Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Φόροι

Πως θα φορολογούνται τα ενοίκια

Αυτοτελής θα είναι η φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια με συντελεστή 20%. Σήμερα τα μισθώματα προστίθενται στα υπόλοιπα εισοδήματα που αποκτά ο φορολογούμενος και φορολογούνται με βάση την φορολογική κλίμακα και το αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ. Επιπλέον επιβάλλεται συμπληρωματικός φόρος 1,5% για κατοικίες μέχρι 300 τ.μ. και 3% για κατοικίες επιφάνειας άνω των 300 τ.μ.. Στην περίπτωση που υιοθετηθεί η πρόταση της επιτροπής που προβλέπει την επιβολή αυτοτελούς φόρου με συντελεστή 20% στα εισοδήματα από ακίνητα, τότε θα προκύψουν επιβαρύνσεις κυρίως για τους φορολογούμενους με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.

Για παράδειγμα ένας φορολογούμενος που εισπράττει εισόδημα από ενοίκια 5.000 ευρώ τον χρόνο χωρίς να έχει άλλα εισοδήματα θα κληθεί να πληρώσει φόρο 1.000 ευρώ (5.000 Χ 20%) ενώ με το σημερινό σύστημα επιβαρύνεται μόνο με συμπληρωματικό φόρο 75 ευρώ (5.000 Χ 1,5%). Φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 15.000 ευρώ, εκ των οποίων τα 3.600 ευρώ προέρχονται από ενοίκια και τα υπόλοιπα 11.400 ευρώ έχουν προκύψει από μισθωτές υπηρεσίες. - Ο συνολικός φόρος που αναλογεί στο εισόδημα των 15.000 ευρώ ανέρχεται σήμερα σε 1.240 ευρώ (700 ευρώ + 540 ευρώ) με βάση την ισχύουσα φορολογική κλίμακα. Αν αλλάξει το σύστημα και τα μισθώματα των 3.600 ευρώ φορολογηθούν αυτοτελώς, δηλαδή ξεχωριστά και στο σύνολό τους με 20%, τότε μόνο για τα μισθώματα ο συγκεκριμένος φορολογούμενος θα πληρώσει φόρο 720 ευρώ (3.600 ευρώ Χ 20% = 720 ευρώ). Τα υπόλοιπα 11.400 ευρώ του ετησίου εισοδήματός του θα φορολογηθούν, με την κλίμακα με το φόρο να ανέρχεται σε 640 ευρώ.

Φόρος 20% στα ενοίκια και αντικειμενικές

Αύξηση αντικειμενικών αξιών, επιβολή φορολογικού συντελεστή 20% στα έσοδα απο ενοίκια και ενοποίηση φότων που επιβάλλονται στα ακίνητα συζητήθηκαν την Πέμπτη στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής στην οποία συμμετείχαν οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ. Επί τάπητος είναι τα σχέδια για ενιαίο φόρο στα ακίνητα, αυτοτελή φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια κατά 20%, η αύξηση των αντικειμενικών αξιών και η μείωση της φορολογίας των επιχειρηματικών κερδών στο 15% από 20%. Η σύσκεψη ήταν η τρίτη κατά σειρά, στο πλαίσιο της διαδικασίας για τις αλλαγές στο φορολογικό σύστημα. Οι τελικές προτάσεις της επιτροπής αναμένεται να ενσωματωθούν στο φορονομοσχέδιο που θα πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Τα τρία κόμματα που συμμετέχουν στην επιτροπή θα συνυπογράψουν ένα «κείμενο αρχών» με όλες τις αλλαγές. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την ενοποίηση των φόρων που επιβαρύνουν την ακίνητη περιουσία, εξετάζεται η κατάργηση των υφιστάμενων φόρων και η αντικατάστασή τους από έναν ενιαίο φόρο (ειδικό τέλος ακινήτων+Φόρος Ακίνητης Περιουσίας). Από την ενοποίηση αυτή θα εξαιρεθούν οι φόροι που εισπράττονται υπέρ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ποιοί θα "πληρώσουν" τις νέες αντικειμενικές

Τις φθηνές και τις προσιτές αγορές θα πλήξει η ταύτιση των αντικειμενικών με τις τρέχουσες εμπορικές αξίες καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν στις ακριβές περιοχές οι τιμές σχεδόν ταυτίζονται με τις αντικειμενικές.

Σε ακριβές περιοχές, όπως η Βουλιαγμένη, η απόκλιση μεταξύ αντικειμενικής και εμπορικής αξίας έχει αγγίξει το 80% περίπου, καθώς η μέση τιμή πώλησης διαμορφώνεται σε 4.000 ευρώ το τετραγωνικό, ενώ η αντικειμενική αξία σε 5.675 ευρώ το τετραγωνικό. Σε περίπτωση που έχουμε, όπως εκτιμάται, αύξηση 25% στις αντικειμενικές, η τιμή θα ξεπεράσει τα 7.000 ευρώ το τετραγωνικό. Στη Γλυφάδα, η απόκλιση υπέρ των αντικειμενικών αξιών (σε σχέση με τις εμπορικές) θα διαμορφωθεί σε 60%, στο Π. Ψυχικό σε 50%, στο Χαλάνδρι σε 30%, στην Αγία Παρασκευή σε 40%, στην Καλλιθέα σε 30%, στην Ηλιούπολη σε 28% και στο Μαρούσι σε 25%.

Από την άλλη πλευρά, στις λεγόμενες φτηνές περιοχές θα πρέπει να υπάρξει πολύ μεγαλη αύξηση καθώς η "ψαλίδα" μεταξύ εμπορικών και αντικειμενικών είναι πολύ μεγάλη. Εκτιμάται ότι στις φθηνές και στις λεγόμενες "μεσαίες" περιοχές η αύξηση θα ξεπεράσει το 40%. Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμησεις ακόμα και στην και στην περίπτωση που οι αντικειμενικές αυξηθούν κατά 25%. αυτές θα υπολείπονται των εμπορικών εώς και κατά 30% στο Πέραμα,εως και κατά 20% στο Ίλιον,έως και κατά 25% στο Περιστέρι και μέχρι 22% στους Αγίους Αναργύρους. Σε περιοχές στα Μεσόγεια οι αποκλίσεις θα είναι σημαντικές Για παράδειγμα, στην Παιανία οι αντικειμενικές αξίες διαμορφώθηκαν το 2007 στα 1.050-1.400 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Ωστόσο, οι τιμές πώλησης ενός νεόδμητου διαμερίσματος κυμαίνονται από 2.000 έως 2.200 ευρώ το τετραγωνικό, μια διαφορά της τάξης του 90% περίπου.Στο Γέρακα οι αντικειμενικές αξίες είναι 1.250-1.550 ευρώ το τετραγωνικό αλλά οι τιμές αγοράς κυμαίνονται από 2.000 ευρώ ως 2.200 ευρώ το τετραγωνικό, μια διαφορά της τάξης του 60%. Να σημειωθεί ότι για τελευταία φορά αυξήθηκαν οι αντικειμενικές το 2007.

Προσωρινο δικαστικό φρένο στο Χαράτσι

Προσωρινή απόφαση υπέρ δύο δικηγόρων της αχαϊκής πρωτεύουσας εξέδωσε το Μονομελές Πρωτοδικείο Πατρών, στην αίτηση επιβολής ασφαλιστικών μέτρων που είχαν καταθέσει κατά της ΔΕΗ, ώστε να μην γίνει διακοπή του ρεύματος στους επαγγελματικούς χώρους και τα σπίτια τους. Οι δικηγόροι είχαν πληρώσει τους λογαριασμούς ρεύματος, εκτός από τον ειδικό φόρο, διότι όπως ισχυρίστηκαν στο δικαστήριο ο νόμος για την επιβολή του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτημένων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) είναι αντισυνταγματικός. Το Μονομελές Πρωτοδικείο εξέδωσε προσωρινή διαταγή με την οποία απαγορεύει στη ΔΕΗ να διακόψει την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, μέχρι να εκδικαστεί η κύρια αίτηση στα τέλη Μαΐου.

Ευρωκόντρες προκαλεί το χαράτσι

Κόντρες στο Ευρωκοινοβούλιο προκαλεί το χαράτσι της ΔΕΗ και συγκεκριμένα η υπαναχώρηση του αρμόδιου Επιτρόπου από την αρχική του θέσης σύμφωνα με την , η διακοπή της ηλεκτροδότησης από τη ΔΕΗ σε περίπτωση μη καταβολής του ειδικού τέλους παραβιάζει σχετική κοινοτική Οδηγία.

Με νέα του ερώτηση προς τον Επίτροπο, ο κ. Χουντής ζητούσε:

α) την άμεση παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το χαράτσι μέσω της ΔΕΗ,

β) η Κομισιόν να εμποδίσει την «παράνομη και καταχρηστική» διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος στους καταναλωτές αυτούς, που δέχονται να πληρώσουν την κατανάλωση ρεύματος αλλά όχι το φόρο, και

γ) να δοθεί η δυνατότητα επιστροφής των φόρων που, με παράνομες διαδικασίες και υπό την απειλή διακοπής της ηλεκτροδότησης, ήδη έχουν καταβληθεί από κάποιους καταναλωτές.

Στην απάντησή του ωστόσο, ο κ. Ετινγκερ εκτιμά ότι «το γεγονός ότι η οδηγία 2009/72/ΕΚ δεν περιέχει διατάξεις που εξαρτούν το δικαίωμα των καταναλωτών για καθολική υπηρεσία από τη φορολογική τους κατάσταση δεν συνεπάγεται, κατά την άποψη της Επιτροπής, κατ ανάγκη τα συμπεράσματα που διατύπωσε το Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου όπως και μερίδα των ελληνικών ΜΜΕ». Ο Γερμανός Επίτροπος προσθέτει ακόμη πως «η Επιτροπή παρακολουθεί στενά τη μεταφορά της οδηγίας στο ελληνικό δίκαιο, όπως και σε όλα τα άλλα κράτη μέλη της» και δηλώνει ότι «πριν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, η Επιτροπή δεν είναι σε θέση να τοποθετηθεί ως προς τις ερωτήσεις που έθεσε το Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου στα σημεία 2 και 3».

Εντονη ήταν αντίδραση του κ. Χουντή που κατηγόρησε τον Επίτροπο για «απάντηση επιπέδου δικολάβου επαρχιακού δικαστηρίου, μνημείο στρεψοδικίας και ασάφειας». «'Οχι μόνο έχουν καταργήσει το ελληνικό Σύνταγμα και τους νόμους, αλλά παραβιάζουν ασύστολα και την κοινοτική νομοθεσία», σχολίασε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και στο ίδιο ύφος συμπλήρωσε: «Αν δεν μπορεί ο κ. Ετινγκερ να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των εκατομμυρίων ευρωπαίων πολιτών, καταναλωτών της ΔΕΗ, που απορρέουν άμεσα από την κοινοτική νομοθεσία και τα οποία παραβιάζονται, τότε θα ήταν προτιμότερο να προσφέρει μια ύστατη υπηρεσία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την παραίτησή του».

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki