Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Δύο δρόμοι με κατεβασμένα ρολά

Η άμεση συνάρτηση της κρίσης του εμπορίου με την αγορά ακινήτων είναι γνωστή σε όλους . Αυτό που όμως που είναι γνωστό μπορεί να το δει κάποιος με τα ίδια του τα μάτια στο παράδειγμα ορισμένων συγκεκριμένων εμπορικών οδών του κέντρου της Αθήνας , οι οποίοι έχουν υποστεί τις συνέπειες όχι μόνο της κρίσης αλλά και της αλλαγής του οικονομικού μοντέλου ανάπτυξης. Ο άξονας Πραξιτέλους-Λέκκα ήταν από τους πλέον εμπορικούς του κέντρου της Αθήνας καθώς για δεκαετίες ολόκληρες ήταν ο καθρέπτης του εμπορίου και της βιοτεχνίας. Έχοντας ως βασικούς άξονες δραστηριότητες που αφορούσαν την αργυροχρυσοχοΐα και το εμπόριο φωτιστικών οι συγκεκριμένοι δρόμοι είχαν καταφέρει να έχουν ποσοστό διαθεσιμότητας εμπορικών χώρων χαμηλότερο του 5% -για τα ισόγεια καταστήματα. Αντίθετα στους ορόφους , που ήταν εγκατεστημένες κυρίως βιοτεχνικές επιχειρήσεις οι κενοί χώροι ήταν περισσότεροι-εκτιμάται άνω του 10% κυρίως λόγω της κρίσης στο τομέα της κλωστοϋφαντουργίας. Η οικονομική κρίση άλλαξε πλέον όλα τα δεδομένα της συγκεκριμένης αγοράς καθώς η τα ποσοστά των κενών ισόγειων εμπορικών χώρων να ξεπερνούν πλέον το 20% με τάσεις περαιτέρω διεύρυνσης καθώς καταγράφεται το φαινόμενο των αλλαγών χρήσεων. Μόνο τυχαίο δεν θα πρέπει να θεωρηθεί το γεγονός ότι οι νέες μισθώσεις που έχουν γίνει στην περιοχή αφορούν κατά κύριο λόγο σε επιχειρήσεις διασκέδασης( μπαρ) ενώ την ίδια στιγμή εμπορικές δραστηριότητες με παρουσία άνω των 25 χρόνων διακόπτουν την δραστηριότητα τους-κυρίως από τους κλαδους της αργυροχρυσοχοΐα και των ηλεκτρικών.

Κανόνες για την προστασία των πεζών

Την ασφαλή διέλευση των πεζών στη διάρκεια εκτέλεσης έργων σε κοινόχρηστους χώρους προστατεύει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η ΚΥΑ «Υποχρεώσεις και μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών κατά την εκτέλεση εργασιών σε κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» δίνει για πρώτη φορά μια συνολική λύση και ρυθμίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από έργα που αφορούν στην ανέγερση κτηρίων, εγκατάσταση δικτύων, κ.λπ. Σύμφωνα με τις διατάξεις, στη διάρκεια εκτέλεσης οποιωνδήποτε εργασιών θα πρέπει να προφυλάσσεται η ασφαλής διέλευση των οχημάτων, των πεζών και ειδικά των ατόμων με αναπηρία. Έτσι, τίθενται κανονισμοί και επιβάλλεται η λήψη μέτρων στις περιπτώσεις εγκατάστασης εργοτάξιου σε κοινόχρηστους χώρους (π.χ. πεζοδρόμια). Προβλέπεται η προφύλαξη του πεζού με σταθερή οριοθέτηση από το εργοτάξιο και η δημιουργία πρόσθετων πεζοδρομίων όταν αυτά καταλαμβάνονται από τις εργασίες, για τη διασφάλιση της αδιάκοπης διάβασής τους. Στην ΚΥΑ περιγράφονται τα χαρακτηριστικά που πρέπει να πληρούν τα πρόσθετα πεζοδρόμια (ελάχιστες διαστάσεις, υλικά κατασκευής, τοποθέτηση, κ.λπ.), καθώς και με ποιον τρόπο η όδευση των πεζών θα κατευθύνεται με ασφάλεια. Ακόμη, ορίζονται οι περιφράξεις του χώρου του εργοτάξιου που θα προφυλάσσουν τους πεζούς από την πτώση αντικειμένων από σκαλωσιές, πτώση σε χώρους εκσκαφής, κ.λπ. Παράλληλα, ορίζονται διατάξεις σχετικά με το φωτισμό, την οδική σήμανση και γενικότερη πληροφόρηση του διερχόμενου πολίτη για την ύπαρξη εργοτάξιου, καθώς και με την αποκατάσταση του κοινόχρηστου χώρου μετά το πέρας των εργασιών, αλλά και με την επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες των παραπάνω.

Πουλήστε ...

Την αγορά των κρατικών ομολόγων που διαπραγματεύονται σε χαμηλές τιμές με τη χρήση πόρων που μπορούν να αντληθούν από την πώληση κρατικής περιουσίας πρότεινε ο σύνδεσμος της μόνιμης αντιπροσωπείας του ΔΝΤ στην Αθήνα, κ. Μπομπ Τράα. Μιλώντας σε συνέδριο που διοργάνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος για τις προοπτικές των οικονομικών στη ΝΑ Ευρώπη, ο κ. Τράα επεσήμανε την ανάγκη εξυγίανσης των δημόσιων οικονομικών, μέσω της επιτάχυνσης των διαρθρωτικών αλλαγών που θα αυξήσουν τη ανταγωνιστικότητα, της αύξησης των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού και της περιστολής της σπατάλης. Οπως είπε ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ, το ελληνικό δημόσιο μπορεί να ιδιωτικοποιήσει εταιρείες που έχει στην κατοχή του και να πουλήσει ακίνητη περιουσία, διοχετεύοντας τα κεφάλαια που θα αντλήσει στην επαναγορά μέρους του δημόσιου χρέους, ώστε να ξεκινήσει πιο γρήγορα η αποκλιμάκωσή του ως ποσοστό του ΑΕΠ. Παράλληλα, μίλησε για την ανάγκη αξιόπιστης στατιστικής απεικόνισης των μεγεθών της ελληνικής οικονομίας, υπογραμμίζοντας ότι οι αρχές δεν γνωρίζουν με ακρίβεια τους αριθμούς, γεγονός που υποσκάπτει την εμπιστοσύνη. Ο κ. Τράα τάχθηκε υπέρ της απελευθέρωσης των αγορών εργασίας και υπηρεσιών, της βελτίωσης του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, της αλλαγής της φορολογικής νομοθεσίας ώστε να γίνει πιο δίκαιη και του αποτελεσματικότερου ελέγχου των δαπανών. Ο ίδιος πάντως εμφανίστηκε αισιόδοξος για τις προοπτικές της Ελλάδας, παρομοιάζοντάς τη με μία Mercedes που ενώ μπορεί να τρέξει με 100 χλμ την ώρα, τώρα κινείται με 20 χλμ.

ΤΕΕ: Κοντρα για τις κατώτατες αμοιβές

Την απόσυρση του άρθρου 7 του σχεδίου νόμου για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, με το οποίο προβλέπεται η κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών, ζήτησε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών του Κοινοβουλίου. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ προειδοποίησε για στρεβλώσεις, οι οποίες, όπως είπε θα προκύψουν από την κατάργηση του κώδικα αμοιβών, με άμεσες συνέπειες στην ασφάλεια του πολίτη, στο δημόσιο συμφέρον, στα έσοδα του κράτους και στο εισόδημα των μηχανικών. Εισηγήθηκε επίσης τη διατήρηση του συστήματος και τον εξορθολογισμό του, υπογραμμίζοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα σημαδοτοτηθεί η απορύθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού και η αντιμετώπιση, στο εξής, του επιστημονικού έργου ως εμπορεύματος, δυο δεδομένα που δεν τιμούν, αλλά προπαντός δεν συμφέρουν τη χώρα. Ασκώντας εξάλλου κριτική στο νομοσχέδιο, επισήμανε ότι αντί να αντιμετωπίζει τις κλειστές αγορές και τα ολιγοπώλια τα οποία αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη της χώρας, στρέφεται κατά των μηχανικών και γενικότερα των επιστημόνων. «Μας λένε πως το επιστημονικό έργο είναι εμπόρευμα. Φθηνό για τους μεταπράτες, τις τράπεζες και όσους θέλουν να συγκεντρώσουν σε λίγους και τα επιστημονικά επαγγέλματα», πρόσθεσε. Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με την ανυπαρξία μηχανισμών ελέγχου, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε την απόφαση της Δ.Ε. του ΤΕΕ να αναδείξει τις στρεβλές καταστάσεις που προκύπτουν από την εφαρμογή του σημερινού Κώδικα Δεοντολογίας και ανακοίνωσε την σύσταση Επιτροπής Αναθεώρησης του Κώδικα Δεοντολογίας του ΤΕΕ, του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των πειθαρχικών συμβουλίων, καθώς και την αναθεώρηση των προβλεπόμενων ποινών. Αποκάλυψε επίσης ότι στο ΤΕΕ έχουν περιέλθει καταγγελίες για στελέχη πολεοδομικών γραφείων Δήμων, τα οποία ασκούν ακόμη και κατά την ώρα της υπηρεσίας τους το επάγγελμα του μελετητή, καταθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία, επισημαίνοντας ότι το Επιμελητήριο δεν έχει κατά το νόμο καμία πειθαρχική αρμοδιότητα σε τέτοιες περιπτώσεις. Advertisement

Φεύγουν οι νέοι απο την Ελλάδα

Στις πρώτες θέσεις κατάταξης των Ευρωπαίων που αναζητούν εξάσκηση ή εργασιακή εμπειρία στο εξωτερικό βρίσκονται οι Έλληνες. Συγκεκριμένα, η Ελλάδα κατατάσσεται ένατη σε απόλυτο αριθμό χρηστών, με 48.811 συμπληρωμένα βιογραφικά στην ευρωπαϊκή πύλη Europass. Ο αριθμός αυτός είναι ιδιαίτερα υψηλός αν αναλογιστεί κανείς τον πληθυσμό της Ελλάδας σε σύγκριση με αυτόν άλλων χωρών που προηγούνται σε αριθμό χρηστών όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Πολωνία. Αυτό προκύπτει από την απάντηση της επιτρόπου για θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού, πολυγλωσσίας και νεολαίας Αν. Βασιλείου έπειτα από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου, ο οποίος εξέδωσε και σχετική ανακοίνωση. Το Europass - σημειώνεται στην ανακοίνωση - αποτελεί την πλέον διαδεδομένη ευρωπαϊκή πύλη αναζήτησης εργασίας όπου από το 2005 και έπειτα έχουν συμπληρωθεί περισσότερα από 10 εκατομμύρια βιογραφικά σημειώματα, από τα οποία τα 3,5 εκατ. το 2010. Το 70% των χρηστών του ήταν ηλικίας κάτω των 30 ετών και ειδικότερα: το 13% ήταν κάτω των 20, το 34% ήταν μεταξύ 20 και 25 και το 24% μεταξύ 25 και 30 ετών. Το ένα τρίτο των χρηστών του Europass CV δεν είχαν καμία επαγγελματική πείρα και ακόμη 1/3 είχε επαγγελματική πείρα μικρότερη των 5 ετών. Αν και δεν υπάρχουν ακριβή στατιστικά στοιχεία για άλλα μέσα του Europass, πρέπει να σημειωθεί ότι η «Κινητικότητα Europass» χρησιμοποιείται από τους ενδιαφερόμενους στο στάδιο της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης ή από νέους πτυχιούχους για τοποθέτηση σε θέσεις εργασίας στο εξωτερικό.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki