Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Κατασκευαστικές και διαφθορά

Οι κατασκευαστικές εταιρείες, που συχνά συμμετέχουν σε δημοπρασίες για κρατικές συμβάσεις έργων, επηρεάζονται περισσότερον απο την διαφθορά , αφού σχεδόν οκτώ στις δέκα εταιρείες που ερωτήθηκαν, παραπονέθηκαν για τη διαφθορά. Αυτό προκύπτει και από τα αποτελέσματα έρευνας του Ευρωβαρόμετρου για τη στάση των Ευρωπαίων απέναντι στη διαφθορά. Σύμφωνα με την έρευνα, τα τρία τέταρτα (76 ) των Ευρωπαίων πιστεύουν ότι η διαφθορά είναι εκτεταμένη και περισσότεροι από τους μισούς (56) ότι το επίπεδο της διαφθοράς στη χώρα τους έχει αυξηθεί την τελευταία τριετία.

Ένας στους δώδεκα Ευρωπαίους (8 %) δηλώνει ότι έχει υπάρξει θύμα ή μάρτυρας διαφθοράς το προηγούμενο έτος. Η έκθεση δείχνει ότι η πεποίθηση πως η διαφθορά είναι ένα κοινό φαινόμενο, είναι επίσης διαδεδομένη και στους ευρωπαίους πολίτες. Ένας αυξανόμενος αριθμός μάλιστα θεωρεί ότι έχει επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια, ενώ θεωρούν πως η Ελλάδα, η , Ιταλία, η Λιθουανία, η Ισπανία και η Τσεχία είναι οι πιο διεφθαρμένες χώρες. Παράλληλα, υποψιάζονται πως η διαφθορά είναι κοινό φαινόμενο και μεταξύ των επιχειρήσεων, αφού οκτώ στους δέκα πιστεύει πως οι στενοί δεσμοί μεταξύ των επιχειρήσεων και των πολιτικών οδηγούν σε διαφθορά.

Εξαγγελίες χωρίς αντίκρυσμα

Ουσιαστικά είναι "δώρον άδωρον" η εξαγγελία για την "μετακόμιση" των οικοδομικών συνεταιρισμών σε μικρούς και εγκαταλελειμένους οικισμούς . Οι όροι που τίθενται είναι απαγορετικοί αφού ελάχιστα "κομμάτια" γης συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις. Αλλά και σε αυτά τα λιγοστα που πληρούν τις προϋποθέσεις το κόστος είναι απαγορευτικό.

Καταρχήν , για να μετακομίσουν οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί καθιερώνονται τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης και Ανάπτυξης (ΕΣΠΕΡΑΑ) για τη χωροθέτηση και πολεοδόμηση των περιοχών πέριξ των μικρών και εγκαταλελειμμένων οικισμών, που έχουν μέχρι εκατόν πενήντα κατοίκους και παρουσιάζουν φθίνουσα πληθυσμιακή πυκνότητα.

Οι βασικοί κανόνες πολεοδόμησης προβλέπουν:

* Μέγιστη περιοχή πολεοδόμησης στην περιφέρεια τα 300 στρέμματα, για να υπηρετείται η ανάγκη προσαρμογής στα υφιστάμενα μεγέθη του οικισμού, με ελάχιστη έκταση 50 στρεμμάτων.

* Για υφιστάμενους μικρούς και εγκαταλελειμμένους οικισμούς που έχουν μέχρι 50 κατοίκους προβλέπεται μέγιστη έκταση νέας πολεοδόμησης τα 100 στρέμματα, για οικισμούς που έχουν μέχρι 100 κατοίκους προβλέπεται μέγιστη έκταση νέας πολεοδόμησης τα 200 στρέμματα και για οικισμούς που έχουν μέχρι 150 κατοίκους προβλέπεται μέγιστη έκταση νέας πολεοδόμησης τα 300 στρέμματα.

* Ελάχιστη απόσταση 500 μέτρα από τον υφιστάμενο οικισμό και μέγιστη απόσταση τα έξι χιλιόμετρα, προκειμένου οι κάτοικοι των νέων περιοχών να εξυπηρετούνται από τους υφιστάμενους οικισμούς.

* Υποχρέωση οδικής σύνδεσης (υφιστάμενης ή νέας) με τον υφιστάμενο οικισμό.

* Ελάχιστη απόσταση δέκα χιλιομέτρων από πόλη, προκειμένου να μη δημιουργηθούν νέα προάστια και οι κάτοικοι των νέων περιοχών να εξυπηρετούνται από τους υφιστάμενους μικρούς και εγκαταλελειμμένους οικισμούς και όχι από την πόλη.

* Ελάχιστη απόσταση 350 μέτρων από την ακτογραμμή και 100 μέτρων από κορυφογραμμές.

* Επιτρεπόμενες χρήσεις, αποκλειστικά σχεδόν κατοικίας (και ορισμένες συνοδές χρήσεις: αθλητικές εγκαταστάσεις και αθλοπαιδιές, πολύ μικρά καταστήματα άμεσης εξυπηρέτησης αναγκών μέχρι 50 τ.μ.). Ολες οι άλλες χρήσεις θα χωροθετούνται στον υφιστάμενο οικισμό.

* Νέοι κανόνες απόδοσης έκτασης και εισφοράς σε γη και χρήμα για τις υπό πολεοδόμηση περιοχές.

* Υποχρέωση εναρμόνισης των μορφολογικών χαρακτηριστικών των νέων αναπτύξεων στη μορφολογία και την κλίμακα του υπάρχοντος οικισμού.

* Υποχρέωση δημιουργίας βιολογικού καθαρισμού στο νέο οικισμό και κατασκευής των απαραίτητων δικτύων, παράλληλα με τη μελέτη σύνδεσης του υφιστάμενου οικισμού στο νέο βιολογικό καθαρισμό. Ο δήμος θα μπορεί να χρηματοδοτήσει τα δίκτυα και τη σύνδεση του υφιστάμενου οικισμού από την εισφορά σε χρήμα του νέου οικισμού. *

Ελάχιστη περιοχή πολεοδόμησης τα 300 στρέμματα στις ειδικές περιπτώσεις πολεοδόμησης (περιλαμβάνονται περιπτώσεις αστικών αναδασμών σε αστικά κέντρα, όπως η περίπτωση ΑΟΟΑ στο Πικέρμι)

Βάζει χέρι και στις γονικές παροχές το υπ. Οικονομικών

«Μπλόκο» στις μεταβιβάσεις ακινήτων με γονικές παροχές ή δωρεές από φορολογουμένους με ληξιπρόθεσμες οφειλές βάζει η εφορία. Σε περίπτωση οποιασδήποτε μεταβίβασης ακινήτου άνευ τιμήματος από φορολογούμενο ο οποίος οφείλει στο Δημόσιο ληξιπρόθεσμο χρέος, η διαδικασία κατάρτισης του μεταβιβαστικού συμβολαίου δεν μπορεί να προχωρήσει, αν προηγουμένως ο ενδιαφερόμενος δεν βάλει υποθήκη είτε το ίδιο το μεταβιβαζόμενο ακίνητο είτε κάποιο άλλο ακίνητο περιουσιακό στοιχείο του. Επειδή στις γονικές παροχές δεν υπάρχει τίμημα, η εφορία απαιτεί την υποθήκευση ακίνητης περιουσίας (είτε του μεταβιβαζόμενου ακινήτου είτε άλλου εφόσον υπάρχει) προκειμένου να χορηγήσει φορολογική ενημερότητα για να προχωρήσει η διαδικασία της μεταβίβασης. Επιπλέον, με τις νέες ρυθμίσεις που ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2014 ο φορολογούμενος που θέλει να μεταβιβάσει με γονική παροχή ή δωρεά την ακίνητη περιουσία του δεν θα μπορεί να πραγματοποιήσει την μεταβίβαση, αν διαπιστωθεί από την εφορία ότι κατά την τελευταία πενταετία δεν υπέβαλε μία ή περισσότερες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ή ακινήτων ή άλλες δηλώσεις για τις οποίες ήταν υπόχρεος.

Απαλλοτριώσεις 18 μηνών

Ενα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα για την αποκατάσταση χρόνιων αδικιών πραγματοποίησε πριν από λίγες ημέρες η ελληνική Πολιτεία, καθώς με σχετικό έγγραφο του υπ. Οικονομικών διευκρινίζεται ότι το κράτος οφείλει εντός 18 μηνών να αξιοποιεί ένα ακίνητο που απαλλοτρίωσε, καταβάλλοντας τις σχετικές αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες. Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να γίνεται άρση της απαλλοτρίωσης. Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς είναι χιλιάδες οι περιπτώσεις εκτάσεων που παραμένουν ανενεργές και ανεκμετάλλευτες ακόμα και για δεκαετίες, λόγω της απροθυμίας ή της αδυναμίας των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να καταβάλουν τις σχετικές αποζημιώσεις στους οικοπεδούχους, χωρίς όμως να γίνεται άρση της απαλλοτρίωσης. Οι δικαστικές αίθουσες βρίθουν σχετικών αντιδικιών, με τους ιδιοκτήτες να ζητούν είτε την απελευθέρωση του ακινήτου τους είτε την καταβολή της σχετικής αποζημίωσης.

Εμπορικά κεντρα στα γήπεδα

Εμπορικά κεντρα στα γήπεδα προβλέπει το νομοσχέδιο «Εκσυγχρονισμός υφιστάμενων Αθλητικών Εγκαταστάσεων Ποδοσφαίρου (ΑΕΠ) και άλλες διατάξεις», που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και αφορά υφιστάμενες Αθλητικές Εγκαταστάσεις Ποδοσφαίρου (ΑΕΠ) εντός του οικιστικού ιστού των πόλεων. Το υπουργείο Περιβάλλοντος με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αναλαμβάνει την πρωτοβουλία για την επίλυση ορισμένων χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα ποδοσφαιρικά γήπεδα της A' και B' Εθνικής Κατηγορίας (ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα των Super League και Football League). Παράλληλα, με το ίδιο σχέδιο νόμου επέρχονται ορισμένες αναγκαίες τροποποιήσεις στον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό. «Με τις θεσμικές μας πρωτοβουλίες προσπαθούμε να δίνουμε λύσεις σε πραγματικά προβλήματα των πολιτών, της κοινωνίας και της οικονομίας, έχοντας ως βασικό στόχο να 'νοικοκυρέψουμε', ταυτόχρονα, τη λειτουργία του κράτους. Αυτό κάνουμε και για τα υφιστάμενα ποδοσφαιρικά γήπεδα. Δίνουμε τη δυνατότητα επιτέλους, μετά από πολλές δεκαετίες, να ανακαινιστούν και να εκσυγχρονιστούν», όπως επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός . Βασικός στόχος του νομοσχεδίου είναι να διευκολυνθούν οι εργασίες που βελτιώνουν την ασφάλεια των θεατών και τη στατική επάρκεια των γηπέδων. Παράλληλα, στοχεύει να δώσει ορισμένες περιορισμένες αλλά πολύ χρήσιμες για τους αθλητικούς συλλόγους δυνατότητες ανάπτυξης (φωτοβολταϊκά στα στέγαστρα, περιορισμένες εμπορικές χρήσεις).

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki