Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Περιβάλλον

Οικολόγοι εναντίον Μπιρμπίλη για το εξασθενές χρώμιο

Σοβαρό πολιτικό θέμα δημιουργούν οι πρόσφατες δηλώσεις της υπουργού Περιβάλλοντος κ. Μπιρμπίλη στη Βουλή, που αναιρούν όλες τις δεσμεύσεις του υπουργείου της για δραστικά μέτρα προστασίας των πολιτών από το εξασθενές χρώμιο, αναφέρουν σε σημερινή ανακοίνωση οι Οικολόγοι Πράσινοι. Σύμφωνα με την ανακοίνωση:
-Οι δηλώσεις της υπουργού, στη συζήτηση σχετικής κοινοβουλευτικής ερώτησης, μεταθέτουν στο απροσδιόριστο μέλλον το πρόγραμμα παροχής καθαρού νερού στη μολυσμένη περιοχή της Μεσαπίας στην Εύβοια, πετούν σε άλλο υπουργείο το μπαλάκι για τις προδιαγραφές του νερού, επικαλούνται αβάσιμα στοιχεία για υποτιθέμενες τεχνικές δυσκολίες ανίχνευσης του εξασθενούς χρωμίου και για τη διεθνή πρακτική, ενώ παραπέμπουν αδιαμφισβήτητα επιστημονικά δεδομένα στην κρίση…. διεθνούς συνεδρίου στα τέλη του 2010.
-Οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούν τη στροφή αυτή επικίνδυνο πολιτικό ακροβατισμό και εγκληματικό παιχνίδι για τη δημόσια υγεία. Η σύνδεση του εξασθενούς χρωμίου με κίνδυνο καρκίνου είναι επιστημονικά εξακριβωμένη και δε μπορεί να συγκαλυφθεί πίσω από αυθαίρετους συμψηφισμούς για το «ολικό χρώμιο». Κάθε καθυστέρηση στην παροχή ασφαλούς νερού στις πληττόμενες περιοχές, τη θέσπιση ανώτατων ορίων εξασθενούς χρωμίου στο νερό και τη ριζική επίλυση του προβλήματος, κοστίζει ανθρώπινες ζωές. Απαιτούμε να μάθουμε σε τι δεδομένα στηρίχθηκαν οι αποφάσεις αυτές και τι συμφέροντα εξυπηρετούν.
Αναλυτικότερα για το θέμα :
Μιλώντας στις 15 Ιουλίου από το βήμα της Βουλής σε ερώτηση για τα μολυσμένα νερά του Δήμου Μεσαπίας, η υπουργός Περιβάλλοντος δήλωσε ότι «το Υπουργείο που είναι αρμόδιο για να αποφασίσει αν το νερό είναι κατάλληλο ή ακατάλληλο για πόση είναι το Υπουργείο Υγείας» κι ότι «θα υπάρξει μία πολύ στενή συνεργασία ανάμεσα στα δύο Υπουργεία για να παρθούν όλα τα απαραίτητα θεσμικά μέτρα». Τόνισε επίσης, περισσότερες από μια φορά, ότι «σε παγκόσμιο επίπεδο δεν υπάρχει διαχωρισμός του εξασθενούς με το ολικό χρώμιο», ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στις δυσκολίες να ξεχωρίσουμε το εξασθενές χρώμιο από το ολικό αλλά και σε αυτές του να προσδιορίσουμε την προέλευση του εξασθενούς χρωμίου. Τέλος προανήγγειλε τη διεξαγωγή διεθνούς συνεδρίου ειδικών επιστημόνων προς το τέλος του έτους στη χώρα μας με σκοπό «να δούμε τις επιπτώσεις του εξασθενούς χρωμίου και αν αυτό μπορεί να υπολογιστεί ξεχωριστά από το ολικό χρώμιο στο πόσιμο νερό».
Λίγους μόλις μήνες νωρίτερα, σε συνέντευξη τύπου στις 8-2-2010 στα Οινόφυτα, ο καθηγητής Α. Ανδρεαδάκης, αρμόδιος για θέματα νερών Γεν. Γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος της, είχε αναφερθεί σαφέστατα στην καρκινογόνο δράση του εξασθενούς χρωμίου μέσω κατάποσης και είχε δημιουργήσει αίσθημα ικανοποίησης στους παρευρισκόμενους δηλώνοντας ότι θα θεσπιστεί ξεχωριστό όριο για το εξασθενές χρώμιο στο πόσιμο νερό, όπως υπαγορεύουν όλα τα πρόσφατα επιστημονικά δεδμένα. Ιδιαίτερη σημασία είχε ότι αποδέχθηκε την αναγκαιότητα εισαγωγής ξεχωριστού ορίου για το εξασθενές χρώμιο στη βάση των 0,06 μg/λίτρο που προσδιορίστηκε από Αμερικανούς επιστήμονες ως ασφαλές για τη δημόσια υγεία, ενώ δεσμεύθηκε για θέσπιση ορίου στα τεχνολογικά εφικτά επίπεδα των 2-3 μg/λίτρο2. Πέντε μήνες μετά, οι προσδοκίες από τις εξαγγελίες του ΥΠΕΚΑ για οριστικές λύσεις στα μακροχρόνια προβλήματα ρύπανσης των περιοχών του Ασωπού και της Μεσσαπίας και για παροχή ασφαλούς πόσιμου νερού στους κατοίκους, φαίνεται να μην επιβεβαιώνονται .

Αττική: ποιες ακτές είναι ακατάλληλες για κολύμβηση

Απόφαση για το χαρακτηρισμό ακαταλληλότητας ακτών κολύμβησης περιοχών Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών- Πειραιώς υπέγραψε η Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Μαριλίζα Ξενογιανννακοπούλου.
Η απόφαση προβλέπει :
Α. Απαγορεύεται η χρήση των θαλάσσιων νερών για κολύμβηση στις περιοχές της Νομ. Αυτ/σης Αθηνών- Πειραιώς, για τις οποίες δεν πληρούνται οι απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας για την ποιότητα των νερών κολύμβησης, όπως αυτές αναφέρονται ειδικότερα κατωτέρω:
1. Σε όλα τα λιμάνια, μόνιμα αγκυροβόλια και ναυπηγεία, διαλυτήρια πλοίων κ.λπ.
2. Σε όλη τη περιοχή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι και το Πέραμα.
3. Σε όλη την περιοχή Σκαραμαγκά μέχρι και την παραλία Ασπροπύργου.
4. Στην παραλία Μεγάρων από προβλήτα έναντι ελικοδρομίου μέχρι την πλαζ Μεγάρων, καθώς και στο μικρό όρμο της προβλήτας έναντι του ελικοδρομίου και της παραλίας της Πάχης Μεγάρων
5. Στα Λιμάνια Σκαφάκι, Σταυρού της Ακτής Θεμιστοκλέους, στο λιμανάκι της Σχολής Δοκίμων και 100 μ. εκατέρωθεν του Κέντρου MIRAMARE
6. Στην περιοχή από Β. άκρο Μικρολίμανου μέχρι και τη ακτή Ξηροτάγαρου (όριο μαρίνας).
7. Σε ζώνη 50 μέτρων από κάθε πλευρά του στομίων εκβολής όλων των αγωγών ομβρίων.
8. Σε ζώνη 200 μέτρων από κάθε πλευρά των στομίων εκβολής των αγωγών εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού λυμάτων, και κάθε άλλης παρόμοιας εκβολής σύμφωνα με τις νομαρχιακές αποφάσεις καθορισμού αποδέκτη, όπου τοποθετούνται τοπικές απαγορευτικές πινακίδες ή προτείνονται σχετικές σημάνσεις από τις τοπικές υγειονομικές αρχές.
9. Στην περιοχή των Ναυπηγείων και λιμένος όρμου Λαυρίου μέχρι τη ΔΕΗ με εξαίρεση την περιοχή που αρχίζει από την ακτή Χέλμη και συνεχίζεται μέχρι την περιοχή Θωρικού( Ακτή Θεάτρου) .
10. Στην Ραφήνα σε όλο το μήκος της εξωτερικής πλευράς του προσήνεμου μώλου του λιμανιού.
11. Σε ζώνη 200 μέτρων από τα σημεία εκβολής των αγωγών των εγκαταστάσεων που βρίσκονται στις περιοχές Ν. Μάκρης και Μαραθώνα και ειδικότερα των κατασκηνώσεων ΘΑΛΑ, και των κατασκηνώσεων Αεροπορίας- ΘΑΑ .
12 . Στην περιοχή Ασωπού ποταμού 200 μ. εκατέρωθεν της εκβολής του.
Β. Οι Δ/νσεις Υγείας και Δημόσιας Υγιεινής των Νομ. Αυτ/σεων Αττικής θα συνεργασθούν με τους υπεύθυνους εκπροσώπους των ΟΤΑ και τις αντίστοιχες Λιμενικές Αρχές ή Οργανισμούς ( ΕΟΤ κ.λπ ) τόσο για την εφαρμογή των αναγκαίων προληπτικών ή κατασταλτικών μέτρων από τους υπόχρεους, σε τακτή πάντοτε προθεσμία και στα πλαίσια των υγειονομικών και λοιπών διατάξεων, όσο και για την τήρηση όρων υγιεινής ( αποδυτήρια, αποχωρητήρια, ντους, δοχεία συλλογής απορριμμάτων κ.λπ.). Επισημαίνεται η ανάγκη σήμανσης στις περιπτώσεις ακαταλληλότητας των ακτών κολύμβησης με ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε αφού ενημερωθούν από τις αρμόδιες Δ/νσεις Υγείας και Δημόσιας Υγιεινής να τοποθετήσουν απαγορευτικές πινακίδες στα σημεία που κρίθηκαν ακατάλληλα για κολύμβηση. Οι Λιμενικές Αρχές παρακαλούνται για την επιτήρηση των σημείων αυτών, ώστε οι πινακίδες να τοποθετούνται κατάλληλα ή να καταστρέφονται.
Γ. Οι Δ/νσεις Υγείας και Δημόσιας Υγιεινής και Δ/νσεις Υγείας Πρόνοιας των λοιπών Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, θα ενεργήσουν άμεσα για την έκδοση (μετά από δειγματοληπτικό έλεγχο των νερών και σχετική εισήγηση) των αντίστοιχων Νομαρχιακών Αποφάσεων και την κοινοποίησή τους στη Δ/νση Υγειονομικής Μηχανικής και Υγιεινής Περιβάλλοντος του Υπουργείου μας.
Δ. Οι υπηρεσίες, Οργανισμοί και ειδικότερα οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στους οποίους κοινοποιείται η απόφαση, θα ορίσουν εκπροσώπους για συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες Υγείας των Ν. Α. και της Περιφέρειας, ώστε να υλοποιηθούν τα σχετικά Υγειονομικά Προγράμματα και να εφαρμοσθούν τα προτεινόμενα μέτρα για τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας, δεδομένου ότι τα μέτρα αυτά βασίζονται σε αποτελέσματα δειγματοληψιών που διενεργήθηκαν από τις αρμόδιες Δ/νσεις Υγείας των Νομ. Αυτ/σεων.
Ε. Η Δ/νση Υγειονομικής Μηχανικής και Υγιεινής Περιβάλλοντος του Υπουργείου Υγείας θα εποπτεύσει και θα συντονίσει τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να εντατικοποιηθεί και διασφαλισθεί, η διενέργεια τόσο του συστηματικού δειγματοληπτικού ελέγχου των νερών κολύμβησης, όσο και του ελέγχου και της παρακολούθησης των πιθανών πηγών ρύπανσης (εγκαταστάσεις επεξεργασίας υγρών αποβλήτων κ.λπ.) με στόχο την εξυγίανση του περιβάλλοντος και τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.

Εξοικονόμηση ενέργειας σε κτίρια του Δημοσίου

Πρόσκληση υποβολής προτάσεων «Πρότυπα Επιδεικτικά έργα αξιοποίησης ΑΠΕ ή και Εξοικονόμησης Ενέργειας σε δημόσια κτίρια», από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» εξέδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Σε αυτήν εντάσσονται επιδεικτικά έργα σε δημόσια κτίρια, όπου στεγάζονται  υπηρεσίες Υπουργείων και Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, με σκοπό την ενεργειακή τους αναβάθμιση και την εξοικονόμηση ενέργειας. Σκοπός του ΥΠΕΚΑ είναι αυτή η πρακτική να υιοθετηθεί και στους υπόλοιπους οργανισμούς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.
Ειδικότερα, χρηματοδοτούνται έργα που περιορίζουν τις ενεργειακές απαιτήσεις σε θέρμανση, ψύξη, φωτισμό, ζεστό νερό χρήσης των κτιρίων. Θα μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν: ηλιοθερμικά συστήματα παραγωγής θερμού νερού, συστήματα εκμετάλλευσης ΑΠΕ για παραγωγή θερμικής και ψυκτικής ενέργειας, προσθήκες θερμομόνωσης, νέα κουφώματα, συστήματα ηλιοπροστασίας και αερισμού, φύτευση ταρατσών, νέοι καυστήρες, αντικατάσταση παλιού κλιματιστικού με κεντρικό σύστημα υψηλής απόδοσης, εγκαταστάσεις συστημάτων μέτρησης της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων, κ.ά.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τις προτάσεις τους για τους επόμενους έξι μήνες και μέχρι την εξάντληση των παραπάνω διαθέσιμων πόρων του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΠΠΕΡΑΑ). Τα απαιτούμενα στοιχεία για την υποβολή αιτήσεων αναφέρονται στην Υπουργική Απόφαση της πρόσκλησης, η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΕΠΠΕΡΑΑ (www.epperaa.gr).

Ευρω-σκάνδαλο με το εμπόριο ρύπων

Με γραπτή ερώτηση που κατέθεσαν προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Θόδωρος Σκυλακάκης και ο Ολλανδός Ευρωβουλευτής του Κόμματος των Φιλελευθέρων Gerben-Jean Gerbrandy, καταγγέλλουν περιβαλλοντικό σκάνδαλο ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο εξελίσσεται στο πλαίσιο του νέου συστήματος εμπορίας ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές πληρώνουν, μέσω του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων πάνω από 500 εκ. Ευρώ το χρόνο για την καταστροφή ενός αερίου του θερμοκηπίου που παράγεται μαζικά ως υποπροϊόν της χημικής βιομηχανίας στις αναπτυσσόμενες χώρες (κυρίως Κίνα και Ινδία), ενώ το πραγματικό κόστος της σχετικής διαδικασίας είναι κάτω από 10 εκ. Ευρώ. Πληρώνουν δηλαδή 70 φορές παραπάνω από το πραγματικό κόστος. Αν μάλιστα συνεχιστεί το εμπόριο των δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων για το αέριο αυτό (το HFC-23), τότε θα καταλήξουν μέχρι το 2012 να έχουν πληρώσει 5 με 6 δις ευρώ για «περιβαλλοντικές υπηρεσίες» πραγματικής αξίας μόλις 80 εκ. Ευρώ, αφού το αέριο για το οποίο γίνεται η καταγγελία, το HFC-23, μπορεί να καταστραφεί με μόλις €0,17 τον τόνο CO2 -eq, πληρώνεται όμως στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού και διεθνούς εμπορίου ρύπων με 11 έως 12 Ευρώ τον τόνο!
Οι δύο Ευρωβουλευτές ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εισηγηθεί τρόπους για να τεθεί άμεσα τέλος στη σκανδαλώδη αυτή πρακτική.
Όπως προέκυψε από στοιχεία που κατατέθηκαν από τρεις σημαντικές ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές οργανώσεις (CDM Watch, EIA και Sandbag), σε εκδήλωση που διοργάνωσε το GLOBE σε συνεργασία με τους δύο Ευρωβουλευτές στις Βρυξέλλες, εκτός του οικονομικού σκανδάλου υπάρχει και περιβαλλοντική ζημία, αφού το HFC-23 είναι υποπροϊόν της παραγωγής ενός κατ εξοχήν αντιπεριβαλλοντικού αερίου, του HFC-22 (για κάθε 25 τόνους HFC-22 προκύπτει ως υποπροϊόν ένας τόνος HFC-23), το οποίο χρησιμοποιείται στα ψυγεία και τα air condition και είναι επίσης ένα ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου, αλλά και αέριο που καταστρέφει το όζον, μεγαλώνοντας την επικίνδυνη τρύπα που υπάρχει στην ατμόσφαιρα του πλανήτη.
Λόγω των τερατωδών κερδών που συνεπάγεται η πώληση δικαιωμάτων που προκύπτουν από την καταστροφή του HFC-23, υπάρχει υπερπαραγωγή HFC-22, το οποίο βεβαίως δεν καταστρέφεται και πρόκειται να προκαλέσει στο μέλλον, τόσο αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, όσο και διεύρυνση της τρύπας του όζοντος. Η υπερπαραγωγή δε του HFC-22 γίνεται εις βάρος εναλλακτικών, πολύ λιγότερο ρυπογόνων τεχνολογιών που δεν χρησιμοποιούν το αέριο αυτό.
Η σκανδαλώδης αυτή υπόθεση ήταν ήδη γνωστή από το 2006 όταν οι New York Times παρουσίασαν την υπόθεση μιας εγκατάστασης αποτέφρωσης HFC-23, η οποία επρόκειτο να τοποθετηθεί σε ένα εργοστάσιο παραγωγής HFC-22 στην κινεζική πόλη Quzhou, για το ποσό των 4 εκ δολαρίων και η οποία θα έφερνε έσοδα με τη μορφή δικαιωμάτων ρύπων αξίας περίπου 400 εκ δολαρίων.
Το κινεζικό κράτος επωφελήθηκε μάλιστα των κερδών αυτών, επιβάλλοντας ειδικό τέλος στα κέρδη των επιχειρήσεων που καταστρέφουν HFC-23, από το οποίο έχει εισπράξει ήδη πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρώ.
Μια άλλη σημαντική πτυχή της υπόθεσης, είναι ότι πολλές από τις μεγάλες ευρωπαϊκές βιομηχανίες (ενέργεια, χαλυβουργία κ.λπ.), που αγοράζουν φθηνότερα δικαιώματα (certified emission reduction credits), από το διεθνές σύστημα, το κάνουν για να μπορέσουν να μεταφέρουν τα δικαιώματα, που τους είχαν δωρεάν παραχωρηθεί στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συστήματος, στην επόμενη περίοδο μετά το 2012, οπότε θα έχουν μεγαλύτερη αξία και να αποκομίσουν έτσι κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων Ευρώ.
Ο κ. Σκυλακάκης δήλωσε σχετικά με την υπόθεση αυτή: «Είναι απαράδεκτο να χρησιμοποιούνται με τον τρόπο αυτό τα χρήματα των Ευρωπαίων καταναλωτών. Πρόκειται για σκάνδαλο που αν δεν τερματιστεί άμεσα υπονομεύει την αξιοπιστία του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων, που αποτελεί μια σημαντική πτυχή της ευρωπαϊκής κλιματικής πολιτικής».

Θεσσαλονίκη: συνεχίζεται η κόντρα για τον Τιτάνα

«Αυθαίρετη και επικίνδυνη» για τους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζουν οι βουλευτές Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Τ. Κουράκης και Λ. Αμμανατίδου την απόφαση της Νομαρχίας για την καύση αστικών και βιομηχανικών αποβλήτων από την τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ.
Όπως αναφέρουν σε κοινή τους δήλωση:
«Οι περιοχές των Δήμων της Δυτικής Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της εγκληματικής αδιαφορίας, τόσο των κυβερνήσεων, όσο και της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η απαράδεκτη και αιφνιδιαστική ενέργεια του νομάρχη, κ. Ψωμιάδη, να θέσει και να ψηφιστεί κατά πλειοψηφία η χρήση ως καύσιμης ύλης των αστικών και βιομηχανικών αποβλήτων από την τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ, η οποία βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από κατοικημένες περιοχές και τα δύο μεγάλα νοσοκομεία της πόλης.»
Οι βουλευτές εκφράζουν την αντίθεσή τους για τη μεθόδευση, εκ μέρους της διοίκησης της Νομαρχίας, η οποία χωρίς να ενημερώσει, να συζητήσει και να συναποφασίσει με τους δήμους και τις τοπικές κοινωνίες της δυτικής Θεσσαλονίκης, προχώρησε στην περιβαλλοντική υποβάθμιση μιας ήδη επιβαρυμένης περιοχής,
Επίσης  καταγγέλλουν πως η χρόνια αναποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση του προβλήματος και η συνειδητή επιλογή της μη αντιμετώπισης του προβλήματος της διαχείρισης των αστικών στερεών αποβλήτων, έστω και με συμβατικούς τρόπους, έχει οδηγήσει σε προφανή αδιέξοδα. Αδιέξοδα που για κάποιους, συνιστούν «ευκαιρία» για την προώθηση της «μαγικής λύσης» της αποτέφρωσης των απορριμμάτων, χωρίς να έχει προηγηθεί σχετικός διάλογος για τις επιπτώσεις. Επιπλέον, μια τέτοια επιλογή πρακτικά ακυρώνει τις προοπτικές της ανακύκλωσης για δεκαετίες. Εξάλλου η εμπειρία σε ευρωπαϊκό επίπεδο δείχνει ότι τα εργοστάσια καύσης μεγάλων πόλεων κλείνουν κάτω από την πίεση της κοινής γνώμης και των περιβαλλοντικών οργανώσεων.
Σε όλα  τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν τα προβλήματα των ελεγκτικών μηχανισμών. Οι δημόσιες υπηρεσίες και φορείς με περιβαλλοντικό αντικείμενο είναι υποστελεχωμένες και υφίστανται συστηματική αποδυνάμωση.
Τέλος δηλώνουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα αγωνιστεί στο πλευρό των κατοίκων και των φορέων της πόλης για την ουσιαστική αντιμετώπιση των οικολογικών ζητημάτων για τα οποία χρειάζονται βαθιές τομές σε πολιτικό, κοινωνικό και πολιτισμικό επίπεδο, τομές που θα προέλθουν μέσα από συγκρούσεις και τη ριζική αμφισβήτηση των ακολουθούμενων σήμερα νεοφιλελεύθερων αναπτυξιακών προτύπων.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki