Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Παράταση για ημιυπαιθριους

Με τροπολογία που κατατέθηκε Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου στη Βουλή, η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τη ρύθμιση των ημιυπαίθριων χώρων παρατείνεται μέχρι και 28 Φεβρουαρίου 2011 και αφορά τόσο την αυτοπρόσωπη απευθείας υποβολή, όσο και την υποβολή τους με συστημένη επιστολή. Παρατίθεται ολόκληρο το κείμενο της τροπολογίας- προσθήκης που κατατέθηκε στη Βουλή. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΠΡΟΣΘΗΚΗ Στο Σχέδιο Νόμου «Εξορθολογισμός και βελτίωση στην απονομή της ποινικής δικαιοσύνης» ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Με την προτεινόμενη ρύθμιση παρατείνεται μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2011 η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3843/2010 στις πολεοδομικές υπηρεσίες για την υπαγωγή ακινήτων στις διατάξεις του Κεφαλαίου Β' του ίδιου ως άνω νόμου. Η ανωτέρω παράταση αφορά τόσο στην προθεσμία αυτοπρόσωπης απευθείας υποβολής των παραπάνω δικαιολογητικών στις πολεοδομικές υπηρεσίες όσο και στην προθεσμία υποβολής τους με συστημένη επιστολή. Η προτεινόμενη παράταση κρίνεται αναγκαία για την αποφόρτιση του έργου των πολεοδομικών υπηρεσιών και τη διευκόλυνση των πολιτών που επιθυμούν την υπαγωγή των ακινήτων τους στις ανωτέρω διατάξεις του ν. 3843/2010. Άρθρο Οι προθεσμίες υποβολής των δικαιολογητικών της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3843/2010 (ΦΕΚ Α’ 62) στις πολεοδομικές υπηρεσίες για την υπαγωγή ακινήτων στις διατάξεις των διατηρουμένων χώρων του ίδιου ως νόμου παρατείνονται μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2011.

Πολεοδομίες χωρίς μηχανικούς

Εκρηκτικό είναι  πλέον το πρόβλημα των πολεοδομιών σε ολόκληρη την χώρα καθώς οι μηχανικοί που εργάζονται σε αυτές δεν επαρκουν για να αντιμετωπίσουν τον φόρτο εργασίας που έχει πολλάπλασιαστεί.Οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις για τους ημιυπαίθριους χώρους δημιουργούν πρόσθετο φόρτο στις πολεοδομικές υπηρεσίες της χώρας, με το υπάρχον προσωπικό να αδυνατεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη προσέλευση των πολιτών, οι οποίοι ταλαιπωρούνται καθημερινά, κινδυνεύοντας να υπερβούν τις ορισθείσες χρονικές προθεσμίες για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους. Ειδικότερα, οι δ/νσεις Πολεοδομίας του Λεκανοπεδίου Αττικής αναφέρεται ότι αντιμετωπίζουν οξύτατο πρόβλημα, δεδομένου ότι οι 50 υπηρετούντες πολιτικοί μηχανικοί αδυνατούν να διεκπεραιώσουν τις περίπου 800.000 υποθέσεις τακτοποίησης ημιυπαίθριων χώρων που τους αναλογούν. Ήδη το θέμα έχει φτάσει στην Βουλή με ερώτηση που κατέθεσε η Δημοκρατική Αριστερά με την οποία ζητούνται οι υπουργοι Περιβάλλοντος , Εσωτερικών και Οικονομικών να ξεκαθαρίσουν αν προτίθενται να ενισχύσουν το δυναμικό των πολεοδομιών καθώς και αν προτίθενται να δώσουν παράταση στην ρύθμιση για τους ημιουπαίθριους.

Αυτοκινητόδρομοι :...Μαγείρεμα;

Να πως μαγειρεύονταιοι αριθμοί και βγαίνουν τα ελλείματα. Σε ερώτηση που κατέθεσε ο ΣΥΝ σχετικά με το κόστος λειτουργίας της ΕΓΝΑΤΙΑ. Δόθηκαν τρία διαφορετικά νούμερα!Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», ο αντιπρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος και ο αρμόδιος υφυπουργός κ. Γ. Μαγκριώτης έδωσαν τρεις εκ διαμέτρου αντίθετες εκδοχές κόστους, ο πρώτος 40.000.000 ευρώ, ο δεύτερος 70.000.000 ευρώ και ο τρίτος 100.000.000 ευρώ. Στη συνέχεια ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος απάντησε ότι ο ίδιος δεν συνυπολόγιζε το λειτουργικό κόστος της εταιρείας στο ποσό που ανέφερε και ότι επί της ουσίας το συνολικό κόστος συγκλίνει με αυτό του κ. υφυπουργού, ότι δηλαδή τα λειτουργικά έξοδα του μηχανισμού υποστήριξης είναι η διαφορά από το δηλωθέν κόστος των 100.000.000 ευρώ ετησίως, δηλαδή 60.000.000 ευρώ . Είναι όμως γνωστό ότι μετά από μια χρονοβόρα διαδικασία που κράτησε περίπου ένα χρόνο από την ήμερα δημοσιοποίησης του διαγωνισμού 30/03/2010 υπεγράφησαν οι τέσσερις εν σύνολο συμβάσεις πενταετούς διάρκειας για το συνολικό μήκος της Εγνατία Οδού με τον ίδιο επί της ουσίας ανάδοχο με μέση έκπτωση περίπου 51%. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τύπου επισημαίνεται στην ερώτηση " αν λάβουμε υπόψη ότι το αρχικό ποσό διακήρυξης ήταν 220.000.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α και για τις τέσσερις εργολαβίες, το υπογραφέν τελικό τίμημα συμπεριλαμβανομένου επίσης του αντίστοιχου Φ.Π.Α δεν ξεπέρασε τα 110.000.000 ευρώ. Αν διαιρέσουμε αυτό το ποσό με τον συνολικό συμβατικό χρόνο των πέντε ετών θα διαπιστώσουμε ότι το μέσο ετήσιο συμβατικό κόστος συντήρησης-λειτουργίας που πρέπει να καταβάλλεται στον ανάδοχο δεν ξεπερνά το ποσό των 22.000.000 ευρώ ' και συνεχίζει"επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε, αναφέρουν πως το εργατικό δυναμικό που απαιτείται για τη συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας Οδού, υπολείπεται από αυτό που προβλέπεται στις συμβάσεις, ενώ η χρηματοδότηση δίδεται στον ανάδοχο για το συνολικό προσωπικό των συμβάσεων. Η απασχόληση λιγότερου προσωπικού από αυτό που προβλέπουν οι συμβάσεις, είναι αυτονόητο ότι δυσχεραίνει την αποτελεσματικότητα στη συντήρηση-λειτουργία της Εγνατίας Οδού και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών αλλά πιθανόν και των ίδιων των εργαζομένων".

Ημιυπαίθριοι: Παράταση έξη μηνών;

Στο υπουργείο Οικονομικών παρέπεμψε η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, για τον τρόπο αναζήτησης εσόδων, που θα καλύψουν τα έσοδα, που προϋπολογίζονται για το 2011 από «νομιμοποίηση» αυθαιρέτων κτισμάτων. Στη συνέντευξη Τύπου για τις πολιτικές δράσεις του Υπουργείου στον τομέα των υδάτων, η υπουργός αναφέρθηκε ακόμα στο ενδεχόμενο παράτασης του χρόνου τακτοποίησης των ημιυπαίθριων χώρων μετά την καταληκτική ημερομηνία της 28ης Δεκεμβρίου 2010, εφόσον αξιολογηθούν μία σειρά από παραμέτρους περιλαμβανομένων της ροής των αιτήσεων και της δυνατότητας των πολεοδομιών να τις εξυπηρετήσουν. Το πρόβλημα που εντοπίστηκε και στην επιτροπή περιβάλλοντος της Βουλής, αφορά τη διάρθρωση των πολεοδομικών γραφείων μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη, γεγονός που μπορεί να παρατείνει την δήλωση των ημιυπαιθρίων μέχρι έξι μήνες.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ : Εως το 2015 το ΜΕΤΡΟ

Τη διαβεβαίωση ότι είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση για το βασικό άξονα του μετρό Θεσσαλονίκης και ότι θα δοθεί σε χρήση το αργότερο στις αρχές του 2015, έδωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης. Υπογράμμισε ότι σήμερα συζητείται στο Λουξεμβούργο, μεταξύ του προέδρου της Αττικό Μετρό Χρήστου Τσίτουρα, και του αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Πλούταρχου Σακελλάρη, η εξασφάλιση 1 δισ. ευρώ, για τις εργασίες που αφορούν τα έργα νέας γενιάς, δηλαδή επέκτασης προς τη δυτική πλευρά της πόλης. Υπενθυμίζεται ότι η ΕΤΕπ έχει ήδη ανάψει το φως για τη χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων τα 280 εκατ. ευρώ έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και στο πλαίσιο αυτό επεσήμανε ότι γίνεται διαπραγμάτευση για την επιπλέον χρηματοδότηση από την τράπεζα, ύψους 1 δισ. ευρώ. Συνολικά, το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης μαζί με τις επεκτάσεις του υπολογίζεται στα 3-3,5 δισ. ευρώ -50% δημόσια χρηματοδότηση εξασφαλισμένη- και σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, η επέκταση προς την Καλαμαριά δεν θα καθυστερήσει να ξεκινήσει, δεδομένου ότι ολοκληρώνεται η προεπιλογή εταιριών και θα ακολουθήσει η οριστική δημοπράτηση, που θα αναδείξει και τον τελικό ανάδοχο υλοποίησης των εργασιών. Όπως επεσήμανε, η επέκταση του έργου προς την Καλαμαριά εκτιμάται συνολικά με τις απαλλοτριώσεις στα 600 εκατ. ευρώ. Αναφορικά με την εξυπηρέτηση προς τη Σίνδο, υπογράμμισε ότι πρόκειται να αξιοποιηθεί άμεσα γραμμή του ΟΣΕ ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία προαστιακού. Για τους καταστηματάρχες που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα κατά μήκος των εργασιών κατασκευής του μετρό, ο υφυπουργός τόνισε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης, μέσα από διάλογο που ξεκινά άμεσα προτίθεται να βρει λύσεις από κοινού με τους επιχειρηματίες, για να αποφευχθούν έτσι τα «λουκέτα». Επιπλέον, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε ότι μέχρι σήμερα, στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου, έχουν δαπανηθεί 25 εκατ. ευρώ για τις αρχαιολογικές ανασκαφές και το ποσό αυτό αναμένεται να φθάσει στα 60 εκατ. ευρώ συνολικά. Τόνισε ότι ο «πλούτος» αυτός θα αναδειχθεί στις δύο υπαίθριες εκθέσεις φωτογραφίας που θα δημιουργηθούν, απεικονίζοντας έτσι τους 23 αιώνες ζωής της πόλης.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki