Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Το αλαλούμ στις πολυκατοικίες

Εως σήμερα, για κάθε αλλαγή στον τρόπο θέρμανσης και στην κατανομή βαρών των συνιδιοκτητών οριζοντίων ιδιοκτησίων των πολυκατοικιών:

*Η ισχύουσα από το έτος νομοθεσία (ν. 3741/1929) απαιτεί παμψηφία των συνιδιοκτητών.

*Οι κανονισμοί των πολυκατοικιών που συντάσσονταν κατ΄εξουσιοδότηση του παραπάνω νόμου απαιτούν και αυτοί άλλοτε παμψηφία και άλλοτε αυξημένη ή τουλάχιστον την απόλυτη πλειοψηφία όλων των συνιδιοκτητών του οικοπέδου (δηλ. και των καταστημάτων, αποθηκών, πάρκιν κλπ. που δεν θερμαίνονται).

* Η ισχύουσα διάταξη του π.δ.420/1987 απαιτεί την απόλυτη πλειοψηφία (501 χιλιοστά επί του οικοπέδου) για να αποφασιστεί η χρήση Φ.Α. είτε για την κεντρική θέρμανση, είτε για την αυτόνομη θέρμανση κάθε ενδιαφερόμενου συνιδιοκτήτη. Συνεπώς η πλειοψηφία της Γενικής Συνέλευσης μπορεί σήμερα να προβάλει «βέτο» και στα δύο, δηλαδή να παρεμποδίσει κυριαρχικά τόσο τη σύνδεση του κεντρικού καυστήρα, όσο και την αυτονόμηση με Φ.Α. οποιουδήποτε ιδιοκτήτη! Η υιοθέτηση της πρότασης της ΠΟΜΙΔΑ αίρει το απόλυτο αυτό εμπόδιο, αφού για πρώτη φορά ανοίγει την πόρτα στη χρήση του Φ.Α. ΣΕ ΟΛΑ τα πολυόροφα κτίρια των περιοχών με δίκτυο Φ.Α., είτε για την κεντρική θέρμανση όλου του κτιρίου, είτε για αυτόνομη θέρμανση κάθε ενδιαφερόμενου συνιδιοκτήτη, ανάλογα με το τι θα αποφασίσει η γενική συνέλευση όχι όλων των ιδιοκτητών, αλλά μόνον των θερμαινομένων ιδιοκτησιών!

Η διατήρηση μικρής συμμετοχής των αυτονομουμένων στην περίπτωση συνέχισης της λειτουργίας της κεντρικής θέρμανσης επιβάλλεται όχι μόνον για λόγους ουσιαστικούς, αφού αυτοί θα επωφελούνται από την θέρμανση των εφαπτομένων ιδιοκτησιών τους, αλλά και για σημαντικούς λόγους κοινωνικής αλληλεγγύης προς τους οικονομικά ασθενέστερους συγκατοίκους τους. Αλλωστε, αφού ο λόγος που οδηγεί στην αυτονόμηση όσους συνιδιοκτήτες έχουν οικονομική ευχέρεια, είναι η διακοπή της λειτουργίας της κεντρικής θέρμανσης του όλου κτιρίου, τότε στην ουσία ουδεμία οικονομική υποχρέωση θα έχουν επί της μηδενικής αυτής δαπάνης!

Η ΠΟΜΙΔΑ προτείνει :

-ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ ΣΕ Φ.Α. ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΟΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΑΚΟΠΕΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΜΕ Φ.Α. και η συνέλευση των θερμαινόμενων ιδιοκτησιών είτε δεν αποφασίσει είτε αδιαφορήσει για την σύνδεση της κεντρικής θέρμανσης με το δίκτυο Φ.Α,.

- ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΗΣ ΧΩΡΑΣ (ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΤΥΟ Φ.Α.) ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΚΟΠΕΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΜΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, αν οι ενδιαφερόμενοι για να θερμάνουν τα υπάρχοντα σώματα εγκαταστήσουν αντλίες θερμότητας αέρος-νερού. Η μέθοδος αυτή είναι η μόνη οικονομική και οικολογική που θα μπορούσε να αντικαταστήσει το πετρέλαιο για την καθολική θέρμανση κατοικιών. Μόνη η ύπαρξη τζακιών ή απλών κλιματιστικών ή άλλων υποδεέστερων μέσων θέρμανσης, δεν μπορεί ποτέ να θεωρηθεί ως ικανή αιτία του να αποστεί κανείς από τις υποχρεώσεις του έναντι του κανονισμού του κτιρίου και των συνιδιοκτητών του.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ Η ΠΟΜΙΔΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΗ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗΣ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ:

*Στα κτίρια στα οποία κατά την κατασκευή τους η νομοθεσία προέβλεπε την υποχρεωτική προεγκατάσταση σωληνώσεων φυσικού αερίου (π.δ.  420/87, όπως τροποποιήθηκε με  το ν.3175/2003) αλλά σήμερα η κεντρική θέρμανση λειτουργεί με πετρέλαιο, ή δεν λειτουργεί καθόλου.

*Στα κτίρια της περιοχής του ιστορικού κέντρου της Αθήνας όπου είναι από τότε υποχρεωτική η χρήση αποκλειστικά φυσικού αερίου για κεντρική θέρμανση (ΚΥΑ 4241/796/2000) αλλά σήμερα η κεντρική θέρμανση εξακολουθεί να λειτουργεί με πετρέλαιο, ή δεν λειτουργεί καθόλου.

*Στα κτίρια στα οποία κατά την κατασκευή τους δεν εγκαταστάθηκε ποτέ σύστημα κεντρικής θέρμανσης (κυρίως στη Βόρειο Ελλάδα).

*Στους μη θερμαινόμενους χώρους κάθε κτιρίου που υπάγεται στη νομοθεσία της οριζοντίου ιδιοκτησίας.

Στα νύχια των τοκογλύφων

Στα χέρια των τοκογλύφων χιλιάδες ιδιοκτήτες που αναζητούν εναγωνίως ρευστό για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Προσφέρουν δάνεια με εγγύηση ακινήτων και με επιτόκια που φτάνουν μέχρι και 5% μηνιαίως. Τις περισσότερες φορές , το δάνειο που προσφερουν αντιπροσωπεύει το 30% της αξίας των ακινήτων και φυσικά οι όροι είναι σχεδόν τέτοιοι που οι δανειολήπτες είναι σε πλήρη αδυναμία να αναταποκριθούν στις απαιτήσεις των "δανειστών" τους. Στην πραγματικότητα , ακόμα και οι νομικές διέξοδοι που έχουν οι οφειλέτες είναι λεόντειοι με αποτέλεσμα να αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν τα νομικά όπλα τα οποία διαθέτουν. Αν και τα φαινόμενα αυτά δεν είναι άγνωστα στην αγορά το τελευταίο χρόνο έχουν πληθύνει καθώς οι εξοντωτικές ποινές για οφειλές προς το δημόσιο και τα ταμεία σε συνδυασμό με τον μπλόκο σε παράλληλες δραστηριότητες έχουν δημιουργήσει τεράστιες ομάδες απελπισμένων επαγγελματιών οι οποίοι ζητούν εναγωνίως ρευστό για να ...γλυτωσουν τα χειρότερα και έτσι γίνονται βορά των κυκλωμάτων. Μάλιστα δεν είναι λιγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ουσιαστικά βρισκόμαστε στην αρχή του φαινομένου καθώς όσο περνά ο καιρός τα φαινόμενα αυτα θα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. . Πολλοί επιτήδειοι την τελευταία διετία προσεγγίζουν απελπισμένους ιδιοκτήτες ακινήτων και τους προσφέρουν ρευστότητα με ενέχυρο κάποιο περιουσιακό στοιχείο. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και αγγελίες μέσω διαδικτύου που δίνουν δάνεια με επιτόκιο 3%, περίοδο χάριτος 2 μηνών και άλλα... μπόνους ακόμη και σε ανέργους.

Κατοικία: Επιστροφή στην δεκαετία του ΄50

Σχεδόν το 10% των ενοικιαστών κατοικιών αντιμετωπίζουν ελλείψεις βασικών ανέσεων, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό σε περίπτωση παραχωρημένης δωρεάν κατοικίας ανέρχεται σε 9,6%. Αντίστοιχα οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζει το 6,7% των νοικοκυριών με ιδιόκτητη κατοικία χωρίς οικονομικές υποχρεώσεις, όπως π.χ. δάνειο, υποθήκη και το 3,7% των νοικοκυριών που διαθέτουν μεν ιδιόκτητη κατοικία, αλλά συνάμα έχουν να καλύψουν και άλλες υποχρεώσεις, όπως π.χ. κάποιο δάνειο. Τα παραπάνω στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν εντός της εβδομάδας από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), στο πλαίσιο σχετικής έρευνας των δεικτών συνθηκών διαβίωσης του πληθυσμού της χώρας και αφορούν το 2013. Ιδιαίτερης σημασίας είναι και το γεγονός ότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό του πληθυσμού που μένει σε κατοικία με στενότητα χώρου ανέρχεται σε 27,3% για το σύνολο του πληθυσμού, ενώ τα νοικοκυριά που δηλώνουν ότι επιβαρύνονται από το κόστος στέγασης ανέρχονται σχεδόν στο 37% του πληθυσμού.

Χαρτοφυλάκιο 105.000 ακινήτων

Συνολικά 105.000 είναι ο αριθμός των ακινήτων που ελέγχουν όλοι οι φορείς του Δημοσίου. Τον αριθμό αυτό ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης, στο πλαίσιο της πρόσφατης συζήτησης στη Βουλή για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης. Οπως τόνισε, για πρώτη φορά καταρτίστηκε Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας, όπου έχουν εγγραφεί τα δεδομένα για όλα τα ακίνητα των φορέων που ανήκουν στο Δημόσιο, είτε πρόκειται για υπουργεία είτε για τις εταιρείες ακινήτων του Δημοσίου, όπως π.χ. η ΕΤΑΔ, η οποία υπολογίζεται ότι διαχειρίζεται περί τα 70.000 δημόσια ακίνητα. Οπως τόνισε ο κ. Χαρδούβελης, «στόχος είναι το Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας να αποτελέσει ένα συνεχώς επικαιροποιούμενο γεωγραφικό και περιγραφικό μητρώο, στο οποίο θα διασυνδέονται οι βάσεις δεδομένων της δημόσιας περιουσίας όλων των υπουργείων, προσαρμοσμένες στο σχήμα της βάσης δεδομένων των Ψηφιακών Υπηρεσιών Δημόσιας Περιουσίας». Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι άμεσα θα προωθηθεί νομοθετική πρωτοβουλία που αφορά τα καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου.

Χώρα των ...κινέζων

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Θριάσιο Πεδίο, ο ΑΔΜΗΕ αλλά και τα ελληνικά λιμάνια έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον κινεζικών εταιρειών που αναζητούν «έδαφος» στη χώρα μας για νέες επενδύσεις. Πλειοψηφικό πακέτο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αλλά και το μάνατζμεντ του αεροδρομίου της Αθήνας θα διεκδικήσει η κινέζικη κοινοπραξία που αποτελείται από τη Friedmann Pacific Asset Management Limited (FPAM) και τη Shenzhen Airport (Group) Co., Ltd. Αν και δεν έχουν ανακοινώσει το ύψος της επένδυσης που πρόκειται να καταθέσουν, ωστόσο έχουν ξεκαθαρίσει ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας αποτελεί γι΄ αυτούς επένδυση προτεραιότητας, καθώς έχει πολλές προοπτικές ανάπτυξης. Καστέλλι Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι έχει τραβήξει τα βλέμματα κινεζικών εταιρειών. Εκπρόσωποι της μεγαλύτερης κατασκευαστικής εταιρείας στον κόσμο, China State Construction Engineering Corporation, αναφέρθηκαν σε αναπτυξιακά και επενδυτικά θέματα, μεταξύ των οποίων και το ενδιαφέρον της εταιρείας για το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου. Η πρόσφατη ανακοίνωση της στρατηγικής συμφωνίας της Cosco με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εβδομαδιαία μεταφορά 10 τρένων από τον Πειραιά προς την Ανατολική Ευρώπη δείχνει την ιδιαίτερα «σχέση» μεταξύ των δύο εταιρειών. «Γρίφο» ωστόσο αποτελεί η στάση της Cosco στην διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μπορεί να εισχωρήσει σε κάποια από τις τρεις κοινοπραξίες που έχουν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον. Ο κινεζικός κολοσσός έχει πλέον το χρόνο να πάρει το «πράσινο φως» από το Πεκίνο, μια και δόθηκε νέα παράταση στον διαγωνισμό. Η συμμετοχή της Cosco στον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, μετά το δεδηλωμένο ενδιαφέρον για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ, καθιστά σαφές ότι επιδιώκει τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου. Και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης έχει προσελκύσει κινεζικά βλέμματα, καθώς προσφορά έχει καταθέσει η Yilport Holding, Inc.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki