Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Δώρο στους "επενδυτές" ο ενιαίος φόρος

Την απαλλαγή από τον ενιαίο φόρο (ΕΝΦΙΑ) για τα ακίνητα, που με σύμβαση παραχώρησης βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ κατήγγειλε από το βήμα της Βουλής, η Νάντια Βαλαβάνη, την στιγμή που με το προκείμενο νομοσχέδιο βαρύνεται ακόμη 6,5 φορές περισσότερο η μικρή και μεσαία ιδιοκτησία σε σχέση με την φορολόγηση προ κρίσης. Η εν λόγω απαλλαγή είναι διάταξη ευρισκόμενη στο νομοσχέδιο για τον ΕΝΦΙΑ, που τίθεται σε ψηφοφορία αύριο τα μεσάνυχτα. Στην τοποθέτησή της, νωρίτερα, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε πως "δεν φτάνει που απαλλάσσει από τον φόρο όλα τα ακίνητα με σύμβαση παραχώρησης, που έχουν κυρωθεί από την Βουλή -και παρακαλώ τον κ. Υπουργό να μας διευκρινίσει σε ποιες συμβάσεις αναφέρεται-, ορίζει την φθηνότερη κλίμακα με συντελεστή 0,003 ανεξάρτητα από αξία σε ότι αφορά τους καινούργιους πελάτες". Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι οι καινούργιοι πελάτες είναι αυτοί στους οποίους το ΤΑΙΠΕΔ θα ξεπουλάει την δημόσια περιουσία "τους επενδυτές με ΕΣΧΑΣΑ, δηλαδή αυτούς που υπαγορεύουν στο Δημόσιο τους όρους της πρακτικά ιδιωτικής πολεοδόμησης και χωροταξίας που χρειάζονται", όπως χαρακτηριστικά είπε. Με ειδική αναφορά της στις εκποιήσεις δημόσιας ιδιοκτησίας, η Νάντια Βαλαβάνη αναφέρθηκε στον Αστέρα Βουλιαγμένης λέγοντας πως αφού κατοχυρώθηκε σε funds τουρκικών και αραβικών συμφερόντων η ξενοδοχειακή επιχείρηση μαζί με την χερσόνησο '"Μικρό Καβούρι" και τον Ναό του Ζωστήρα Απόλλωνα, δόθηκε η δυνατότητα στους επενδυτές "από 6500 τμ, που προβλεπόταν αρχικά, να οικοδομηθούν 39.500 τμ πολυτελών ατομικών κατοικιών σκανδαλωδώς φορο-ελαφρυμένες στο πλαίσιο του ΕΝΦΙΑ".

"Αξιοποιείται" και η στοά Μοδιάνο

"Αξιοποιείται" και η στοά Μοδιάνο.Το ΤΑΙΠΕΔ για την ιστορική Στοά Μοδιάνο σε έγγραφο του ,αναφέρει, ότι έχει επιλεχθεί από τους συμβούλους του Ταμείου, προκειμένου να ενταχθεί στο πρόγραμμα αξιοποίησης δημόσιων ακινήτων.

«Βάσει του τεχνικού ελέγχου, που διενεργήσαμε στο ακίνητο, προκύπτει ότι το εσωτερικό τού κτιρίου βρίσκεται σε κατάσταση εγκατάλειψης, με ιδιαίτερα σημαντικές φθορές στο στατικό σύστημα και τα δίκτυα αυτού. Αυτή η εικόνα εγκατάλειψης, μειώνει σημαντικά την εμπορική και αρχιτεκτονική αξία του ακινήτου, ενώ αποτελεί τον βασικό λόγο που η συντριπτική πλειοψηφία των 150 καταστημάτων της αγοράς παραμένουν κλειστά, με αποτέλεσμα τόσο το Δημόσιο, όσο και η τοπική οικονομία να χάνουν σημαντικά έσοδα», επισημαίνεται σε έγγραφο που κατατέθηκε στην Βουλή.


Είναι δε προφανές ότι λόγω του χαρακτηρισμού της χρήσης του ακινήτου ως διατηρητέας, η όποια αξιοποίηση όχι μόνο θα σεβαστεί, αλλά επιπλέον θα αναδείξει την ιστορικότητα και την πολιτιστική αξία της Στοάς Μοδιάνο, προς όφελος των κατοίκων της πόλης».

Επίσης το ΤΑΙΠΕΔ αναφερόμενο στο κτίριο επί της οδού Θεοφίλου στην Άνω Πόλη,  επισημαίνει ότι το τελευταίο διάστημα το ακίνητο παραμένει αχρησιμοποίητο με αποτέλεσμα την απώλεια σημαντικών εσόδων και ακόμη ότι η ανωτέρω αξιοποίηση σε συνδυασμό με τις επενδύσεις με τις οποίες αυτή θα συνοδευτεί, θα αναδείξει το συγκεκριμένο ακίνητο και θα συμβάλει στην ευρύτερη ανάπλαση της περιοχής προς όφελος τόσο των κατοίκων της Άνω Πόλης Θεσσαλονίκης, όσο και του Δημοσίου.

Πλειστηριασμοί: "Φακέλλωμα" απο τις τράπεζες

Στην "κρεβατοκάμαρα" εκείνων των λιγοστών οφειλετών που θα υπαχθούν στην προστασία απο τους πλειστηριασμούς θα μπορούν να μπαίνουν οι τράπεζες-δανειστές. Το νομοσχέδιο που κατέθεσε ο κ. Χατζηδάκης παρέχει στις τράπεζες δικαιώματα πληροφόρησης για όλη την οικονομική δραστηριότητα τους καθώς και υποχρέωση παροχής σε αυτές πληροφοριών που άπτονται της προσωπικής τους ζωής. Μάλιστα αν οι οφειλέτες αρνηθούν να δώσουν αυτές της πληροφορίες τότε αίρεται η προστασία εντός διμήνου. Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο υποχρεώνει τους οφειλέτες:

" Κατά τη διάρκεια απαγόρευσης του πλειστηριασμού οι οφειλέτες έχουν υποχρέωση υποβολής στο δανειστή με κάθε πρόσφορο μέσο υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/86 (Α΄ 75), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 13 του ν. 2479/1997 (Α΄ 67), στην οποία αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία του οφειλέτη, λεπτομερή και επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας, περιγραφή της πλήρωσης των παραπάνω προϋποθέσεων και λεπτομερής αναγραφή των κινήσεων λογαριασμού που ξεπερνούν το ποσό των χιλίων ευρώ (€1.000) τους τελευταίους είκοσι τέσσερις (24) μήνες πριν την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης. Σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης της παρούσας υποπαραγράφου μέχρι 31.01.2014, ή εντός δύο μηνών από την επίδοση επιταγής προς εκτέλεση αίρεται για τον συγκεκριμένο οφειλέτη και τη συγκεκριμένη οφειλή η απαγόρευση πλειστηριασμού.

β. Ο δανειστής κατά τη διάρκεια απαγόρευσης του πλειστηριασμού μπορεί να καλεί τον οφειλέτη να προσκομίσει

βα) αντίγραφα τίτλων ιδιοκτησίας για ακίνητα που έχουν αποκτηθεί μετά την 01.01.2007 και φύλλο υπολογισμού αξίας ακινήτου για ακίνητα που έχουν αποκτηθεί πριν την 01.01.2007

ββ) βεβαίωση συγκριτικών στοιχείων της αρμόδιας φορολογικής αρχής με αναφορά επί του ποσού του ακινήτου για ακίνητα εκτός του αντικειμενικού προσδιορισμού,

βγ) αντίγραφο τελευταίων δηλώσεων Ε1 και Ε9 και

βδ) αποδεικτικό έγγραφο βεβαίας χρονολογίας με νωρίτερη ημερομηνία την 20η Νοεμβρίου 2013 σχετικά με το ύψος των καταθέσεων και των κινητών αξιών και, όπου απαιτούνται,

βε) βεβαίωση ανεργίας από τον ΟΑΕΔ είτε αντίγραφο της επικαιροποιημένης κάρτας ανεργίας από τον ΟΑΕΔ,

βστ) πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, βζ) πιστοποιητικό Α΄/βάθμιας ή Β΄/βάθμιας Επιτροπής για την πιστοποίηση της αναπηρίας και του ποσοστού της (Νομαρχιακές Υγειονομικές Επιτροπές, Υγειονομικές Επιτροπές Ασφαλιστικών Ταμείων, Υγειονομικές Επιτροπές Ενόπλων Δυνάμεων, Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας). Σε περίπτωση μη προσκόμισης από τον οφειλέτη των ανωτέρω εντός ενός (1) μηνός από την κοινοποίηση του αιτήματος με απόδειξη, αίρεται για τον συγκεκριμένο οφειλέτη και τη συγκεκριμένη οφειλή η απαγόρευση πλειστηριασμού."

Πως ήλθε η υπερχρεωση και οι πλειστηριασμοί

του Αιρετικού. Βρισκόμαστε κάπου μεταξύ 2004-2008. Οι τραπεζίτες κόμπαζαν για τα υπερκέρδη που αποκόμιζαν –και- από τα στεγαστικά δάνεια που χορηγούσαν με το τσουβάλι, την ίδια στιγμή που ανταγωνίζονταν μεταξύ τους, με όπλο έναν πακτωλό δισεκατομμυρίων σε διαφημίσεις, για το ποιος θα πείσει περισσότερους έλληνες να αποκτήσουν το όνειρό τους με δανεικά. Οι εικόνες των ευτυχισμένων ανθρώπων που αποκτούν το σπίτι των ονείρων τους χάρη της «καλής» τράπεζας, πλημμύριζαν τις τηλεοπτικές οθόνες, ενώ τα «ευαγή» τραπεζικά ιδρύματα συντηρούσαν εφημερίδες και περιοδικά, τα οποία είχαν αρχίσει ήδη να βιώνουν τις συνέπειες της κυκλοφοριακής κατρακύλας. Μάλιστα, απευθυνόμενοι σε ένα πιο «σοφιστικέ» κοινό μέσω αναλύσεων, φρόντιζαν να διασκεδάσουν τους φόβους κάποιων από αυτούς, ότι δεν υπάρχει θέμα υπερχρέωσης των ελληνικών νοικοκυριών, αφού το «ποσοστό του ιδιωτικού χρέους σε σχέση με το ΑΕΠ ήταν από τα πιο χαμηλά της ΕΕ. Φυσικά υπήρχαν και άλλα κίνητρα, όπως τα παχυλά bonus, η άντληση των αποταμιεύσεων των ελλήνων μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, αλλά και οι προσωπικές επενδύσεις.

Όμως αυτήν την εικονική πραγματικότητα που βοηθούσε να στηθεί η πιο βίαιη επιχείρηση αναδιανομής, τη συντηρούσαν όλοι οι θεσμικοί φορείς : Κυβέρνηση, Τράπεζα της Ελλάδος, κρατικοί τραπεζίτες, είχαν να κερδίσουν από αυτή. Μετά από όλα αυτά, οι απλοί έλληνες δεν είχαν κανένα λόγο να ανησυχούν. Η πολιτική και η οικονομική εξουσία σε συνεργασία με τα media φρόντιζαν να «καλλιεργούν» ένα όνειρο γεμάτο «τούβλα και γη». Οι τράπεζες, η Τράπεζα της Ελλάδος και οι πολιτικές ηγεσίες… Στις 11 Οκτωβρίου 2005, ο τότε Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Νίκος Γκαργκάνας, με μία πράξη του αναθεωρεί το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τις προβλέψεις που θα πρέπει να κάνουν οι τράπεζες ώστε να μην παρουσιάσουν «μαύρες τρύπες» από μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Το νέο πλαίσιο ορίζει μεταξύ άλλων ότι :

«Με την ΠΔ/ΤΕ 2565/11.10.2005 καθορίζεται ότι: · Οι μειωμένοι συντελεστές προβλέψεων που ήδη απολαμβάνουν τα εξασφαλισμένα με ακίνητα δάνεια, θα εφαρμόζονται από 31.12.2005 στο τμήμα του δανείου που αντιστοιχεί στο 75% της αγοραίας αξίας του υπέγγυου ακινήτου (αντί της ισχύουσας μέχρι σήμερα αντικειμενικής αξίας). · Παύει να ισχύει ο μειωμένος συντελεστής προβλέψεων για τα στεγαστικά δάνεια που περιέρχονται σε καθυστέρηση μεγαλύτερη των 12 μηνών. · Κατά την εκτίμηση της κεφαλαιακής επάρκειας των πιστωτικών ιδρυμάτων που διενεργείται από την Τράπεζα της Ελλάδος, θα συνυπολογίζεται στις εποπτικές προβλέψεις ποσοστό των διαγραφών επισφαλών δανείων που έχουν ή θα διενεργηθούν εντός των χρήσεων των ετών 2005 και 2006. · Μετά τη λήξη της ανωτέρω περιόδου (δηλαδή από 1.1.2007 και εφεξής), τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεούνται να καλύπτουν με ειδικό αποθεματικό, τα δάνεια των οποίων η καθυστέρηση υπερβαίνει τα τρία έτη, εφόσον δεν καλύπτονται από ειδικές προβλέψεις.» Μάλιστα, στην ίδια Πράξη αναφέρει ότι από τις τράπεζες θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τουλάχιστον οι κάτωθι παράγοντες κινδύνου: - Η σχέση των οφειλόμενων μηνιαίων τοκοχρεωλυτικών δόσεων έναντι του ύψους του διαθέσιμου εισοδήματος στο στάδιο της προαξιολόγησης (με βάση τη διεθνή εμπειρία 30% έως 40%, κλιμακούμενο κατάλληλα κατά το απόλυτο ύψος του διαθέσιμου εισοδήματος). - Η επίπτωση της ενδεχόμενης αύξησης των επιτοκίων επί του κόστους εξυπηρέτησής τους σε συνδυασμό με τη διάρκεια των δανείων.

Και καταλήγει ότι "οι αρμόδιες υπηρεσίες της Τράπεζας της Ελλάδος παρακολουθούν την αποτελεσματική ενσωμάτωση των εν λόγω παραγόντων στο σύστημα διαχείρισης κινδύνων κάθε τράπεζας και λαμβάνουν τα τυχόν αναγκαία πρόσθετα μέτρα, ιδίως με τον καθορισμό υψηλότερου Δείκτη Κεφαλαιακής Επάρκειας".

Στην διάρκεια των επόμενων χρόνων εκδόθηκαν και άλλες πράξεις διοικητή, οι οποίες όμως ήταν σύμφωνες με το «πνεύμα» της προαναφερόμενης απόφασης.

Τι σημαίνουν όλα αυτά;

Οι τράπεζες όταν χορηγουν ένα στεγαστικό δάνειο εγγράφουν ως εξασφάλιση «προσημείωση στο σπίτι». Το δάνειο θεωρείται καλλυμένο 100% αν το ποσό που δίδεται στον δανειολήπτη δεν ξεπερνά το 75% της εμπορικής αξίας του ακινήτου. Κάθε ευρώ παραπάνω θεωρείται ακάλυπτο και αν δεν αποπληρωθεί, τότε θα πρέπει να καλυφθεί στον ισολογισμό απο κεφάλαια της τράπεζας. Αν η τράπεζα δεν έχει κεφάλαια, τότε απειλείται με κατάρρευση. Ως αξία του δανείου θεωρείται η τρέχουσα εμπορική αξία του σπιτιού, η οποία καθορίζεται από τις εκτιμήσεις των εκτιμητών- και -της ίδιας της τράπεζας. Δηλαδή αν η τράπεζα δώσει ένα στεγαστικό δάνειο 75 ευρώ για αγορά ενός σπιτιού που η εμπορική του αξία είναι 100 ευρώ, τότε είναι καλυμμένο 100%. Αν για το ίδιο σπίτι δοθεί δάνειο 100 ευρώ, τότε τα υπόλοιπα 25 είναι στον «αέρα» και αν κάτι πάει στραβά, θα πρέπει να αφαιρεθούν από τα κεφάλαια της τράπεζας. Στην πραγματικότητα, η κεντρική τράπεζα με την απόφαση αυτή του διοικητή της, έδωσε το «πράσινο φως» στους τραπεζίτες να δίνουν δάνεια με τη σέσουλα καθώς :

- Οι αξίες καθορίζονται από ανθρώπους που πληρώνονται από τις τράπεζες για να τις υπολογίζουν. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τους λύνονται τα χέρια για να υπερτιμούν τα ακίνητα που χρηματοδοτούν.

- Καταργεί προηγούμενη ρύθμιση με την οποία ως αξία του ακινήτου υπολογίζονταν η αντικειμενική του αξία.

- Αυξάνει το ποσοστό κάλυψης στο 75% (από 70%)

Για να το κάνουμε πιο κατανοητό, ο Α θέλει να αγοράσει ένα σπίτι που η τρέχουσα αξία του είναι 100 ευρώ και η αντικειμενική του αξία 80 ευρώ. Για την αγορά η τράπεζα του ενέκρινε δάνειο 100 ευρώ. Στην περίπτωση αυτή :

1. Με το προηγούμενο σύστημα ως καλυμμένο, θεωρούνταν το ποσό του στεγαστικού δανείου μέχρι 56 ευρώ (το 70% της αντικειμενικής αξίας). Δηλαδή για να μη υπάρχει ρίσκο από το συγκεκριμένο δάνειο το ύψος του δανείου δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 56 ευρώ.

2.Με το νέο καθεστώς ως καλυμμένο θεωρείται ποσό μέχρι 75 ευρώ.

3. Αν μάλιστα ο εκτιμητής «θεωρούσε» ότι η εμπορική αξία ήταν 120 ευρώ και δίδονταν το ίδιο ποσό, τότε καλυμμένο θα ήταν ποσό δανείου μέχρι 90 ευρώ!

Φυσικά όλα θα πήγαιναν καλά για την τράπεζα, στην περίπτωση που οι τιμές στην αγορά ακινήτων και ο δανειολήπτης πλήρωνε κανονικά το δάνειο. Τι θα γίνονταν αν όλα κατέρρεαν; Τι θα γίνονταν αν οι τιμές κατέρρεαν 40% και ο δανειολήπτης δεν μπορούσε να αποπληρώσει το δάνειο; Στην πρώτη περίπτωση η τράπεζα θα ήταν απόλυτα καλυμμένη αφού θα είχε δώσει δάνειο 56 ευρώ και θα είχε ένα ακίνητο αξίας 60 ευρώ. Στην δεύτερη περίπτωση θα ήταν «ανοικτή» 40 ευρώ. Δηλαδή θα είχε δώσει δάνειο 100 ευρώ για ένα ακίνητο που η αξία του ήταν μόλις 60 ευρώ. Στην τρίτη περίπτωση θα ήταν ανοικτή 80 ευρώ. Δηλαδή θα είχε δωσει δάνειο 120 ευρώ για ένα ακίνητο αξίας 60 ευρώ.

Τι έκαναν οι τραπεζίτες ;

Τι έκαναν οι τραπεζίτες ; Άρπαξαν την ευκαιρία που τους έδινε η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και έδιναν αφειδώς δάνεια στο 100% και στο 120% της τρέχουσας εμπορικής αξίας του δανειοδοτούμενου ακινήτου, αδιαφορώντας για τον πιθανό κίνδυνο μίας κατάρρευσης. Με τον τρόπο αυτό όλοι ήταν ικανοποιημένοι : οι μέτοχοι έπαιρναν μερίσματα, οι διοικήσεις είχαν το κεφάλι τους ήσυχο και απολάμβαναν τα παχυλά bonus, οι εργαζόμενοι έπαιρναν πρόσθετες αμοιβές για τις πωλήσεις τους και όλοι ήσαν ευχαριστημένοι. Για να είναι κερδισμένοι θα έπρεπε να αγνοήσουν και έναν ακόμα κανόνα. Σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο της κεντρικής τράπεζας, για να καθοριστεί το ύψος θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη : «…η σχέση των οφειλόμενων μηνιαίων τοκοχρεωλυτικών δόσεων έναντι του ύψους του διαθέσιμου εισοδήματος στο στάδιο της προαξιολόγησης (με βάση τη διεθνή εμπειρία 30% έως 40%, κλιμακούμενο κατάλληλα κατά το απόλυτο ύψος του διαθέσιμου εισοδήματος). Και τον αγνόησαν… Για την ιστορία να πούμε ότι κατά καιρούς η κεντρική τράπεζα έβγαζε διάφορες τροποποιητικές αποφάσεις, που όμως δεν άλλαζαν την ουσία αυτού του κανονιστικού πλαισίου. Όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αν η Τράπεζα της Ελλάδος έκανε το αυτονόητο : ελέγχους στις χορηγήσεις. Όμως δεν το έκανε… Αντίθετα, όταν ήλθε η κρίση, φόρτωσε στους έλληνες το κόστος της «αβλεψίας» και τώρα τους παίρνει τα σπίτια. Τι σήμαινε όμως αυτή η αβλεψία ; Μία μαύρη τρύπα το ύψος της οποίας ξεπερνά τα 20 δις. ευρώ και τα οποία αποτελούν ένα σημαντικό ποσοστό από την ανακεφαλαιοποίηση, κόστος της οποίας καλείται σήμερα να πληρώσει ο έλληνας πολίτης.

ΠΗΓΗ : Paratiritis.gr

Φοβούνται για τα σπίτια τους

Σχεδόν 39% των νοικοκυριών που έχουν κάποιο στεγαστικό δάνειο, αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην ομαλή αποπληρωμή του, δείγμα των οικονομικών προβλημάτων που έχουν δημιουργήσει η οικονομική κρίση και η ανεργία. Πρόκειται για ένα λίαν ανησυχητικό στοιχείο, ιδίως εν όψει της χαλάρωσης των όρων προστασίας της πρώτης κατοικίας από πλειστηριασμό το επόμενο έτος και του ενδεχομένου πλήρους απελευθέρωσης των πλειστηριασμών αρχής γενομένης από το 2015. Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από σχετική έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ, σε συνεργασία με την εταιρεία δημοσκοπήσεων MARC.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο σε δείγμα 1.200 νοικοκυριών από όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με αυτήν, το 28,1% των νοικοκυριών που μένει σε ιδιόκτητο σπίτι βαρύνεται από στεγαστικό δάνειο (περίπου 1 εκατ. νοικοκυριά συνολικά). Εξ αυτών, 168.000 νοικοκυριά (16,8%) δηλώνουν ότι έχουν καθυστερημένες οφειλές σε μόνιμη βάση, ενώ επιπλέον 220.000 νοικοκυριά (22%), ναι μεν αποπληρώνουν τις οφειλές τους, αλλά με συχνές καθυστερήσεις. Το στοιχείο αυτό επιβεβαιώνεται και από τα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), όπου καταγράφεται μια αύξηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων σε ποσοστό πάνω από 30%. Εκ των πραγμάτων λοιπόν, ένα στα τρία νοικοκυριά δηλώνουν ότι ανησυχούν ότι θα χάσουν το σπίτι τους, τόσο λόγω των συσσωρευμένων υποχρεώσεων, όσο και των επιπρόσθετων επιβαρύνσεων (δανειακών, φορολογικών και άλλων).

Σύμφωνα με την έρευνα, η ανασφάλεια αυτή δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο αποεπένδυσης και κατάρρευσης των αξιών των ακινήτων. Σημειωτέον ότι βάσει της έρευνας προκύπτει ότι το 35% των νοικοκυριών έχει συσσωρευμένες οφειλές στις οποίες εκτιμάται ότι δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί το 2014. Επιπλέον, οι νέες φορολογικές επιβαρύνσεις προβλέπεται να επιτείνουν την οικονομική αδυναμία των νοικοκυριών και να οδηγήσουν σε περαιτέρω αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Ηδη άλλωστε, κατά το τρέχον έτος, το 45% των νοικοκυριών κατέβαλε άνω των 500 ευρώ σε φόρο ακινήτων. Σύμφωνα με την έρευνα, αν συνυπολογιστεί η υπερφορολόγηση των εισοδημάτων και η ταυτόχρονη μείωσή τους, συνάγεται ότι το 50% των νοικοκυριών επιβαρύνθηκε με φόρο κατοχής ακινήτου, αξίας αντίστοιχης με τουλάχιστον ένα μισθό. Αξίζει τέλος να επισημανθεί ότι η συντριπτική πλειονότητα των νοικοκυριών θεωρεί ότι ο φόρος ακινήτων θα πρέπει να είναι μηδενικός για τους ανέργους και την αναξιοποίητη περιουσία, δηλαδή ακίνητα, όπως κατοικίες και καταστήματα που είναι κενά. Επίσης, θα πρέπει να είναι μικρότερος για ακίνητα που έχουν δανειακά βάρη και για τις επιχειρήσεις που τα χρησιμοποιούν στην παραγωγική διαδικασία.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki