Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Αεροδρόμιο στην Καρδίτσα

Ξεκινούν σύντομα οι εργασίες για την κατασκευή του πρώτου αεροδρομίου Δυτικής Θεσσαλίας, στο Δήμο Κάμπου Καρδίτσας. Το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί σε δημοτική έκταση 158 στρεμμάτων και θα απευθύνεται σε πρώτη φάση σε ελικοφόρα αεροσκάφη. Στόχος του Δήμου είναι να αποτελέσει βάση για ανάπτυξη του αεραθλητισμού στην περιοχή αλλά και να ξεκινήσουν τακτικά δρομολόγια με την Αθήνα  (ήδη γίνονται διαπραγματεύσεις με ιδιωτική αεροπορική εταιρία).
Ο διάδρομος θα έχει μήκος 681 μέτρα και πλάτος 20, ενώ στα έργα περιλαμβάνεται ακόμη η κατασκευή πύργου ελέγχου, κεντρικού κτιρίου, στεγάστρου για στάθμευση των αεροσκαφών, κ.α. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 900.000 ευρώ (600.000 για το διάδρομο και 300.000 για τα κτίρια) και χρηματοδοτείται από το Δήμο και το υπουργείο Εσωτερικών.

Παγώνουν τα τέλη στα Σπάτα

Παγώνουν για εφέτος οι χρεώσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Σπάτα), ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση της εταιρίας προκειμένου να περιοριστεί ο αντίκτυπος της κρίσης στις αεροπορικές εταιρίες. Το πάγωμα αφορά τα τέλη προσγείωσης, στάθμευσης, ασφάλειας, αεροσταθμού και επίγειας εξυπηρέτησης. Στόχος της εταιρίας είναι επίσης να διατηρηθεί στο ίδιο επίπεδο η ελκυστικότητα της Αθήνας ως προορισμού για τις αεροπορικές εταιρίες.

Μένει το εμπορικό κέντρο στο Βοτανικό

grafima-dentra-ktiriaΜικρότερο εμπορικό κέντρο, κατάργηση του κτιρίου του Δήμου Αθηναίων και του κλειστού του μπάσκετ προβλέπει η πρόταση του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, για το Βοτανικό. Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ έχει ως εξής:
Μετά την κοινοποίηση της με αριθμό 3059/2009 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για το πρόγραμμα της διπλής ανάπλασης στις περιοχές της Λεωφ. Αλεξάνδρας και του Βοτανικού του Δήμου Αθηναίων, προχώρησε άμεσα στις εξής ενέργειες:

Στις 30 Νοεμβρίου 2009 απέστειλε έγγραφο προς το Δήμο Αθηναίων, με το οποίο ζήτησε να υπάρξει κοινή πρόταση  από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς για την αντιμετώπιση του θέματος σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Για το σκοπό αυτό ζήτησε από το Δήμο Αθηναίων,  ο οποίος έχει την αρμοδιότητα τόσο ως ο επισπεύδων του προγράμματος φορέας όσο και ως ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου μέρους της περιοχής ανάπλασης, να συντονίσει την κοινή πρόταση.

Ο Δήμος Αθηναίων στις 22 Δεκεμβρίου 2009  διεβίβασε στο Υπουργείο και τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας: 1. Την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και 2. Τις απαντητικές επιστολές των ενδιαφερομένων μερών.

Σύμφωνα με την με αριθμό 32/18.12.2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμος Αθηναίων επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον του για την προώθηση του προγράμματος διπλής ανάπλασης και διαβεβαίωσε ότι θα παρασχεθούν εκ  μέρους του όλες εκείνες οι εγγυήσεις για την ικανοποίηση των προϋποθέσεων που θα θέσει το Υπουργείο.

Τους τελευταίους δύο μήνες, πραγματοποιήθηκαν, με πρωτοβουλία του Υπουργείου πλέον, μια σειρά από υπηρεσιακές συναντήσεις στελεχών του ΥΠΕΚΑ και του ΟΡΣΑ με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, και συγκεκριμένα με τον Ερασιτέχνη Παναθηναϊκό, την ΠΑΕ Παναθηναϊκός και την Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική.

Στόχος των συναντήσεων ήταν να εξευρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση, η οποία θα εγγυάται την υλοποίηση του προγράμματος της διπλής ανάπλασης στο σύνολό του,  θα διέπεται από περιβαλλοντικά και πολεοδομικά κριτήρια και θα εναρμονίζεται με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Μετά τις παραπάνω ενέργειες, τα σχετικά έγγραφα και στοιχεία που κατατέθηκαν, την διαβούλευση με τους φορείς και με γνώμονα την απελευθέρωση της περιοχής του γηπέδου στην Λεωφ. Αλεξάνδρας και παράλληλα την αναβάθμιση και ανάπλαση της υποβαθμισμένης περιοχής του Ελαιώνα, το Υπουργείο κατέληξε σε συγκεκριμένη δέσμη προτάσεων, τις οποίες και έθεσε  σήμερα 2.3.2010 υπόψιν των ενδιαφερομένων, μετά από πρόσκληση της Υπουργού κ. Τίνας Μπιρμπίλη.

Ειδικότερα:

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής αποφάσισε να προωθήσει  το πρόγραμμα της διπλής ανάπλασης και να αντιμετωπίσει τα σοβαρά και αλληλεξαρτώμενα προβλήματα που ανέκυψαν στο παρελθόν, προσπαθώντας παράλληλα να διασφαλίσει ότι αυτά δεν θα επαναληφθούν στο μέλλον.

Το πρόγραμμα της διπλής ανάπλασης σε σχέση με τα προβλεπόμενα στον ν. 3481/2006 αναθεωρείται ως προς το σχεδιασμό του και την διαδικασία υλοποίησής του, ως εξής:

•    Καταργείται πλήρως το δημοτικό και πολυλειτουργικό κτίριο του Δήμου Αθηναίων.

•    Καταργείται πλήρως το κτίριο καλαθοσφαίρισης του Παναθηναϊκού.

•    Μειώνονται οι εμπορικές χρήσεις του νέου γηπέδου ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού. Η μείωση αυτή αντιστοιχεί στην δόμηση που θα καταλάμβανε το κτίριο καλαθοσφαίρισης του Παναθηναϊκού, το οποίο πλέον καταργείται.

•    Ενσωματώνονται  πλήρως  στο κτίριο του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού και στο όμορο εμπορικό κτίριο, οι  εμπορικές χρήσεις του γηπέδου του Παναθηναϊκού, οι οποίες είχαν σχεδιαστεί εκτός του κελύφους του γηπέδου.

•    Αυξάνονται σε ποσοστό 50% περίπου οι αθλητικές χρήσεις του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού με ταυτόχρονο περιορισμό κατά το ήμισυ της κάλυψης της εγκατάστασης (οι χρήσεις αυτές θα ανέρχονται συνολικά σε 7.500 τμ περίπου).

•    Μειώνεται δραστικά ο συντελεστής δόμησης 1,6 του εμπορικού κτιρίου, με τον προσδιορισμό νέου ανώτατου συντελεστή δόμησης, ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,2.

Ο νέος σχεδιασμός των έργων υπαγορεύεται από την ανάγκη απελευθέρωσης του χώρου του γηπέδου του Παναθηναϊκού στην Λεωφ. Αλεξάνδρας και  απόδοσής του στην κοινή χρήση.

Υπαγορεύεται επίσης από την ανάγκη αναβάθμισης της περιοχής του Βοτανικού, στην οποία μετεγκαθίσταται και το νέο γήπεδο ποδοσφαίρου.

Με τον παραπάνω ανασχεδιασμό του προγράμματος της ανάπλασης επιτυγχάνονται   τα εξής:

•    Μειώνεται η συνολική δόμηση του προγράμματος στην περιοχή του Βοτανικού κατά 66.000 τ.μ. περίπου, δηλαδή μειώνεται η  προβλεφθείσα με τον ν. 3481/2006 δόμηση  κατά ποσοστό 60% περίπου.

•    Η νέα επιτρεπόμενη δόμηση στην περιοχή του Βοτανικού  θα είναι σαφώς μικρότερη από την αρχική δόμηση που είχε υλοποιηθεί  πριν από την κατεδάφιση των εργοστασίων της ΕΤΜΑ.

•    Αυξάνονται οι ελεύθεροι χώροι και οι χώροι πρασίνου κατά 30.000 τ.μ. περίπου, πέραν αυτών που είχαν προβλεφθεί με τον ν. 3481/2006.  

Για την εφαρμογή του αναθεωρημένου προγράμματος καθορίζονται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

•    Ο Δήμος Αθηναίων παραμένει λόγω αρμοδιότητας ο κύριος φορέας που επισπεύδει το πρόγραμμα ανάπλασης.

•    Η τελική έγκριση του προγράμματος της διπλής ανάπλασης θα γίνει με προεδρικό διάταγμα, το οποίο θα εκδοθεί μετά την ψήφιση στην Βουλή νέας νομοθετικής ρύθμισης και κατ’ εξουσιοδότηση αυτής.

•    Με το προεδρικό διάταγμα θα εξειδικεύονται οι όροι και οι  προϋποθέσεις, θα εγκρίνονται οι απαιτούμενες μελέτες και κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο, που μπορεί να οδηγήσει στην πραγματοποίηση του προγράμματος της διπλής ανάπλασης με εξοικονόμηση χρόνου και  ασφάλεια δικαίου.

•    Απόλυτη χρονική προτεραιότητα θα δοθεί στην έκδοση της οικοδομικής άδειας για την ανέγερση των αθλητικών εγκαταστάσεων του ερασιτέχνη ΠΑΟ  στον Βοτανικό και στην ταυτόχρονη κατεδάφιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων στην Λεωφ. Αλεξάνδρας.

Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Δήμου Αθηναίων και από  ιδιωτικούς πόρους, χωρίς οικονομική επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής επεξεργάζεται ήδη το τελικό σχέδιο της νομοθετικής ρύθμισης που θα καταθέσει άμεσα στην Βουλή.  

Τρίκαλα: ζημιές από πλημμύρες

Μεγάλες ζημιές έχει υποστεί ο νομός Τρικάλων από πλημμύρες, εξαιτίας των αυξημένων βροχοπτώσεων και χιονοπτώσεων του περασμένου χειμώνα. Επίκεντρο των καταστροφών είναι το χωριό Ροπωτό, όπου έχουν υποστεί καθίζηση η εκκλησία και το σχολείο, 21 σπίτια είναι ακατοίκητα, σε δεκάδες άλλα υπάρχουν ρωγμές ή κινδυνεύουν με κατάρρευση, ζημιές έχουν υποστεί και οι δρόμοι ενώ οι κάτοικοι έχουν μεταφερθεί σε ξενοδοχεία. Ο τοπικός Δήμος έχει ζητήσει έκτακτη οικονομική ενίσχυση 200.000 ευρώ από την κυβέρνηση. Δεν είναι όμως ο μόνος που επλήγη από τις βροχές. Κατολισθήσεις σημειώνονται και στην Κοινότητα Ασπροποτάμου, στην Ανθούσα και τη Μηλιά καθώς και σε αρκετά σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου.

ΠΑΤΡΑ:Αγωνία για τη νέα χάραξη

Συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, θα έχει σήμερα το μεσημέρι αντιπροσωπεία του Δήμου Βραχνεϊκων, για το φλέγον ζήτημα της χάραξης της νέας Εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών, Τσακώνας και των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την αρχική προτεινόμενη μελέτη του Υπουργείου.
Το αίτημα των φορέων της Αχαϊας για νότια χάραξη της Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου, έπεσε στο κενό, παρά τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ  Γιώργος Σουφλιάς.

 

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki