Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Θεσσαλονίκη: η Οδύσσεια των ΑΜΕΑ

Πόσο εφικτό είναι για ένα άτομο με αναπηρία να κινηθεί στους πιο προνομιούχους και προικισμένους πεζόδρομους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και να φτάσει μέχρι τη θάλασσα; Πόσο εφικτό είναι για μια μητέρα με παιδικό καροτσάκι, για δυο μικρά παιδιά, για έναν ηλικιωμένο ή για ένα νεαρό «αρτιμελές και υγιές» ζευγάρι να κάνει το ίδιο;
Στα παραπάνω ερωτήματα θα προσπαθήσουν να απαντήσουν οι διοργανωτές της εκδήλωσης, με τίτλο «Προσπαθώ να περπατήσω στο κέντρο της Θεσσαλονίκης» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 29 Μαΐου 2010 και ώρα 19.00, στην αίθουσα «Παύλος Ζάννας», στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ, στη Θεσσαλονίκη.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Φοιτητικής Εβδομάδας 2010 του Α.Π.Θ. και διοργανώνεται από τη ΜΚΟ «Αναπηρία Σήμερα» και την «Αρχιτεκτονική Επιτόπου».
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, πολλά εμπόδια, νόμιμος και παράνομος εξοπλισμός δρόμου, χαράξεις κυκλοφορίας, μικρές ή μεγάλες καταλήψεις, μηχανήματα, κάδοι σκουπιδιών, πινακίδες, εμποδίζουν αυτή την ευχάριστη, αρχικά, κίνηση με τα πόδια σε μια από τις πιο ιστορικές πλατείες της Μεσογείου, την πλατεία Αριστοτέλους. Αν παρεμβάλλει κανείς ρυθμίσεις υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος εντελώς ασυντόνιστες μεταξύ τους και μια σειρά αυθαιρεσιών, τότε το αποτέλεσμα δεν είναι η φωτογενής και άδεια, η φιλική προς τον πεζό και τη βόλτα Αριστοτέλους της δεκαετίας του ’60, αλλά μια κουραστική, αδιέξοδη, πολύ επικίνδυνη και αφιλόξενη πλατεία για πεζούς σε απόγνωση.
Η «Αρχιτεκτονική επί τόπου» βιντεοσκόπησε σε απόλυτα φυσικές συνθήκες, χωρίς προσχεδιασμό και ειδικά εφέ, την κίνηση του Φώτη Μπίμπαση, που κυκλοφορεί με μπαστουνάκι, γιατί δε βλέπει. Οι πρώτες λήψεις, χωρίς επεξεργασία, σχεδόν αμοντάριστα πλάνα, θα προβληθούν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Θα ακολουθήσει συζήτηση με όσους παρευρεθούν και έχουν ενδιαφέρον για να σταματήσει, σύμφωνα με τους διοργανωτές «αυτή η πορεία παρακμής, για να ξαναγίνει ελκυστικό το περπάτημα στην Αριστοτέλους μέχρι τη θάλασσα, για να θυμηθούμε, να δούμε και να ακούσουμε τον ήχο της ξανά, μαζί με τη χάραξη του Εμπράρ που στοχεύει στον Όλυμπο απέναντι, μαζί με τα ενδιαφέροντα ηλιοβασιλέματα και τη βόλτα δίπλα στο νερό».
Την προβολή και τη συζήτηση συντονίζει ο Αν. Καθηγητής του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ., Γιάννης Χατζηγώγας μαζί με φοιτητές των Τμημάτων Αρχιτεκτόνων και Κινηματογράφου του Α.Π.Θ.

Οι αμοιβές για ημιυπαίθριους

Ο τρόπος με τον οποίο θα υπολογίζονται οι αμοιβές των μηχανικών που θα συμμετάσχουν στην διαδικασία ρύθμισης των ημιυπαίθριων περιγράφεται σε εγκύκλιο του ΤΕΕ προς τα μέλη του . Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής: "Για όλες τις υπηρεσίες Μηχανικού που τυχόν απαιτηθούν σχετικά με τις ρυθμίσεις του Ν.3843/10 (ΦΕΚ 62 Α’), υπολογίζεται αμοιβή κατά το άρθρο 102 του Π.Δ.696/1974, όπως ισχύει, αναλόγως του χρόνου απασχόλησης. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη, η ημερήσια αποζημίωση για Μηχανικό έως 10ετούς εμπειρίας (για απασχόληση 5 τουλάχιστον ωρών και λ=0,23253), ορίζεται σε 1000.λ=232,53 ευρώ. Επισημαίνεται ότι το όριο αυτό (1.000λ) αποτελεί και την ελάχιστη αμοιβή για τις παραπάνω υπηρεσίες μηχανικού, ανά ιδιοκτησία. Η αμοιβή κατατίθεται, ως γνωστόν, στην υπό του ΤΕΕ εξουσιοδοτημένη Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας και οι Πολεοδομικές Υπηρεσίες ελέγχουν σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και την από 20/05/2008 σχετική εγκύκλιο του ΥΠΕΚΑ, τα σχετικά παραστατικά. Η έκδοση εντολών πληρωμής θα γίνεται μέσω του μηχανογραφικού συστήματος του ΤΕΕ από 11/06/2010. Έως την ως άνω ημερομηνία η έκδοση εντολών θα πραγματοποιείται κατόπιν αίτησης του Μηχανικού στο αρμόδιο Τμήμα του ΤΕΕ (Αίτηση -2) Σχετ. πληροφ. Τηλ : 2103291662, 2103291552."

Η αμοιβή για τους ημιυπαίθριους

Σε 286 ευρώ (μαζί με ΦΠΑ 23%) καθορίστηκε τελικά από το ΤΕΕ η ελάχιστη αμοιβή μηχανικού για τη σύνταξη τεχνικής έκθεσης για δήλωση ημιυπαίθριου, ανά ιδιοκτησία! Σύμφωνα με τις απόψεις που διατυπώνει η ΠΟΜΙΔΑ," η αμοιβή αυτή μπορεί να φαίνεται λογική για σύνταξη μεμονωμένης τεχνικής έκθεσης και διεκπεραίωσης μιας και μόνον δήλωσης αλλαγής χρήσης μιας μονοκατοικίας στην αρμόδια πολεοδομία, είναι όμως απόλυτα παράλογη και σκανδαλώδης αν η διαχείριση μιας πολυκατοικίας π.χ. 10-20 διαμερισμάτων, θελήσει, όπως είναι λογικό και συμφέρον για όλους, να αναθέσει ομαδικά την επιμέλεια των δηλώσεων όλων των ιδιοκτησιών της οικοδομής σε ένα μηχανικό! Υπενθυμίζουμε ότι στην όμοια περίπτωση πολλαπλών εντολέων του αυτού δικηγόρου για την ίδια υπόθεση, ο Κώδικας Δικηγόρων (άρθρο 167) προβλέπει προσαύξηση της αμοιβής κατά 5% για κάθε πρόσθετο εντολέα, και το πολύ έως το διπλάσιο του κατωτάτου ορίου αμοιβής, και όχι τον ...πολλαπλασιασμό της επί τον αριθμό των εντολέων, όπως ατυχώς προβλέπει η απόφαση του ΤΕΕ! Συνεπώς το ΤΕΕ οφείλει άμεσα να ρυθμίσει με τρόπο λογικό και συμφέροντα, όχι μόνον για τους πολίτες αλλά και για τους ίδιους τους μηχανικούς - μέλη του, την κατώτατη αμοιβή για την περίπτωση της ομαδικής επιμέλειας των δηλώσεων πολλών ιδιοκτησιών στο ίδιο κτίριο, που έχουν κτιστεί με την ίδια οικοδομική άδεια, από τον ίδιο μηχανικό!"

ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΣ: Καταγγελίες για τοξικά απόβλητα

Επιστολή-κόλαφο προς τις Ν.Α. Πρέβεζας και Αιτωλοακαρνανίας και τη Δ/νση Γεωργικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ηπείρου απέστειλε η Ομοσπονδία Αλιευτικών Συλλόγων Ηπείρου, η οποία κάνει λόγο για τοξικά απόβλητα που ρίχνονται στον Κόλπο του Αμβρακικού, για μονάδες οι οποίες μετά την άλωση του φυσικού τους πλούτου εγκαταλείπουν τον κόλπο χωρίς να αποκαταστήσουν και να καθαρίσουν το θαλάσσιο περιβάλλον, για μυδο-καλλιέργειες παρατημένες εδώ και χρόνια, καθώς και για προβολείς μεγάλης ισχύος που κάνουν τη νύχτα μέρα και τυφλώνουν τους επαγγελματίες ψαράδες με κίνδυνο να προκληθεί ατύχημα. Η κατάσταση στον σημαντικότερο υδρο-βιότοπο της Ελλάδας είναι απελπιστική, τονίζουν οι αλιείς, και ζητούν την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων υπηρεσιών και της Πολιτείας για την επίλυση του προβλήματος

Τα σχέδια για την Δυτ. Αττική

Απαλλοτριώσεις παλαιών βιομηχανικών κτιρίων, για να γίνουν πολυχώροι πολιτισμού και άλλων δραστηριοτήτων, αξιοποίηση χώρων εγκαταλελειμμένων Στρατοπέδων, ανάδειξη του Αρχαιολογικού χώρου της Ελευσίνας μέχρι τη θάλασσα είναι μερικές απο τις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται για την Δ.Αττική. Ιδιαίτερα σημαντικό για την περιοχή είναι επίσης το ζήτημα της επέκτασης του μετρό, από το Χαϊδάρι, ως την Ελευσίνα. Το έργο αυτό, το οποίο είναι βιώσιμο καθώς καθημερινά μεταφέρονται προς το Θριάσιο 100 χιλιάδες εργαζόμενοι από το κέντρο την Αθήνας. Παράλληλα προωθείται η ένταξη στο ΕΣΠΑ του έργου της βελτίωσης νέας χάραξης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Ελευσίνας – Θήβας, με βάση τη μελέτη της νομαρχίας , ώστε να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια. Είναι αναγκαίο να προχωρήσουν άμεσα υποστηρικτικά έργα της Αττικής και της Εθνικής οδού, καθώς και κάποια ακόμα αντιπλημμυρικά έργα. Πρέπει επίσης να προχωρήσει η εφαρμογή του Περιφερειακού Σχεδιασμού, η χωροθέτηση και άλλων ΧΥΤΑ στην Αττική ώστε να πάψει η περιοχή να σηκώνει μόνη της το βάρος της διαχείρισης όλων των απορριμμάτων.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki