Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Πολιτική

Τα μεγάλα ψέμματα για την περιουσία του Δημοσίου

Τι θα γίνει με την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου; Στην πραγματικότητα κανείς δεν γνωρίζει , αφού εδώ και ενάμιση χρόνο δεν έχει γίνει τίποτε προκειμένου να διαμορφωθεί μία αξιόπιστη πρόταση άμεσα υλοποιήσιμη. Να το πούμε πιο απλά. Ενώ από τον Οκτώβριο 2009 , η Κυβέρνηση μίλαγε για τις δυνατότητες που προσφέρει η δημόσια ακίνητη περιουσία , σήμερα μετά από 18 μήνες δεν έχει κάνει απολύτως τίποτε . Ακόμα και στην περίπτωση του Ελληνικού, η μόνη επιλογή που έγινε ήταν να ανατρέψει τις προεκλογικές της δεσμεύσεις και με συνοπτικές διαδικασίες –αμφιβόλου συνταγματικότητας- να παραδώσει το χώρο στους επενδυτές του Κατάρ, οι οποίοι πριν από μερικούς μήνες εγκατέλειψαν με «ελαφρά πηδηματάκια» τον Αστακό.

Ανάβυσσός και Βουλιαγμένη είναι μία άλλη ιστορία που ξεκίνησε εδώ και λίγα χρόνια με συγκεκριμένους «επενδυτές» να περιφέρουν το ενδιαφέρον τους σε πολιτικά και κυβερνητικά γραφεία –αυτής και της προηγούμενης Κυβέρνησης. Το ίδιο ισχύει για την περίπτωση των εκτάσεων στη Ρόδο και στο Ρίο. Με απλά λόγια , αυτούς του 18 μήνες δεν έχει γίνει καμία δουλειά υποδομής προκειμένου να διαμορφωθεί και να υλοποιηθεί μία αξιόπιστη πρόταση. Μία προσεκτική ανάγνωση της βάσης δεδομένων των δελτίων τύπου του υπουργείου Οικονομικών της τελευταίας πενταετίας θα πείσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο για την αλήθεια των γραφόμενων.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Απλώς ότι ο «βασιλιάς είναι γυμνός» αφού δεν εκμεταλλεύτηκε ούτε και την αποτυχημένη δραστηριότητα της προηγούμενης Κυβέρνηση στο θέμα της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας. Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι χρειάστηκαν αυτοί οι μήνες για να μάθει. Και όμως , αξιόπιστες πηγές κάνουν λόγο για ανεπίσημες συζητήσεις που έγιναν μεταξύ κορυφαίου κυβερνητικού παράγοντα με επιστημονικούς φορείς με αντικείμενο την ακίνητη περιουσία. Μάλιστα στις συζητήσεις αυτές είχε επισημανθεί ότι προαπαιτούμενο ήταν η σύνταξη ολοκληρωμένων φακέλων για τα δημόσια ακίνητα προκειμένου να προχωρήσει αμέσως μετά κάθε προσπάθεια αξιοποίησης. Τι ΄έγινε , σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης; ΤΙΠΟΤΕ.

Ακόμα και ένας άνθρωπος που δεν έχει σχέση με την ακίνητη περιουσία θα αναρωτιόνταν : Μα γιατί; Φυσικά απάντηση δεν μπορεί να δοθεί και αυτό αφήνει να πλανώνται σκέψεις που ξεκινούν από την αδιαφορία και καταλήγουν στο…συμφέρον. Αυτό όμως που προκαλεί τεράστια ερωτηματικά είναι η αξιοποίηση των ακινήτων των ασφαλιστικών ταμείων. Ακόμα και βουλευτές της συμπολίτευσης έχουν στηλιτεύσει την αδιαφορία (;) που χαρακτηρίζει την διαχείριση των ακινήτων των ταμείων –ιδιόκτητων και μισθωμένων. Και ενώ ο κ. Λομβέρδος ανακάλυψε την λύση του ασφαλιστικού στις περικοπές των συντάξεων και των παροχών δεν έγινε καμία παρέμβαση για να κλείσουν οι «μαύρες τρύπες» από τα υπέρογκα μισθώματα και τα εγκαταλελειμμένα ακίνητα των ταμείων. Ακόμα και διάφορες πληροφορίες που κατά καιρούς διαρρέουν για την σύσταση εταιρίας επενδύσεων ακινήτων αποδεικνύουν την έλλειψη βούλησης για οποιαδήποτε πρωτοβουλία.

Οι σχετικές πληροφορίες κυκλοφορούν εδώ και δέκα χρόνια και ποιο είναι το αποτέλεσμα; Μία «τρύπα στο νερό» . Μα γιατί θα αναρωτηθεί ένα καλοπροαίρετος άνθρωπος. Ανικανότητα ή αδυναμία; Έλλειψη στρατηγικής ή κινήσεις με συγκεκριμένη στόχευση; Φυσικά δεν υπάρχει απάντηση. Αυτό που υπάρχει είναι η διαπίστωση αδυναμίας και απροθυμίας. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Όλα αυτά που λένε για πώληση (σ.σ. συγγνώμη , αξιοποίηση) είναι κούφια λόγια που απλώς καμουφλάρουν είτε την αδυναμία τους είτε τις κρυφές επιδιώξεις .

Ελληνικό με συνοπτικές διαδικασίες

Την ένταξη του σχεδίου αξιοποίησης του Ελληνικού στις διαδικασίες του "fast track" αποφάσισε ομόφωνα η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ). Ο υπουργός Επικρατείας μεταβαίνει την επόμενη εβδομάδα στο Κατάρ έχοντας στις αποσκευές του, όπως είπε, την ένταξη της επένδυσης στις διαδικασίας "fast track", "κάτι που ενδιαφέρει κάθε εν δυνάμει σοβαρό επενδυτή" και διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση δεν συζητά μόνο με το Κατάρ για την αξιοποίηση του Ελληνικού, ανέφερε ωστόσο ότι το Κατάρ είναι ένας πολύ σοβαρός επενδυτής που έχει επιδείξει ενδιαφέρον και έχει, επιπλέον, τρία χαρακτηριστικά: -Διαθέτει συγκεκριμένη εμπειρία καθώς χειρίστηκε την ανάπλαση του Canary Wharf στο Λονδίνο, ένα έργο ανάλογης εμβέλειας με το Ελληνικό. -Έχει τη βούληση και τη χρηματοοικονομική δυνατότητα. -"Ελπίζουμε" να υπάρξει συμφωνία στις βασικές παραδοχές του σχεδίου της κυβέρνησης, (ως προς τον τρόπο αξιοποίησης της έκτασης, τις χρήσεις γης, τις δράσεις που θα αναπτυχθούν, κλπ.). Την επόμενη εβδομάδα εξάλλου θα ανακοινωθούν ο χρηματοοικονομικός και ο νομικός σύμβουλος του υπουργείου Οικονομικών για το πρότζεκτ του Ελληνικού.

Δημόσιο: Ο νόμος ισχύει για τους άλλους

Η συνεχιζόμενη καθυστέρηση ή και παύση πληρωμών βεβαιωμένων εργασιών από την πλευρά του στενού (Υπουργεία) και ευρύτερου (ΔΕΚΕ, ΟΤΑ κλπ.) δημόσιου τομέα, η οποία έχει υπερβεί χρονικώς και σε έκταση κάθε προηγούμενο, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει άμεσα: - στην πτώχευση υγιών Τεχνικών Εταιρειών - στη διακοπή σοβαρών έργων υποδομής ακόμη και σε προγράμματα που υπάρχει ανάγκη αύξησης της απορροφητικότητας (ΕΣΠΑ) - στη διάχυση των οικονομικών προβλημάτων σε σωρεία συνεργαζόμενων επιχειρήσεων προμηθευτών-υπεργολάβων κλπ. - στην απώλεια εργασίας για πολύ σημαντικό αριθμό εργαζομένων του ευρύτερου κλάδου. Αυτά, μεταξύ άλλων, επισημαίνει ο ΣΑΤΕ με έγγραφο – «σήμα κινδύνου» προς τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ως αρμόδιο για την επιβίωση των παραγωγικών επιχειρήσεων της χώρας, αλλά και στους υπουργούς Οικονομικών και ΥΠΟΜΕΔΙ Γιώργο Παπακωνσταντίνου και Δημήτρη Ρέππα.

Όπως υπογραμμίζεται από την πλευρά του ΣΑΤΕ, το συνολικό ποσό οφειλών του Δημοσίου προς τις κατασκευαστικές επιχειρήσεις εκτιμάται άνω του 1,8 δισ. ευρώ, ενώ σχεδόν ένας στους τέσσερις άλλοτε εργαζόμενους στον κλάδο βρίσκεται στην ανεργία, οι περισσότεροι για μακρό διάστημα (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ μεταξύ τρίτου τριμήνου 2008 - τρίτου τριμήνου 2010, είχαν απωλεστεί 79.400 θέσεις εργασίας από τον κλάδο, δηλαδή το 20%). Πολλαπλάσιες είναι οι επιπτώσεις σε ολόκληρη την αγορά, καθώς τα ποσά που δεν καταβάλλει το δημόσιο, έχουν μετατραπεί σε χρέη προς χιλιάδες βιομηχανικές, βιοτεχνικές και εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες συνεργάζονται άμεσα ή έμμεσα με τον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς και χρέη προς τις τράπεζες. «Δυστυχώς, παρά τα αλλεπάλληλα έγγραφά μας και τη δημοσιότητα, την οποία έχει προσλάβει το θέμα, η κατάσταση όχι μόνο δεν βελτιώνεται, αλλά, αντιθέτως, τους τελευταίους μήνες έχει οξυνθεί» τονίζει ο ΣΑΤΕ στο έγγραφό του προς τους τρεις υπουργούς, κυρίως,

α) Με την άρνηση εφαρμογής - έστω - της δυνατότητας συμψηφισμού των απαιτήσεων με οφειλές προς το δημόσιο. Έτσι, για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις καλούνται να καταβάλουν Φ.Π.Α. ο οποίος δεν έχει εισπραχθεί και αφορά τιμολόγια που έχουν εκδοθεί σύννομα. Μάλιστα, οι κατασκευαστικές εταιρείες, σε περίπτωση αδυναμίας εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους, απειλούνται και με σκληρές ποινικές διώξεις (προσωποκράτηση κλπ.).

β) Με τη "βιομηχανία" ανακοπών, με επίκληση προσχηματικών λόγων, την οποία συστηματικά έχει υιοθετήσει πλέον το δημόσιο, επιχειρεί επί της ουσίας να αποφύγει την πληρωμή των υποχρεώσεών του, για τις περιπτώσεις εκείνες για τις οποίες έχουν ήδη επιδικασθεί σε βάρος του τελεσίδικες και εκτελεστές αποφάσεις ελληνικών δικαστηρίων. Και όλα αυτά, προστίθεται, παρά την σαφή οδηγία της Ε.Ε. για πληρωμή των οφειλών του Δημοσίου εντός ενενήντα (90) ημερών.

Η αλήθεια για την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου

Τις τελευταίες μέρες εξελίσσεται ένα θέατρο παραλόγου με αφορμή την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου. Απο την μία πλευρά έρχεται η τρόϊκα και ζητά την πώληση ακινήτων του δημοσίου και απο την άλλη εμφανίζεται η Κυβέρνηση να αρνείται. Ποιά είναι η αλήθεια; Αυτή που αποφασίστηκε στις 15/12 και προκύπτει απο δελτίο τύπου του υπουργείου Περιβάλλοντος το οποίο το δημοσιεύουμε αυτούσιο -χωρίς σχολιασμό :

"Συνεδρίασε χθες, Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου, η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ), σε διευρυμένη σύνθεση. Στη διευρυμένη συνεδρίαση της ΔΕΑΑ συμμετείχαν τα μόνιμα μέλη της Επιτροπής, ο Υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Λούκα Κατσέλη, όπως επίσης και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος, η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, ο Υπουργός Επικρατείας, Χάρης Παμπούκης, ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Τηλέμαχος Χυτήρης. Η ΔΕΑΑ εξέτασε ζητήματα που αφορούν στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου και θέματα αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων και έλαβε τις εξής αποφάσεις:

Α. Αξιοποίηση της Δημόσιας Ακίνητης Περιουσίας Η ΔΕΕΑ έλαβε υπόψη τις εισηγήσεις της ομάδας εργασίας η οποία λειτουργεί με βάση τις κατευθύνσεις που έχει ορίσει, και στην οποία συμμετέχουν Γενικοί Γραμματείς των αρμόδιων υπουργείων και εκπρόσωποι φορέων για τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου (ΚΕΔ Α.Ε., ΕΤΑ Α.Ε. κ.α.), και προχώρησε σήμερα στις εξής συγκεκριμένες αποφάσεις:

• Καταγραφή της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Δόθηκε εντολή στην Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων του Υπουργείου Οικονομικών για την άμεση πρόσληψη ομάδας εξειδικευμένων συμβούλων με στόχο την καταγραφή, ποιοτική ανάλυση και επενδυτική διερεύνησητων ακινήτων του Δημοσίου, προκειμένου να υπάρξουν ολοκληρωμένα και αξιόπιστα στοιχεία για το σύνολο των ακινήτων του Δημοσίου που μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα. Ολοκλήρωση της καταγραφής: Ιούνιος 2011.

• Αξιοποίηση του τέως αεροδρομίου του Ελληνικού. Με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και με τη χρήση της διαδικασίας fast-track, αποφασίστηκε

α) συγκρότηση φορέα ειδικού σκοπού ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε στον οποίο περιέρχεται η διαχείρισή της, και

β) η πρόσληψη χρηματοοικονομικών και τεχνικών συμβούλων για την αξιοποίηση της έκτασης.

• Επιλογή και προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων. Αποφασίστηκε η συγκρότηση Ομάδων Διοίκησης Έργου με τη συμμετοχή και εξειδικευμένων συμβούλων για την άρση των διοικητικών εμποδίωνκαι την προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων από τους υπεύθυνους φορείς (ΚΕΔ, ΕΤΑ/Ολυμπιακά Ακίνητα). Συνημμένα επισυνάπτεται κατάλογος μεγάλων ακινήτων που προωθούνται αμέσως μόλις ελεγχθούν για άμεση αξιοποίηση, συνδυάζοντας δραστηριότητες τουριστικής ή άλλης οικονομικής ανάπτυξης με την διαφύλαξη και προστασία του περιβάλλοντος.

• Θεσμικές και οργανωτικές αλλαγές για την άσκηση ενιαίας και αποτελεσματικής πολιτικής διαχείρισης δημόσιας περιουσίας. Στο πλαίσιο αυτό:

α) η ΔΕΑΑ εξέτασε θετικά και εισηγείται την συγκρότηση Γενικής Γραμματείας Αξιοποίησης Δημόσιας Ακίνητης Περιουσίας στο Υπουργείο Οικονομικών η οποία θα εποπτεύει τις κτηματικές υπηρεσίες, τα εθνικά κληροδοτήματα, και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΝΠΔΔ, και

β) προωθεί τη δημιουργία ενός φορέα χρηματοοικονομικής διαχείρισης των ώριμων προς αξιοποίηση ακινήτων του δημοσίου με τη μορφή Α.Ε. στον οποίο θα περιέρχονται ακίνητα από υφιστάμενους φορείς του δημοσίου και σε επόμενη φάση θα διαθέσει μειοψηφικό πακέτο μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Τα παραπάνω σηματοδοτούν την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης για συγκεκριμένες ενέργειες που θα επιτρέψουν για πρώτη φορά την καταγραφή και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου στη βάση ολοκληρωμένων σχεδίων, αξιοποιώντας και βελτιώνοντας σημερινές δομές, ξεπερνώντας την πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων και εγκαθιστώντας διαφανείς οριζόντιες διαδικασίες λήψης αποφάσεων για τη διαχείριση και διάθεση των ακινήτων του δημοσίου.

Β. Αποκρατικοποιήσεις και αναδιαρθρώσεις Στο πλαίσιο της διαδικασίας αναδιάρθρωσης και διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων στο ευρύτερο χαρτοφυλάκιο του Δημοσίου, η ΔΕΑΑ με την κατάλληλη κατά περίπτωση σύνθεσή της προχώρησε σήμερα στις εξής αποφάσεις: 1) Άμεση πρόσληψη χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων (η ανακοίνωση των ονομάτων των εταιριών συμβούλων θα πραγματοποιηθεί σε σύντομο χρόνο με την ολοκλήρωση των συμβατικών κειμένων) για:

• Επέκταση σύμβασης παραχώρησης του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου

• Αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ

• Αναζήτηση στρατηγικού εταίρου στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ).

2) Αναζήτηση χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων (η διαδικασία θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου 2011) για:

• τον διαχωρισμό των λειτουργιών του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων

• την είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης, • το αεροδρόμιο στο Καστέλλι Κρήτης και την αξιοποίηση του αεροδρομίου Ηρακλείου Ν. Καζαντζάκης

• την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ • την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ομίλου ΟΣΕ

• την επέκταση συμβάσεων παραχώρησης στην Αττική Οδό και Εγνατία Οδό • την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛΤΑ • την αξιοποίηση του Φάσματος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσματος

• την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στο Αττικό λιμενικό σύστημα • τη μελέτη στρατηγικής και συμβάσεων παραχώρησης για λιμάνια και ιδιαίτερα για 11 περιφερειακούς οργανισμούς λιμένων

• τη μελέτη στρατηγικής και συμβάσεων παραχώρησης για 850 περιφερειακούς λιμένες (μαρίνες)

• την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στην βιομηχανία ΛΑΡΚΟ, • την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στην ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ,

• την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ και διαχείριση της συμμετοχής του δημοσίου,

• την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή στον ΟΔΙΕ, • την πώληση της συμμετοχής του δημοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας, και

• τη μετοχοποίηση/ είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία (Εθνικό, Λαϊκό). Στόχος του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας είναι η εισροή εσόδων ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2011-2013 και ειδικότερα η είσπραξη τουλάχιστον ενός δισεκατομμυρίου ευρώ μέσα στο 2011.

Η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου με απόλυτη διαφάνεια και σχεδιασμό και με βασικό γνώμονα τη διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος, του ελέγχου σε τομείς στρατηγικής και εθνικής σημασίας, αλλά και την αναδιάρθρωση τομέων της οικονομίας που μπορούν να συνεισφέρουν στην αύξηση του εθνικού εισοδήματος. Κάθε απόφαση θα λαμβάνει υπόψη την ανάγκη για μεγιστοποίηση των εσόδων από την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου, η οποία θα συμβάλλει στην μεγάλη προσπάθεια για τον έλεγχο και τη μείωση του δημοσίου χρέους.

Δημόσια Ακίνητα προς Αξιοποίηση

ΕΛΛΗΝΙΚΟ 5.500.000   τμ

ΑΦΑΝΤΟΥ-ΡΟΔΟΥ 1.500.000 τμ

ΡΟΔΟΣ - ΠΡΑΣΟΝΗΣΙ 80.000.000τμ

ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑ 18.000.000τμ

ΑΝΤΙΡΡΙΟ 223.000 τμ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΓΟΥΡΝΕΣ 750.000 τμ

ΞΑΝΘΗΣ ΤΟΠΕΙΡΟΥ -ΦΩΝΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ 8.000.000 τμ

ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΕΡΜΙΟΝΗ 153.000 τμ

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΣΙΘΩΝΙΑ-ΛΙΒΑΡΙ ΒΟΥΡΒΟΥΡΟΥΣ 94.000 τμ

ΧΑΛΙΚΙΔΙΚΗΣ ΤΟΡΩΝΗ-ΣΥΚΙΑ 76.000 τμ

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΚΤΗΜΑ ΚΑΛΩΝ ΝΕΡΩΝ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 152.000 τμ

ΠΙΕΡΙΑΣ ΚΤΗΜΑ ΣΚΑΛΑΣ ΣΚΟΤΙΝΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ 427.215τμ

ΑΛΥΚΕΣ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ 1.487.634 τμ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 47.165 τμ"

Ακίνητα χρυσάφι και ακίνητα φύρα

Μόνο 100 από τα 71.000 ακίνητα που υπολογίζεται ότι ανήκουν στο Δημόσιο μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μελέτη του ΙΣΤΑΜΕ στην οποία επισημαίνεται ότι η υπόθεση της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας είναι περίπλοκη καθώς το Δημόσιο δεν έχει πλήρη εικόνα των ακινήτων που του ανήκουν, πολλά έχουν καταπατηθεί, ενώ σε πολλά υπάρχουν νομικές εμπλοκές. Το Ινστιτούτο θεωρεί ότι «η ανάδειξη 100 αξιοποιήσιμων ακινήτων αποτελεί ιδιαίτερα φιλόδοξο στόχο». Σύμφωνα με στοιχεία της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου που διαχειρίζεται τα περισσότερα ακίνητά του, η αξία της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου φθάνει τα 273 δισ. ευρώ, ωστόσο μόνο ποσοστό 18,11%- αξίας περί τα 49 δισ. ευρώ - θεωρείται αξιοποιήσιμο. Στον κατάλογο των ακινήτων της ΚΕΔ συμπεριλαμβάνονται και 598 νησιά και βραχονησίδες που ανήκουν στο Δημόσιο. Δέκα ακίνητα που ανήκουν στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου και μπορούν να χαρακτηριστούν «φιλέτα» βρίσκονται στην πρώτη λίστα των εκτάσεων που μπορεί να αξιοποιήσει άμεσα το Δημόσιο. Στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ελληνικό, έκτασης 5.500 στρεμμάτων, για το οποίο η ΚΕΔ έχει ήδη αναθέσει τη μελέτη ανάπτυξης στον ισπανό αρχιτέκτονα Χοσέπ Ασεμπίγιο . Στην ίδια λίστα βρίσκεται η παραθαλάσσια έκταση 175 στρεμμάτων στην Αφάντου Ρόδου και το γκολφ στην ίδια περιοχή που ανήκει στην ΕΤΑ και έχει έκταση 1.351 στρεμμάτων. Επίσης στην ίδια λίστα περιλαμβάνεται δημόσιο ακίνητο στον Δήμο Νότιας Ρόδου συνολικής επιφάνειας 80.000 στρεμμάτων, στο οποίο περιλαμβάνεται και η νησίδα Πρασονήσι. Η περιοχή προσφέρεται για τουριστική αξιοποίηση και τη δημιουργία κέντρου σέρφινγκ. Το χιονοδρομικό κέντρο Βόρρας στο Καϊμάκτσαλαν, η παραθαλάσσια έκταση στον Δήμο Αντιρρίου δίπλα στη γέφυρα, έκτασης 223 στρεμμάτων, ο χώρος της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες Ηρακλείου, έκτασης 738 στρεμμάτων, και παραθαλάσσιο ακίνητο 153 στρεμμάτων στον Δήμο Ερμιόνης, απέναντι από τη νησίδα Δοκός, βρίσκονται στον ίδιο κατάλογο των ακινήτων προς πώληση. Στη Χαλκιδική η ΚΕΔ διαθέτει προς πώληση δύο σημαντικές εκτάσεις 94 στρεμμάτων στο Λιβάρι της Βουρβουρούς και 76 στρεμμάτων στον Δήμο Τορωνής. Τέλος, τον κατάλογο συμπληρώνει η αξιοποίηση παραθαλάσσιας έκτασης 7.990 στρεμμάτων στο Δέλτα του ποταμού Νέστου που ανήκει στο δίκτυο Νatura και όπου στο παρελθόν λειτουργούσαν οι εγκαταστάσεις του σταθμού Φωνή της Αμερικής.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki