Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Εμπορικό χωρίο : Σπάτα

Ανοίγει την Πέμπτη 2/6 το πρώτο Designer Outlet στην Ελλάδα από την εταιρεία McArthurGlen. Εχει κτιστεί στο διπλανό οικόπεδο από το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο και στον ίδιο χώρο θα δημιουργηθεί ένας ισχυρός εμπορικός πόλος από την REDS η οποία έχει ήδη κλείσει μεγάλα ονόματα του εμπορίου όπως Praktiker, Hondos, Intersport ενώ θα λειτουργήσει και πολυκινηματογράφος Village. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργείται ο ισχυρότερος ίσως εμπορικός πόλος του Λεκανοπεδίου σε μια περιοχή που βρίσκεται έξω από την Αθήνα, έχει ευκολία πρόσβασης και μπορεί να προσελκύσει χιλιάδες καταναλωτές κάθε χρόνο. Σε ότι αφορά το Designer Outlet θα διαθέτει προϊόντα σε τιμές από 35% έως 70% φθηνότερα. Καταλαμβάνει 21.000 τετραγωνικά μέτρα και περιλαμβάνει 110 καταστήματα, καφέ και εστιατόρια, τα οποία προσφέρουν χαμηλότερες τιμές όλο το χρόνο σε brands όπως –μεταξύ άλλων – Versace, Cavalli, Moschino, Ferre, Trussardi, Richmond, Brooks Brothers, Replay, Tommy Hilfiger, Timberland, Nautica, Gant, Lacoste και Columbia. H ψυχαγωγία παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο αφού οι επισκέπτες, όλο το χρόνο απολαμβάνουν φεστιβάλ Jazz μουσικής, επιδείξεις μόδας κτλ. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για το 20ο McArthurGlen Designer Outlet που θα ανοίξει στην Ευρώπη.

Εμπορικά κέντρα δύο ταχυτήτων

Με δύο ταχύτητες τρέχουν τα εμπορικά κέντρα.Τα εμπορικά κέντρα τα πρώτης γενιάς δηλαδή εκείνα που ολοκληρώθηκαν μέχρι το 2000 έχουν πληγεί απο την κρίση με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα ενοίκια τα οποία έχουν καταγράψει σημαντικές μειώσεις . Αντίθετα στα μεταγενέστερα οι μισθωτικές αξίες δεν έχουν επηρεαστεί τόσο πολύ.

Στην πρώτη κατηγορία είναι: -η «ΤΕΡΨΙΘΕΑ», το «ΚΕΝΤΡΟ», και το «ΡΟΛΟΪ» στον Πειραιά, το «ΜΕΛΑΘΡΟΝ» στο Κολωνάκι, το «ΕΡΜΕΙΟΝ» στην Πλάκα και το «ATHENS MILLENNIUM»στο Παγκράτι.

Στα εμπορικά κέντρα δεύτερης γενεάς περιλαμβάνονται η «ΑΙΓΛΗ» στην Κηφισιά, η «GALLERIA KOPAH» στο κέντρο, το «MEDITERRANEAN COSMOS» στην Θεσσαλονίκη, το οποίο πουλήθηκε το 2010 τόσο από τη SONAE SIERRA όσο και από τον Όμιλο Χαραγκιώνη στη LAMDA που κατείχε πλειοψηφικό πακέτο, και το “ATHENIAN CAPITOL” στην Πατησίων, Ιουλιανού και Γ’ Σεπτεμβρίου. Τα κέντρα δεύτερης γενεάς έχουν αναπτυξιακή πορεία με χαμηλότερες ή μηδενικές μειώσεις μισθωμάτων σε σύγκριση με τις παραδοσιακές αγορές.

Πάντως αναλυτές επισημαίνουν ότι η Ελλάδα υποεξοπλισμένη σε εμπορικά κέντρα. Σχετικά με την Ευρώπη ο πιο δόκιμος δείκτης είναι η επιφάνεια εμπορικών κέντρων ανά χίλιους κατοίκους που ο μέσος όρος της είναι 170τ.μ./1.000 κατοίκους ενώ για την Ελλάδα μετά τα τελευταία ανοίγματα των Capitol, Metro Mall και River West είναι μόλις 66 τ.μ./1.000 κατοίκους.

Το μέλλον των MALL

Μπορεί , οι ανακοινώσεις των επιχειρήσεων που διαχειρίζονται εμπορικά κέντρα να πανηγυρίζουν για τις αντοχές (;) στην κρίση . Μπορεί τους τελευταίους δύο μήνες να προστίθενται δύο ακόμα νέα, αλλά το μέλλον των εμπορικών κέντρων δεν είναι τόσο ευοίωνο όσο θέλουν να πιστεύουν .

Η ραγδαία άνοδος των online λιανικών στα τέλη της δεκαετίας του '90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ήταν το πρώτο καμπανάκι για τις επερχόμενες αλλαγές, Το δεύτερο ήταν η ύφεση και το τρίτο –που δεν έχει ακόμα εμφανιστεί- η υπερπροσφορά. Τα σημάδια αυτά δεν είναι ακόμα αισθητά στην ελληνική αγορά αλλά, στις ΗΠΑ, που θεωρείται ως «μητέρα» των εμπορικών κέντρων, ήδη πολλά εμπορικά κέντρα έκλεισαν και άλλα είναι «φαντάσματα» λόγω των άδειων καταστημάτων. Ο αριθμός των εμπορικών κέντρων αυξήθηκε από 88.143 σε 97.105 την περίοδο 2000 – 2005.Δηλαδή κτίζονταν περί τα 2.000 εμπορικά κέντρα το χρόνο Μεταξύ του 2008 και 2009, αντιθέτως, ότι ο αριθμός των νέων εμπορικών κέντρων αυξάνονταν κατά 800 καθώς η ανάπτυξη τους επιβραδύνθηκε σημαντικά.

Όπως επισημαίνουν , οι αναλυτές αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, δεν αναπτύσσονται νέες περιοχές λόγω της κρίσης στην αγορά στέγη , ενώ οι ήδη υφιστάμενες αγορές έχουν καλυφθεί εμπορικά, με αποτέλεσμα να θεωρούνται κορεσμένες. Και φυσικά , κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει την ύφεση. Σύμφωνα με τους ειδικούς , τα εμπορικά κέντρα που θα βρεθούν στην δίνη των αλλαγών είναι εκείνα που βρίσκονται σε λιγότερο εύπορες περιοχές . Αντίθετα εκείνα που απευθύνονται σε οικονομικά εύρωστους καταναλωτές είναι λιγότερο εκτεθειμένα , αφού η πολυτέλεια πάντα …επιβιώνει. Παράλληλα, και οι αλυσίδες ένδυσης, υπόδησης και καταναλωτικών αγαθών , σταδιακά θα αρχίσουν να περιορίζουν την παρουσία τους στα εμπορικά κέντρα καθώς επενδύουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα αποχωρήσουν από τα εμπορικά κέντρα αλλά σίγουρα θα είναι περισσότερο επιλεκτικές στην επιλογή σημείων πώλησης.

Μία , διέξοδος σύμφωνα με τους αμερικάνους αναλυτές , μπορεί να είναι η αλλαγή στόχων με την μετατροπή ορόφων σε γραφειακούς χώρους ή και χώρους κατοικίας αλλά και η μίσθωση χώρων σε άλλες δραστηριότητες όπως πχ σε επιχειρήσεις αγροτικών προϊόντων. Επομένως ,η επόμενη μέρα για τα εμπορικά κέντρα , δεν θα εκφράζεται με την λέξη «εξαφάνιση» , αλλά με την λέξη «αναμόρφωση».

Οι κρίσεις για τρία εμπορικά κέντρα

Η θετική διαφοροποίηση της δραστηριότητας των εμπορικών κέντρων από την υπόλοιπη αγορά λιανικής συνεχίζεται,σύμφωνα με εκτιμήσεις της Lamda ,καθώς αποτελούν σημεία αναφοράς και αποδοχής από το καταναλωτικό κοινό. Οι έμποροι λιανικής , επισημαίνει,  έχουν το πλεονέκτημα του χαμηλότερου ενοικίου συγκριτικά με τις κεντρικές οδούς, μεγάλη υποστήριξη σε ενέργειες marketing και επικοινωνίας . Η επιτυχημένη αυτή πορεία αντανακλάται στην 100% πληρότητα των κέντρων καθώς και στη διατήρηση των συμβατικών ενοικίων χωρίς περικοπές. Πιο συγκεκριμένα, πολύ ικανοποιητική κρίνεται η απόδοση του εμπορικού κέντρου “Golden Hall” δεδομένου ότι η επαναλαμβανόμενη κερδοφορία παρέμεινε αμετάβλητη και ο τζίρος των καταστημάτων κινήθηκε στα περσινά επίπεδα κατά τους τέσσερεις πρώτους μήνες του 2011. Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων στο “The Mall Athens” για την ίδια περίοδο κινήθηκε πτωτικά κατά 12%, πολύ λιγότερο συγκριτικά με το σύνολο της λιανικής παρεμφερών προϊόντων (πτώση μεταξύ 25% και 30%), ενώ στο “Mediterranean Cosmos” στη Θεσσαλονίκη η πτώση του κύκλου εργασιών των καταστημάτων περιορίστηκε στο 11%. Σημειωτέον ότι, μετά την ανάληψη του 100% της διαχείρισης του “Mediterranean Cosmos” από το Lεκέμβριο του 2010, προωθούνται αυτή τη περίοδο αλλαγές και βελτιώσεις με στόχο τη ποιοτική αναβάθμιση και περαιτέρω ενδυνάμωση του προ

Με στόχο 100 εκατ. ευρω

Την ερχόμενη Πέμπτη (2 Ιουνίου) ξεκινά την λειτουργία του το πρώτο εκπτωτικό χωριό (Designer Outlet Athens) την περιοχή Γυαλού στα Σπάτα, το οποίο ανήκει στην McArthurGlen και στο επενδυτικό κεφάλαιο Bluehouse Development. Πρόκειται για μια επένδυση - μαμούθ ύψους 100 εκατ. ευρώ. Το Outlet της βρετανικής πολυεθνικές στεγάζεται σε κτίριο σχεδιασμένο σε νεοκλασικό στυλ και καταλαμβάνει 21.000 τ.μ. Σε αυτό θα στεγαστούν 110 καταστήματα (εκ των οποίων τα 10 είναι café – εστιατόρια) και θα μπορούν να φιλοξενηθούν 2.000 αυτοκίνητα. Σύμφωνα με όσα έχει προβλέψει η διοίκηση, τα έσοδα του εκπτωτικού κέντρου κατά τον 2ο χρόνο λειτουργίας του (2012) υπολογίζονται σε 100 εκατ. ευρώ, ενώ σε ότι αφορά το χρόνο της απόσβεσης, συνήθως τέτοια projects αποδίδουν σε 10-12 χρόνια. Το εκπτωτικό χωριό θα προσφέρει στους καταναλωτές επώνυμα ξένα brands σε είδη ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ και είδη σπιτιού, (όπως Versace, Cavalli, Moschino, Ferre, Trussardi, Richmond, Brooks Brothers, Replay, Tommy Hilfiger, Timberland, Nautica, Gant, Locoste, Columbia) αλλά και brands ελληνικών εταιρειών (Attrativo, Toi Moi κ.α) σε τιμές 35-70% χαμηλότερες από την προτεινόμενη τιμή λιανικής καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η McArthurGen Group διαθέτει 19 Designer Outlets σε 19 ευρωπαϊκές χώρες, συνεργάζεται με πάνω από 750 brands και καταλαμβάνει περισσότερο από 500.000 τ.μ εμπορικών χώρων, τους οποίους επισκέπτονται πάνω από 75 εκατομμύρια καταναλωτές κάθε χρόνο. Το νέο εκπτωτικό κέντρο στα Σπάτα, αποτελεί το 20ο McArthurGlen Designer Outlet που ανοίγει η εταιρεία στην Ευρώπη.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki