Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Καταρ : Ηλθαν , είδαν και απήλθαν

Στη μη αποδοχή των υπερβολικών όρων που έθετε το Κατάρ για τη διεκδίκηση του Ελληνικού αποδίδεται από το ΤΑΙΠΕΔ η αποχώρησή του από την επόμενη φάση του διαγωνισμού. Στην τελική φάση προχωρούν μόνο τρεις υποψήφιοι, χωρίς τα πετροδολάρια του εμιράτου, καθώς η Qatari Diar, το fund που συμμετείχε στον διαγωνισμό, απέστειλε την προηγούμενη Τετάρτη 9 Ιανουαρίου επιστολή στη διοίκηση του Ταμείου γνωστοποιώντας ότι «αποσύρει το ενδιαφέρον της».Το παρασκήνιο της αποχώρησης του εμιράτου από τον διαγωνισμό συνδέεται, σύμφωνα με κύκλους του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων, με τη μη αποδοχή από εκείνο των όρων που είχε θέσει το Κατάρ για τη διεκδίκηση του Ελληνικού. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι όροι που έθεσε για ειδικές φορολογικές ελαφρύνσεις, για υψηλότερους συντελεστές δόμησης και άλλες εξαιρέσεις δεν έγιναν δεκτοί. Κύκλοι του Ταμείου αναφέρουν ότι οι επενδυτές από το Κατάρ παρέμεναν στην κούρσα διεκδίκησης του Ελληνικού έχοντας στο μυαλό τους το μνημόνιο που υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2010 στη Νέα Υόρκη μεταξύ Παπανδρέου - Αλ Τάνι. Πρόκειται για ένα μνημόνιο με όρους που δεν είναι συμβατοί με τη διαγωνιστική διαδικασία, όπως λένε οι ίδιες πηγές. Ετσι, ενώ είχε ξεκινήσει η β' φάση του διαγωνισμού και οι τέσσερις συμμετέχοντες είχαν κληθεί να υπογράψουν τη λεγόμενη «σύμβαση εμπιστευτικότητας», το Κατάρ δεν το έκανε.

Σύμφωνα με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, η Qatari Diar: Επιθυμούσε σύναψη διακρατικής συμφωνίας για το Ελληνικό που να περιλαμβάνει σειρά εξαιρέσεων. Συγκεκριμένα, ζητούσε μειωμένους φορολογικούς συντελεστές και μεγαλύτερο συντελεστή πολεοδόμησης από τον επιτρεπόμενο. Ταυτόχρονα, ζητούσε αλλαγές στους όρους χρήσης της έκτασης ώστε να μεταφερθούν στο Ελληνικό μια σειρά από δημόσιες υπηρεσίες και υπουργεία. Το σκεπτικό ήταν ότι, αν προσέλκυε στο Ελληνικό κάποιους βασικούς εκμισθωτές για τα κτίρια που θα κτισθούν (μεταξύ των οποίων υπουργεία), θα δημιουργούνταν μια αγορά, άρα θα είχε σίγουρα έσοδα. Τέλος, επιδίωκε να μπορέσει να πουλήσει το 100% της δομημένης επιφάνειας. Ωστόσο με παλαιότερη απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ επί του συνόλου των τετραγωνικών που θα κτισθούν μόνο το 30% θα είναι κατοικίες, τις οποίες ο ανάδοχος θα μπορεί να πουλήσει. Ετσι, η Qatari Diar γίνεται το δεύτερο ηχηρό όνομα, μετά τον όμιλο του αμερικανού μεγιστάνα Ντόναλντ Τραμπ (αποκλείστηκε κατά την πρώτη φάση), που αποσύρεται από τη διεκδίκηση του Ελληνικού.

Η διοίκηση του Ταμείου ανακοίνωσε ότι στην επόμενη φάση του διαγωνισμού περνούν τελικά η ισραηλινή Elbit Cochin Ltd, η βρετανική London & Regional Properties και η Lamda Development του ομίλου Λάτση. Είναι η δεύτερη φορά που το Κατάρ εγκαταλείπει επένδυση στην Ελλάδα. Είχε προηγηθεί η πολυδιαφημισμένη τριπλή επένδυση σε σταθμό ηλεκτροπαραγωγής, τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου και μονάδα παραγωγής βιοκαυσίμων που θα κατασκεύαζε το Κατάρ στο λιμάνι του Αστακού.

Ακινητα φιλετα

Τεράστια είναι η αξία της ακίνητης περιουσίας των Δήμων που εποφθαλμιά η τρόϊκα . Στην΄λίστα των "δημοτικών" ακινήτων βρίσκονται κτίρια και οικόπεδα φιλέτα που ο κάθε "επενδυτής" θα ήθελε στο χαρτοφυλάκιο του έναντι "πινακίου φακής".

ο Δήμος Βόλου διαθέτει 1.200 ακίνητα και 170 από αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν άμεσα, μεταξύ αυτών 15 εκτάσεις-φιλέτα. Η περιουσία του δήμου περιλαμβάνει αγροτεμάχια, διαμερίσματα, καταστήματα, λατομεία, δενδροκαλλιέργειες, δασικές και καλλιεργήσιμες εκτάσεις, κληροτεμάχια, χώροι αναψυχής κ.ά., εκτι­μώμενης επιφάνειας 110.581.454 τετραγωνικών μέτρων, αντικειμενικής αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Ο Δήμος Ηρακλείου ολοκληρώνοντας τη μετεγκατάσταση υπηρεσιών του εξοικονόμησε 360.000 ευρώ ετησίως ενώ προχωρά σε καταγραφή της περιουσίας του.

Ο Δήμος Αμαρουσίου διαθέτει επίσης μεγάλη ακίνητη περιουσία και η εταιρεία Αθμονον, που την διαχειρίζεται πούλησε 47 διαμερίσματα με έσοδα 19,1 εκατ., ενώ αρκετά ακίνητα ενοικιάζονται. Ο Δήμος διαθέτει το ακίνητο του Σουρή όπου σχεδιάζει τη στέγαση του αστυνομικού τμήματος, ενώ διεκδικεί ακίνητα όπως το Κτήμα Καρέλλα, οικόπεδο επί των οδών Κηφισίας και Βασ. Σοφίας.

Ο Δήμος Σερρών διαθέτει πάνω από 3.000 ακίνητα για τα οποία γίνεται αναλυτική καταγραφή και προτάσεις αξιοποίησης ενώ και ο Δήμος Κοζάνης προχωρά σε καταγραφή, αξιοποίηση και διεύρυνση της ακίνητης περιουσίας. Θα γίνει ψηφιακή αρχειοθέτηση της ακίνητης περιουσίας σε σύστημα CIS, καθώς και η εκπόνηση σεναρίων αξιοποίησης.

Η ακίνητη περιουσία του δήμου Αθηναίων ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. «Φιλέτο» θεωρείται ο χώρος όπου φιλοξενούνται οι παιδικές κατασκηνώσεις στη Ν. Μάκρη, 20 στρέμ. στο Μενίδι, 50 στρέμ. στο Χαλάνδρι και ένα οικοδομικό τετράγωνο στην Καλλιθέα. Στόχος της δημοτικής αρχής είναι η μείωση των κτιρίων που ενοικιάζει και η αξιο- ποίηση των «φιλέτων». Εκτός από την ακίνητη περιουσία που διαθέτει διεκδικεί επίσης 34 οικόπεδα και 6 πρώην στρατόπεδα.

Ο Δήμος Πηλίου διαθέτει το νησάκι Αλατάς στον Παγασητικό και πρόσφατα «ξεπάγωσαν» οι συνομιλίες με Κύπριους επενδυτές για την αξιοποίησή του.

Ο δήμος Ρόδου κατέχει τα δημοτικά Λουτρά, επιφάνειας 1.496 τ.μ., είναι κτίριο από το 1558 και προτείνεται η αξιοποίησή τους με την επαναλειτουργία ως Χαμάμ με εκσυγχρονισμένες υπηρεσίες. Για το Εθνικό Θέατρο επιφάνειας 1.649 τ.μ. προτείνεται η επαναλειτουργία με χρήσεις όπως συνέδρια, σύγχρονο θέατρο κ.λπ. Για το ακίνητο Ψιμορίφου στην Ιαλυσό επιφά νειας 19.130 τ.μ. κοντά στη θάλασσα για το οποίο προτεί- νεται η πώληση. Ο Δημοτικός Κοινόχρηστος Ανθόκηπος (9.339 τ.μ.) μπορεί να εκμισθωθεί, ενώ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί με διάφορους τρόπους το άρτιο και μη οικοδομήσιμο με κτίσματα, Ιαλύσιο οικόπεδο (2.215 τ.μ.).

Ο δήμος Πειραιά έχει ανακοινώσει την πρόθεση να αξιοποιήσει πέντε ακίνητα-φιλέτα με σκοπό την είσπραξη 150-200 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τον γνωστό Πύργο του Πειραιά, που παραμένει ένα κτίριο-φάντασμα από την εποχή της χούντας, το κτίριο της Ραλλείου Σχολής, το Δημαρχιακό Μέγαρο της Πλ. Κοραή, αλλά και τα ακίνητα στην οδό Ρετσίνα 45-47 και στη Θηβών 50 και Φαλήρου. Ο Πύργος έχει έκταση 30.000 τ.μ. και θα μπορούσε να μετατραπεί σε ξενοδοχείο, κτίριο γραφείων, εμπορικό κέντρο. Το Δημαρχείο (7.000 τ.μ.) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ξενοδοχείο. Η Ράλλειος με έκταση 20.000 τ.μ. μπορεί να γίνει ξενοδοχείο, συνεδριακός-εκθεσιακός χώρος ή εμπορικό κέντρο. Τέλος, στα δύο οικόπεδα 20 στρεμ. μπορούν να κτιστούν δημοτικά κτίρια.

Αλλαγές στα μισθωτήρια

Ενεργοποιείται, από τον ερχόμενο μήνα, η ειδική υπηρεσία για την Ηλεκτρονική Υποβολή Μισθωτηρίων Ενοικίασης από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών. Με την εφαρμογή για την Ηλεκτρονική Υποβολή Μισθωτηρίων Ενοικίασης, ο ιδιοκτήτης του ακινήτου θα μπορεί, από τον υπολογιστή του, να υποβάλει ηλεκτρονικά το μισθωτήριο και αυτόματα θα ενημερώνεται και ο ενοικιαστής με το περιεχόμενο του μισθωτηρίου. Μέχρι σήμερα, όλα τα ιδιωτικά συμφωνητικά μίσθωσης αστικών ακινήτων, ανεξαρτήτως ποσού μισθώματος, ή γεωργικών ακινήτων, εφόσον το μίσθωμα είναι ανώτερο των 100 ευρώ μηνιαίως, προσκομίζονται από τον εκμισθωτή ή τον μισθωτή για θεώρηση, μέσα σε 30 ημέρες από τη σύνταξή τους, στον προϊστάμενο οποιασδήποτε ΔΟΥ. Το συμφωνητικό πρέπει να αναφέρει τα πλήρη στοιχεία ταυτότητας τόσο του εκμισθωτή όσο και του ενοικιαστή, καθώς και τον ΑΦΜ τους. Υποβάλλεται σε δύο αντίγραφα, από τα οποία το ένα επιστρέφεται θεωρημένο σε αυτόν που τα προσκόμισε και το άλλο παραμένει στην ΔΟΥ ή, σε περίπτωση αναρμοδιότητας, διαβιβάζεται στον προϊστάμενο της ΔΟΥ του εκμισθωτή. Εάν ένα μισθωτήριο δεν θεωρηθεί από τον προϊστάμενο ΔΟΥ, στερείται κάθε αποδεικτικής δύναμης και δεν λαμβάνεται υπόψη από τα δικαστήρια. Επίσης, στερούνται αποδεικτικής δύναμης και τα αντέγγραφα, με τα οποία συμφωνείται μίσθωμα διαφορετικό από το καθοριζόμενο στο έγγραφο.

Τι συμβαίνει στο Κηφισσό;

Νέο εμπορικό κέντρο στον Κηφισσό; Το ερώτημα αυτό προκύπτει απο ερώτηση που κατατέθηκε στην Βουλή. Το βιομηχανικό συγκρότημα της Κλωστοϋφαντουργίας Μουζάκη είναι ενταγμένο σε περιοχή χαρακτηρισμένη ως ΒΙΟΠΑ από το ΓΠΣ του Δήμου Αθηναίων. Ειδικότερα, οι όμορες εκτάσεις των βιομηχανικών συγκροτημάτων Μουζάκη και Λαναρά περιλαμβάνονται εντός της περιοχής που ορίζεται ως Βιοτεχνικό Κέντρο Αθηνών (ΚΥΑ 53962/28-8-1978 υπουργείων Βιομηχανίας – Ενέργειας και Δημοσίων Έργων, ΠΔ ΦΕΚ 639/Δ/10-11-1978).

Μολονότι με βάση το ως άνω ισχύον θεσμικό πλαίσιο, στην περιοχή δεν επιτρέπονται οι χρήσεις «Πολυχώρων Εμπορίου – Ψυχαγωγίας», το βιομηχανικό συγκρότημα Μουζάκη αγοράζεται από την εταιρεία ARTUME ΤΟ 2008 (που αντιπροσωπεύει την επενδυτική εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Macquarie Global Property Advisors / MGPA και ελέγχεται από τον χρηματοοικονομικό όμιλο Macquarie Group), η οποία δραστηριοποιείται στην εκμετάλλευση ακινήτων για αυτή ακριβώς τη χρήση. Ακολουθεί μια σειρά κινήσεων της ARTUME αρχικά προσβάλλοντας τις επιβεβλημένες απαλλοτριώσεις για διαπλάτυνση της Παρακηφίσιας οδού (αίτημα που υποβλήθηκε στις 8/5/2008 και έγινε εν τέλει δεκτό από το Τριμελές Πρωτοδικείο το 2010 παρά την αντίθετη εισήγηση του Τμήματος Α’ της Δ/νσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του τ. ΥΠΕΧΩΔΕ), και ζητώντας την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου ώστε να προσαρμόζεται αυτό στην αρχιτεκτονική μελέτη που είχε ήδη εκπονήσει. Στη συνέχεια αιτούμενη την κατεδάφιση των βιομηχανικών εγκαταστάσεων για τις οποίες ο Δ. Αθηναίων είχε ζητήσει να κηρυχθούν διατηρητέες από κοινού με τις εγκαταστάσεις Λαναρά – Κύρτση, παράλληλα συζητώντας με το τ. ΥΠΕΧΩΔΕ επί μελέτης Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης για χωροθέτηση συγκροτήματος Πολυχώρου Εμπορίου – Ψυχαγωγίας, μιας μη επιτρεπόμενης χρήσης δηλαδή, Ενόσω, το τ. Τμήμα Παραδοσιακών Οικισμών του ΥΠΕΚΑ με την από 30-9-2010 αιτιολογική έκθεση ζητά την άμεση δημοσίευση του χαρακτηρισμού των συγκροτημάτων Μουζάκη και Λαναρά ως διατηρητέων, η εταιρεία, αφενός υποβάλλει ένσταση κατά της αιτιολογικής έκθεσης, αφετέρου κατεδαφίζει τον κεντρικό πυρήνα του συγκροτήματος με οικοδομική άδεια που εκδόθηκε από την Πολεοδομία του Δ. Αθηναίων, κατεδάφιση που έμεινε αρχικά ημιτελής με παρέμβαση της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων Αττικής από την οποία δεν είχε ζητηθεί η αναγκαία άδεια και ολοκληρώθηκε στη συνέχεια, σε άγνωστες συνθήκες νομιμότητας ως προς τις απαιτήσεις του ΥΠΠΟ.

Στη συνέχεια, κι ενώ ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας έχει ολοκληρώσει από το καλοκαίρι του 2011 και έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση πρόταση σχεδίου νόμου για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (ΡΣΑ), βάσει της οποίας προωθείται στρατηγικό πρόγραμμα ανάπλασης από κοινού της περιοχής του αρχαιολογικού χώρου και του ΒΙΟΠΑ, η εταιρεία δια του τ. αναπληρωτή υπουργού Ν. Σηφουνάκη προωθεί τον Δεκέμβριο του 2011 στον ΟΡΣΑ αίτημα «τοπικής τροποποίησης του ΓΠΣ» προκειμένου για την αλλαγή των χρήσεων γης, τροποποίηση που δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εφόσον δεν έχει ξεκινήσει και δημοσιευτεί η κατά νόμο διαδικασία. Λίγους μήνες αργότερα ωστόσο, η κατ’ εξαίρεση τοπική τροποποίηση γίνεται εφικτή πριν την εκκίνηση της διαδικασίας χάρη στο άρθρο 50 του πολυ-νόμου 4042/2012 (ΦΕΚ 24/Α/13-2-2012). Εν μέσω της πρόσφατης προεκλογικής περιόδου, ο Οργανισμός Αθήνας υπό νέα διοίκηση, συζητά την τοπική τροποποίηση βάσει εισήγησης εναρμονισμένης με το αίτημα της εταιρείας, επικαλούμενος ένα ΡΣΑ που ακόμα και σήμερα επεξεργάζεται εν κρυπτώ και παραλείποντας τις αναφορές στην πρόταση ΡΣΑ που είχε ολοκληρωθεί και τεθεί έως τότε σε διαβούλευση. Χάρη στις έγκαιρες αντιδράσεις της Επιτροπής Κατοίκων Ακαδημίας Πλάτωνα και του Εμπορικού Συλλόγου Περιστερίου, η διαδικασία αυτή προσωρινά σταμάτησε.

Τέλος, η πλειοψηφία στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δ. Αθηναίων, απέρριψε στις 11/9/2012 τις εναλλακτικές προτάσεις της αρμόδιας για την τροποποίηση του σχεδίου πόλης υπηρεσίας του Δήμου και προέκριναν την σχετική πρόταση της ίδιας της εταιρείας, όπως αυτή είχε υιοθετηθεί και διαβιβαστεί μέσω του ΥΠΕΚΑ. Το όλο χρονικό της υπόθεσης μέχρι σήμερα καθώς και οι χειρισμοί από πλευράς της ARTUME σε συνεργασία με επιμέρους υπηρεσιακούς φορείς και πολιτικό προσωπικό, συνιστά κατάφωρη και συστηματική παραβίαση της νομιμότητας μέσω της σταδιακής δημιουργίας αναπόδραστων τετελεσμένων (όπως η κατεδάφιση του προτεινόμενου ως διατηρητέου βιομηχανικού συγκροτήματος) και προσχεδιασμένων πρωθύστερων (όπως η εξασφάλιση της άρσης απαλλοτριώσεων και απόπειρα –μέχρι στιγμής- εξασφάλισης της «κατάλληλης» ρυμοτομικής γραμμής βάσει του εταιρικού σχεδίου μελλοντικής ανάπτυξης).

Επιπλέον όλων αυτών και στη συγκυρία της κρίσης, υπάρχει δεδηλωμένη η αντίρρηση και αντίδραση του εμπορικού κόσμου της ευρύτερης περιοχής σε μια επένδυση που προβλέπει 53.000 τ.μ. ενοικιαζόμενων εμπορικών χώρων. Είναι και φαίνεται έωλη η εκτίμηση ότι το «αναπτυξιακό» αυτό έργο θα δημιουργήσει 1600 νέες θέσεις εργασίας. Αφενός γιατί για την εκτίμηση αυτή δεν έχει κατατεθεί καμιά σχετική μελέτη, αφετέρου γιατί στην όποια εκτίμηση δεν σταθμίζεται το υπερπολλαπλάσιο κόστος σε χαμένες θέσεις εργασίας στον ήδη βάναυσα πληττόμενο εμπορικό κόσμο της ευρύτερης περιοχής, που δεν αναμένεται να αντέξει έναν ανταγωνισμό αυτής της κλίμακας. Το περιεχόμενο της ανάπτυξης ως εμπορικού πολυχώρου εμπορίου και αναψυχής σε επαφή με έναν από τους σημαντικότερους χώρους πολιτισμού της Αθήνας όπως είναι η Ακαδημία Πλάτωνος, θέτει εξίσου σοβαρά ερωτήματα συμβατότητας σ’ αυτή την παράξενη γειτνίαση.

Η προοπτική περαιτέρω ανάπλασης και ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου της Ακαδημίας Πλάτωνος μέσω και της εκεί χωροθέτησης του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών, μπορεί να εκτιμάται ως θετικός συντελεστής για την εμπορικότητα του εγχειρήματος της ARTUME, δεν μπορεί ωστόσο παρά να ελέγχεται αρνητικά ως προς τις επιπτώσεις ενός γιγάντιου εμπορικού πολυχώρου στο χαρακτήρα και τις προοπτικές της ανάπλασης αυτού του τόσο σημαντικού πολιτιστικού και μνημειακού χώρου. Στην ερώτηση που κατατέθηκε στην Βουλή τίθενταιτα εξής ερωτήματα:

1. Πώς τεκμηριώνεται η ορθότητα της τροποποίησης του σχεδίου πόλης στο υπόψη γήπεδο, όσον αφορά την κατοχύρωση του ισοδύναμου των κοινόχρηστων χωρών;

2. Πώς τεκμηριώνεται από πλευράς ΟΡΣΑ η σκοπιμότητα τοπικής τροποποίησης του ΓΠΣ κατά παρέκκλιση του κανόνα του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου όσο και των σχετικών προβλέψεων του δημοσιοποιημένου - επικαιροποιημένου ΡΣΑ και δη στο πλαίσιο του προβλεπόμενου από το τελευταίο «προγράμματος πολεοδομικής αναβάθμισης στρατηγικού χαρακτήρα στην περιβάλλουσα τον αρχαιολογικό χώρο περιοχή ΒΙΟΠΑ»;

3. Πώς, τέλος, τεκμηριώνεται από πλευράς ΟΡΣΑ η σκοπιμότητα δημιουργίας ενός πολυχώρου εμπορίου – αναψυχής 53.000 τ.μ. σε γήπεδο ευρισκόμενο σε άμεση γειτνίαση με τον αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος;

Επιστροφή στο κέντρο

Τα υπουργεία βλέπουν πάλι κέντρο. Ηδη, η επικείμενη μετεγκατάσταση του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, στο κτίριο του πρώην Μινιόν, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του έτους, θα εξοικονομήσει επιπλέον 320.000 ευρώ μηνιαίως. Σήμερα, το ΥΠΕΚΑ καταβάλλει περί τα 6 εκατ. ευρώ ετησίως, ή 500.000 ευρώ μηνιαίως για μισθώματα σε 28 διαφορετικά κτίρια. Στο νέο κτίριο, όπου θα συστεγαστούν όλες οι υπηρεσίες του υπουργείου, το μηνιαίο ενοίκιο θα διαμορφώνεται σε 180.000 ευρώ. Στα 4.500 τ.μ. του Μινιόν θα εγκατασταθούν συνολικά 1.200 εργαζόμενοι. Νέα στέγη αναζητά όμως και το υπουργείο Τουρισμού, με τον σχετικό διαγωνισμό να τρέχει και να ολοκληρώνεται στις 21 Ιανουαρίου, όταν είναι η τελική προθεσμία για την κατάθεση προσφορών για την ενοικίαση νέου ακινήτου. Σήμερα, το υπουργείο μισθώνει το ακίνητο της οδού Αμαλίας, επιφάνειας 4.415 τ.μ., με μηνιαίο μίσθωμα 82.000 ευρώ, ενώ πριν από τις μειώσεις, το σχετικό ποσό ανερχόταν σε 130.000 ευρώ. Το υπουργείο αναζητά ένα ή περισσότερα κτίρια σε συγκρότημα κατά προτίμηση με δυνατότητα ενοποίησης ή γειτονικών κτιρίων, με στόχο την περαιτέρω μείωση του ποσού που καταβάλλει. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος είναι η εξεύρεση ακινήτου της τάξεως των 4.500 τ.μ. για τη στέγαση της Κεντρικής Υπηρεσίας του υπουργείου, ή εναλλακτικά κτίριο 9.000 τ.μ. προκειμένου να στεγαστούν όλες οι υπηρεσίες του μαζί.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki