Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Λάμπει πάλι το μάρμαρο του Παρθενώνα

Το ωραιότερο, αρχαιότερο και πιο διάσημο κτίριο της χώρας αναστηλώθηκε και είναι έτοιμο να υποδεχθεί Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Η πρώτη επίσκεψη έγινε σήμερα, από τον πρώτο πολίτη της χώρας: ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας επισκέφθηκε τον Παρθενώνα καθώς ολοκληρώθηκαν τα έργα αποκατάστασης στο ναό και τα Προπύλαια .
Τα έργα που έγιναν στον Ιερό Βράχο είναι τα εξής:
Αποκατάσταση της βόρειας πλευράς του Παρθενώνα:
Αποκαταστάθηκε η βόρεια πλευρά του μνημείου που είχε καταρρεύσει από την έκρηξη του 1687 και είχε αναστηλωθεί στις αρχές του 20ου αι. από τον Ν. Μπαλάνο. Απομακρύνθηκαν οι οξειδωμένες ενισχύσεις, αποκαταστάθηκαν τα θραυσμένα αρχιτεκτονικά μέλη με τη χρήση νέου μαρμάρου και αναστηλώθηκαν στις αυθεντικές τους θέσεις.
Αποκατάσταση των οροφών του κεντρικού κτηρίου των Προπυλαίων:
Η επέμβαση εντοπίσθηκε στις οροφές της ανατολικής στοάς και της δυτικής αίθουσας, που είχαν καταρρεύσει τον 17ο αι. και είχαν αναστηλωθεί στις αρχές του 20ου αι. από τον Ν. Μπαλάνο.
Η συστηματική διερεύνηση και η ταύτιση διάσπαρτου υλικού επέτρεψαν την αναστήλωσή του σε επιφάνεια διπλάσια, σχεδόν, από αυτή που είχε αναστηλώσει ο Ν. Μπαλάνος.
Η ξενάγηση στα ολοκληρωμένα έργα Ακροπόλεως θα περιλαμβάνει και επίσκεψη σε δύο μικρές φωτογραφικές εκθέσεις στο χώρο της Ακρόπολης, που παρέχουν πληροφορίες για το ιστορικό των έργων αποκατάστασης και τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν σε κάθε μνημείο.
Για την ενημέρωση των επισκεπτών του αρχαιολογικού χώρου, οι φωτογραφικές εκθέσεις θα παραμείνουν εκτεθειμένες για λίγες ημέρες, πλάι στα αποκατεστημένα και απελευθερωμένα από τις σκαλωσιές μνημεία.

Το αφήνουν να γκρεμίσει το Θέατρο Λυκαβητού

Σε ένα ακόμα «θύμα» της άκρατης γραφειοκρατίας και των προβλημάτων που δημιουργούν οι συναρμοδιότητες διαφόρων φορέων αναδεικνύεται το θέατρο του Λυκαβηττού. Ένα θέατρο που ανήκει στην Εταιρεία Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε. (ΕΤΑ)και την άδεια για τη λειτουργία του την παραχωρεί ο Δήμος Αθηναίων. Και ενώ το καλοκαίρι πλησιάζει και οι συναυλιακές εκδηλώσεις προγραμματίζονται, το θέμα της στατικής ασφάλειας του θεάτρου παραμένει μετέωρο. Μεταξύ των συναρμόδιων φορέων. Συγκεκριμένα, το καλοκαίρι του 2008, οπότε και ξεκίνησε ο φαύλος κύκλος με το «άνοιξε - κλείσε» του θεάτρου, έγινε γνωστό ότι από το 2004 υπήρχε έκθεση της ΕΤΑ που χαρακτήριζε το θέατρο εξαιρετικά επισφαλές. Καθώς παρατηρούνταν προβλήματα ως προς τη στατικότητά του, κυρίως στο άνω διάζωμα των κερκίδων. Για το λόγο αυτό το καλοκαίρι του 2009, και μετά από πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις, διενεργήθηκαν κάποιες εργασίες υποστήλωσης της μεταλλικής κατασκευής του θεάτρου, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ικανότητα λειτουργίας του. Όμως το σύνολο των εργασιών που είχαν προγραμματιστεί από την περσινή χρονιά και απαιτούνταν για τη στήριξη του θεάτρου, ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν. Η μελέτη στατικότητας εγκρίθηκε ομοφώνως, ήδη από τον Ιούλιο 2009, από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, ώστε το θέατρο να παραδοθεί στο κοινό εναρμονισμένο με τους νέους κανόνες στατικότητας και στο πλαίσιο των εργασιών προβλεπόταν η αντικατάσταση των φθαρμένων και καταπονημένων τμημάτων του φορέα των κερκίδων, Μετά την έκδοση πολεοδομικής άδειας, η ΕΤΑ Α.Ε. ολοκλήρωσε τις διαδικασίες για την προκήρυξη του ανοιχτού διαγωνισμού, προκειμένου να αναδειχθεί ο εργολάβος που θα υλοποιήσει τις απαραίτητες εργασίες,αλλά από τον Ιανουάριο, οπότε και έληξε η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων, τίποτα δεν έχει πραγματοποιηθεί από την ΕΤΑ Α.Ε., ενώ δεν είναι σαφές, τι τελικά θα πράξει ο Δήμος Αθηναίων στη δικαιοδοσία του οποίου ανήκει η έκδοση της άδειας λειτουργίας,

Γλωσσάρι για ημιυπαίθριους

Για να είστε προετοιμασμένοι για το μαραθώνιο της τακτοποίησης των ημιυπαίθριων το realestatenews.gr προσπάθησε να καδικοποιήσει όλες τις απαραίτητες κινήσεις. Η πρώτη κίνηση είναι η υποβολή αίτησης στην πολεοδομική υπηρεσία από τον ιδιοκτήτη ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του . Μαζί με την αίτηση θα πρέπει να υποβληθούν:

• Υπεύθυνη δήλωση ιδιοκτήτη εις διπλούν • Παράβολο 250 € (ένα για το σύνολο των ημιυπαίθριων αυτοτελούς ιδιοκτησίας ) ή 350 € (ένα για το σύνολο των λοιπών χώρων πλην η/υ αυτοτελούς ιδιοκτησίας ) από Δημόσιο Ταμείο

• Τεχνική Έκθεση Μηχανικού και παραστατικό αμοιβής μηχανικού όπως αυτή προκύπτει σύμφωνα με τον κώδικα ελάχιστων αμοιβών του ΤΕΕ

α)Στέλεχος Οικοδομικής Άδειας,

β)Τοπογραφικό,

γ)Κάτοψη ορόφου με επισήμανση της επιφάνειας που άλλαξε χρήση .

Σε περίπτωση που σταλούν ταχυδρομικώς τα δικαιολογητικά,θα πρέπει κάθε αντίγραφο να βεβαιώνεται για το γνήσιο της υπογραφής από Κ.Ε.Π. ή αστυνομικό τμήμα ή το προξενείο για όσους βρίσκονται στο εξωτερικό.

Στην συνέχεια , θα γίνεται έλεγχος του φακέλου για τυχόν ελλείψεις και δίνει την έγκριση σε περίπτωση που είναι ολοκληρωμένη. Στη συνέχεια η πολεοδομία ενημερώνει τις συναρμόδιες υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ., Ι.Κ.Α., Τμήμα έκδοσης αδειών, Τμήμα ελέγχου κατασκευών κλπ.) να ανασταλούν τυχόν κυρώσεις και πρόστιμα που έχουν ήδη επιβληθεί. Το πολύ σε διάστημα 60 ημερών, θα σταλεί στον ενδιαφερόμενο το έντυπο υπολογισμού εισφοράς που θα αναγράφεται τόσο το ποσό του ειδικού προστίμου που καταβάλλεται εφάπαξ με την έκπτωση του 10%, όσο και το ποσό της πρώτης δόσης. Αφού καταβληθούν τα οφειλόμενα ποσά, θα πρέπει να προσκομίστούν τα διπλότυπα πληρωμής στην πολεοδομία.

ΧΑΝΙΑ: Πράσινο φως για τρία έργα

Τρία οδικά έργα προϋπολογισμού 30 ,9εκ.ευρώ, που είχε προτείνει η Ν.Α. Χανίων, ενέκρινε η Περιφέρεια Κρήτης προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμα «προσπελασιμότητα». Όπως ανακοίνωσε χθες ο νομάρχης Χανίων Γ. Αρχοντάκης πρόκειται για τη βελτίωση του δρόμου από τους Λάκκους μέχρι την είσοδο στο φαράγγι της Σαμαριάς, για την δημιουργία περιφερειακού δρόμου της πόλης των Χανίων από το Βαμβακόπουλο μέχρι το ΜΑϊΧ και τέλος το τρίτο έργο που εγκρίθηκε είναι στο δρόμο Αγιά –Πατελάρι- Γεράνι όπου θα κατασκευαστεί νέα γέφυρα με μήκος 40 μέτρα και πλάτος 12,5 μέτρα.

Τα σχέδια για το ΜΕΤΡΟ

Μέσα στον Ιούνιο θα δοθεί στην κυκλοφορία ο σταθμός του Μετρό στον Χολαργό, ενώ το Σεπτέμβριο ανοίγει και ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας στις αρχές του 2011 εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί η νέα γραμμή V του Μετρό, που θα ξεκινά από το αλσος Γαλατσίου, θα φθάνει στο Σύνταγμα ενώ και θα καταλήγει στο Μαρούσι ενώ στόχος είναι να συμπεριληφθούν στη συγκεκριμένη γραμμή και οι συνοικίες του Βύρωνα και της Καισαριανής. Είπε ακόμη ότι σταδιακά θα αρχίσουν να παραδίδονται, έως το Μάρτιο του 2011, οι νέοι σταθμοί του Μετρό στην Ηλιούπολη, την Αργυρούπολη, το Ελληνικό, το Περιστέρι, την Ανθούπολη και το Χαϊδάρι, αν ληφθεί απόφαση από την κυβέρνηση, τι θα γίνει τελικά με την κοινοπραξία που έχει αναλάβει ύστερα από διαγωνισμό την κατασκευή των ηλεκτρονικών συστημάτων στους συγκεκριμένους σταθμούς, καθώς στη συγκεκριμένη κοινοπραξία μετέχει και η Siemens. Παράλληλα, επανασχεδιάζεται η επέκταση της Αττικής Οδού προς τα Μεσόγεια με βάση τις νέες ανάγκες και τις προβλέψεις του ρυθμιστικού.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki