναι πιο διευρυμένα απα αυτά της διάταξης περί προστασίας από πλειστηριασμούς που έληξε στο τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου και αφορούσε αντικειμενική αξία πρώτης κατοικίας στα 200.000 ευρώ, οικογενειακό εισόδημα στα 35.000 ευρώ για τετραμελή οικογένεια με προσαυξήσεις σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, τραπεζικές καταθέσεις μέχρι του ποσού των 15.000 ευρώ και συνολική κινητή και ακίνητη περιούσια η οποία να μην ξεπερνά τις 270.000 ευρώ. Στη νέα ρύθμιση, σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος της ακίνητης περιούσιας του δανειολήπτη ενδέχεται να κλιμακώνεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάστασή του. Για να μην ανησυχούν οι δανειολήπτες άλλαξε ο σχεδιασμός της κυβέρνησης και αντί να γίνει ένα προσωρινό «πάγωμα» των πλειστηριασμών για διάστημα δύο-τριών μηνών μέχρι να κατατεθεί το νομοσχέδιο για τη συνολική αναδιάρθρωση των «κόκκινων» δανείων μέσα από τη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα διαχείρισής τους, προκρίθηκε η λύση για άμεση θέσπιση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών υπό προϋποθέσεις. Τέλος, παράλληλα με την προστασία από πλειστηριασμούς, το υπουργείο ετοιμάζει και τη ρύθμιση η οποία θα απαγορεύει την πώληση ή εκχώρηση όλων των στεγαστικών δανείων σε μη αναγνωρισμένους τραπεζικούς οργανισμούς ή επιχειρήσεις δικαιωμάτων δανειακών συμβάσεων και εμπραγμάτων ασφαλειών.

Το απόλυτο αλαλούμ για 1 εκατ. ιδιοκτήτες

Εκτάσεις που έχουν ανοικοδομηθεί και βρίσκονται εντός σχεδίου, στην «καρδιά» των μεγάλων αστικών κέντρων ήταν χαρακτηρισμένες στο μακρινό παρελθόν ως δασικές και δημόσιες. Οι εκτάσεις αυτές αποχαρακτηρίστηκαν ως δασικές, αλλά παρέμειναν χαρακτηρισμένες ως δημόσιες. Κατά τη φάση δήλωσης των δικαιωμάτων τους οι πολίτες κατέθεσαν τα αντίστοιχα συμβόλαια και τίτλους αγοράς ακινήτων τους στα αρμόδια κτηματολογικά γραφεία. Με τον τρόπο αυτό αποτυπώθηκαν τα δικαιώματα των πολιτών και ο τρόπος που τα απέκτησαν σε βάθος χρόνου. Πολλά όμως από αυτά τα δικαιώματα αποκτήθηκαν το 1920 και εντεύθεν με παραχωρητήρια του ελληνικού δημοσίου και του υπουργείου Γεωργίας και άλλα από αυτά ήταν πρώην δασικές εκτάσεις που αποχαρακτηρίστηκαν. Ορισμένα από αυτά τα αγροτεμάχια τότε αποχαρακτηρίστηκαν από δασικά, ενώ δεν αποχαρακτηρίστηκαν από δημόσια. Ως αποτέλεσμα, το ελληνικό Δημόσιο αν και τα παραχώρησε σε ιδιώτες και επέτρεψε την μεταβίβασή τους σε τρίτους, «στα χαρτιά» ο δημόσιος χαρακτήρας τους διατηρήθηκε. Ως αποτέλεσμα, παρατηρήθηκε το εξής φαινόμενο. Από την μία στο πλαίσιο των δηλώσεων στο κτηματολόγιο οι τωρινοί ιδιοκτήτες να δηλώνουν τα δικαιώματά τους επί των ακινήτων και από την άλλη να εμφανίζεται το Δημόσιο να υποβάλλει δικαιώματα κυριότητας στα ίδια ακίνητα. Και αυτό παρότι από την έρευνα των τίτλων ιδιοκτησίαςδεν προέκυψε ότι το Δημόσιο διατηρεί δικαιώματα επί των συγκεκριμένων ιδιοκτησιών, επειδή η πολιτεία στα δικά της βιβλία διατηρεί καταχωρημένα ως δημόσιες τις συγκεκριμένες ιδιοκτησίες. Κατά την αρχική διαδικασία κτηματογράφησης πρυτάνευσε η λογική και στο πλαίσιο αυτό τα δικαιώματα του Δημοσίου απορρίφθηκαν. Έτσι, δικαιώθηκαν οι ιδιώτες ιδιοκτήτες που όλα αυτά τα χρόνια αγόραζαν και πουλούσαν ύστερα με την «άδεια» του ελληνικού Δημοσίου που τους έχει παραχωρήσει προς ιδιοκτησία, χρήση και εκμετάλλευση τα συγκεκριμένα ακίνητα. Το ελληνικό Δημόσιο αφού απώλεσε, σε πρώτη φάση, τα δικαιώματα που προέβαλε προς το Κτηματολόγιο, υπέβαλε ενστάσεις, όπως προβλέπεται. Την ορθότητα των ενστάσεων αυτών αξιολογεί η αρμόδια επιτροπή που συστήνει το κτηματολόγιο. Η επιτροπή αυτή, δηλαδή, συνεδριάζει, εξετάζει το περιεχόμενο της ένστασης και εκδίδει αμετάκλητη απόφαση σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ιδιοκτησιών (που αφορά η ένσταση). Εν συνεχεία, αναρτώνται οι πίνακες των εγγεγραμμένων δικαιωμάτων των πολιτών επί ακινήτων, η οποία, σε αυτή τη φάση, μπορεί να αμφισβητηθεί παρά μόνο δικαστικά. Με άλλα λόγια, οι ιδιοκτήτες παραλαμβάνουν τα ειδοποιητήρια όταν το Δημόσιο υποβάλει προς το κτηματολόγιο τις ενστάσεις. Για να υπερασπίσουν τη θέση τους θα πρέπει να προσλάβουν δικηγόρο ο οποίος θα παραστεί στην επιτροπή ενστάσεων. Ωστόσο, για να μάθουν πότε θα συνεδριάσει η επιτροπή ενστάσεων, θα πρέπει να επισκέπτονται καθημερινά τα οικεία κτηματολογικά γραφεία για να ενημερωθούν πότε εκδικάζεται η ένσταση του Δημοσίου σε βάρος του ακινήτου τους. Ειδάλλως, η υπόθεση θα εκδικαστεί ερήμην τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ιδιοκτησία εάν η ένσταση γίνει δεκτή.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki