Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία

Τα αυθαίρετα και ο αιγιαλός

Χιλιάδες αυθαίρετες κατασκευές, που έχουν ανεγερθεί παράνομα στον αιγιαλό, μπορούν υπό προϋποθέσεις να νομιμοποιηθούν. Αν και το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικώνθέτει ως προϋπόθεση η νομιμοποίηση να γίνεται μόνο στις περιπτώσεις που οι αυθαίρετες κατασκευές εξυπηρετούν επιχειρηματικούς (κυρίως επεκτάσεις ξενοδοχείων), δημόσιους και ερευνητικούς σκοπούς, εντούτοις, είναι κοινό μυστικό ότι πάνω στο κύμα - το μήκος της ακτογραμμής στην Ελλάδα αγγίζει τα 14.000 χιλιόμετρα - έχουν ανεγερθεί και χιλιάδες παράνομες εξοχικές κατοικίες. Ολες αυτές οι περιπτώσεις αφορούν αυθαίρετες κατασκευές που δεν μπορούν να τακτοποιηθούν σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται με τον νόμο των αυθαιρέτων του υπουργείου Περιβάλλοντος. Και αυτό διότι δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του νόμου αυθαίρετα που έχουν ανεγερθεί στον αιγιαλό και σε καταπατημένες εκτάσεις. Τυπικά, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιχειρείται να γίνει οριοθέτηση του αιγιαλού με βάση τα υπόβαθρα του Κτηματολογίου. Το έργο, ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, παραλήφθηκε το 2009 και τώρα αναμένεται να βγει από τα συρτάρια των αρμόδιων υπηρεσιών. Σήμερα έχει οριοθετηθεί αποσπασματικά μόνο το 8% της συνολικής ζώνης του αιγιαλού. Η ολοκλήρωση του έργου της οριοθέτησης αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες. Σύμφωνα πάντως με πηγές τόσο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας όσο και από περιβαλλοντικές οργανώσεις αναμένεται να υπάρξει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας εναντίον των προωθούμενων ρυθμίσεων του υπουργείου Οικονομικών. Την ίδια ώρα αναμένεται να έρθουν στην επιφάνεια μεγάλα ιδιοκτησιακά θέματα και να προκληθούν δικαστικές συγκρούσεις μεταξύ ιδιωτών και του ελληνικού Δημοσίου. Υπενθυμίζεται ότι με βάση το νομοσχέδιο που έχει τεθεί σε διαβούλευση έως τις 2 Μαΐου προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η νομιμοποίηση αυθαίρετων κατασκευών που ανεγέρθηκαν πριν από την έναρξη της ισχύος του νέου νόμου για τον αιγιαλό, στην παραλία ή στη θάλασσα, στην παρόχθια ζώνη και στο υδάτινο στοιχείο ποταμών και λιμνών, χωρίς να υφίσταται απόφαση παραχώρησης της χρήσης με απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Προϋπόθεση για να γίνει αυτό είναι η καταβολή ή ο νόμιμος διακανονισμός που καθορίζεται από την Κτηματική Υπηρεσία με βάση συγκεκριμένο μαθηματικό τύπο που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για την παράνομη χρήση της έκτασης.

Τα σχέδια για το Φαληρικό Δέλτα

Η περιοχή του Φαληρικού Όρµου καταλαµβάνει έκταση 800 στρεµµάτων κατά µήκος ακτογραµµής µήκους περίπου 2 χλµ. και περιλαμβάνει την παραλιακή ζώνη πέριξ των αστικών περιοχών Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου, από την εκβολή του Κηφισού Ποταµού µέχρι το ∆ηµοτικό Αθλητικό Κέντρο (ΔΑΚ) του δήμου Παλαιού Φαλήρου. Η ανάπλαση θα προβλέπει το «χαμήλωμα» κατά περίπου δύο μέτρων της Λεωφόρου Ποσειδώνος, ώστε να καταστεί εφικτή η ένωση των παραπάνω δήμων με τη θάλασσα, καθώς σήμερα η Λ.Ποσειδώνος «εμποδίζει» την πρόσβαση στη θάλασσα. Πρακτικά, πάνω από την Ποσειδώνος θα βρίσκεται πάρκο που θα καταλήγει στο θαλάσσιο στοιχείο. Η αξιοποίηση περιλαμβάνει την υλοποίηση του συνεδριακού κέντρου στο πρώην γήπεδο Τάε Κβον Ντο, η δημιουργία αθλητικών χρήσεων και μαρίνας και οικολογικού πάρκου. Δεδομένου ότι το Δημόσιο θα έχει τη διαχείριση του πάρκου, στην επιφάνεια που θα αξιοποιηθεί θα υλοποιηθούν χρήσεις (π.χ. αναψυκτήρια) που θα αποφέρουν τις απαιτούμενες προσόδους. Ωστόσο, τα ανοιχτά μέτωπα που πρέπει να κλείσουν είναι η υπογραφή της ΚΥΑ –εκκρεμεί τους τελευταίους μήνες- από τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, βάσει της οποίας μεταβιβάζεται η έκταση των 800 στρεμμάτων στην Αττικό Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε., αλλά και ακίνητο 176 στρεμμάτων από τον Άγιο Κοσμά έως τα «Αστέρια Γλυφάδας». Τέλος, σε ακίνητα της υπό αξιοποίηση έκτασης υφίστανται δικαστικές εμπλοκές. Πηροφορίες εμφανίζουν ότι η δημοπράτηση του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου θα γίνει τον Ιούνιο . Η αναγέννηση της περιοχής που εφάπτεται με τον χώρο του παλαιού Ιπποδρόμου στην κατάληξη της Λεωφ. Συγγρού και με το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας προς τα δυτικά θα ανοίξει την αυλαία για την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου μήκους 45 χλμ., από το Φάληρο έως το Σούνιο. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η αξιοποίηση του Φαληρικού Όρμου θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο από τη Γενική Γραμματεία Δημόσιων Έργων και θα είναι ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ, με τον προϋπολογισμό να είναι σημαντικά χαμηλότερος σε σχέση με τον αρχικό (370 εκατ.).

Προσφυγή στο ΣτΕ για την Πανεπιστημίου

Κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας από πενήντα τέσσερις πολίτες η πρώτη προσφυγή κατά της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, την οποία προωθεί το Ίδρυμα Ωνάση. Οι προσφεύγοντες και προσφεύγουσες σε ανακοίνωσή τους επισημαίνουν ότι "ο αποκλεισμός των αυτοκινήτων από την κύρια λεωφόρο ανάμεσα στην Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό θα ζημιώσει ανεπανόρθωτα τις συνθήκες λειτουργίας ολόκληρου του κέντρου της Αθήνας, αφού θα φορτώσει την κίνηση σε ένα ανεπαρκές δίκτυο στενών δρόμων μέσα από τις κεντρικές γειτονιές. Θεωρούμε ότι το αίτημα για αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας -αίτημα που προσυπογράφουμε- δεν ικανοποιείται με αυτόν τον ελάχιστα μελετημένο τρόπο. Άλλωστε, μία τέτοια μείζων παρέμβαση στη ζωή όλης της πόλης απαιτεί -και διά νόμου- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που οι υποστηρικτές της επιμελώς απέφυγαν να εκπονήσουν και γι' αυτό η παρέμβαση εκτός από καταστροφική είναι και παράνομη".

Δεν έχουν λεφτά για την παραλία

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να μεταβιβαστεί στην «Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.» ακίνητο 176 στρεμμάτων από το αθλητικό κέντρο του Αγίου Κοσμά έως τα «Αστέρια Γλυφάδας».

Στο μεταξύ τρόπους για τη μείωση του προϋπολογισμού της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου κατά το ένα τρίτο, χωρίς να απαλειφθεί κανένα από τα δομικά στοιχεία της, αναζητούν τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος. Σύμφωνα με πληροφορίες καταβάλλεται προσπάθεια να μειωθεί ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου (340 εκατ. ευρώ) περίπου κατά το ένα τρίτο (230 εκατ. ευρώ). Οι υπηρεσίες των συναρμόδιων υπουργείων Περιβάλλοντος και Υποδομών επεξεργάζονται διάφορες ιδέες για τον περιορισμό του κόστους, χωρίς να πειραχτούν τα βασικά δομικά στοιχεία του (λ.χ. αντιπλημμυρικά, μετακίνηση λεωφόρου Ποσειδώνος, προβλήτες). Ανάμεσα στις ιδέες που έχουν τεθεί είναι η κατάργηση ενός, δύο ή και των τριών υπογείων πάρκινγκ που προβλέπονται στην έκταση (συνολικά είχαν σχεδιαστεί να καλύψουν 1.000 θέσεις στάθμευσης). Στόχος των εμπλεκομένων είναι η δημοπράτηση του έργου να γίνει τον Ιούνιο, ώστε να ανατεθεί έως το τέλος του έτους (η διάρκεια των εργασιών εκτιμάται στα 2,5 χρόνια). Πάντως, στις 11/3 το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής ενέκρινε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, που είχε θέσει σε δημόσια διαβούλευση από τα τέλη Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου.

Γιαπί για 15 χρόνια

Σε βάθος δεκαπενταετίας θα δημιουργηθεί στην περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού μια νέα πολιτεία με πληθυσμό περίπου 30.000 κατοίκων καθώς προβλέπεται και η κατασκευή περίπου 5.000 κατοικιών, ενώ πολύ νωρίτερα στη διάρκεια της πρώτης πενταετίας της επένδυσης θα έχει δημιουργηθεί το πάρκο έκτασης δύο εκατομμυρίων τμ- ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα παγκοσμίως. Στην πρώτη, από τις τρεις φάσεις της επένδυσης, μιας από τις μεγαλύτερες σε διεθνές επίπεδο στον τομέα της, θα έχουν προχωρήσει οι αθλητικές εγκαταστάσεις, το αναβαθμισμένο παραλιακό μέτωπο καθώς και τουριστικές υποδομές. Η δημιουργία της νέας περιοχής θα εντάσσεται απόλυτα στον αστικό ιστό της ευρύτερης περιοχής και δεν θα λειτουργήσει σε βάρος των γειτονικών περιοχών, μειώνοντας την ζήτηση. Αντίθετα θα αναβαθμίσει την όλη περιοχή και θα δώσει προστιθέμενη αξία και ζήτηση σε όλη την περιοχή, επισήμαναν τα διοικητικά στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki